Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr), 1998, 2000 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1985, 1989 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fiziki Coğrafya (Yl), 1991, 1995 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr), 1998, 2000 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fiziki Coğrafya (Yl), 1991, 1995 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1985, 1989 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2004 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Sosyal Bilgiler Eğitimi |
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Hayat Bilgisi Eğitimi |
2013-, Profesör, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye |
2008-2013, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Beşeri ve İktisadi Coğrafya, Türkiye |
2001-2007, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
1993-2000, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2016-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2014-2017, Dekan, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2010-2014, Enstitü Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2009-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2006-2009, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2003-2006, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Efe Bulut, Doktora, Öğretmen Adaylarının İklim Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Burhan Yiğit, Yüksek Lisans, Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Mekânı Algılama Becerilerine Oryantiring Uygulamalarının Etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Atıf Cihat Ataş, Yüksek Lisans, Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Kullanılan Bilgi Görselleştirme Biçimlerinin İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Gulnur İbrayeva, Doktora, Kazakistan ortaöğretim ders programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Onur Yılmaz, Doktora, Sosyal bilgilerde dijital vatandaşlık ve eğitimine yönelik eğitim paydaşlarının deneyimlerinin araştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Muhsin Akça, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin covid-19 pandemisi sürecinde derse karşı olan motivasyonuna yönelik bir çalışma: Kastamonu örneği, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Maksut Önlen, Doktora, Sosyal bilgiler dersinde matematiksel modelleme etkinlikleriyle finansal okuryazarlık becerisinin geliştirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Mehmet Tatan, Doktora, Türkiye ve Güney Kore'deki sosyal bilgiler eğitimi uygulamalarının karşılaştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Nihal Küllü, Yüksek Lisans, Ortaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde coğrafi işaretler kullanımının akademik başarıya etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Saim Turan, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde mekânsal vatandaşlığın öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Salim Özdemir, Yüksek Lisans, Yabancı uyruklu öğrencilerin hak ve özgürlüklere saygı değerine ilişkin görüşleri: Kastamonu ili örneği, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Mehmet Fatih Yapıcıoğlu, Yüksek Lisans, Ortaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Serpil Recepoğlu, Doktora, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Oğuzhan Bakır, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması gereken değerlerin ailelerin sosyo ekonomik durumlarına göre incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
Emine Karasu Avcı, Doktora, Toplumsal Kimliğin Oluşumunda Sosyal Bilgiler Dersinin Rolünün İncelenmesi: Sosyal Bilgiler Öğretim Programları (1924-2010), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
Emin Cansız, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafi bilgi sistemleri uygulamalarına yönelik görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
Ahmet Ali Avcı, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde vatanseverlik değerinin kazandırılmasına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman) |
Hüseyin Mucuk, Yüksek Lisans, Eğitim sendikalarına ilişkin sosyal bilgiler dersine giren öğretmenlerin görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman) |
Hüseyin Kocaman, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim denetmenlerinin teftiş ve rehberlik etkinlilerine yönelik görüşlerinin değişkenler açısından incelenmesi (Kastamonu ili örneği), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2013, (Asıl Danışman) |
Emine Karasu, Yüksek Lisans, İlköğretim 6. ve 7, sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2012, (Asıl Danışman) |
Funda Talay, Yüksek Lisans, İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011, (Asıl Danışman) |
2013-2014, TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI, Lisans |
2013-2014, TÜRKİYE'NİN SOSYO-EKONOMİK COĞRAFYASI, Yüksek Lisans |
2013-2014, OKUL DENEYİMİ-II, Lisans |
2013-2014, SOSYAL BİLGİLERDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans |
2013-2014, İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ, Lisans |
2013-2014, SOSYAL BİLGİLERDE İLERİ COĞRAFYA EĞİTİMİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2011-2012, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans |
2010-2011, HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ, Lisans |
2009-2010, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans |
2008-2009, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans |
2006-2007, VATANDAŞLIK BİLGİSİ, Lisans |
Kayıt Yok |
Ortaokul Öğrencilerine Edebi Ürünlerle Değerlerin Kazandırılmasına Yönelik bir Araştırma (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2018 |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017 |
Kızlar İçin El Ele (Uluslararası) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2017 |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlilik Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017 |
liselerde görev yapan okulmüdürlerinin liderliklik stilleri ile değişimi yönetme yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2017 |
LİSE MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE DEĞİŞİMİ YÖNETME YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2017 |
Kızlar İçin El Ele (Uluslararası) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2015-2017 |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterlilik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017 |
Küre Maden ve Joelojik Mirası Koruma (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı , 2014-2015 |
Devrez Havzasının Beşeri Ve Ekonomik Coğrafyası (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Uzman |
Kayıt Yok |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2023) "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1) pp. 59-77 Link |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2023) "A scale development study to determine the digital citizenship levels of social studies teachers", Pedagogical Perspective, 2 (1) pp. 57-74 Link DOI |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2023) "Velilerin Dijital Vatandaşlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", International Journal of Progressive Studies in Education, 1 (2) pp. 65-89 Link DOI |
İbret, B.Ü., Tatan, M. (2023) "Türkiye ve Güney Kore Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 34 (10) pp. 163-179 DOI |
İbret, B.Ü., İzmir, E.K., Genç, İ. (2022) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Toplumsal Sorun Algılarının İncelenmesi", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 11 (3) pp. 145-153 Link |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2022) "Sosyal Bilgilerde Coğrafyanın Serüveni: Değişime Dair Bir İnceleme", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (4) pp. 451-476 Link |
İbret, B.Ü., Recepoğlu, S., İbrayeva, G. (2022) "A REVIEW OF GRADUATE STUDIES ON GLOBAL CITIZENSHIP", IJETSAR (International Journal of Education Technology and Scientific Researches), 7 (18) pp. 1347-1370 Link DOI |
Recepoğlu, S., İbret, B.Ü. (2021) "Analyzıng The Relatıonshıp Between Socıal Studıes Teacher Candıdates’ Motıvatıon For Teachıng Professıon And Self-Effıcacy", Psycho-Educational Research Reviews |, 10 (2) pp. 194-202 Link |
Recepoğlu, S., Avcı, E.K., İbret, B.Ü. (2020) "PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS FOR THE DEMOCRACY CONCEPT: A METAPHORIC STUDY", European Journal of Education Studies, 7 (6) pp. 52-69 Link DOI |
Önlen, M., Tatan, M., İbret, B.Ü. (2020) "2005-2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 5, 6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", Türkiye Bilimsel Aarştırmalar Dergisi(TÜBAD), 5 (1) pp. 1-13 Link |
İbret, B.Ü., Topal, E. (2020) "Yer Adları Açısından Bir İnceleme: Tosya’da (Kastamonu) Yer Adları", folklor / edebiyat, 1 (1) pp. 41-53 Link DOI |
İbret, B.Ü., Topal, E. (2020) "Köy Adları Açısından Bir İnceleme: Kastamonu Merkez Köy Adları", Turkish Studies - Language and Literature, 15 (1) pp. 463-476 Link DOI |
İbret, B.Ü., Önlen, M., Tatan, M. (2019) "Ortaokul Öğrencilerinin Atasözlerinde Geçen Coğrafi Kavramlara Yönelik Algıları", TÜBAD, 4 (1) pp. 61-76 [TR Dizin] Link |
Recepoğlu, S., İbret, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi / Investigation of Social Studies Prospective Teachers’ Motivation for Teaching Profession", Journal of History Culture and Art Research, 8 (1) pp. 320-321 Link DOI |
Recepoğlu, S., İbret, B.Ü. (2019) "MESLEKİ ÖZYETERLİĞE YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ", Journal of International Social Research, 12 (15) pp. 1091-1097 Link |
İbret, B.Ü., Demirbaş, İ., Demir, F.B. (2019) "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerine Alternatif Etkinliklerle Doğal Çevreye Duyarlılığın Kazandırılması", Cumhuriyet Uluslararsı Eğitim Dergisi, 8 (1) pp. 258-280 [TR Dizin] Link DOI |
Turan, S., İbret, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri", International Journal of Geography and Geography Education (IGGE)To, (40) pp. 59-78 [TR Dizin] DOI |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2019) "Environmental Education in Social Studies: A Study on Graduate Studies", Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9 (2) pp. 431-449 [TR Dizin] Link DOI |
İbret, B.Ü., Aydın, F., Turgut, T. (2018) "Coğrafya Eğitiminin Birey Yetiştirilmesindeki Rolü", International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), (38) pp. 1-18 [ESCI] DOI |
İbret, B.Ü., Avcı, E.K. (2018) "TOPLUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMUNDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİNROLÜNÜN İNCELENMESİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI", ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, (29) pp. 336-375 Link DOI |
Avcı, A.A., İbret, B.Ü., Avcı, E.K. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri", İLKÖĞRETİM ONLİNE, 16 (4) pp. 1558-1574 [TR Dizin] Link DOI |
İbret, B.Ü., Avcı, E.K., Karabıyık, Ş., Güleş, M., Demirci, M. (2017) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE EDEBİ ÜRÜNLERİN KULLANIMI", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (9) pp. 104-124 Link |
İbret, B.Ü., Avcı, E., Recepoğlu, S. (2016) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININTOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİKGÖRÜŞLERİ", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16) pp. 1295-1319 [TR Dizin] |
Yiğit, C.T., İbret, B.Ü., Aydınözü, D., Cansız, E. (2016) "GEOMORPHOLOGIC FEATURES ANDTOURISM POTENTIAL OF THE VALLA CANYON KASTAMONU TURKEY", Karadeniz Araştırmaları, (50) pp. 191-202 |
Sözcü, U., Kıldan, A.O., İbret, B.Ü., Aydınözü, D. (2016) "Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerin Değişiminin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 5 (2) pp. 9-22 [TR Dizin] Link |
İbret, B.Ü., Cansız, E. (2016) "KANYON TURİZMİ VE EKOTURİZM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN BİR YÖRE KÜRE ERSİZLERDERE KARACEHENNEM KANYONU", Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik), (34) pp. 107-117 [TR Dizin] Link |
İbret, B.Ü., Avcı, E., Recepoğlu, S. (2016) "Proje Tabanlı Öğrenmede Teknolojik Araç Gereçlerin Kullanımına İlişkin Sınıf ve Sosyal BilgilerÖğretmenlerinin Görüşleri", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (4) pp. 2015-2122 [TR Dizin] |
Avcı, E., İbret, B.Ü. (2016) "Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi ÖğretmenAdaylarının Görüşlerinin İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2501-2518 [TR Dizin] |
Avcı, E., İbret, B.Ü. (2016) "Öğretmenlik Uygulaması II Dersine İlişkin Okul ÖncesiÖğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (24) pp. 2519-2536 [TR Dizin] |
İbret, B.Ü., Karatekin, K., Avcı, E. (2015) "Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretiminin Değerler Eğitimi Açısından Önemi", Milli Eğitim, (44) pp. 5-22 [TR Dizin] |
İbret, B.Ü., Aydınözü, D., Uğurlu, M. (2015) "KASTAMONU ŞEHRİNDE KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ", MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, (32) pp. 239-269 |
Kıldan, A.O., İbret, B.Ü., Pektaş, M., Aydınözü, D., İncikabı, L., Recepoğlu, E. (2013) "Evaluating Views of Teacher Trainees on Teacher Training Process in Turkey", Australian Journal of Teacher Education, 38 (2) pp. 51-68 Link DOI |
İbret, B.Ü., Aydınözü, D. (2013) "A geographic study on the effects of coastal tourism on sustainable development coastal tourism in Cide", International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 20 (2) pp. 134-141 [SSCI] Link DOI |
Ü, İ.B., E, K. (2013) "EVALUATION OF SOCİAL STUDIES TEACHERS PERCEPTIONS ON PROJECT STUDİES IN TERMS OF SOME VARİABLES", SCIENCE DIRECT, (0) [SSCI] |
Ü, İ.B., E, R., E, K., RECEOĞLU, , S, (2013) "EVALUATION OF THE PROJECT STUDİES IN SOCIAL STUDİES COURSE OF SECONDARY SCHOLLS IN TURKEY", EDUCATİONAL RESEARCH AND REVİEWS, 8 (22) pp. 2176-2186 [SCI] DOI |
Yusuf, D., Aydınözü, D., Fatma, B., İbret, B.Ü. (2012) "FLORİSTİK BÖLGELER AÇISINDAN TRAKYA NINBİTKİ TOPLULUKLARI", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya BölümüCOĞRAFYA DERGİSİ, (25) pp. 1-13 [TR Dizin] |
D, A., Ü, İ., AYDINM, (2012) "Kastamonu Ilgaz Dağı Milli Parkında Arazi Kullanımının Analizi", Marmara Coğrafya Dergisi, (26) pp. 108-123 [TR Dizin] |
Ü, İ.B., E, R., E, K. (2012) "ANALYZING PERCEPTIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS ON PROJECT STUDIES IN THE 6TH AND 7TH GRADE SOCIAL STUDIES LESSONS OF PRIMARY SCHOOLS", THE INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, 6 (1) |
İbret, B.Ü., Bayraktar, M., Kocaman, H. (2011) "Opinions of Social Sciences Teachers on the Branch Classrooms", Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes ın the World, 1 (1) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü., Aydınözü, D. (2011) "İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Dünya Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar", K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (1) pp. 85-102 [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2010) "Karadeniz Kıyısında Stratejik Bir Liman İnebolu Limanı", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi, (20) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2010) "Kastamonu nun Göç Olgusu", İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi, (1302) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü., Aydınözü, D. (2009) "Şehirlerin Topografik ve Klimatik Özellikleri Dikkate Alınmadan Yanlış Yerleşim Yeri Seçimiyle Oluşan Hava Kirliliğine Bir Örnek Kastamonu Şehri", İstanbul Üniversitesi Coğrafya Dergisi, (18) [TR Dizin] |
N, Ş., AYDINÖZÜD, , Ü, İ. (2009) "Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı Hakkında Müfettiş Tutumları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2007) "Türkiye de Yeni Gelişen Bir Termal Turizm Merkezi Çavundur Kaplıcası", Doğu Coğrafya Dergisi, 12 (18) pp. 135-164 [TR Dizin] |
D, A., Ü, İ.B. (2006) "Küre Dağları Doğu Kesiminde Rüzgar Durumu ve Bunun Bitki Örtüsü Üzerine Olan Etkisinin Rubinstain Metoduna Göre İncelenmesi", Kastamonu Eğit. Dergisi, 14 (1) [TR Dizin] |
Ü, İ.B., D, A. (2006) "Küre Dağlarında Yerleşme Tarihi İçerisinde Orman Tahribatı ve Çıra Alımı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Gazi Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 6 (2) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2005) "Ilgaz Dağlarında Kış Turizmi", Türk Coğrafya Dergisi, (44) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2005) "Türkiye de Sarımsak Tarımı ve Taşköprü Sarımsağı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Marmara Coğrafya Dergisi, (12) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2004) "Kastamonu Nüfusunun Gelişim Dağılım ve Yoğunluk Özellikleri", Kastamonu Eğit. Dergisi, 12 (1) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2004) "Tosya Şehrinin Fonksiyonel Özellikleri", Marmara Coğrafya Dergisi, (9) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2003) "Çankırı daki Köy Adları Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme", Marmara Coğrafya Dergisi, (7) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2003) "Tarihi İpek Yolu Üzerindeki Bir Anadolu Şehri Tosya Kuruluş ve Gelişmesi", Marmara Coğrafya Dergisi, (9) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (2003) "Tosya Şehri ve Yakın Çevresinde Gümele Yerleşmeleri", Türk Coğrafya Dergisi, (41) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (1999) "Türkiye de Rekreasyonel Amaçlı Kullanılan Yayla Yerleşmelerine Osmaniye den İki Örnek Zorkun ve Almanpınarı Yaylaları", Kastamonu Eğit. Dergisi, 7 (2) [TR Dizin] |
E, B., Ü, İ.B. (1999) "Kastamonu Şehrinin Tarihi Gelişimi ve 1924 1925 Şehir Planı Üzerine Bir Değerlendirme", Kastamonu Eğit. Dergisi, 8 (1) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (1998) "Kastamonu nun Su Kaynakları", Kastamonu Eğit. Dergisi, 4 (5) [TR Dizin] |
İbret, B.Ü. (1997) "Osmaniye Şehrinin Tarihi Coğrafyası", Kastamonu Eğitim Dergisi, 3 (3) [TR Dizin] |
Recepoğlu, S., İbret, B.Ü. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi", VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu(USBES) , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2018) |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARI VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA COĞRAFİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN YERİ", 1. İnternatıonal geography Educatıon Symposium , (Aralık 2018) |
İbret, B.Ü., Yapıcıoğlu, M.F. (2018) "ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERSİ 6. SINIF “ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE KALICILIĞA ETKİSİ", 1.İnternational Geography Educatıon Symposium , (Aralık 2018) |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2018) "SOSYAL BİLGİLERDE ÇEVRE EĞİTİMİ: LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARA AİT BİR İNCELEME", 1.İnternatıonal Geography Educatıon Symposıum , (Aralık 2018) |
İbret, B.Ü., Önlen, M. (2018) "2005-2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı 5,6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 1274-1285), Türkiye, (Aralık 2018) |
İbret, B.Ü., Özalp, T. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI “İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER” ÖĞRENME ALANININ ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İÇERİĞİYLE ÖRTÜŞME DURUMUNUN İNCELENMESİ", İnternational Geography Education Symposium , (Ocak 2018) |
Avcı, E.K., İbret, B.Ü. (2017) "Toplumsal Kimliğin Oluşumunda Sosyal Bilgiler Dersinin Rolünün incelenmesi Ortaokul Programları", VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 294-295), Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2017) |
Yılmaz, A., Gülgün, C., Akbaş, V., İbret, B.Ü. (2017) "Fen Bilimleri Dersi 8.sınıf “Depremler ve Hava Olayları” Ünitesinin İçerik, Kavramların Kullanımı ve Öğretim Programının İçerisinde Yerinin İncelenmesi", 1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 771-772), Balıkesir, Türkiye, (Kasım 2017) |
İbret, B.Ü., Avcı, E.K., Recepoğlu, S. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ KAVRAMI İLE İLGİLİ ALGILARI: METAFORİK BİR ÇALIŞMA", VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 292-293), Eskişehir, Türkiye, (Aralık 2017) |
İbret, B.Ü., Avcı, E.K., Karabıyık, Ş., Güleş, M., Demirci, M. (2017) "Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu. , Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017) |
İbret, B.Ü. (2017) "Taşköprü’de Nüfusun Gelişimi Üzerine Coğrafi Açıdan Biri İnceleme", Uluslararası Taşköprü Pomoeipolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017) |
İbret, B.Ü. (2017) "Türkiye’deki Sarmısak üretimi içerisinde Taşköprü’nün yeri", Uluslararası Taşköprü Pompeipolis Bilim Kültür ve Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 98), Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017) |
Yılmaz, A., Gülgün, C., Akbaş, V., İbret, B.Ü. (2017) "Fen Bilimleri Dersi 8.Sınıf ”Depremler ve Hava Olayları” Ünitesinin içerik,Kavramların Kullanımı ve Öğretim Programının İçerisinde Yerinin İncelenmesi", 1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 771-772), Bandırma, Türkiye, (Mayıs 2017) |
İbret, B.Ü., Cansız, E. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Coğrafi Bilgi Sistemlerine Yönelik Görüşleri", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu-USBES VI , Eskişehir, Türkiye, (Temmuz 2017) |
İbret, B.Ü., Recepoğlu, S., Avcı, E.K. (2016) "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016) |
İbret, B.Ü., İzmir, E.K. (2016) "Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016) |
İbret, B.Ü., İzmir, E.K., Turgut, T. (2016) "Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Geri dönüşüm Algılarının Zihin Haritası ile İncelenmesi,", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2016) |
Kaymakçı, S., İbret, B.Ü. (2016) "Türkiye de Sosyal Bilgiler Öğretmeni Yetiştirmede İlklerden Biri Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı", USBES2016 , (Nisan 2016) |
Avcı, A.A., İbret, B.Ü., Avcı, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Dersinde Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik 7 Sınıf Öğrencilerinin Görüşleri", USBES 2016 Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu , (pp. 138), Ankar, Türkiye, (Haziran 2016) |
İbret, B.Ü., Kaymakçı, S. (2016) "TARİHÎ İPEK YOLU ÜZERİNDE BİR TURİZMKENTİ TOSYA", İPEK YOLUNDA TÜRKLER , (pp. 132-157), Ankara, Türkiye, (Aralık 2016) |
İbret, B.Ü., Recepoğlu, E., Oğuz, S., Serpil, R. (2015) "Yükseköğretim Öğrencilerinin Demokrasi Kavramına Yönelik Metafor Algılarının İncelenmesi", ICQH2015 , (Aralık 2015) |
İbret, B.Ü., Emin, C. (2015) "Kanyon Turizmi Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Küre Ersizlerdere Karacehennem Kanyonu", I.Uluslararası Türk Dünyası Sempozyumu , (Aralık 2015) |
İbret, B.Ü., Avcı, E., Serpil, R. (2015) "Sosyal bilgiler Öğretmen Adaylarının Toplumsal Sorunların Tespitine Yönelik Görüşleri", usbes , (Aralık 2015) |
İbret, B.Ü., Avcı, E., Recepoğlu, S. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Toplumsal Sorunların Tespitine Yönelik Görüşleri", SÖZLÜ SUNUM , (Nisan 2015) |
İbret, B.Ü., Emin, C. (2015) "Kanyon Turizmi Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Küre Ersizlerdere Karacehennem Kanyonu", I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu , Kastamonu, (Kasım 2015) |
İmat, F., İbret, B.Ü., Aydınözü, D. (2013) "Karst Topografyası Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Ilgarini Mağarası Pınarbaşı Kastamonu", Kastamonu'nun Doğal Zenginlikleri Sempozyumu , Türkiye, (Ocak 2013) |
Oğuz, S., Kurnaz, M.A., Karatekin, K., İbret, B.Ü. (2012) "Temel Astronomi Kavramalarına ilişkin Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algılarının Belirlenmesi", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2012) |
İbret, B.Ü., Kocaman, H., Bayraktar, M. (2012) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri", II. International Conference On New Trends İn Education And Their Implications- ICONTE , Antalya, Türkiye, (Haziran 2012) |
Aydınözü, D., İbret, B.Ü., Aydın, M. (2011) "Analysis of Terrain Usage in Kastamonu Ilgaz Mountain", İnternational Symposıum on Envıronmental Protection and Planning: Geographıc İnformatıon Systems (GIS) And Remote Sensıng (RS) Applıcatıons (ISEPP) , İzmir, Türkiye, (Haziran 2011) |
Aydınözü, D., İbret, B.Ü., Aydın, M. (2011) "Analysis of Terrain Usage in Kastamonu Ilgaz Mountain.", İnternational Symposıum on Envıronmental Protection and Planning: Geographıc İnformatıon Systems (GIS) And Remote Sensıng (RS) Applıcatıons (ISEPP) , Türkiye, (Haziran 2011) |
AYDINÖZÜ.D, , Ü, İ., İMAT.F, () "Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöremiz Boyabat Sultansuyu Bazalt Sütunları", I. Ulusal Coğrafya Sempozyumu , Erzurum, Türkiye |
S, O., A, K.M., K, K., İBRET, , Ü, B. () "Ayın Evreleri Konusunda Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algı Durumları", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Sosyal Bilimlerde Lisansüstü Eğitim ve Nitelik", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi , Bartın, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Aday Öğretmenlerin Türkiye deki Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Kastamonu nun Göç Olgusu", Kastamonu Üniversitesi Bilim Günleri , Kastamonu, Türkiye |
Ü, İ.B., R, A. () "Öğretmenlik Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri", I.Ulusal İlköğretim Kongresi , Ankara, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Kastamonu da İç Göç Hareketleri", II.Kastamonu Kültür Sempozyumu , Ankara, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Küre de Bakır Cevheri Üretimi ve Bakır Madenciliğinin Küre Ekonomisindeki Yeri", Kastamonu Kültür Sempozyumu , Ankara, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Ulaşımın Kastamonu İçin Önemi", Kastamonu’nun Kalkınmasında Temel Çıkış Yolları Sempozyumu , Kastamonu, Türkiye |
İbret, B.Ü. () "Osmaniye nin Coğrafi Konumu ve Nüfusu", Osmaniye Sempozyumu , Adana, Türkiye |
İbret, B.Ü. (2023) "ipek yolu şehri kurşunlunun coğrafyası", Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitapevi |
İbret, B.Ü. (2007) "Küre Bakır Diyarının Coğrafyası", Ankara/Türkiye : Aktif Yayınevi |
İbret, B.Ü. (2022) "Atkaracalar ilçesinin coğrafyası", Kitap: Coğrafi Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Atkaracalar, Ankara/Türkiye : Gazi Kitabevi |
Turan, S., İbret, B.Ü., Demirkaya, H. (2022) "MEKÂNSAL OKURYAZARLIK VE SOSYAL BİLGİLER", Kitap: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR-I, Ankara/Türkiye : HİPERYAYIN |
İbret, B.Ü., Önlen, M. (2022) "MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE FİNANSAL OKURYAZARLIK BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ", Kitap: EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR-I, Ankara/Türkiye : HİPERYAYIN |
İbret, B.Ü., Yılmaz, A., Yılmaz, O. (2022) "KÜRESELLEŞME OKURYAZARLIĞI COĞRAFYA", Kitap: Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı - II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
İbret, B.Ü., Turan, S. (2021) "GEOGRAPHY AND SPATIAL CITIZENSHIP", Kitap: Social and Humanities Science Research, Theory 1st Pass, Lyon/Fransa : Livre de Lyon |
Turan, S., İbret, B.Ü. (2020) "Sosyal Bilgilerde Mekansal Vatandaşlık", Kitap: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Konular, Ankara/Türkiye : Nobel |
İbret, B.Ü., Önlen, M. (2020) "Türklerde İnsan ve Mekân (Coğrafya) İlişkisi veTürk Kültüründe Coğrafyanın Etkisi", Kitap: TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI, Ankara : Pegem |
Avcı, E.K., İbret, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgilerde Kimlik", Kitap: TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI EL KİTABI, Ankara : PEGEM AKADEMİ |
Avcı, E.K., İbret, B.Ü. (2019) "Sosyal Bilgilerde Kimlik", Kitap: Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
İbret, B.Ü., Yılmaz, O. (2019) "Sosyal Bilgiler ve Dijital Toplum", Kitap: Sosyal Bilgiler ve Toplum, Ankara : Pegem Akademi |
İbret, B.Ü. (2018) "Kastamonu İlinin Coğrafyası", Kitap: 81 İlde Şehir ve Kültür, İstanbul/Türkiye : Acar Basım |
İbret, B.Ü. (2018) "Nüfus Yapısıyla Kastamonu", Kitap: 81 ilde Kültür ve Şehir, İstanbul/Türkiye : Acar Basım |
Avcı, E.K., İbret, B.Ü., Recepoğlu, S. (2017) "Geography and Identity", Kitap: Developments in Social Sciences, : ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA |
İbret, B.Ü., Avcı, E.K. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kimlik Algısı", Kitap: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Avcı, E.K., İbret, B.Ü., Recepoğlu, S. (2017) "Geography and Identity", Kitap: Developments in Social Sciences, Sofıa/Bulgaristan : ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS SOFIA |
Aydınözü, D., İbret, B.Ü. (2016) "16.Bölüm-Bölgesel Coğrafya", Kitap: Türk Kültüründe Coğrafya II, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Aydınözü, D., İbret, B.Ü., İmat, F. (2015) "Jeolojik miras", Kitap: Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, İzmir/Türkiye : Dokuz Eylül Üniversitesi |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) International Journal of Geography and Geography Education-42, 2021, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) International Journal of Geography and Geography Education-41, 2020, |
(Uluslararası - Kitap) Sosyal Bilgiler ve Toplum, 2019, Editör |
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education, 2018, |
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 2018, |
(Uluslararası - Dergi) lnternational Journal of Geography and Geography Education, 2018, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Ulusal - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2017, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) Marmara Coğrafya Dergisi, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Uluslararası - Dergi) GAZİ JOURNAL OF EDUCATİON SCİENCES, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) İSTANBUL EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA DERGİSİ, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) CUMHURİYET ULUSLARARASI EĞİTİM DERGİSİ, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) MARMARA EĞİTİM DERGİSİ, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) kastamonu, 0 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 0 |
Üye, Türk Coğrafya Kurumu, 1997- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Dünya Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar
K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi
|
2 | 0 | 0 | 21 | 23 | 2 | 0 | 0 | 48 |
2 |
Öğretmenlik Uygulaması II Dersine İlişkin Okul ÖncesiÖğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
1 | 0 | 0 | 16 | 16 | 2 | 0 | 0 | 35 |
3 |
KASTAMONU ŞEHRİNDE KÜLTÜR VE İNANÇ TURİZMİ
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
|
0 | 0 | 0 | 11 | 9 | 5 | 0 | 0 | 25 |
4 |
Çankırı daki Köy Adları Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme
Marmara Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 7 | 6 | 3 | 3 | 0 | 19 |
5 |
Şehirlerin Topografik ve Klimatik Özellikleri Dikkate Alınmadan Yanlış Yerleşim Yeri Seçimiyle Oluşan Hava Kirliliğine Bir Örnek Kastamonu Şehri
İstanbul Üniversitesi Coğrafya Dergisi
|
1 | 0 | 0 | 6 | 9 | 2 | 1 | 0 | 19 |
6 |
Türkiye de Yeni Gelişen Bir Termal Turizm Merkezi Çavundur Kaplıcası
Doğu Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 8 | 8 | 3 | 0 | 0 | 19 |
7 |
Evaluating Views of Teacher Trainees on Teacher Training Process in Turkey
Australian Journal of Teacher Education
|
3 | 0 | 0 | 9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 16 |
8 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatanseverlik Değerinin Kazandırılmasına Yönelik Görüşleri
İLKÖĞRETİM ONLİNE
|
0 | 0 | 0 | 6 | 3 | 5 | 0 | 0 | 14 |
9 |
Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi ÖğretmenAdaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 3 | 2 | 0 | 12 |
10 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE EDEBİ ÜRÜNLERİN KULLANIMI
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 6 | 3 | 0 | 0 | 11 |
11 |
TOPLUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMUNDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİNROLÜNÜN İNCELENMESİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
|
0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 11 |
12 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININTOPLUMSAL SORUNLARIN TESPİTİNE YÖNELİKGÖRÜŞLERİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 6 | 3 | 0 | 0 | 11 |
13 |
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerine Alternatif Etkinliklerle Doğal Çevreye Duyarlılığın Kazandırılması
Cumhuriyet Uluslararsı Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 0 | 0 | 10 |
14 |
Coğrafya Eğitiminin Birey Yetiştirilmesindeki Rolü
International Journal of Geography and Geography Education (IGGE)
|
0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 8 |
15 |
2005-2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 5, 6 ve 7. Sınıf Kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi
Türkiye Bilimsel Aarştırmalar Dergisi(TÜBAD)
|
0 | 0 | 0 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 8 |
16 |
Environmental Education in Social Studies: A Study on Graduate Studies
Anadolu Journal Of Educational Sciences International
|
0 | 0 | 0 | 2 | 6 | 0 | 0 | 0 | 8 |
17 |
Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretiminin Değerler Eğitimi Açısından Önemi
Milli Eğitim
|
0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 8 |
18 |
Tarihi İpek Yolu Üzerindeki Bir Anadolu Şehri Tosya Kuruluş ve Gelişmesi
Marmara Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 | 7 |
19 |
Türkiye de Sarımsak Tarımı ve Taşköprü Sarımsağı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme
Marmara Coğrafya Dergisi
|
1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 7 |
20 |
A geographic study on the effects of coastal tourism on sustainable development coastal tourism in Cide
International Journal of Sustainable Development & World Ecology
|
4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 7 |
21 |
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 |
22 |
Kastamonu nun Göç Olgusu
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
23 |
Küre Bakır Diyarının Coğrafyası
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 5 |
24 |
Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerin Değişiminin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 |
25 |
Tosya Şehrinin Fonksiyonel Özellikleri
Marmara Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 |
26 |
Karadeniz Kıyısında Stratejik Bir Liman İnebolu Limanı
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü, Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 4 |
27 |
Kastamonu Ilgaz Dağı Milli Parkında Arazi Kullanımının Analizi
Marmara Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 |
28 |
FLORİSTİK BÖLGELER AÇISINDAN TRAKYA NINBİTKİ TOPLULUKLARI
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya BölümüCOĞRAFYA DERGİSİ
|
1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
29 |
KANYON TURİZMİ VE EKOTURİZM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN BİR YÖRE KÜRE ERSİZLERDERE KARACEHENNEM KANYONU
Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 |
30 |
Kastamonu Nüfusunun Gelişim Dağılım ve Yoğunluk Özellikleri
Kastamonu Eğit. Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
31 |
Opinions of Social Sciences Teachers on the Branch Classrooms
Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes ın the World
|
0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
32 |
Ilgaz Dağlarında Kış Turizmi
Türk Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
33 |
Köy Adları Açısından Bir İnceleme: Kastamonu Merkez Köy Adları
Turkish Studies - Language and Literature
|
0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
34 |
Türkiye de Rekreasyonel Amaçlı Kullanılan Yayla Yerleşmelerine Osmaniye den İki Örnek Zorkun ve Almanpınarı Yaylaları
Kastamonu Eğit. Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 |
35 |
Developments in Social Sciences
|
1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
36 |
GEOMORPHOLOGIC FEATURES ANDTOURISM POTENTIAL OF THE VALLA CANYON KASTAMONU TURKEY
Karadeniz Araştırmaları
|
2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
37 |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi / Investigation of Social Studies Prospective Teachers’ Motivation for Teaching Profession
Journal of History Culture and Art Research
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
38 |
MESLEKİ ÖZYETERLİĞE YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
Journal of International Social Research
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
39 |
Tosya Şehri ve Yakın Çevresinde Gümele Yerleşmeleri
Türk Coğrafya Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
40 |
Temel Astronomi Kavramalarına ilişkin Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Algılarının Belirlenmesi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
41 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Branş Dersliği Uygulamasına İlişkin Görüşleri
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
42 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Toplumsal Sorun Algılarının İncelenmesi
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
43 |
Sosyal Bilgilerde Coğrafyanın Serüveni: Değişime Dair Bir İnceleme
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
44 |
Yer Adları Açısından Bir İnceleme: Tosya’da (Kastamonu) Yer Adları
folklor / edebiyat
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
45 |
PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS FOR THE DEMOCRACY CONCEPT: A METAPHORIC STUDY
European Journal of Education Studies
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
46 |
Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
International Journal of Geography and Geography Education (IGGE)To
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
47 |
Ortaokul Öğrencilerinin Atasözlerinde Geçen Coğrafi Kavramlara Yönelik Algıları
TÜBAD
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
48 |
Kastamonu Şehrinin Tarihi Gelişimi ve 1924 1925 Şehir Planı Üzerine Bir Değerlendirme
Kastamonu Eğit. Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
49 |
Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöremiz Boyabat Sultansuyu Bazalt Sütunları
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
50 |
Küre Dağlarında Yerleşme Tarihi İçerisinde Orman Tahribatı ve Çıra Alımı Üzerine Coğrafi Açıdan Bir İnceleme
Gazi Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
51 |
Karst Topografyası Açısından Değerlendirilmesi Gereken Bir Yöre Ilgarini Mağarası Pınarbaşı Kastamonu
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
(2015) "xxx" xxx |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kastamonu Üniversitesi
|
2015 - 2020 | 21 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2009 - 2016 | 13 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2016 - 2022 | 8 |
İBRET B Ü
-
|
1999 - 2013 | 6 |
Onur Yılmaz
-
|
2018 - 2022 | 6 |
Maksut Önlen
-
|
2018 - 2022 | 5 |
Serpil Recepoğlu
-
|
2015 - 2017 | 5 |
Saim Turan
Akdeniz Üniversitesi
|
2019 - 2022 | 4 |
Esra Kaptan İzmir
Sinop Üniversitesi
|
2016 - 2022 | 3 |
Onur Yılmaz
-
|
2023 | 3 |
AYDINÖZÜ D
-
|
2006 - 2012 | 3 |
Emin Cansız
-
|
2016 - 2017 | 3 |
KARASU E
-
|
2012 - 2013 | 3 |
Mehmet Tatan
-
|
2019 - 2023 | 3 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2012 - 2015 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2012 - 2015 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2011 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2013 - 2015 | 2 |
Fatih İmat
Kastamonu Üniversitesi
|
2013 - 2015 | 2 |
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Kastamonu Üniversitesi
|
2013 - 2016 | 2 |
Ahmet Ali Avcı
-
|
2016 - 2017 | 2 |
Cansız Emin
-
|
2015 | 2 |
Cihan Gülgün
-
|
2017 | 2 |
Hüseyin Kocaman
-
|
2011 - 2012 | 2 |
İBRETB Ü
-
|
2009 - 2012 | 2 |
Mehmet Bayraktar
-
|
2011 - 2012 | 2 |
Murat Demirci
-
|
2017 | 2 |
Mustafa Güleş
-
|
2017 | 2 |
RECEPOĞLU E
-
|
2012 - 2013 | 2 |
Recepoğlu Serpil
-
|
2015 | 2 |
Selahattin Kaymakçı
-
|
2016 | 2 |
Şule Karabıyık
-
|
2017 | 2 |
Vedat Akbaş
-
|
2017 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2013 | 1 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2013 | 1 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2016 | 1 |
İnanç Genç
-
|
2022 | 1 |
Hilmi Demirkaya
-
|
2022 | 1 |
Tuğba Turgut
-
|
2016 | 1 |
Fatih Aydın
Karabük Üniversitesi
|
2018 | 1 |
Adem Yılmaz
-
|
2017 | 1 |
ALABAŞ. R
-
|
1 | |
AYDINM
-
|
2012 | 1 |
AYDINÖZÜ.D
-
|
1 | |
AYDINÖZÜD
-
|
2009 | 1 |
Ayşegül Yılmaz
-
|
2022 | 1 |
B Ü
-
|
1 | |
BAYDİL E
-
|
1999 | 1 |
Büyükoğlan Fatma
-
|
2012 | 1 |
Dönmez Yusuf
-
|
2012 | 1 |
Fatma Betül Demir
-
|
2019 | 1 |
Gulnur İbrayeva
-
|
2022 | 1 |
İbrahim Demirbaş
-
|
2019 | 1 |
İBRET
-
|
1 | |
İBRET. B Ü
-
|
1 | |
İBRET.B Ü
-
|
1 | |
İMAT.F
-
|
1 | |
KARATEKİN. K
-
|
1 | |
KURNAZ. M A
-
|
1 | |
Mehmet Fatih Yapıcıoğlu
-
|
2018 | 1 |
Mustafa Uğurlu
-
|
2015 | 1 |
Oğuz. S
-
|
1 | |
RECEOĞLU
-
|
2013 | 1 |
S
-
|
2013 | 1 |
ŞİMŞEK N
-
|
2009 | 1 |
Talha Özalp
-
|
2018 | 1 |
Tuğba Turgut
-
|
2018 | 1 |
Ufuk Sözcü
-
|
2016 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Temel Eğitim | 607 |
Anahtar Kelimeler | Sosyal Bilgiler Eğitimi, Hayat Bilgisi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 110 | 165 | 150 | 186 | 170 | 140 | 55 | 175 | 160 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 360 . | 337 . | 398 . | 356 . | 377 . | 392 . | 568 . | 442 . | 424 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 222 . | 187 . | 209 . | 172 . | 174 . | 207 . | 336 . | 200 . | 222 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 31 . | 21 . | 29 . | 29 . | 27 . | 36 . | 91 . | 28 . | 38 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 15 . | 5 . | 12 . | 11 . | 16 . | 20 . | 41 . | 11 . | 14 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | 7 . | 3 . | 8 . | 9 . | 9 . | 6 . | 22 . | 6 . | 8 . | - |
Toplam Yayın | 8 | 11 | 12 | 13 | 8 | 6 | 2 | 6 | 5 | 0 |
Toplam Makale | 2 | 7 | 2 | 2 | 6 | 4 | 1 | 3 | 4 | 0 |
Toplam Kitap | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 5 | 3 | 8 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 7 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 0 |
Makale (Ulusal) | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 5 | 3 | 8 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |