img
Prof. Dr. Berat AHİ

Prof. Dr. Berat AHİ

  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Okul Öncesi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
81
Atıf
239
h-index
7
Proje
11
Scopus
Yayın
17
Atıf
97
h-index
6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), 2012, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Araştırma Alanları
, Okul Öncesi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), 2012, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 72, Bahar, 2017
İngilizce, YDS, 61, Bahar, 2013
İngilizce, KPDS, 74, Güz, 2010
İngilizce, ÜDS, 66, Güz, 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Okul Öncesi Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Okul Öncesi Eğitimi Okul Öncesi Eğitimi
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Temel Eğitim, Türkiye
2015-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2011-2015, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2021-, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2018-, Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2018, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2015-2017, Kastamonu Üniversitesi Bisiklet Topluluğu Akademik Danışmanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2014-2021, Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2011-2017, Erasmus Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Setenay Buket Şahin, Yüksek Lisans, Okul öncesi dönemde çevre eğitimi alanında yapılan araştırmalara yönelik inceleme: Meta-sentez çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Canan Maviş Demircioğlu, Yüksek Lisans, Beş yaş çocuklarına uygulanan iklim değişikliği programının çocukların iklim değişikliği kavramı hakkındaki görüşlerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Neslihan Bakar, Yüksek Lisans, Çevre eğitimi programının beş yaş çocuklarının çevre kavramı hakkındaki bilişsel yapıları üzerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Canan Maviş Dervişoğlu, Yüksek Lisans, Okul Öncesi Eğitim Alan Çocuklara Uygulanan İklim Değişikliği Programının Çocukların İklim Değişikliği Hakkındaki Bilgilerine Etkisi, (Asıl Danışman)
Neslihan Bakırcı, Yüksek Lisans, Okul Öncesi Eğitimi Alan Çocuklara Uygulanan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Kavramı Hakkındaki Zihinsel Yapılarına Etkisi, (Asıl Danışman)
2016-2017, Tez, Yüksek Lisans
2016-2017, Seminer, Yüksek Lisans
2016-2017, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2016-2017, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, Araştırma Projesi I, Lisans
2016-2017, Araştırma Projesi II, Lisans
2016-2017, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II, Lisans
2016-2017, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2016-2017, İleri Çocuk Gelişimi, Yüksek Lisans
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2015-2016, Tez, Yüksek Lisans
2015-2016, Seminer, Yüksek Lisans
2015-2016, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans
2015-2016, Araştırma Projesi I, Lisans
2015-2016, Araştırma Projesi II, Lisans
2015-2016, Okul Öncesi Eğitimde Yaklaşımlar ve Programlar, Yüksek Lisans
2015-2016, Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2015-2016, Tarihsel Süreçte Çocuk Kavramının Gelişimi, Yüksek Lisans
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
Kayıt Yok
Hayal Et, İnovasyon Yap, Etki Yarat” [Imagine, Innovate, Impact (i3)] Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Uzman , 2024  
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Egitim Programının Arastırma ve Gelistirme Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Araştırmacı , 2023-2024  
Kuramdan Uygulamaya Nitel Araştırma- III TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2021  
Kuramdan Uygulamaya Nitel Araştırma Eğitimi TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2021  
TUBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı: Eğitim Alanındaki Lisanüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018  
Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk- III TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018  
Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk- II TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2017-2017  
Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2016-2016  
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ÖĞRENİM GÖREN 5 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİN ARGÜMANTASYON BECERİLERİNİN İNCELENMESİ BAP Proje: Araştırmacı , 2015-2016  
Bilimin Doğası ve Bilimsel Bilginin Öğretimi Konulu Bilim Danışmanlığı Kursu TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Proje Koordinatör Yrd. , 2013-2013  
İlköğretim Öğretmenleri İçin Proje Danışmanlığı Kursu TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Proje Koordinatör Yrd. , 2012-2012  
Kayıt Yok
AHİ, B., KAYA, G., Pamuk, D. (2024) "Children’s views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?", The Journal of Educational Research, 0 (1) [SSCI] Link DOI    
KAYA, G., AHİ, B. (2023) "The Epistemic Role of Children’s Questions and Teacher’s Responses in Preschool Classroom Discourse", Journal of Education, 203 (4) pp. 865-876 [Scopus] Link DOI    
Pamuk, D., AHİ, B. (2023) "Preservice Preschool Teacher’s Phenomenological Understanding of Environment: A Projection to Education for Sustainable Development", Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), 9 (3) pp. 224-236 Link DOI  
AHİ, B., KAYA, G., Pamuk, D. (2022) "Forest Schools as a Family Choice: A Narrative Study", Early Child Development and Care, 193 (5) pp. 647-660 [SSCI] DOI    
AHİ, B., Pamuk, D. (2021) "“Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment", International Electronic Journal of Environmental Education, 11 (2) pp. 91-110 Link DOI    
ATASOY, V., AHİ, B. (2021) "An Analysis of Turkish Pre-service Preschool Teachers’ Self-image on a Science Education Course", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 153-168 [TR Dizin] Link DOI    
AHİ, B., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2021) "Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study", Education and Urban Society, 53 (5) pp. 515-535 [SSCI] Link DOI    
AHİ, B., Tabak, H. (2020) "School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative", Southeast Asia Early Childhood Journal, 9 (2) pp. 82-96 Link  
ATASOY, V., AHİ, B., Balcı, S. (2020) "What do Primary School students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?", INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 42 (17) pp. 2959-2979 [SSCI] Link DOI    
Tabak, H., AHİ, B. (2020) "Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (2) pp. 1054-1066 [TR Dizin] Link DOI    
AKAR, İ., AHİ, B. (2020) "How is the Environment in the Mind of a Gifted Elementary School Student? A Phenomenology Study", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (1) pp. 85-97   
Pamuk, D., AHİ, B. (2019) "A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School", Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 7 (4) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI   
AHİ, B., ATASOY, V. (2019) "A phenomenographic investigation into preschool children’s relationships with nature through drawings", International Research in Geographical and Environmental Education, 28 (4) pp. 281-295 [ESCI] DOI    
Peker, A., AHİ, B. (2019) "Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması", Trakya Eğitim Dergisi, 9 (2) pp. 287-301 [TR Dizin]    
ÇİYDEM, E., AHİ, B. (2019) "II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler", Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi, 8 (1) pp. 24-43 [TR Dizin] Link DOI   
AHİ, B., ATASOY, V., Balcı, S. (2018) "AN ANALYSIS OF PLANT BLINDNESS IN TURKISH TEXTBOOKS USED AT THE BASIC EDUCATION LEVEL", Journal of Baltic Science Education, 17 (2) pp. 277-287 [SSCI] DOI    
Balcı, S., AHİ, B. (2017) "Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences", Contemporary Issues in Early Childhood, 18 (4) pp. 434-442 [ESCI] Link DOI    
AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation", International Research in Geographical and Environmental Education, 27 (3) pp. 234-249 [ESCI] DOI    
AHİ, B. (2017) "The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle", International Journal of Environmental Science Education, 13 (3) pp. 349-367 DOI  
AHİ, B., Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?", The Journal of Environmental Education, 48 (3) pp. 182-195 [SSCI] Link DOI    
AHİ, B. (2017) "The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences", Journal of Baltic Science Education, 16 (1) pp. 32-32 [SSCI]    
AHİ, B., Balcı, S. (2017) "“Where does the breath I take from my nose go? Children's knowledge about respiratory system", Elementary Education Online, 16 (1) pp. 326-341 DOI  
AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri", İlköğretim Online, 16 (1) pp. 326-341 [TR Dizin] DOI    
AHİ, B. (2017) "Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge", Cogent Education, 4 (1) [ESCI] Link DOI    
AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2016) "Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2) pp. 305-329 [TR Dizin] DOI   
AHİ, B. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri", Turkish Studies, 11 (9) pp. 15-30 [TR Dizin] DOI   
AHİ, B. (2016) "A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment", International Electronic Journal of Elementary Education, 8 (3) pp. 333-350 Link    
AHİ, B., Cingi, M.A., Kıldan, A.O. (2016) "48 60 aylık çocukların öğretmen kavramına yönelik algılarının çizimler aracılığıyla incelenmesi", İlköğretim Online, 15 (1) pp. 77-90 [TR Dizin] Link DOI    
AHİ, B., Cingi, M.A., Kıldan, A.O. (2016) "Examining 48-60 months old children’s perceptions about teacher concept by analyzing their drawings", Elementary Education Online, 15 (1) pp. 77-90 DOI  
AHİ, B. (2016) "Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (1) pp. 1-16 Link  
Kıldan, A.O., AHİ, B., Yılmaz, H., Yılmaz, H. (2015) "Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmalara yönelik okuma alışkanlıkları", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2) pp. 634-650 [TR Dizin] DOI   
AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2015) "The evaluation of pre service teachers knowledge about the concept of environment", European Journal of Educational Research, 4 (2) pp. 57-69  
AHİ, B., Özsoy, S. (2015) "İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.", Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1) pp. 31-56 [SCI]   
Özsoy, S., AHİ, B. (2014) "Elementary School Students Perceptions of the Future Environment through Artwork", Educational Sciences: Theory & Practice, 14 (0) pp. 1-26 [SSCI] Link DOI  
Özsoy, S., AHİ, B. (2014) "Çocukların Gözüyle Bilim İnsanı", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8 (1) pp. 204-230 [TR Dizin] Link DOI  
AHİ, B., Yaya, D., Özsoy, S. (2014) "The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals", International Electronic Journal of Environmental Education, 4 (1) pp. 1-17 Link  
AHİ, B., Kıldan, A.O. (2013) "Türkiye de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi 2002 2011", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A., Kıldan, A.O., AHİ, B., Başcı, M.B., Avci, S.B. (2013) "Mental models of school for preschool children", European Journal Of Educatıonal Research, (0)  
Kıldan, A.O., KURNAZ, M.A., AHİ, B. (2013) "Mental models of pre school chıldren regardıng the sun earth and moon", The International Journal of Social Sciences, (0)  
Güven, G., AHİ, B., Tan, S., Rıdvan, K. (2013) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34 (1) pp. 25-49 Link  
Kıldan, A.O., AHİ, B., Uluman, M. (2012) "Öğretmen Adaylarının Mecazlar Yoluyla Çocuk Kavramına Bakış Açıları Boylamsal Bir Çalışma", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1) pp. 149-165 [TR Dizin] Link   
AHİ, B., Tabak, H., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Sarı, M.H. (2010) "İlköğretim 4 Ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri", E-Journal of New World Sciences Academy, (0)  
AHİ, B., Çiftçi, E. (2023) "TÜRKİYE’DEKİ BİR SÜRELİ ERKEN ÇOCUKLUK YAYINININ BİTKİ KÖRLÜĞÜ AÇISINDAN İNCELENMESİ: MERAKLI MİNİK ÖRNEĞİ", X Internat!onal Euras!an Educat!onal Research Congress , Ankara, Türkiye, (Haziran 2023
AHİ, B., Perk, S.N. (2022) "Kastamonu’da Yer Alan Bağımsız Anaokullarının Dış Mekan Ortamlarının İncelenmesi", IXth International Eurasian Educational Researh Congress , İzmir, Türkiye, (Haziran 2022
Titiz, M.H., AHİ, B. (2021) "Teachers' Views on the Effect of the Covid-19 Process on Outdoor Education in Preschool", 7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , İzmir, Türkiye, (Aralık 2021
AHİ, B., Öztürk, S.B. (2021) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin İklim Değişikliğinin Sonuçları ve Öğretmenlerin Ahlaki Yükümlülükleri Üzerine Görüşlerini Anlama", 12th International Congress on New Trends in Education , Türkiye, (Ağustos 2021
Tabak, H., AHİ, B. (2021) "Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimde Güncel Rakamların Analizi: OECD Verilerine göre Öneriler", VII. International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2021
ÇİYDEM, E., AHİ, B. (2018) "II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler", V. International Symposium on History Education , (Mayıs 2018
Peker, A., Loğoğlu, M., Meşe, İ., Yaşar, B., AHİ, B. (2018) "Ayşegül serisinin cinsel kimlik açısından incelenmesi: Fenomenolojik bir araştırma", I. International Conference on Basic Education , (Mart 2018
Balcı, S., AHİ, B., Güneş, G. (2017) "Genç kuşaklar bitki körü mü? İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bitki farkındalığı", 16th. International Primary Teacher Education Symposium , Lefke, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2017
AHİ, B., Kurt, İ., Balcı, S. (2017) "Hangisi daha akılda kalıcı: Bitki mi? Hayvan mı? Okul öncesi eğitimi alan çocukların bitki ve hayvan resimlerini hatırlama durumları", IV. International Eurasian Educational Research Congress , Denizli, Türkiye, (Haziran 2017
AHİ, B., Güzel, G., Balcı, S. (2017) "Investigation of various variables about plant attitudes pf pre-service pre-school teachers", International Conference in Mathematics, Science Technology , Aydın, Türkiye, (Haziran 2017
Güneş, G., Balcı, S., AHİ, B. (2017) "İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gözünden geri dönüşüm", 16 th. International Primary Teacher Education Symposium , Lefke, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2017
AHİ, B. (2017) "Çevre Eğitimi Sandığından Tozlu Bir İlke: Azaltmak. Peki Ama Neden?", 12. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi , Sakarya, Türkiye, (Nisan 2017
Balcı, S., AHİ, B. (2016) "What is the theacher doing What are the students doing Pre service primary school theachers mental images about teaching in their future classrooms", 2016 International Education Conference , San Francisco, Amerika Birleşik Devletleri, (Ağustos 2016
AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2016) "Effects Of Environmental Education Program Integrated With Preschool Currıculum On Children s Mental Model Development About Environment Concept Paper presented in 4 6 February 2016 Marid İspanya", 8th. World Conference on Educational Science , Madrid, İspanya, (Haziran 2016
AHİ, B., Özsoy, S., Kıldan, A.O. (2015) "Determination of pre service teachers viewpoints of environment through metaphor", 2015 International Business and Education Conference , New York, Amerika Birleşik Devletleri, (Aralık 2015
AHİ, B., Özsoy, S., Özcan, H. (2015) "Children and environment Young children conception of forest and deforestration", 2015 International Business and Education Conference , (pp. 1-21), (Ağustos 2015
Necla, A., Özdemir, Z., Merve, B., AHİ, B., Balcı, S. (2015) "Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilkokul fen programları", 14. Uluslararsı Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
AHİ, B., Tabak, H., KAYA, G. (2014) "Primary Education Teachers Problem Mobbing Kastamonu Province Sample", IV. World Conference on Educational Sciences , (Aralık 2014
AHİ, B., Balcı, S. (2014) "Ecological footprints of pre service teachers in Türkiye", 2nd Conference on Education and Human Development in Asia: Change, Continuity and Diversity: Perspectives on Sustainability for Asia , (Mart 2014
Kıldan, A.O., AHİ, B. (2013) "Evaluation of the adaptation of 66 72 month old children to primary schools in Turkey", 5th World Conference on Educational Sciences , (Haziran 2013
AHİ, B., Kıldan, A.O. (2013) "Comparative Analysis Of Early Childhood Education Between Avustralıa And Turkey", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational leadership , (Mart 2013
Kıldan, A.O., AHİ, B. (2012) "Who reads scientific studies The levels of Pre school Teachers Following Scientific Studies", III. Uluslar arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , (Eylül 2012
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., AHİ, B., Uluman, M., Tabak, H. (2011) "Bilim İnsanı Metaforları Lisansüstü Eğitim Alan Bireylerin Bilim İnsanı Algıları", V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2011
AHİ, B. (2011) "İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitaplarında Yer Alan Soruların Değer Öğretim Yöntemlerini Yansıtma Düzeyi", X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2011
Özerbaş, M.A., Tabak, H., AHİ, B. (2010) "Aktif Öğrenme Ortamının İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına ve Motivasyonuna Etkisi", I. International Conference on New Trends in Education and Their Implications , (Kasım 2010
BERAT, A. () "İlköğretim 4 Ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri", IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye 
BERAT, A. () "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Davranışçı Yaklaşıma Yönelik Ders İşlemelerine İlişkin Görüşleri", I. Ulusal Lisansüstü Öğrencileri Sempozyumu , Türkiye 
BERAT, A. () "The concept of nature reflection of different cultures in illustrated children stories A content analysis of text and images", 5th World Conference on Educational Sciences  
AHİ, B. () "The images of scientists through the eyes of children", 5th World Conference on Educational Sciences  
Balcı, S., AHİ, B. (2022) "Eğitimde Nitel Araştırma: Teori ve Metodlara Giriş", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-605-037-059-1 
Balcı, S., AHİ, B. (2017) "Nitel Araştırmalarda Etik: İhtilaflı Konular ve Bağlam", Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, ISBN: 605170162-1 
Balcı, S., AHİ, B. (2017) "SPSS Kullanma Kılavuzu", Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, ISBN: 605170099-4 
AHİ, B., Cingi, M.A. (2021) "Öğretmen Veli Görüşmelerinin Yönetimi", Kitap: Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Ankara/Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 240 / 259, ISBN: 978-625-7582-14-8 
AHİ, B., Pamuk, D. (2019) "TOPLUM, AİLE VE ÇEVRE EĞİTİMİ İLİŞKİLERİ: ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE ERKENÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI", Kitap: Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Ankara/Türkiye : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 89 / 120, ISBN: 978-605-170-263-6 
AHİ, B. (2019) "Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitiminde Öğretmenin Rolü", Kitap: Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Ankara : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 71 / 88, ISBN: 978-605-170-263-6 
Ayvacı, H.Ş., Günindi, Y., Ersay, E., Küçükturan, A.G., Ata, S., Karayol, S., Özbek, D., Sevim, S., Karakaş, A., Keleş, S., Menevşe, E.B., Karamustafaoğlu, S., Sağır, Ş.U., Şahin, Ç., Erdoğan, T., Ünal, S., AHİ, B., Hacıibrahimoğlu, B.Y., Yurt, Ö., Öztürk, Y., Akbulut, H.İ. (2017) "5. Bölüm: Okul Öncesi Dönemde Bİlimin Doğasının Eğitimi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegema, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 9786053189961 
Günindi, Y., Ersay, E., Küçükturan, A.G., Ata, S., Karayol, S., Ayvacı, H.Ş., Özbek, D., Sevim, S., Karakaş, A., Keleş, S., Menevşe, E.B., Karamustafaoğlu, S., Sağır, Ş.U., Çakır, Ç.Ş., Erdoğan, T., Ünal, S., AHİ, B. (2017) "Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 55 / 69, ISBN: 978-605-318-996-1 
AHİ, B. (2017) "Okul Öncesinde Çevre Eğitimi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 346 / 373, ISBN: 978-605-318-996-1 
Oğuzhan, K., Berat, A. (2014) "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Mekanlar", Kitap: Okul Öncesi Eğitime Giriş, Ankara/Türkiye : Pegem AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 154 / 183, ISBN: 978-605-364-881-9 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2021, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2021, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) İnternational Electronic Journal of Environmental Education, 2018, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2017, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2016, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2016, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2015, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2015, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Electronic Journal of Environmental Education, 2010, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Scandinavian Journal of Educational Reserach, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Journal of Turkish Science Education, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cogent Education, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Asia-Pacific Journal of Education, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Electronic Journal of Elementary Education, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) European Journal of Educational Research, 0
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Journal of Early Childhood Literacy, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 0
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 SPSS Kullanma Kılavuzu 9 0 0 20 8 30 0 0 0 67
2 Türkiye de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi 2002 2011 0 0 0 10 2 11 0 1 0 24
3 Elementary School Students Perceptions of the Future Environment through Artwork 3 0 0 4 2 5 1 0 0 15
4 İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü. 1 0 0 6 2 5 0 0 0 14
5 48 60 aylık çocukların öğretmen kavramına yönelik algılarının çizimler aracılığıyla incelenmesi 0 0 0 5 3 4 0 0 0 12
6 Çocukların Gözüyle Bilim İnsanı 1 0 0 5 1 5 0 0 0 12
7 The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences 8 0 0 2 0 0 0 0 0 10
8 Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level? 4 0 0 3 0 0 0 0 0 7
9 A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School 3 0 0 0 2 1 0 0 0 6
10 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ 0 0 0 5 0 1 0 0 0 6
11 A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment 0 0 0 1 4 0 0 0 0 5
12 AN ANALYSIS OF PLANT BLINDNESS IN TURKISH TEXTBOOKS USED AT THE BASIC EDUCATION LEVEL 4 0 0 1 0 0 0 0 0 5
13 Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi 1 0 0 1 1 2 0 0 0 5
14 Öğretmen Adaylarının Mecazlar Yoluyla Çocuk Kavramına Bakış Açıları Boylamsal Bir Çalışma 0 0 0 2 0 3 0 0 0 5
15 The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle 1 0 0 2 1 1 0 0 0 5
16 School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4
17 The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals 0 0 0 1 1 1 0 1 0 4
18 A phenomenographic investigation into preschool children’s relationships with nature through drawings 1 0 0 1 1 0 0 0 0 3
19 Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds 1 0 0 0 0 1 0 1 0 3
20 Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences 2 0 0 0 1 0 0 0 0 3
21 Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge 1 0 0 1 0 1 0 0 0 3
22 Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study 2 0 0 0 1 0 0 0 0 3
23 Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
24 Comparative Analysis Of Early Childhood Education Between Avustralıa And Turkey 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
25 Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
26 Evaluation of the adaptation of 66 72 month old children to primary schools in Turkey 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
27 Mental models of school for preschool children 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
28 “Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
29 Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
30 Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
32 Mental models of pre school chıldren regardıng the sun earth and moon 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
33 Primary Education Teachers Problem Mobbing Kastamonu Province Sample 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
34 The evaluation of pre service teachers knowledge about the concept of environment 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
35 What do Primary School students’ drawings tell us about their mental models on marine environments? 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
(2018) "Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı" TÜBİTAK
(2018) "Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı" TÜBİTAK
(2014) "Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı" TÜBİTAK
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Sibel Balcı
Ted Üniversitesi
2014 - 2022 21
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2016 10
Hasan Tabak
Aksaray Üniversitesi
2010 - 2021 7
Deniz Pamuk
Mersin Üniversitesi
2019 - 2024 6
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2021 4
Kastamonu Üniversitesi
2014 - 2024 4
Fatma Alisinanoğlu
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2015 - 2017 4
AHİ BERAT
-
3
Kastamonu Üniversitesi
2013 2
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2019 2
Kastamonu Üniversitesi
2010 - 2011 2
Ebru Ersay
Gazi Üniversitesi
2017 2
Sevilay Karamustafaoğlu
Amasya Üniversitesi
2017 2
Sadiye Keleş
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2017 2
Tolga Erdoğan
Trabzon Üniversitesi
2017 2
Dilek Özbek
Trabzon Üniversitesi
2017 2
Seda Ata
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2017 2
Seda Karayol
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2017 2
Suat Ünal
Trabzon Üniversitesi
2017 2
Müge Uluman
Marmara Üniversitesi
2011 - 2012 2
Esra Betül Menevşe
Sakarya Üniversitesi
2017 2
Hakan Şevki Ayvacı
Trabzon Üniversitesi
2017 2
Mehmet Akif Cingi
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2021 2
Ayşe Güler Küçükturan
Sakarya Üniversitesi
2017 2
Aytaç Karakaş
Pamukkale Üniversitesi
2017 2
Yunus Günindi
Aksaray Üniversitesi
2017 2
Çiğdem Şahin
Giresun Üniversitesi
2017 2
Serkan Sevim
Pamukkale Üniversitesi
2017 2
Şafak Uluçınar Sağır
Amasya Üniversitesi
2017 2
Sibel Balcı
Aksaray Üniversitesi (Turkey)
2015 - 2017 2
Arife Peker
-
2018 - 2019 2
Gözde Güneş
-
2017 2
Hüseyin Yılmaz
-
2015 2
Kastamonu Üniversitesi
2020 1
Kastamonu Üniversitesi
2021 1
Mehmet Hayri Sarı
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2010 1
Binnur Yıldırım Hacıibrahimoğlu
Giresun Üniversitesi
2017 1
Hasan Özcan
Aksaray Üniversitesi
2015 1
Mehmet Arif Özerbaş
Gazi Üniversitesi
2010 1
Gülhan Güven
Gazi Üniversitesi
2013 1
Özlem Yurt
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2017 1
Hava İpek Akbulut
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2017 1
Dilara Yaya
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2014 1
Seda Tan
Turgut Özal Üniversitesi
2013 1
Yasin Öztürk
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2017 1
Mehmet Bayram Başcı
-
2013 1
Ezgi Çiftçi
-
2023 1
Salih Börteçine Avci
-
2013 1
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Kastamonu Üniversitesi (Turkey)
2016 1
Mehmet Akif Cingi
Kastamonu Üniversitesi (Turkey)
2016 1
AHİ. Berat
-
2014 1
Akgül Necla
-
2015 1
Bağcı Merve
-
2015 1
Betül Yaşar
-
2018 1
Gülbahar Güzel
-
2017 1
İlknur Kurt
-
2017 1
İlknur Meşe
-
2018 1
Karabulut Rıdvan
-
2013 1
KILDAN. Oğuzhan
-
2014 1
Mehmet Hüseyin Titiz
-
2021 1
Meryem Loğoğlu
-
2018 1
Setenay Buket Öztürk
-
2021 1
Süveyda Nur Perk
-
2022 1
Zehra Özdemir
-
2015 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
367.
78392 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
199.
9948 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
54.
401 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Okul Öncesi Eğitimi 401
Anahtar Kelimeler Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 77 105 403 60 140 95 145 55 45 50
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 395 . 401 . 171 . 486 . 401 . 436 . 483 . 570 . 565 . 367 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 248 . 244 . 71 . 286 . 199 . 240 . 251 . 317 . 339 . 199 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 44 . 47 . 9 . 79 . 42 . 53 . 46 . 82 . 85 . 54 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 35 . 37 . 9 . 58 . 35 . 39 . 39 . 70 . 73 . 43 .
Toplam Yayın 6 7 17 3 6 4 7 3 3 1
Toplam Makale 3 5 7 1 4 4 3 1 2 1
Toplam Kitap 0 0 5 0 2 0 1 1 0 0
Toplam Bildiri 3 2 5 2 0 0 3 1 1 0
Makale (SCI) 0 0 2 1 0 1 1 1 0 1
Makale (Uluslararası) 2 2 4 0 3 2 2 0 2 0
Makale (Ulusal) 1 3 1 0 1 1 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 3 0 0 0 0 1 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 2 0 2 0 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 2 2 4 2 0 0 3 1 1 0
Bildiri (Ulusal) 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri