img
img
Öğr. Gör. Ali OLUK

Öğr. Gör. Ali OLUK

  • Taşköprü Meslek Yüksekokulu
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikler
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
23
Atıf
204
h-index
6
Proje
2
Google Scholar
Yayın
14
Atıf
514
h-index
10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Yüksek Lisans, Türkiye, Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Araştırma Alanları
Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Yüksek Lisans, Türkiye, Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Kayıt Yok
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilişim Teknolojileri Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Eğitim Teknolojileri
2012-, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Taşköprü Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2025-, Myo/Yüksekokul Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2021-2024, Myo/Yüksekokul Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Taşköprü Meslek Yüksekokulu, Türkiye
Kayıt Yok
2024-2025, Güz Dönemi, Web Okuryazarlığı ve Bilgiye Erişim, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Staj, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Matematik, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Bilgisayar Bakım Onarım, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Bilgisayarda Dizgi Tasarım, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Sağlık Bilgi Sistemleri, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Mesleki Uygulama II, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Mesleki Uygulama I, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Bilgisayarda Dizgi Tasarım, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, MESLEKİ UYGULAMA - I, Ön Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, MESLEKİ UYGULAMA - II, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2018-2019, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2017-2018, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, OFİS YAZILIMLARI, Ön Lisans
2016-2017, Güz Dönemi, WEB TASARIMIN TEMELLERİ, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ 1, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ - 3, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, YAZILIM KURULUMU VE YÖNETİMİ, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, DOSYALAMA ARŞİVLEME, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, YAZIŞMA TEKNİKLERİ - 2, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, WEB TASARIMIN TEMELLERİ, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 1, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, BİLGİSAYAR DONANIMI, Ön Lisans
2015-2016, Güz Dönemi, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2014-2015, Güz Dönemi, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Bilgisayar Donanımı, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Sistem Analizi ve Tasarımı, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Web Tasarımın Temelleri, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Sağlık Bilgi Sistemleri, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Temel Bilgi Teknolojileri, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Yazışma Teknikleri - 2, Ön Lisans
2013-2014, Güz Dönemi, Bilgisayarde Dizgi Tasarım, Ön Lisans
Kayıt Yok
Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan makale
Durmuş, M., Kaş, C., Oluk, A. (2018) "HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ", The Journal of International Social Research, 11 (56) pp. 489-497 DOI   
Oluk, A., Korkmaz, Ö. (2016) "Comparing Students Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables", International Journal of Modern Education and Computer Science, 8 (11) pp. 1-7 Link DOI    
Saltan, F., Oluk, A. (2015) "Effects of Using the Scratch Program in 6th Grade Information Technologies Courses on Algorithm Development and Problem Solving Skills", Participatory Educational Research (PER), (0) pp. 10-20 Link DOI    
Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan makale
Oluk, A., Çakır, R. (2021) "The Effect of Code. Org Activities on Computational Thinking and Algorithm Development Skills", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 3 (2) pp. 32-40 [] DOI    
Oluk, A., Çakır, R. (2019) "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Mantıksal Matematiksel Zekâ ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi", Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12 (2) pp. 457-473 [] Link DOI      
Oluk, A., Korkmaz, Ö., Oluk, H.A. (2018) "Effect of Scratch on 5th Graders’ Algorithm Development and Computational Thinking Skills", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9 (1) pp. 54-71 [] Link DOI      
Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan makale
Korkmaz, Ö., Çakır, R., Özden, M.Y., Oluk, A., Sarıoğlu, S. (2015) "Bireylerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2) pp. 68-87 DOI       
Oluk, A., Özgen, K. (2024) "Fen Lisesi ÖğrencilerininYapay Zeka Kullanımına Yönelik Görüşleri", 17th INTERNATIONAL COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM , Kastamonu, Türkiye, (Ekim 2024) 
Korkmaz, Ö., Oluk, A. (2018) "INTERNATİONAL SYMPOSİUM ON CONTEMPORARY EDUCATİON AND SOCİAL SCİENCES", Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri veYazılım Dersinde Blok Tabanlı Programlama OrtamlarınınKullanımına Yönelik Görüşleri , (pp. 116-123), Antalya, Türkiye, (Aralık 2018) 
Durmuş, M., Kaş, C., Oluk, A. (2018) "HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ", 1. ULUSLARARASI İNOVATİF HEMŞİRELİK KONGRESİ , (Mayıs 2018) 
Oluk, A., Korkmaz, Ö. (2018) "Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Eğitimde Robot Kullanımına Yönelik Görüşleri", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018) , (pp. 152-154), Antalya, Türkiye, (Nisan 2018)   
Oluk, A., Çakır, R. (2018) "Öğretmenlerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018) , (pp. 197-199), Antalya, Türkiye, (Nisan 2018) 
Oluk, A., Çakır, R., Öner, F. (2017) "6. Sınıf Öğrencilerin Bilgisayarca Düşünme ve Algoritma Geliştirme Becerilerine Algoritma Görselleştirme Araçlarının Etkisi", ITTES 2017 , (Ekim 2017) 
Aydın, F., Oluk, A. (2017) "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kontrol Sistemi Eğitiminde Arduino Kullanımı", ITTES 2017 , (Ekim 2017) 
Oluk, A., Öner, F., Çakır, R. (2017) "Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", ITTES 2017 , (Ekim 2017) 
Oluk, A., Öner, F., Çakır, R. (2017) "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", ICITS2017 , Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Saltan, F., Oluk, A. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin ArtırılmışGerçeklik ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerine ilişkin Sahip oldukları Metaforlar: Kâğıtüzerine yapılan heykel", International Computer Instructional Technologies Symposium , (pp. 51-52), Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Oluk, A., Saltan, F. (2017) "Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Artırılmış Gerçekliğe Yönelik Görüşleri", International Computer Instructional Technologies Symposium , (pp. 141-142), (Mayıs 2017) 
Oluk, A., Korkmaz, Ö. (2016) "Comparing Students Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables", IDEAL 2016 , (Eylül 2016) 
Saltan, F., Oluk, A. (2016) "Ortaokul Fen Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Etkisi", 10th International Computer & Instructional Technologies Symposium ( ICITS 2016) , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016) 
Saltan, F., Oluk, A. (2015) "Effects of Using the Scratch Program in 6th Grade InformationTechnologies Courses on Algorithm Development and Problem Solving Skills", II. IDEAL 2015 , (Aralık 2015) 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Özgen Korkmaz
Amasya Üniversitesi
2015 - 2024 8
Recep Çakır
Amasya Üniversitesi
2017 - 2021 6
Fatih Saltan
Amasya Üniversitesi
2015 - 2017 5
Feda Öner
Amasya Üniversitesi
2017 3
Kastamonu Üniversitesi
2018 2
Kastamonu Üniversitesi
2018 2
Hayriye Ayşe Oluk
-
2018 - 2019 2
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
Muhammet Yaşar Özden
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2015 1
Recep Çakır
-
2015 1
Servet Sarıoğlu
-
2015 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 79055
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 11191
YÖKSİS Bilim Alanı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 742
Anahtar Kelimeler Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 35 25 30 90 55 0 15 0 0 5 0
Araştırma Alanı 448 . 490 . 531 . 458 . 508 . - 605 . - - 559 . -
Temel Alan 275 . 323 . 312 . 250 . 281 . - 376 . - - 355 . -
Bilim Alanı 83 . 95 . 97 . 61 . 73 . - 102 . - - 101 . -
Anahtar Kelime (1) 24 . 33 . 40 . 26 . 28 . - 45 . - - 36 . -
Anahtar Kelime (2) 36 . 41 . 45 . 30 . 33 . - 47 . - - 45 . -
Toplam Yayın 3 3 6 6 2 0 1 0 0 1 0
Toplam Makale 2 1 0 2 1 0 1 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 1 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Toplam Bildiri 1 2 6 3 0 0 0 0 0 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 2 6 3 0 0 0 0 0 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri