img
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET

Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET

  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
117
Atıf
497
h-index
14
Proje
10
Google Scholar
Yayın
92
Atıf
1144
h-index
20
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr), 1998, 2000
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fiziki Coğrafya (Yl), 1991, 1995
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1985, 1989
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Hayat Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr), 1998, 2000
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fiziki Coğrafya (Yl), 1991, 1995
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1985, 1989
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2004
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Sosyal Bilgiler Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Hayat Bilgisi Eğitimi
2013-, Profesör, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye
2008-2013, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Beşeri ve İktisadi Coğrafya, Türkiye
2001-2007, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
1993-2000, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2014-2017, Dekan, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2010-2014, Enstitü Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2009-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2006-2009, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2003-2006, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
İbrahim Can Güngör, Doktora, Sosyal bilgiler dersinde işbirliği temelli eleştirel düşünme süreçlerindeki etkileşim örüntülerinin incelenmesi: Bir durum çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Necati Binici, Yüksek Lisans, SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN İNCELENMESİ: KASTAMONU ÖRNEĞİ, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Atıf Cihat Ataş, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan bilgi görselleştirme biçimlerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Burhan Yiğit, Yüksek Lisans, Oryantiring uygulamalarının 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Efe Bulut, Doktora, Öğretmen Adaylarının İklim Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Maksut Önlen, Doktora, Sosyal bilgiler dersinde matematiksel modelleme etkinlikleriyle finansal okuryazarlık becerisinin geliştirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Muhsin Akça, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin covid-19 pandemisi sürecinde derse karşı olan motivasyonuna yönelik bir çalışma: Kastamonu örneği, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Onur Yılmaz, Doktora, Sosyal bilgilerde dijital vatandaşlık ve eğitimine yönelik eğitim paydaşlarının deneyimlerinin araştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Gulnur İbrayeva, Doktora, Kazakistan ortaöğretim ders programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Mehmet Tatan, Doktora, Türkiye ve Güney Kore'deki sosyal bilgiler eğitimi uygulamalarının karşılaştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Nihal Küllü, Yüksek Lisans, Ortaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde coğrafi işaretler kullanımının akademik başarıya etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Serpil Recepoğlu, Doktora, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Mehmet Fatih Yapıcıoğlu, Yüksek Lisans, Ortaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Salim Özdemir, Yüksek Lisans, Yabancı uyruklu öğrencilerin hak ve özgürlüklere saygı değerine ilişkin görüşleri: Kastamonu ili örneği, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Saim Turan, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde mekânsal vatandaşlığın öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Oğuzhan Bakır, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması gereken değerlerin ailelerin sosyo ekonomik durumlarına göre incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Emin Cansız, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafi bilgi sistemleri uygulamalarına yönelik görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Emine Karasu Avcı, Doktora, Toplumsal Kimliğin Oluşumunda Sosyal Bilgiler Dersinin Rolünün İncelenmesi: Sosyal Bilgiler Öğretim Programları (1924-2010), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Hüseyin Mucuk, Yüksek Lisans, Eğitim sendikalarına ilişkin sosyal bilgiler dersine giren öğretmenlerin görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Ahmet Ali Avcı, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Hüseyin Kocaman, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim denetmenlerinin teftiş ve rehberlik etkinlilerine yönelik görüşlerinin değişkenler açısından incelenmesi (Kastamonu ili örneği), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2013, (Asıl Danışman)
Emine Karasu, Yüksek Lisans, İlköğretim 6. ve 7, sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2012, (Asıl Danışman)
Funda Talay, Yüksek Lisans, İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011, (Asıl Danışman)
2013-2014, SOSYAL BİLGİLERDE İLERİ COĞRAFYA EĞİTİMİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2013-2014, İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ, Lisans
2013-2014, SOSYAL BİLGİLERDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans
2013-2014, OKUL DENEYİMİ-II, Lisans
2013-2014, TÜRKİYE'NİN SOSYO-EKONOMİK COĞRAFYASI, Yüksek Lisans
2013-2014, TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI, Lisans
2011-2012, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans
2010-2011, HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ, Lisans
2009-2010, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans
2008-2009, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans
2006-2007, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans
Kayıt Yok
Ortaokul Öğrencilerine Edebi Ürünlerle Değerlerin Kazandırılmasına Yönelik bir Araştırma BAP Proje: Yürütücü , 2018-2018  
Kızlar İçin El Ele Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2017  
Kızlar İçin El Ele Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2017  
LİSE MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE DEĞİŞİMİ YÖNETME YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ BAP Proje: Araştırmacı , 2015-2017  
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi BAP Proje: Yürütücü , 2015-2017  
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlilik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi BAP Proje: Yürütücü , 2015-2017  
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlilik Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi BAP Proje: Yürütücü , 2015-2017  
liselerde görev yapan okulmüdürlerinin liderliklik stilleri ile değişimi yönetme yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi BAP Proje: Araştırmacı , 2015-2017  
Küre Maden ve Joelojik Mirası Koruma Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Araştırmacı , 2014-2015  
Devrez Havzasının Beşeri Ve Ekonomik Coğrafyası Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Uzman  
Kayıt Yok
İBRET, B.Ü., ONUR, Y. (2023) "A scale development study to determine the digital citizenship levels of social studies teachers", Pedagogical Perspective, 2 (1) pp. 57-74 Link DOI    
İBRET, B.Ü., ONUR, Y. (2023) "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1) pp. 59-77 Link    
İBRET, B.Ü., Mehmet, T. (2023) "Türkiye ve Güney Kore Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 34 (10) pp. 163-179 DOI    
İBRET, B.Ü., ONUR, Y. (2023) "Velilerin Dijital Vatandaşlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", International Journal of Progressive Studies in Education, 1 (2) pp. 65-89 Link DOI  
İBRET, B.Ü., ESRA, K.İ., İNANÇ, G. (2022) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Toplumsal Sorun Algılarının İncelenmesi", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 11 (3) pp. 145-153 Link  
İBRET, B.Ü., RECEPOĞLU, S., GULNUR, İ. (2022) "A REVIEW OF GRADUATE STUDIES ON GLOBAL CITIZENSHIP", IJETSAR (International Journal of Education Technology and Scientific Researches), 7 (18) pp. 1347-1370 Link DOI    
İBRET, B.Ü., ONUR, Y. (2022) "Sosyal Bilgilerde Coğrafyanın Serüveni: Değişime Dair Bir İnceleme", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (4) pp. 451-476 Link   
RECEPOĞLU, S., İBRET, B.Ü. (2021) "Analyzıng The Relatıonshıp Between Socıal Studıes Teacher Candıdates’ Motıvatıon For Teachıng Professıon And Self-Effıcacy", Psycho-Educational Research Reviews |, 10 (2) pp. 194-202 Link   
RECEPOĞLU, S., KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2020) "PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS FOR THE DEMOCRACY CONCEPT: A METAPHORIC STUDY", European Journal of Education Studies, 7 (6) pp. 52-69 Link DOI   
MAKSUT, Ö., Mehmet, T., İBRET, B.Ü. (2020) "2005-2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 5, 6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", Türkiye Bilimsel Aarştırmalar Dergisi(TÜBAD), 5 (1) pp. 1-13 Link  
İBRET, B.Ü., TOPAL, E. (2020) "Köy Adları Açısından Bir İnceleme: Kastamonu Merkez Köy Adları", Turkish Studies - Language and Literature, 15 (1) pp. 463-476 Link DOI     
İBRET, B.Ü., TOPAL, E. (2020) "Yer Adları Açısından Bir İnceleme: Tosya’da (Kastamonu) Yer Adları", folklor / edebiyat, 1 (1) pp. 41-53 Link DOI     
İBRET, B.Ü., Onur, Y. (2019) "Environmental Education in Social Studies: A Study on Graduate Studies", Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9 (2) pp. 431-449 [TR Dizin] Link DOI      
SAİM, T., İBRET, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri", International Journal of Geography and Geography Education (IGGE)To, (40) pp. 59-78 [TR Dizin] DOI     
RECEPOĞLU, S., İBRET, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi / Investigation of Social Studies Prospective Teachers’ Motivation for Teaching Profession", Journal of History Culture and Art Research, 8 (1) pp. 320-321 Link DOI    
İBRET, B.Ü., İbrahim, D., Betül, D.F. (2019) "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerine Alternatif Etkinliklerle Doğal Çevreye Duyarlılığın Kazandırılması", Cumhuriyet Uluslararsı Eğitim Dergisi, 8 (1) pp. 258-280 [TR Dizin] Link DOI    
RECEPOĞLU, S., İBRET, B.Ü. (2019) "MESLEKİ ÖZYETERLİĞE YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ", Journal of International Social Research, 12 (15) pp. 1091-1097 Link   
İBRET, B.Ü., MAKSUT, Ö., MEHMET, T. (2019) "Ortaokul Öğrencilerinin Atasözlerinde Geçen Coğrafi Kavramlara Yönelik Algıları", TÜBAD, 4 (1) pp. 61-76 [TR Dizin] Link   
İBRET, B.Ü., FATİH, A., Tuğba, T. (2018) "Coğrafya Eğitiminin Birey Yetiştirilmesindeki Rolü", International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), (38) pp. 1-18 [ESCI] DOI   
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E. (2018) "TOPLUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMUNDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİNROLÜNÜN İNCELENMESİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI", ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, (29) pp. 336-375 Link DOI     
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., ŞULE, K., MUSTAFA, G., MURAT, D. (2017) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE EDEBİ ÜRÜNLERİN KULLANIMI", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (9) pp. 104-124 Link  
ALİ, A.A., İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri", İLKÖĞRETİM ONLİNE, 16 (4) pp. 1558-1574 [TR Dizin] Link DOI    
TANRISEVER, C., İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D., Emin, C. (2016) "GEOMORPHOLOGIC FEATURES ANDTOURISM POTENTIAL OF THE VALLA CANYON KASTAMONU TURKEY", Karadeniz Araştırmaları, (50) pp. 191-202  
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2016) "Öğretmenlik Uygulaması II Dersine İlişkin Okul ÖncesiÖğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (24) pp. 2519-2536 [TR Dizin]    
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2016) "Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi ÖğretmenAdaylarının Görüşlerinin İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2501-2518 [TR Dizin]    
Ufuk, S., OĞUZHAN, K.A., İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D. (2016) "Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerin Değişiminin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 5 (2) pp. 9-22 [TR Dizin] Link    
İBRET, B.Ü., Emin, C. (2016) "KANYON TURİZMİ VE EKOTURİZM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN BİR YÖRE KÜRE ERSİZLERDERE KARACEHENNEM KANYONU", Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik), (34) pp. 107-117 [TR Dizin] Link   
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., serpil, R. (2016) "Proje Tabanlı Öğrenmede Teknolojik Araç Gereçlerin Kullanımına İlişkin Sınıf ve Sosyal BilgilerÖğretmenlerinin Görüşleri", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (4) pp. 2015-2122 [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., SERPİL, R. (2016) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININTOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİKGÖRÜŞLERİ", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16) pp. 1295-1319 [TR Dizin]    
İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D., Mustafa, U. (2015) "KASTAMONU ŞEHRİNDE KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ", MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, (32) pp. 239-269  
İBRET, B.Ü., KARATEKİN, K., KARASU-AVCI, E. (2015) "Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretiminin Değerler Eğitimi Açısından Önemi", Milli Eğitim, (44) pp. 5-22 [TR Dizin]     
Ü, İ.B., E, R., E, K., RECEOĞLU, , S, (2013) "EVALUATION OF THE PROJECT STUDİES IN SOCIAL STUDİES COURSE OF SECONDARY SCHOLLS IN TURKEY", EDUCATİONAL RESEARCH AND REVİEWS, 8 (22) pp. 2176-2186 [SCI] DOI   
İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D. (2013) "A geographic study on the effects of coastal tourism on sustainable development coastal tourism in Cide", International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 20 (2) pp. 134-141 [SSCI] Link DOI    
OĞUZHAN, K.A., İBRET, B.Ü., PEKTAŞ, M., AYDINÖZÜ, D., İNCİKABI, L., RECEPOĞLU, E. (2013) "Evaluating Views of Teacher Trainees on Teacher Training Process in Turkey", Australian Journal of Teacher Education, 38 (2) pp. 51-68 Link DOI  
Ü, İ.B., E, K. (2013) "EVALUATION OF SOCİAL STUDIES TEACHERS PERCEPTIONS ON PROJECT STUDİES IN TERMS OF SOME VARİABLES", SCIENCE DIRECT, (0) [SSCI]   
Ü, İ.B., E, R., E, K. (2012) "ANALYZING PERCEPTIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS ON PROJECT STUDIES IN THE 6TH AND 7TH GRADE SOCIAL STUDIES LESSONS OF PRIMARY SCHOOLS", THE INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, 6 (1)   
DÖNMEZ, Y., AYDINÖZÜ, D., BÜYÜKOĞLAN, F., İBRET, B.Ü. (2012) "FLORİSTİK BÖLGELER AÇISINDAN TRAKYA NINBİTKİ TOPLULUKLARI", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya BölümüCOĞRAFYA DERGİSİ, (25) pp. 1-13 [TR Dizin]  
D, A., Ü, İ., AYDINM, (2012) "Kastamonu Ilgaz Dağı Milli Parkında Arazi Kullanımının Analizi", Marmara Coğrafya Dergisi, (26) pp. 108-123 [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D. (2011) "İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Dünya Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar", K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (1) pp. 85-102 [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü., MEHMET, B., Hüseyin, K. (2011) "Opinions of Social Sciences Teachers on the Branch Classrooms", Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes ın the World, 1 (1) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (2010) "Karadeniz Kıyısında Stratejik Bir Liman İnebolu Limanı", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi, (20) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü. (2010) "Kastamonu nun Göç Olgusu", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi, (1302) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D. (2009) "Şehirlerin Topografik ve Klimatik Özellikleri Dikkate Alınmadan Yanlış Yerleşim Yeri Seçimiyle Oluşan Hava Kirliliğine Bir Örnek Kastamonu Şehri", İstanbul Üniversitesi Coğrafya Dergisi, (18) [TR Dizin]  
N, Ş., AYDINÖZÜD, , Ü, İ. (2009) "Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı Hakkında Müfettiş Tutumları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2) [TR Dizin]    
İBRET, B.Ü. (2007) "Türkiye de Yeni Gelişen Bir Termal Turizm Merkezi Çavundur Kaplıcası", Doğu Coğrafya Dergisi, 12 (18) pp. 135-164 [TR Dizin]  
D, A., Ü, İ.B. (2006) "Küre Dağları Doğu Kesiminde Rüzgar Durumu ve Bunun Bitki Örtüsü Üzerine Olan Etkisinin Rubinstain Metoduna Göre İncelenmesi", Kastamonu Eğit. Dergisi, 14 (1) [TR Dizin]  
Ü, İ.B., D, A. (2006) "Küre Dağlarında Yerleşme Tarihi İçerisinde Orman Tahribatı ve Çıra Alımı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Gazi Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 6 (2) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü. (2005) "Ilgaz Dağlarında Kış Turizmi", Türk Coğrafya Dergisi, (44) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (2005) "Türkiye de Sarımsak Tarımı ve Taşköprü Sarımsağı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Marmara Coğrafya Dergisi, (12) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (2004) "Kastamonu Nüfusunun Gelişim Dağılım ve Yoğunluk Özellikleri", Kastamonu Eğit. Dergisi, 12 (1) [TR Dizin]    
İBRET, B.Ü. (2004) "Tosya Şehrinin Fonksiyonel Özellikleri", Marmara Coğrafya Dergisi, (9) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (2003) "Çankırı daki Köy Adları Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Marmara Coğrafya Dergisi, (7) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (2003) "Tarihi İpek Yolu Üzerindeki Bir Anadolu Şehri Tosya Kuruluş ve Gelişmesi", Marmara Coğrafya Dergisi, (9) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü. (2003) "Tosya Şehri ve Yakın Çevresinde Gümele Yerleşmeleri", Türk Coğrafya Dergisi, (41) [TR Dizin]  
E, B., Ü, İ.B. (1999) "Kastamonu Şehrinin Tarihi Gelişimi ve 1924 1925 Şehir Planı Üzerine Bir Değerlendirme", Kastamonu Eğit. Dergisi, 8 (1) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü. (1999) "Türkiye de Rekreasyonel Amaçlı Kullanılan Yayla Yerleşmelerine Osmaniye den İki Örnek Zorkun ve Almanpınarı Yaylaları", Kastamonu Eğit. Dergisi, 7 (2) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü. (1998) "Kastamonu nun Su Kaynakları", Kastamonu Eğit. Dergisi, 4 (5) [TR Dizin]  
İBRET, B.Ü. (1997) "Osmaniye Şehrinin Tarihi Coğrafyası", Kastamonu Eğitim Dergisi, 3 (3) [TR Dizin]   
İBRET, B.Ü., Önlen, M. (2018) "2005-2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı 5,6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 1274-1285), Türkiye, (Aralık 2018 
İBRET, B.Ü., Yapıcıoğlu, M.F. (2018) "ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERSİ 6. SINIF “ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE KALICILIĞA ETKİSİ", 1.İnternational Geography Educatıon Symposium , (Aralık 2018
İBRET, B.Ü., Yılmaz, O. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARI VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA COĞRAFİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN YERİ", 1. İnternatıonal geography Educatıon Symposium , (Aralık 2018  
RECEPOĞLU, S., İBRET, B.Ü. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi", VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu(USBES) , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2018   
İBRET, B.Ü., Yılmaz, O. (2018) "SOSYAL BİLGİLERDE ÇEVRE EĞİTİMİ: LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARA AİT BİR İNCELEME", 1.İnternatıonal Geography Educatıon Symposıum , (Aralık 2018 
İBRET, B.Ü., Özalp, T. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI “İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER” ÖĞRENME ALANININ ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İÇERİĞİYLE ÖRTÜŞME DURUMUNUN İNCELENMESİ", İnternational Geography Education Symposium , (Ocak 2018 
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., Recepoğlu, S. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ KAVRAMI İLE İLGİLİ ALGILARI: METAFORİK BİR ÇALIŞMA", VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 292-293), Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2017
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2017) "Toplumsal Kimliğin Oluşumunda Sosyal Bilgiler Dersinin Rolünün incelenmesi Ortaokul Programları", VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 294-295), Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2017
YILMAZ, A., Gülgün, C., Akbaş, V., İBRET, B.Ü. (2017) "Fen Bilimleri Dersi 8.sınıf “Depremler ve Hava Olayları” Ünitesinin İçerik, Kavramların Kullanımı ve Öğretim Programının İçerisinde Yerinin İncelenmesi", 1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 771-772), Balıkesir, Türkiye, (Kasım 2017
İBRET, B.Ü., Cansız, E. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafi Bilgi Sistemlerine Yönelik Görüşleri", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu-USBES VI , Eskişehir, Türkiye, (Temmuz 2017
Yılmaz, A., Gülgün, C., Akbaş, V., İBRET, B.Ü. (2017) "Fen Bilimleri Dersi 8.Sınıf ”Depremler ve Hava Olayları” Ünitesinin içerik,Kavramların Kullanımı ve Öğretim Programının İçerisinde Yerinin İncelenmesi", 1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 771-772), Bandırma, Türkiye, (Mayıs 2017
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., Karabıyık, Ş., Güleş, M., Demirci, M. (2017) "Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu. , Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
İBRET, B.Ü. (2017) "Taşköprü’de Nüfusun Gelişimi Üzerine Coğrafi Açıdan Biri İnceleme", Uluslararası Taşköprü Pomoeipolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
İBRET, B.Ü. (2017) "Türkiye’deki Sarmısak üretimi içerisinde Taşköprü’nün yeri", Uluslararası Taşköprü Pompeipolis Bilim Kültür ve Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 98), Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
İBRET, B.Ü., Kaymakçı, S. (2016) "TARİHÎ İPEK YOLU ÜZERİNDE BİR TURİZMKENTİ TOSYA", İPEK YOLUNDA TÜRKLER , (pp. 132-157), Ankara, Türkiye, (Aralık 2016 
Avcı, A.A., İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Dersinde Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik 7 Sınıf Öğrencilerinin Görüşleri", USBES 2016 Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu , (pp. 138), Ankar, Türkiye, (Haziran 2016
İBRET, B.Ü., RECEPOĞLU, S., KARASU-AVCI, E. (2016) "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016
İBRET, B.Ü., İzmir, E.K., Turgut, T. (2016) "Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Geri dönüşüm Algılarının Zihin Haritası ile İncelenmesi,", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2016
İBRET, B.Ü., İzmir, E.K. (2016) "Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016
Kaymakçı, S., İBRET, B.Ü. (2016) "Türkiye de Sosyal Bilgiler Öğretmeni Yetiştirmede İlklerden Biri Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı", USBES2016 , (Nisan 2016
İBRET, B.Ü., Emin, C. (2015) "Kanyon Turizmi Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Küre Ersizlerdere Karacehennem Kanyonu", I.Uluslararası Türk Dünyası Sempozyumu , (Aralık 2015
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., Serpil, R. (2015) "Sosyal bilgiler Öğretmen Adaylarının Toplumsal Sorunların Tespitine Yönelik Görüşleri", usbes , (Aralık 2015
İBRET, B.Ü., RECEPOĞLU, E., OĞUZ-HAÇAT, S., Serpil, R. (2015) "Yükseköğretim Öğrencilerinin Demokrasi Kavramına Yönelik Metafor Algılarının İncelenmesi", ICQH2015 , (Aralık 2015 
İBRET, B.Ü., Emin, C. (2015) "Kanyon Turizmi Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Küre Ersizlerdere Karacehennem Kanyonu", I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu , Kastamonu, (Kasım 2015
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E., Recepoğlu, S. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Toplumsal Sorunların Tespitine Yönelik Görüşleri", SÖZLÜ SUNUM , (Nisan 2015
İmat, F., İBRET, B.Ü., AYDINÖZÜ, D. (2013) "Karst Topografyası Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Ilgarini Mağarası Pınarbaşı Kastamonu", Kastamonu'nun Doğal Zenginlikleri Sempozyumu , Türkiye, (Ocak 2013 
İBRET, B.Ü., Kocaman, H., Bayraktar, M. (2012) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri", II. International Conference On New Trends İn Education And Their Implications- ICONTE , Antalya, Türkiye, (Haziran 2012 
OĞUZ-HAÇAT, S., KURNAZ, M.A., KARATEKİN, K., İBRET, B.Ü. (2012) "Temel Astronomi Kavramalarına ilişkin Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algılarının Belirlenmesi", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2012 
AYDINÖZÜ, D., İBRET, B.Ü., AYDIN, M. (2011) "Analysis of Terrain Usage in Kastamonu Ilgaz Mountain", İnternational Symposıum on Envıronmental Protection and Planning: Geographıc İnformatıon Systems (GIS) And Remote Sensıng (RS) Applıcatıons (ISEPP) , İzmir, Türkiye, (Haziran 2011
AYDINÖZÜ, D., İBRET, B.Ü., AYDIN, M. (2011) "Analysis of Terrain Usage in Kastamonu Ilgaz Mountain.", İnternational Symposıum on Envıronmental Protection and Planning: Geographıc İnformatıon Systems (GIS) And Remote Sensıng (RS) Applıcatıons (ISEPP) , Türkiye, (Haziran 2011
İBRET, B.Ü. () "Aday Öğretmenlerin Türkiye deki Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye 
S, O., A, K.M., K, K., İBRET, , Ü, B. () "Ayın Evreleri Konusunda Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algı Durumları", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye 
AYDINÖZÜ.D, , Ü, İ., İMAT.F, () "Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöremiz Boyabat Sultansuyu Bazalt Sütunları", I. Ulusal Coğrafya Sempozyumu , Erzurum, Türkiye  
İBRET, B.Ü. () "Kastamonu da İç Göç Hareketleri", II.Kastamonu Kültür Sempozyumu , Ankara, Türkiye  
İBRET, B.Ü. () "Kastamonu nun Göç Olgusu", Kastamonu Üniversitesi Bilim Günleri , Kastamonu, Türkiye 
İBRET, B.Ü. () "Küre de Bakır Cevheri Üretimi ve Bakır Madenciliğinin Küre Ekonomisindeki Yeri", Kastamonu Kültür Sempozyumu , Ankara, Türkiye  
İBRET, B.Ü. () "Osmaniye nin Coğrafi Konumu ve Nüfusu", Osmaniye Sempozyumu , Adana, Türkiye  
Ü, İ.B., R, A. () "Öğretmenlik Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri", I.Ulusal İlköğretim Kongresi , Ankara, Türkiye  
İBRET, B.Ü. () "Sosyal Bilimlerde Lisansüstü Eğitim ve Nitelik", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi , Bartın, Türkiye 
İBRET, B.Ü. () "Ulaşımın Kastamonu İçin Önemi", Kastamonu’nun Kalkınmasında Temel Çıkış Yolları Sempozyumu , Kastamonu, Türkiye  
İBRET, B.Ü. (2023) "ipek yolu şehri kurşunlunun coğrafyası", Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitapevi, ISBN: 978-625-399-366-5   
İBRET, B.Ü. (2007) "Küre Bakır Diyarının Coğrafyası", Ankara/Türkiye : Aktif Yayınevi, ISBN: 978-975-8986-43-9  
İBRET, B.Ü. (2022) "Atkaracalar ilçesinin coğrafyası", Kitap: Coğrafi Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Atkaracalar, Ankara/Türkiye : Gazi Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 1 / 14, ISBN: 978-625-8275-91-9 
İBRET, B.Ü., Yılmaz, A., Yılmaz, O. (2022) "KÜRESELLEŞME OKURYAZARLIĞI COĞRAFYA", Kitap: Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı - II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 86 / 108, ISBN: 978-625-8325-99-7 
Turan, S., İBRET, B.Ü., Demirkaya, H. (2022) "MEKÂNSAL OKURYAZARLIK VE SOSYAL BİLGİLER", Kitap: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR-I, Ankara/Türkiye : HİPERYAYIN, Bölüm Sayfaları: 465 / 482, ISBN: 978-625-8244-61-8 
İBRET, B.Ü., Önlen, M. (2022) "MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE FİNANSAL OKURYAZARLIK BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ", Kitap: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR-I, Ankara/Türkiye : HİPERYAYIN, Bölüm Sayfaları: 98 / 121, ISBN: 978-625-8244-61-8 
İBRET, B.Ü., Turan, S. (2021) "GEOGRAPHY AND SPATIAL CITIZENSHIP", Kitap: Social and Humanities Science Research, Theory 1st Pass, Lyon/Fransa : Livre de Lyon, Bölüm Sayfaları: 77 / 93, ISBN: 978-2-38236-226-6 
Turan, S., İBRET, B.Ü. (2020) "Sosyal Bilgilerde Mekansal Vatandaşlık", Kitap: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Konular, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 53 / 71, ISBN: 978-625-406-566-8 
İBRET, B.Ü., Önlen, M. (2020) "Türklerde İnsan ve Mekân (Coğrafya) İlişkisi veTürk Kültüründe Coğrafyanın Etkisi", Kitap: TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI, Ankara : Pegem, Bölüm Sayfaları: 8 / 28, ISBN: 9786257228220 
İBRET, B.Ü., Yılmaz, O. (2019) "Sosyal Bilgiler ve Dijital Toplum", Kitap: Sosyal Bilgiler ve Toplum, Ankara : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 325 / 350, ISBN: 978-605-69916-1-5   
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgilerde Kimlik", Kitap: TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI EL KİTABI, Ankara : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 309 / 320, ISBN: 978-605-80060-2-7 
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgilerde Kimlik", Kitap: Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 309 / 322, ISBN: 978-605-8006027 
İBRET, B.Ü. (2018) "Nüfus Yapısıyla Kastamonu", Kitap: 81 ilde Kültür ve Şehir, İstanbul/Türkiye : Acar Basım, Bölüm Sayfaları: 96 / 103, ISBN: 987-605-149-955-0 
İBRET, B.Ü. (2018) "Kastamonu İlinin Coğrafyası", Kitap: 81 İlde Şehir ve Kültür, İstanbul/Türkiye : Acar Basım, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 987-605-149-955-0 
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü., RECEPOĞLU, S. (2017) "Geography and Identity", Kitap: Developments in Social Sciences, : ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-954-07-4343-1 
KARASU-AVCI, E., İBRET, B.Ü., Recepoğlu, S. (2017) "Geography and Identity", Kitap: Developments in Social Sciences, Sofıa/Bulgaristan : ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS SOFIA, Bölüm Sayfaları: 96 / 105, ISBN: 978-954-07-4343-1 
İBRET, B.Ü., KARASU-AVCI, E. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kimlik Algısı", Kitap: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 38 / 53, ISBN: 978-605-241-007-3 
AYDINÖZÜ, D., İBRET, B.Ü. (2016) "16.Bölüm-Bölgesel Coğrafya", Kitap: Türk Kültüründe Coğrafya II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 341350 / , ISBN: 978-605-318-591-8 
AYDINÖZÜ, D., İBRET, B.Ü., İmat, F. (2015) "Jeolojik miras", Kitap: Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, İzmir/Türkiye : Dokuz Eylül Üniversitesi, Bölüm Sayfaları: 127 / 137, ISBN: 978-975-441-447-9 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) International Journal of Geography and Geography Education-42, 2021, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) International Journal of Geography and Geography Education-41, 2020, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Kitap) Sosyal Bilgiler ve Toplum, 2019, Editör
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education, 2018, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Bilimsel Dergi) KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) kastamonu, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) MARMARA EĞİTİM DERGİSİ, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) CUMHURİYET ULUSLARARASI EĞİTİM DERGİSİ, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) İSTANBUL EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA DERGİSİ, 0
Üye, Türk Coğrafya Kurumu, 1997-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Dünya Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar 2 0 0 21 1 23 2 0 0 49
2 Öğretmenlik Uygulaması II Dersine İlişkin Okul ÖncesiÖğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi 1 0 0 16 8 16 2 0 0 43
3 KASTAMONU ŞEHRİNDE KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ 0 0 0 11 14 9 5 0 0 39
4 Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri 0 0 0 6 8 3 5 0 0 22
5 Şehirlerin Topografik ve Klimatik Özellikleri Dikkate Alınmadan Yanlış Yerleşim Yeri Seçimiyle Oluşan Hava Kirliliğine Bir Örnek Kastamonu Şehri 1 0 0 6 3 9 2 1 0 22
6 Çankırı daki Köy Adları Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme 0 0 0 7 2 6 3 3 0 21
7 Evaluating Views of Teacher Trainees on Teacher Training Process in Turkey 3 0 0 9 5 4 0 0 0 21
8 Türkiye de Yeni Gelişen Bir Termal Turizm Merkezi Çavundur Kaplıcası 0 0 0 8 1 8 3 0 0 20
9 İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerine Alternatif Etkinliklerle Doğal Çevreye Duyarlılığın Kazandırılması 0 0 0 4 7 4 2 0 0 17
10 Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi ÖğretmenAdaylarının Görüşlerinin İncelenmesi 0 0 0 4 5 3 3 2 0 17
11 Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretiminin Değerler Eğitimi Açısından Önemi 0 0 0 2 8 4 2 0 0 16
12 Environmental Education in Social Studies: A Study on Graduate Studies 0 0 0 2 6 6 0 0 0 14
13 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE EDEBİ ÜRÜNLERİN KULLANIMI 0 0 0 2 3 6 3 0 0 14
14 TOPLUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMUNDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİNROLÜNÜN İNCELENMESİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI 0 0 0 5 3 3 3 0 0 14
15 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININTOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİKGÖRÜŞLERİ 0 0 0 2 1 6 3 0 0 12
16 KANYON TURİZMİ VE EKOTURİZM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN BİR YÖRE KÜRE ERSİZLERDERE KARACEHENNEM KANYONU 0 0 0 1 7 1 1 0 0 10
17 A geographic study on the effects of coastal tourism on sustainable development coastal tourism in Cide 4 0 0 1 2 0 2 0 0 9
18 Coğrafya Eğitiminin Birey Yetiştirilmesindeki Rolü 0 0 0 3 1 2 3 0 0 9
19 Tarihi İpek Yolu Üzerindeki Bir Anadolu Şehri Tosya Kuruluş ve Gelişmesi 0 0 0 5 2 1 1 0 0 9
20 2005-2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 5, 6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi 0 0 0 4 0 2 2 0 0 8
21 Türkiye de Sarımsak Tarımı ve Taşköprü Sarımsağı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme 1 0 0 1 1 3 1 1 0 8
22 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III 0 0 0 2 2 0 3 0 0 7
23 Kastamonu nun Göç Olgusu 0 0 0 2 1 3 0 0 0 6
24 Küre Bakır Diyarının Coğrafyası 0 0 0 0 1 1 3 1 0 6
25 Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerin Değişiminin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi 0 0 0 1 1 1 2 0 0 5
26 GEOMORPHOLOGIC FEATURES ANDTOURISM POTENTIAL OF THE VALLA CANYON KASTAMONU TURKEY 2 0 0 0 3 0 0 0 0 5
27 Ilgaz Dağlarında Kış Turizmi 0 0 0 0 2 2 1 0 0 5
28 Karadeniz Kıyısında Stratejik Bir Liman İnebolu Limanı 0 0 0 0 1 2 1 1 0 5
29 Kastamonu Ilgaz Dağı Milli Parkında Arazi Kullanımının Analizi 0 0 0 1 1 3 0 0 0 5
30 PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS FOR THE DEMOCRACY CONCEPT: A METAPHORIC STUDY 0 0 0 1 4 0 0 0 0 5
31 Tosya Şehrinin Fonksiyonel Özellikleri 0 0 0 2 1 0 2 0 0 5
32 FLORİSTİK BÖLGELER AÇISINDAN TRAKYA NINBİTKİ TOPLULUKLARI 1 0 0 3 0 0 0 0 0 4
33 Kastamonu Nüfusunun Gelişim Dağılım ve Yoğunluk Özellikleri 0 0 0 1 1 2 0 0 0 4
34 Opinions of Social Sciences Teachers on the Branch Classrooms 0 0 0 2 1 1 0 0 0 4
35 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi / Investigation of Social Studies Prospective Teachers’ Motivation for Teaching Profession 0 0 0 2 2 0 0 0 0 4
36 Developments in Social Sciences 1 0 0 1 1 0 0 0 0 3
37 Kastamonu Şehrinin Tarihi Gelişimi ve 1924 1925 Şehir Planı Üzerine Bir Değerlendirme 0 0 0 0 2 1 0 0 0 3
38 Köy Adları Açısından Bir İnceleme: Kastamonu Merkez Köy Adları 0 0 0 0 0 3 0 0 0 3
39 Tosya Şehri ve Yakın Çevresinde Gümele Yerleşmeleri 0 0 0 0 1 1 1 0 0 3
40 Türkiye de Rekreasyonel Amaçlı Kullanılan Yayla Yerleşmelerine Osmaniye den İki Örnek Zorkun ve Almanpınarı Yaylaları 0 0 0 0 0 1 1 1 0 3
41 MESLEKİ ÖZYETERLİĞE YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
42 Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
43 Temel Astronomi Kavramalarına ilişkin Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algılarının Belirlenmesi 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
44 Yer Adları Açısından Bir İnceleme: Tosya’da (Kastamonu) Yer Adları 0 0 0 0 1 0 1 0 0 2
45 Developments in Social Sciences 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
46 EVALUATION OF SOCİAL STUDIES TEACHERS PERCEPTIONS ON PROJECT STUDİES IN TERMS OF SOME VARİABLES 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
47 Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöremiz Boyabat Sultansuyu Bazalt Sütunları 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
48 Karst Topografyası Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Ilgarini Mağarası Pınarbaşı Kastamonu 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1
49 Küre Dağlarında Yerleşme Tarihi İçerisinde Orman Tahribatı ve Çıra Alımı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
50 Ortaokul Öğrencilerinin Atasözlerinde Geçen Coğrafi Kavramlara Yönelik Algıları 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
51 Proje Tabanlı Öğrenmede Teknolojik Araç Gereçlerin Kullanımına İlişkin Sınıf ve Sosyal BilgilerÖğretmenlerinin Görüşleri 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
52 Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
53 Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Toplumsal Sorun Algılarının İncelenmesi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
54 Sosyal Bilgilerde Coğrafyanın Serüveni: Değişime Dair Bir İnceleme 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
(2015) "xxx" xxx
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2020 21
Kastamonu Üniversitesi
2009 - 2016 13
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2022 8
İBRET B Ü
-
1999 - 2013 6
TURAN SAİM
Akdeniz Üniversitesi
2019 - 2022 4
Cansız Emin
-
2015 - 2016 4
Onur Yılmaz
-
2018 - 2022 4
Recepoğlu Serpil
-
2015 - 2016 4
KAPTAN İZMİR ESRA
Sinop Üniversitesi
2016 - 2022 3
YILMAZ ONUR
-
2023 3
AYDINÖZÜ D
-
2006 - 2012 3
KARASU E
-
2012 - 2013 3
Maksut Önlen
-
2018 - 2022 3
Serpil Recepoğlu
-
2015 - 2017 3
Tatan Mehmet
-
2019 - 2023 3
Kastamonu Üniversitesi
2020 2
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2015 2
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2015 2
Kastamonu Üniversitesi
2011 2
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2015 2
Fatih İmat
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2015 2
KILDAN ABDULLAH OĞUZHAN
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2016 2
Cihan Gülgün
-
2017 2
İBRETB Ü
-
2009 - 2012 2
ÖNLEN MAKSUT
-
2019 - 2020 2
RECEPOĞLU E
-
2012 - 2013 2
Selahattin Kaymakçı
-
2016 2
Vedat Akbaş
-
2017 2
Yılmaz Onur
-
2019 - 2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
Kastamonu Üniversitesi
2012 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2016 1
GENÇ İNANÇ
-
2022 1
Hilmi Demirkaya
-
2022 1
Tuğba Turgut
-
2016 1
AYDIN FATİH
Karabük Üniversitesi
2018 1
Adem Yılmaz
-
2017 1
Ahmet Ali Avcı
-
2016 1
ALABAŞ. R
-
1
AVCI AHMET ALİ
-
2017 1
AYDINM
-
2012 1
AYDINÖZÜ.D
-
1
AYDINÖZÜD
-
2009 1
Ayşegül Yılmaz
-
2022 1
B Ü
-
1
BAYDİL E
-
1999 1
BAYRAKTAR MEHMET
-
2011 1
Demir Fatma Betül
-
2019 1
Demirbaş İbrahim
-
2019 1
DEMİRCİ MURAT
-
2017 1
Emin Cansız
-
2017 1
FATMA BÜYÜKOĞLAN
-
2012 1
GÜLEŞ MUSTAFA
-
2017 1
Hüseyin Kocaman
-
2012 1
İBRAYEVA GULNUR
-
2022 1
İBRET
-
1
İBRET. B Ü
-
1
İBRET.B Ü
-
1
İMAT.F
-
1
KARABIYIK ŞULE
-
2017 1
KARATEKİN. K
-
1
KOCAMAN Hüseyin
-
2011 1
KURNAZ. M A
-
1
Mehmet Bayraktar
-
2012 1
Mehmet Fatih Yapıcıoğlu
-
2018 1
Murat Demirci
-
2017 1
Mustafa Güleş
-
2017 1
Oğuz. S
-
1
RECEOĞLU
-
2013 1
S
-
2013 1
Sözcü Ufuk
-
2016 1
ŞİMŞEK N
-
2009 1
Şule Karabıyık
-
2017 1
Talha Özalp
-
2018 1
Turgut Tuğba
-
2018 1
Uğurlu Mustafa
-
2015 1
YUSUF DÖNMEZ
-
2012 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 560
Anahtar Kelimeler Sosyal Bilgiler Eğitimi, Hayat Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 110 165 150 186 170 140 55 175 160 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 361 . 339 . 399 . 358 . 374 . 389 . 571 . 450 . 445 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 218 . 186 . 212 . 173 . 176 . 204 . 333 . 201 . 237 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 26 . 16 . 25 . 22 . 24 . 33 . 82 . 29 . 35 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 13 . 4 . 11 . 10 . 14 . 19 . 38 . 10 . 13 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) 7 . 3 . 7 . 9 . 7 . 6 . 18 . 6 . 8 . -
Toplam Yayın 8 11 12 13 8 6 2 6 5 0
Toplam Makale 2 7 2 2 6 4 1 3 4 0
Toplam Kitap 1 1 2 2 2 2 1 3 1 0
Toplam Bildiri 5 3 8 9 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 7 2 2 4 4 1 3 4 0
Makale (Ulusal) 2 0 0 0 2 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 1 2 2 2 2 1 3 0 0
Bildiri (Uluslararası) 5 3 8 7 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri