Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, 2000, 2004 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri (Dr), 2009, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, 2004, 2008 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Psikoloji (Yl) (Tezli), 2017, 2021 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Psikoloji (Yl) (Tezli), 2017, 2021 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri (Dr), 2009, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, 2004, 2008 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, 2000, 2004 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 76, 09 Temmuz , 2017 |
İngilizce, KPDS, 72, Güz, 2010 |
Kayıt Yok |
[UAK] İlahiyat Felsefe ve Din Bilimleri Din Psikolojisi |
2015-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2009-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Fırat Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2019-, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Pınar Çelik, Yüksek Lisans, Dini tutum, öz düzenleme, özgür irade ve belirlenimcilik arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Hakan İsgilip, Yüksek Lisans, Dini yönelim biçimleri, Enneagram kişilik tipleri ve Enneagram temelli dini kişilik tipolojileri ara, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Furkan Yıldırım, Yüksek Lisans, Çocukluk dönemi örselenme yaşantılarının yetişkin bağlanma stilleri ve Tanrı'ya bağlanma stilleri üz, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Saliha Zeynep Ergün Çalşimşek, Yüksek Lisans, Dinî tutum ve öz saygının haset ve gıptayla ilişkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Esra Metin, Yüksek Lisans, Ortaokul ve lise öğrencilerinin bazı dini kavramlara ilişkin metaforik algıları (Bartın ili örneği), Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Mehmet Karadağ, Yüksek Lisans, Anne-baba ayrılığının 10-14 yaş aralığındaki çocukların dini hayatları üzerindeki etkisi (Kastamonu/, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Hatice Ayhan, Yüksek Lisans, Dini tutumun adalete duyarlılık, ahlaki yüreklilik ve psikolojik iyi oluş üzerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Ragıb Aydın, Yüksek Lisans, Çalışan bireylerde yaşam doyumu, mesleki tükenmişlik ve dini başa çıkma arasındaki ilişkinin incelen, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Mustafa Özgül, Yüksek Lisans, Dini başa çıkma ile sürekli öfke-öfke ifade tarzları ilişkisi üzerine bir araştırma, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
2022-2023, Din Psikolojisi I, Lisans |
2022-2023, Dine Psikolojik Yaklaşımlar I, Yüksek Lisans |
2022-2023, Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2022-2023, Din ve Ruh Sağlığı, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2021-2022, Din Psikolojisi I, Lisans |
2021-2022, Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2021-2022, Din Psikolojisi II, Lisans |
2021-2022, Sosyal Bilimlerde Veri Analizi ve SPSS Uygulama, Yüksek Lisans |
2021-2022, Dine Psikolojik Yaklaşımlar II, Yüksek Lisans |
2020-2021, Din Psikolojisi I, Lisans |
2020-2021, Din Psikolojisi II, Lisans |
2020-2021, Psikolojiye Giriş, Lisans |
2020-2021, Eğitim Psikolojisi, Lisans |
2020-2021, Gelişim Psikolojisi, Lisans |
2020-2021, Sosyal Bilimlerde Veri Analizi ve SPSS Uygulama, Yüksek Lisans |
2020-2021, Dine Psikolojik Yaklaşımlar I, Yüksek Lisans |
2020-2021, Dine Psikolojik Yaklaşımlar II, Yüksek Lisans |
2020-2021, Temel Psikolojik Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2020-2021, Din Psikolojisi Teorileri, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2020-2021, Aile Psikolojisi ve Din, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2020-2021, Din Psikolojisinde Yöntem ve Kaynaklar, Yüksek Lisans |
2020-2021, Din ve Değerler Psikolojisi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2020-2021, Din ve Ruh Sağlığı, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Gülmez, Ç., Karadağ, M. (2020) "Ebeveynleri Boşanmış Çocuklarla Ebeveynleri Boşanmamış Çocukların Bazı Dini Davranışları ve Dini Motivasyonlarının Karşılaştırılması", Gümüşhane İlahiyat Fakültesi Dergisi, (18) pp. 163-183 [TR Dizin] Link |
Gülmez, Ç., Pattabanoğlu, F.Z. (2020) "Dinî Sembollere Yönelik Psiko-Sosyal Tutumlar Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması", Bilimname, (43) pp. 247-286 [ESCI] Link |
Gülmez, Ç. (2020) "Müslümanların Seyahat Motivasyonları: Pozitif Psikoloji Perspektifinden Bir Değerlendirme", Journal of Analytic Divinity, 4 (2) pp. 166-195 Link |
Doğan, M., Gülmez, Ç. (2014) "Sabır Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (42) pp. 245-261 [TR Dizin] Link |
Gülmez, Ç. (2022) "İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kur’an-ı Kerim Dersine Yönelik Kaygıları: Bir Karma Yöntem Araştırması", 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi , Konya, Türkiye, (Mayıs 2022) |
Gülmez, Ç. (2022) "İlk Türk İslam Eserlerinde Mutluluk Psikolojisinin İzdüşümü", 4. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2022) |
Gülmez, Ç. (2019) "Kutadgu Bilig’xxin Psikolojik İyi Oluş Kuramları Çerçevesinde Nitel Bir Analizi", 3.Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2019) |
Gülmez, Ç. (2018) "Ahlaki Çözülme: 15 Temmuz Şiddetini Kolaylaştıran Bazı Psiko-Bilişsel Mekanizmaların Analizi", Uluslararası 15 Temmuz ve Darbeler Sempozyumu , Kocaeli, Türkiye, (Mart 2018) |
Gülmez, Ç. (2016) "Ahlaki Çözülmenin Çevresel Davranışlar Üzerindeki Etkisi", 3. International Symposium on Environment and Morality , (pp. 832-846), (Kasım 2016) |
Türel, Y.K., Gülmez, Ç., Kavak, R. (2015) "Designing Instructional Materials for Teaching Surahs and Duas for Elementary School Students in Turkey", Advances in Information Technology for the Holy Quran and Its Sciences , Madinah, Suudi Arabistan, (Aralık 2015) |
Gülmez, Ç., Yenen, H. (2020) "Kadın Konukevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri", Ankara/Türkiye : Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları |
Gülmez, Ç. (2021) "Manevi Danışmanlık ve Rehberlik", Kitap: Din Psikolojisi, İstanbul/Türkiye : Lisans Yayınları |
Gülmez, Ç. (2016) "Eşine Şiddet Uygulayan Erkeklere Yönelik Bilişsel Davranışçı Yaklaşımla Dini/Manevi Danışmanlık Modeli", Kitap: Manevi Danışmanlık ve Rehberlik II, İstanbul/Türkiye : Dem Yayınları |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2021, Yrd. Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 | 1 |
Mebrure Doğan
Afyon Kocatepe Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Yalın Kılıç Türel
Fırat Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Rahime Kavak
Fırat Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Halide Yenen
-
|
2020 | 1 |
Mehmet Karadağ
-
|
2020 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | İlahiyat Temel Alanı | 4780 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Felsefe ve Din Bilimleri | 533 |
Anahtar Kelimeler | Din Psikolojisi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 50 | 10 | 0 | 5 | 155 | 40 | 10 | 0 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 452 . | 538 . | - | 542 . | 377 . | 583 . | 607 . | - | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 167 . | 238 . | - | 246 . | 102 . | 216 . | 251 . | - | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 44 . | 77 . | - | 69 . | 23 . | 72 . | 80 . | - | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | 10 . | 23 . | - | 21 . | 7 . | 21 . | 23 . | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 4 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |