img
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNAL

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNAL

  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Sınıf Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
37
Atıf
3
h-index
1
Proje
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2012, 2018
Yüksek Lisans, Türkiye, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli), 2010, 2012
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2012, 2018
Yüksek Lisans, Türkiye, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli), 2010, 2012
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008
İngilizce, YDS, 87, 2019-YDS/3, 2019
İngilizce, KPDS, 87, Bahar, 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2012-2018, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2010-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2022-, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özge Nur Paksoy, Yüksek Lisans, İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA GRAFİK DÜZENLEYİCİ KULLANIMININ İNCELENMESİ, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Sanat Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Okan Taş, Yüksek Lisans, İlkokul müfredat programının çokkültürlü eğitim açısından değerlendirilmesi ve sınıf öğretmenlerinin çokkültürlü eğitim algıları, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Yonca Şimşir, Yüksek Lisans, İlkokul öğrencilerinin çevre algılarının öğrenci çizimleri aracılığıyla değerlendirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Rüya Özdemir Uyanık, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının çevreye yönelik tutum ve duyarlılıkları ile çevre sorunlarına ilişkin bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Enis Abdiusta, Yüksek Lisans, İlkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde uygulanan sanal laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Nihal Tiftik, Yüksek Lisans, Çizgi film destekli sınıf içi tartışmaların sınıf öğretmeni adaylarının hazırladıkları (5E modeline göre) ders planlarına yansıması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Nazan Topçuoğlu, Doktora, Kimya eğitiminde atom ve molekül yapılarının öğretiminde üç boyutlu tasarım uygulamaları, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Cemile Akbıyık, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde problem yaşama ve rehberlik ve araştırma merkezlerinden faydalanma durumları, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2018-2019, İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Lisans
2018-2019, Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Lisans
2018-2019, Fen ve Teknoloji Öğretimi II, Lisans
2018-2019, Eğitim Araştırmalarında Bilgisayar ve İnternet Kullanımı, Yüksek Lisans
2018-2019, Bebeklik Döneminde Gelişim Ve Eğitim, Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2018-2019, Öğretim Teknikleri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2018-2019, Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2018-2019, Bilişim Teknolojileri, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
Kayıt Yok
Hüseyinbaş, Ö., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2022) "Ortaokul Öğrencilerinin Yakın Çevreye Yönelik Farkındalıklarının Sınıf Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması", Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (33) pp. 188-216 [TR Dizin] DOI    
ÜNAL, A., AKYÜZ, H.İ., Şahingöz, S. (2021) "Öğretmen Adaylarının FeTeMM Uygulamalarına İlişkin Bilişsel Algıları", Online Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2 (1) pp. 19-41 Link  
ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2021) "The Effect of Using Social Networks in The Inquiry-Based General Chemistry Laboratory Course", International Journal of Progressive Education, 17 (6) pp. 16-31 Link DOI  
Hüseyinbaş, Ö., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2021) "Comparison of Secondary School Students' Awareness of the Near Environment They Live in According to Regional Differences", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2) pp. 164-184 DOI   
Topçuoğlu, N., ÜNAL, A., AKYÜZ, H.İ., YERLİKAYA, Z. (2021) "3D Printing Technology in Education and Some Examples of 3D Printer Technology Materials Applied in Chemistry Education", Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 7 (1) pp. 131-159 DOI   
Duran, V., Kaymakçı, G., ÜNAL, A. (2020) "Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3) pp. 1583-1599 [TR Dizin] DOI   
Şimşir, N., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2018) "Effect of Laboratory Activities Based on Constructive Approach and Scientific Process Skills on Students’ Achievement", Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (2) pp. 499-507 [TR Dizin] Link DOI  
ÜNAL, A., KILIÇ, M.S. (2016) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ LABORATUVARA YÖNELİK KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ", Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (14) pp. 21-32 [TR Dizin] Link  
ÜNAL, A., Karakuş, M.A. (2016) "Interacting Science through Web Quests", Universal Journal of Educational Research, 4 (7) pp. 1595-1600 Link DOI  
DOĞRU, M.S., ÜNAL, A. (2021) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları", Birinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 136), Ankara, Türkiye, (Şubat 2021
ÜNAL, A., Şahingöz, S. (2019) "Fen Bilimleri Eğitiminde Biçimlendirici Ölçme ve Değerlendirme Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerine Ait İçerik Analizi", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu , İzmir, (Kasım 2019
Şahingöz, S., ÜNAL, A. (2019) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kastamonu Üniversitesi Örneği", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu , İzmir, (Kasım 2019
ÇİTE, S., ÜNAL, A., Şahingöz, S. (2019) "Fen Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konuları Muhakeme Yetileri", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu , İzmir, (Temmuz 2019
Şahingöz, S., ÜNAL, A. (2019) "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimine Yönelik Metaforik ve Bilişsel Algılarının İncelenmesi", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu , İzmir, (Temmuz 2019
ÜNAL, A., AKYÜZ, H.İ., Şahingöz, S. (2019) "Öğretmen Adaylarının Fetemm Uygulamaları ile İlgili Bilişsel Algıları", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu , İzmir, (Temmuz 2019
Taşkın, Ö., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2018) "Çevre Eğitimi Uygulamaları Kapsamında Su Analizleri için Yöntem Geliştirme", Uluslararası, Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi , Amasya, Türkiye, (Aralık 2018
Yıldırım, D., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2018) "Fen Eğitiminde Formal ve İnformal Öğrenme Ortamlarıiçin Tasarlananan Etkinliklerin Öğrenci Başarısına Etkisi", Uluslararası, Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi , Amasya, Türkiye, (Aralık 2018
ÜNAL, A. (2018) "Bir Ders Kitabı Olarak Genel Kimya Laboratuarı Deney Föyü", DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU , (Nisan 2018
Helvacı, S., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2018) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Yönelik Algıları", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2018
ÜNAL, A. (2018) "Öğrenci Gözünden Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Dersinin Gerekliliği", DERS KİTAPLARI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU , (Nisan 2018
Ünalan, A., ÜNAL, A., KARATEKİN, K., YERLİKAYA, Z. (2017) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sorumlu Çevresel Davranış Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 1. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU , Antalya, Türkiye, (Aralık 2017
Ünalan, A., ÜNAL, A., KARATEKİN, K., YERLİKAYA, Z. (2017) "İlk ve Ortaokullarda Farklı Branşlarda Görev Yapan Öğretmenlerin Sorumlu Çevresel Davranış Düzeylerinin Karşılaştırılması", 1. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU , Antalya, Türkiye, (Aralık 2017
ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2017) "BİLİMSEL SORGULAMA TEMELLİ VE SOSYAL AĞ DESTEKLİ LABORATUVAR UYGULAMALARININ GELİŞTİRİLMESİ", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z., Şimşir, N. (2017) "BİLİMSEL SORGULAMA TEMELLİ VE SOSYAL AĞ DESTEKLİ LABORATUVAR UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE YÖNELİK ALGILARINA ETKİSİ", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
KILIÇ, M.S., ÜNAL, A. (2017) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE DUYARLILIKLARININ İNCELENMESİ", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
CANDAN-HELVACI, S., ÜNAL, A., ATASOY, V. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Hakkında Görüşleri", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , (pp. 169), Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017
Günay, S., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2017) "FEN EĞİTİMİNDE EV LABORATUVARI YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
Şimşir, N., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2016) "FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ GENEL KİMYA-II LABORATUVAR DERSİ ETKİNLİKLERİNİN YAPILANDIRMACI LABORATUVAR YAKLAŞIMINA DAYALI OLARAK GELİŞTİRİLMESİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Türkiye, (Eylül 2016
Şimşir, N., ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Kimya II Laboratuvar Dersi Etkinliklerinin Yapılandırmacı Laboratuvar Yaklaşımına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Olarak Geliştirilmesi", ERPA International Congresses on Education , (Haziran 2016
ÜNAL, A., YERLİKAYA, Z. (2016) "Öğretmen Adaylarının Genel Kimya Laboratuvarına Yönelik Kaygı Durumları", ERPA International Congresses on Education , (Haziran 2016
ÜNAL, A., KURNAZ, M.A., YERLİKAYA, Z. (2015) "Understanding Levels of Prospective Science Teachers about Solar System, Milky Way and Universe", ERPA International Congresses on Education 2015 , (Haziran 2015
ÜNAL, A., AKYÜZ, H.İ. (2015) "Social Networking Purposes of Pre Service Teachers", PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES , (pp. 825-828), (Mayıs 2015
ÜNAL, A., Demir, Ü., Kaymakcı, G. (2014) "Analysis of Elementary School Students Concepts About Nature of Science", International Congress Exhibition on Current Trends on Science Technology Education , (Nisan 2014
ÜNAL, A., Karakuş, M.A. (2013) "THE EFFECTS OF WEBQUESTS ON ELEMENTARY SCHOOL SEVENTH GRADE STUDENTS SCIENCE ACHIEVEMENT ATTITUDE TOWARDS SCIENCE AND ATTITUDE TOWARDS WEB BASED EDUCATION WHILE TEACHING SCIENCE SUBJECTS", 5th International Conference on Education and New Learning Technologies , (Temmuz 2013
Kayıt Yok
Şimşir, Y., ÜNAL, A. (2021) "Sınıf Öğretmenlerinin Aktif Öğrenmeyi Bilme ve Uygulama Becerileri", Kitap: EĞİTİM VE ARAŞTIRMADA YÖNELİMLER, Türkiye : Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları, Bölüm Sayfaları: 21 / 31, ISBN: 978-605-70134-5-3 
Gün, E., ÜNAL, A. (2021) "Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamalarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri", Kitap: EĞİTİM VE ARAŞTIRMADA YÖNELİMLER, Türkiye : Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları, Bölüm Sayfaları: 32 / 43, ISBN: 978-605-70134-5-3 
ÜNAL, A. (2021) "Uzaktan Eğitim Sürecinde Biçimlendirici ve Özetleyici Değerlendirme", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Kastamonu/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 65 / 72, ISBN: 978-625-7676-93-9  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) COGNITION AND INSTRUCTION, 2017
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2022 17
Selçuk Şahingöz
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2021 6
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2021 4
Nazan Şimşir
-
2016 - 2018 4
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2017 2
Kastamonu Üniversitesi
2017 2
Melek Altıparmak Karakuş
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2013 - 2016 2
Ayşe Ünalan
-
2017 2
Özgür Hüseyinbaş
-
2021 - 2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
-
2019 1
Kastamonu Üniversitesi
2015 1
Kastamonu Üniversitesi
2021 1
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
Volkan Duran
Iğdır Üniversitesi
2020 1
Derya Yıldırım
-
2018 1
Emre Gün
-
2021 1
Güliz Kaymakcı
-
2014 1
Güliz Kaymakçı
-
2020 1
Nazan Topçuoğlu
-
2021 1
Özlem Taşkın
-
2018 1
Selma Günay
-
2017 1
Sevcan Helvacı
-
2018 1
Ümit Demir
-
2014 1
Yonca Şimşir
-
2021 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 560
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 15 41 35 50 35 15 150 15 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 456 . 463 . 514 . 494 . 509 . 512 . 476 . 610 . - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 313 . 307 . 319 . 297 . 299 . 311 . 244 . 355 . - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 79 . 77 . 69 . 70 . 77 . 69 . 44 . 86 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 43 . 48 . 40 . 43 . 34 . 38 . 20 . 47 . - -
Toplam Yayın 2 5 7 6 5 1 7 1 0 0
Toplam Makale 0 2 0 1 0 1 4 1 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
Toplam Bildiri 2 3 7 5 5 0 1 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 0 1 0 0 3 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 1 0 0 0 1 1 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 2 2 7 5 5 0 1 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri