img
Öğr. Gör. Ali OLUK

Öğr. Gör. Ali OLUK

  • Taşköprü Meslek Yüksekokulu
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikler
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
23
Atıf
144
h-index
5
Proje
2
Google Scholar
Yayın
13
Atıf
488
h-index
9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Yüksek Lisans, Türkiye, Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Araştırma Alanları
Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Yüksek Lisans, Türkiye, Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Ali OLUK, Yüksek Lisans, Öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve matematik akademik başarıları açısından incelenmesi, Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, 2017
Kayıt Yok
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilişim Teknolojileri Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Eğitim Teknolojileri
2012-, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Taşköprü Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2021-, Myo/Yüksekokul Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2024-2025, Web Okuryazarlığı ve Bilgiye Erişim, Ön Lisans
2024-2025, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2024-2025, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2024-2025, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2024-2025, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2024-2025, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2024-2025, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2023-2024, Staj, Ön Lisans
2023-2024, Matematik, Ön Lisans
2023-2024, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2023-2024, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2023-2024, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2023-2024, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2023-2024, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2023-2024, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2022-2023, Bilgisayar Bakım Onarım, Ön Lisans
2022-2023, Bilgisayarda Dizgi Tasarım, Ön Lisans
2022-2023, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2022-2023, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2022-2023, Bilgisayar Teknolojileri, Ön Lisans
2022-2023, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2022-2023, Yazışma Teknikleri III, Ön Lisans
2022-2023, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2021-2022, Temel Bilgi Teknolojileri II, Ön Lisans
2021-2022, Sağlık Bilgi Sistemleri, Ön Lisans
2021-2022, Mesleki Uygulama II, Ön Lisans
2021-2022, Mesleki Uygulama I, Ön Lisans
2021-2022, Bilgisayarda Dizgi Tasarım, Ön Lisans
2021-2022, Yazışma Teknikleri II, Ön Lisans
2021-2022, Temel Bilgi Teknolojileri I, Ön Lisans
2021-2022, Yazışma Teknikleri I, Ön Lisans
2020-2021, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2020-2021, MESLEKİ UYGULAMA - I, Ön Lisans
2020-2021, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2020-2021, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2019-2020, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2019-2020, SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ, Ön Lisans
2019-2020, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2019-2020, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2019-2020, MESLEKİ UYGULAMA - II, Ön Lisans
2019-2020, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2019-2020, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2019-2020, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2019-2020, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2019-2020, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2018-2019, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2018-2019, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2018-2019, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2018-2019, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2018-2019, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2018-2019, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2018-2019, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2018-2019, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2018-2019, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2018-2019, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2018-2019, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2017-2018, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2017-2018, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2017-2018, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2017-2018, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2017-2018, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2017-2018, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2017-2018, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2017-2018, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2017-2018, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2017-2018, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2016-2017, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2016-2017, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I, Ön Lisans
2016-2017, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-II, Ön Lisans
2016-2017, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ, Ön Lisans
2016-2017, HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2016-2017, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - II, Ön Lisans
2016-2017, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-III, Ön Lisans
2016-2017, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2016-2017, YAZIŞMA TEKNİKLERİ-I, Ön Lisans
2016-2017, OFİS YAZILIMLARI, Ön Lisans
2016-2017, WEB TASARIMIN TEMELLERİ, Ön Lisans
2015-2016, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2, Ön Lisans
2015-2016, YAZIŞMA TEKNİKLERİ 1, Ön Lisans
2015-2016, YAZIŞMA TEKNİKLERİ - 3, Ön Lisans
2015-2016, YAZILIM KURULUMU VE YÖNETİMİ, Ön Lisans
2015-2016, DOSYALAMA ARŞİVLEME, Ön Lisans
2015-2016, YAZIŞMA TEKNİKLERİ - 2, Ön Lisans
2015-2016, WEB TASARIMIN TEMELLERİ, Ön Lisans
2015-2016, TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 1, Ön Lisans
2015-2016, SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ, Ön Lisans
2015-2016, BİLGİSAYAR DONANIMI, Ön Lisans
2015-2016, BİLGİSAYARDA DİZGİ TASARIM, Ön Lisans
2014-2015, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, Ön Lisans
2013-2014, Bilgisayar Donanımı, Ön Lisans
2013-2014, Sistem Analizi ve Tasarımı, Ön Lisans
2013-2014, Web Tasarımın Temelleri, Ön Lisans
2013-2014, Sağlık Bilgi Sistemleri, Ön Lisans
2013-2014, Temel Bilgi Teknolojileri, Ön Lisans
2013-2014, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Ön Lisans
2013-2014, Yazışma Teknikleri - 2, Ön Lisans
2013-2014, Bilgisayarde Dizgi Tasarım, Ön Lisans
Kayıt Yok
Ön Lisans Sağlık Bölümü Öğrencilerinin Yapay Zekâ İle ilgili Görüşleri TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Danışman , 2024
İlk Devrem İlk Programım İlk Robotum TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Yürütücü , 2018-2018  
Kayıt Yok
OLUK, A., Çakır, R. (2021) "The Effect of Code. Org Activities on Computational Thinking and Algorithm Development Skills", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 3 (2) pp. 32-40 [TR Dizin] DOI    
OLUK, A., Çakır, R. (2019) "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Mantıksal Matematiksel Zekâ ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi", Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12 (2) pp. 457-473 [TR Dizin] Link DOI     
DURMUŞ-İSKENDER, M., KAŞ, C., OLUK, A. (2018) "HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ", The Journal of International Social Research, 11 (56) pp. 489-497 DOI   
OLUK, A., Korkmaz, Ö., Oluk, H.A. (2018) "Effect of Scratch on 5th Graders’ Algorithm Development and Computational Thinking Skills", Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9 (1) pp. 54-71 [TR Dizin] Link DOI      
OLUK, A., Korkmaz, Ö. (2016) "Comparing Students Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables", International Journal of Modern Education and Computer Science, 8 (11) pp. 1-7 Link DOI    
Korkmaz, Ö., Çakır, R., Özden, M.Y., OLUK, A., Sarıoğlu, S. (2015) "Bireylerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2) pp. 68-87 DOI      
Saltan, F., OLUK, A. (2015) "Effects of Using the Scratch Program in 6th Grade Information Technologies Courses on Algorithm Development and Problem Solving Skills", Participatory Educational Research (PER), (0) pp. 10-20 Link DOI    
OLUK, A., ÖZGEN, K. (2024) "Fen Lisesi ÖğrencilerininYapay Zeka Kullanımına Yönelik Görüşleri", 17th INTERNATIONAL COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM , Kastamonu, Türkiye, (Ekim 2024
Korkmaz, Ö., OLUK, A. (2018) "INTERNATİONAL SYMPOSİUM ON CONTEMPORARY EDUCATİON AND SOCİAL SCİENCES", Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri veYazılım Dersinde Blok Tabanlı Programlama OrtamlarınınKullanımına Yönelik Görüşleri , (pp. 116-123), Antalya, Türkiye, (Aralık 2018
DURMUŞ-İSKENDER, M., KAŞ, C., OLUK, A. (2018) "HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ", 1. ULUSLARARASI İNOVATİF HEMŞİRELİK KONGRESİ , (Mayıs 2018
OLUK, A., Korkmaz, Ö. (2018) "Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Eğitimde Robot Kullanımına Yönelik Görüşleri", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018) , (pp. 152-154), Antalya, Türkiye, (Nisan 2018  
OLUK, A., Çakır, R. (2018) "Öğretmenlerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018) , (pp. 197-199), Antalya, Türkiye, (Nisan 2018
OLUK, A., Çakır, R., Öner, F. (2017) "6. Sınıf Öğrencilerin Bilgisayarca Düşünme ve Algoritma Geliştirme Becerilerine Algoritma Görselleştirme Araçlarının Etkisi", ITTES 2017 , (Ekim 2017
AYDIN, F., OLUK, A. (2017) "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kontrol Sistemi Eğitiminde Arduino Kullanımı", ITTES 2017 , (Ekim 2017
OLUK, A., Öner, F., Çakır, R. (2017) "Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", ITTES 2017 , (Ekim 2017
OLUK, A., Öner, F., Çakır, R. (2017) "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", ICITS2017 , Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017
Saltan, F., OLUK, A. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin ArtırılmışGerçeklik ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerine ilişkin Sahip oldukları Metaforlar: Kâğıtüzerine yapılan heykel", International Computer Instructional Technologies Symposium , (pp. 51-52), Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017
OLUK, A., Saltan, F. (2017) "Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Artırılmış Gerçekliğe Yönelik Görüşleri", International Computer Instructional Technologies Symposium , (pp. 141-142), (Mayıs 2017
OLUK, A., Korkmaz, Ö. (2016) "Comparing Students Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables", IDEAL 2016 , (Eylül 2016
Saltan, F., OLUK, A. (2016) "Ortaokul Fen Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Etkisi", 10th International Computer & Instructional Technologies Symposium ( ICITS 2016) , Rize, Türkiye, (Mayıs 2016
Saltan, F., OLUK, A. (2015) "Effects of Using the Scratch Program in 6th Grade InformationTechnologies Courses on Algorithm Development and Problem Solving Skills", II. IDEAL 2015 , (Aralık 2015
Kayıt Yok
OLUK, A., Oluk, H.A. (2019) "Blok Tabanlı Programlama", Kitap: Programlama Öğretimi Yaklaşımları, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 71 / 96, ISBN: 978-605-7846-90-7 
OLUK, A., Korkmaz, Ö. (2018) "Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin eğitsel robotların kullanımına yönelik görüşleri", Kitap: Değişen Dünyada Eğitim, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 215 / 224, ISBN: 978-605-241-248-0 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Özgen Korkmaz
Amasya Üniversitesi
2015 - 2024 8
Recep Çakır
Amasya Üniversitesi
2017 - 2021 6
Fatih Saltan
Amasya Üniversitesi
2015 - 2017 5
Feda Öner
Amasya Üniversitesi
2017 3
Kastamonu Üniversitesi
2018 2
Kastamonu Üniversitesi
2018 2
Hayriye Ayşe Oluk
-
2018 - 2019 2
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
Muhammet Yaşar Özden
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2015 1
Recep Çakır
-
2015 1
Servet Sarıoğlu
-
2015 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
369.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
210.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
63.
655 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 655
Anahtar Kelimeler Bilişim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Teknolojileri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 35 25 30 90 55 0 15 0 0 5
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 436 . 479 . 519 . 454 . 489 . - 611 . - - 369 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 293 . 323 . 324 . 259 . 279 . - 370 . - - 210 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 86 . 93 . 105 . 64 . 78 . - 100 . - - 63 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 39 . 47 . 52 . 33 . 35 . - 56 . - - 28 .
Sıra (Anahtar Kelime (2)) 53 . 54 . 59 . 38 . 42 . - 58 . - - 36 .
Toplam Yayın 3 3 6 6 2 0 1 0 0 1
Toplam Makale 2 1 0 2 1 0 1 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0
Toplam Bildiri 1 2 6 3 0 0 0 0 0 1
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 0 1 1 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 1 0 0 1 0 0 1 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 2 6 3 0 0 0 0 0 1
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri