img

Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL

  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitim Programları ve Öğretim

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
77
Atıf
102
h-index
5
Proje
3
WoS
Yayın
4
Atıf
25
h-index
2
Scopus
Yayın
5
Atıf
34
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2021
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2020, 2021
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2008, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2020, 2021
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2008, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2004, 2008
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2021
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 80, 2019
Çalışma, Argümantasyona Dayalı Bilimsel Sorgulamanın Doğası Eğitimi Mesleki Gelişim Topluluğu Programı, Çevrimiçi, 05-03-2023, 28-05-2023
Burs, 2214-A Yurtdışı Araştırma Bursu, Amerika, 01-09-2014, 31-08-2015
Burs, 2211-A Yurtiçi Doktora Bursu, Türkiye, 01-10-2011, 31-08-2016
Burs, 2210-A Yurtiçi Yüksek Lisans Bursu, Türkiye, 01-10-2008, 31-08-2010
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2012-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Hilal Parlak, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitaplarının Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Hilal Parlak, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitaplarının Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Meltem Gökdaş, Yüksek Lisans, Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında bilim ve mühendislik uygulamalarının temsil edilmesinin incelenmesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Eda Nur Kaya, Yüksek Lisans, İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarısının Değerlendirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Fatma Nur Yılmaz, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin mesleki kimlikleri ile öğretim stratejileri, mesleki motivasyon ve mesleki doyum arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Sevde Mıcık, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin bilimin doğası ve bilimsel sorgulamanın doğası hakkındaki görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
2023-2024, Nitel Araştırma, Yüksek Lisans
2022-2023, Bilimin Doğası ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası, Yüksek Lisans
2021-2022, Eğitim Felsefesi, Lisans
2021-2022, Mikroöğretim, Lisans
2021-2022, Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2018-2019, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2018-2019, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2015-2016, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II, Lisans
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2015-2016, Erken Çocukluk Dönemi Gelişim-I, Lisans
2015-2016, Erken Çocukluk Eğitimi, Lisans
2013-2014, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2013-2014, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2013-2014, Anne- Çocuk Sağlığı ve İlkyardım, Lisans
2013-2014, Çocukla İletişim, Ön Lisans
2013-2014, İlkyardım, Ön Lisans
2013-2014, Davranış Yönetimi, Ön Lisans
2013-2014, Eğitimde Araç Gereç ve Geliştirme, Ön Lisans
2013-2014, Çocuk Beslenmesi, Ön Lisans
2013-2014, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Ön Lisans
2013-2014, Çocukta Bilim ve Teknoloji, Ön Lisans
2012-2013, Aile Eğitimi, Ön Lisans
2012-2013, Etkili İletişim, Lisans
2012-2013, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
Kayıt Yok
Program Dışının İçindeyiz! (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2022
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HÜCRE BÖLÜNMELERİ VE KALITIM ÜNİTESİNDE YER ALAN TEMEL KAVRAMLARI ANLAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2013-2016
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi BIDOMEG (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer , 2012-2015
Kayıt Yok
ERDAŞ-KARTAL, E., Karabaş, Y., Kaya, E.N., Hartamacı, S. (2024) "Analyzing Science Textbooks In Terms of Inquiry Levels of Activities and The Nature of Scientific Inquiry", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2) pp. 250-262 [TR Dizin] DOI  
Mıcık, S., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2024) "Preschool Teachers’ Views on The Nature of Science and Nature of Scientific Inquiry", Giresun Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1) pp. 1-17 Link  
Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri", Sinop Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 1066-1095 [TR Dizin] DOI   
ERDAŞ-KARTAL, E., Yurttaş, A., ÇAĞLAR, A. (2022) "Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Temel Eğitim Dergisi, 1 (15) pp. 6-22 Link DOI  
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "3-6 yaş dönemindeki çocukların cinsiyet algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 26 (3) pp. 729-740 [TR Dizin] Link   
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Öğretim Elemanlarının Çevreye Karşı Tutumları: Bir Q Metot Çalışması", Hacettepe University Journal of Education, 37 (1) pp. 140-154 [TR Dizin] DOI  
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2022) "Causes, Consequences and Solutions to Environmental Problems from the Eyes of Preschool Children", Journal of Education in Science Environment and Health, 8 (2) pp. 114-128 DOI  
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2022) "Investigating the Attitudes of Preschool Teacher Candidates to The Environment in Terms of Various Variables", Temel Eğitim Dergisi, 15 (0) pp. 6-22 Link DOI  
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach", Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 37-55 Link DOI  
Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları", Cumhuriyet International Journal of Education, 11 (3) pp. 536-546 [TR Dizin] DOI   
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments", International Journal of Assessment Tools in Education, 9 (0) pp. 283-299 [ESCI] DOI    
Kartal, E.E., Mesci, G. (2022) "Faculty Members’ Attitude towards Environment: A Q Method Study", Hacettepe Egitim Dergisi, 37 (1) pp. 140-154 DOI   
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A., Yurttaş, A. (2021) "Temel eğitimde görev yapan öğretmenlerin ekolojik vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi", Social Sciences Studies Journal, 7 (85) pp. 2905-2916 DOI  
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1) pp. 32-51 Link  
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2021) "İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (2) pp. 306-325 [TR Dizin] DOI  
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2021) "Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (37) pp. 4646-4676 [TR Dizin] DOI   
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 69-84 [TR Dizin] Link DOI   
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 272-297 Link DOI  
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2020) "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (0) pp. 226-243 Link DOI  
Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1) pp. 450-480 [TR Dizin] DOI   
ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2020) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) pp. 778-801 [TR Dizin] DOI   
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "Professional anxieties of preschool teacher candidates", İlköğretim Online, 19 (4) pp. 2017-2031 [TR Dizin] Link DOI    
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.", Egitim ve Bilim-Education and Science, 44 (198) pp. 291-307 [SSCI] Link DOI    
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Çevre Problemleri ve Sürdürülebilirlik Açısından Su Elçileri Çizgi Filminin Değerlendirilmesi", Kesit Akademi, 20 (20) pp. 317-327 DOI  
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2019) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Problemleri ve Geri Dönüşüm Hakkındaki Görüşleri", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16 (1) pp. 818-847 [TR Dizin] DOI   
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.", Issues in Educational Research, 29 (2) pp. 402-426 [ESCI] Link    
ERDAŞ-KARTAL, E., Cobern, W., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2018) "Improving science teachers’ nature of science views through an innovative continuing professional development program", International Journal of STEM Education, 5 (1) pp. 1-10 [SSCI] Link DOI     
İrez, O.S., Han, Ç., Doğan, N., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios", Science Education International, 29 (4) pp. 274-284 Link  
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2018) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları", Cumhuriyet International Journal of Education, 7 (1) pp. 84-101 Link DOI   
Özer, F., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2018) "Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 63-97 Link  
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E., RECEPOĞLU, E. (2017) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerini Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi", Journal of Turkish Studies, 12 (14) pp. 333-356 [TR Dizin] DOI   
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2017) "Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), 11 (1) pp. 320-339 [TR Dizin] Link   
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S. (2016) "Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (1) pp. 17-36 Link   
ERDAŞ-KARTAL, E., Aksüt, P., Aydın, F. (2015) "Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 132-146 [TR Dizin] Link   
Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2013) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2) p. 25 [TR Dizin] Link   
Erdoğan, M., Bahar, M., Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E., Uşak, M. (2012) "Environmental Education in 2002 and 2006 Early Childhood Curriculum", Educational Sciences: Theory Practice, 12 (4) pp. 3259-3272 [SSCI] Link   
Gökdaş, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N. (2023) "Ortaokul Fen Kitapları Bilim ve Mühendislik Uygulamalarını Ne Düzeyde Temsil Ediyor?", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
ERDAŞ-KARTAL, E., Gökdaş, M., Doğan, N. (2023) "Representation of Science and Engineering Practices in Turkish Middle School Science Textbooks", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023
Mesci, G., Hasançebi, F., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Argumentation-Based Inquiry Teaching for Developing Scientific Literacy", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023
Hasançebi, F., Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Argümantasyona Dayalı Etkinlikler İle Afet Eğitimi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Teaching of NOSI in Outdoor Learning Environments in the Period of Covid-19 Pandemic", The National Association for Research in Science Teaching (NARST) , (pp. 186), Vancouver, Kanada, (Mart 2022
ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "SURİYELİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARI ARAŞTIRAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ", 8. Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi , (Aralık 2020
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Okul öncesi öğretmenlerinin stem farkındalıklarının incelenmesi", 7th International Eurasian Educational Research Congress (EJER) (Online) , Türkiye, (Kasım 2020
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Fen bilimleri öğretmen adaylarının stem öğretimi yönelimleri", 7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK) , Türkiye, (Mart 2020
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Tutumları", International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences , Türkiye, (Aralık 2019
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Çevre problemleri ve sürdürülebilirlik açısından su elçileri çizgi filminin değerlendirilmesi.", Uluslararası JILSES Kongresi , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2018) "Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre problemleri ile ilgili anlayışları", 13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ , (Mayıs 2018
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Geri Dönüşüm İle İlgili Anlayışları", 13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ , (Mayıs 2018
ADA, E., Gündüz, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "3-6 yaş grubu çocukların alıcı dil ve ifade edici dil becerilerinin incelenmesi.", Uluslararası VI. Çocuk Gelişimi Kongresi , (Ekim 2018
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Özer, F., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2018) "GALEN’DEN HARVEY’E BİLİMSEL PARADİGMA DEĞİŞİMİ: İÇERİK TEMELLİ BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ", 13. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (Ekim 2018
Mesci, G., Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Investigating the Impact of Formative Assessment on Student Science Achievement: A Meta-Analysis Study", Uluslararası Öğrenme ve Ögretim ve Eğitim Araştırmları Kongresi (ILTER Congress) , Amasya, Türkiye, (Eylül 2018
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G., Yıldız, M. (2018) "The Variables of Students’ Beliefs and Attitudes Towards Science, and Their Impact on Science Achievement", Uluslararası Öğrenme ve Ögretim ve Eğitim Araştırmları Kongresi (ILTER Congress) , (Eylül 2018
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Okul öncesi eğitime devam eden çocukların beslenme alışkanlıklarının incelenmesi", 5. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi , Türkiye, (Mayıs 2018
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2017) "A new evaluation model for assessing effectiveness of a large scale professional development program about nature of science", 14th International history, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conferance , Ankara, Türkiye, (Eylül 2017
Tekin, G., Doğan, N., İrez, O.S., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2017) "Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğasının öğretimi konusunda sınıf içi uygulamalarının geliştirilmesi", 7th International Congress of Research in Education (ULEAD) , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Tekin, G., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2017) "Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi", 7th International Congress of Research in Education (ULEAD) , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017
Ada, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2017) "Okulöncesi eğitim programının değerler eğitimi açısından incelenmesi", 5. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi , (Ekim 2017
ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2017) "Okul öncesi eğitim programının çevre okuryazarlığı açısından incelenmesi", 5. Uluslararası Okulöncesi Eğitimi Kongresi , (Ekim 2017
Doğan, N., ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Cobern, W.W., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B. (2016) "The Link Between Continuing Professional Development Program and Teachers' Nature of Science Views", NARST 2016 Annual International Conference , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2016) "Evaluation of a continuing professional development program about nature of science Five level evaluation model", National Association for Research in Science Teaching (NARST) , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2016) "Is a large scale continuing professional development program effective on teaching and learning nature of science", International Conference “New Perspectives in Science Education” , Floransa, İtalya, (Mart 2016
ERDAŞ-KARTAL, E., Tosunoğlu, Ç.H., KAYA, G., Özer, F., Bala, V.G., Şardağ, M., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., Ertuğrul, G., Köylü, Z.N., İrez, O.S., Doğan, N. (2016) "BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ İÇİN “İÇERİĞE ÖZGÜ” ETKİNLİK GELİŞTİRİLMESİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (Aralık 2016
Tosunoğlu, Ç.H., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2015) "Assessing Teachers' Competencies in Teaching Nature of Scientific Knowledge Through Educational Critical Scenarios", NARST Annual International Conference , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015
Han, Ç., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakçı, G., ERDAŞ-KARTAL, E., Altıner, Z.B. (2015) "Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios", 11th Conference of European Science Education Research Association (ESERA) , Helsinki, Finlandiya, (Ağustos 2015
Altıner, Z.B., İrez, O.S., Doğan, N., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Anlayışları ve Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Özyeterlik İnançları", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Okan, S. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan bilgilerine uzun Süreli mesleki Gelişim programının Etkisi", XI. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Han, Ç., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., ERDAŞ-KARTAL, E., Altıner, B. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Doğası Anlayışlarını Kullanabilme Becerileri", XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Doğan, N., İrez, O.S., ERDAŞ-KARTAL, E. (2014) "What Did We Do Between 1998 2012 in Turkey A Review of the Research on Nature of Science", 6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN14) , (pp. 4342), Barselona, İspanya, (Temmuz 2014
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2014) "Türkiye nin PISA daki fen başarısıyla ilişkili faktörlerin incelenmesi", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , (pp. 168-169), Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2012) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 66-67), Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
Kayıt Yok
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Çevre Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım", Kitap: Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık  
ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Çevre Eğitiminde Proje Tabanlı Öğretim", Kitap: Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Kastamonu/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık  
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Türkiye'de Fen Eğitimi", Kitap: Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık  
ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Bilimsel Sorgulamanın Doğası", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Türkiye : Pegem Akademi  
ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "Erken Çocukluk Döneminde Bilimin Doğası Anlayışı", Kitap: Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık  
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Stem Öğretimi Yönelimleri", Kitap: Sosyal Bilimlerde Yeni Araştırmalar-III, : Berikan Yayınevi  
ERDAŞ-KARTAL, E., Özer, F., Doğan, N. (2016) "Bilimin Doğasının Öğretimi Alanında Mesleki Gelişim Programları", Kitap: Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, 2022, Editör
Kayıt Yok
Üye, FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ, 2011-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1 Improving science teachers’ nature of science views through an innovative continuing professional development program 14 7 0 13 3 2 0 0 39
2 Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 0 0 0 1 5 0 0 0 6
3 Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa. 1 0 0 3 1 1 0 0 6
4 İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi 0 0 0 0 6 0 0 0 6
5 Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry 4 0 0 1 1 0 0 0 6
6 A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science. 2 0 0 1 0 1 0 1 5
7 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Problemleri ve Geri Dönüşüm Hakkındaki Görüşleri 0 0 0 0 5 0 0 0 5
8 Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios 0 0 0 3 0 1 0 0 4
9 Causes, Consequences and Solutions to Environmental Problems from the Eyes of Preschool Children 1 0 0 1 1 0 0 0 3
10 Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi 1 0 0 1 0 0 1 0 3
11 Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm 0 0 0 1 2 0 0 0 3
12 Çevre Problemleri ve Sürdürülebilirlik Açısından Su Elçileri Çizgi Filminin Değerlendirilmesi 0 0 0 0 2 0 0 0 2
13 Environmental Education in 2002 and 2006 Early Childhood Curriculum 1 0 0 1 0 0 0 0 2
14 Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma 0 0 0 2 0 0 0 0 2
15 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları 0 0 0 1 1 0 0 0 2
16 Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri 0 0 0 0 2 0 0 0 2
17 Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama 0 0 0 1 1 0 0 0 2
18 Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments 1 0 0 0 0 0 0 0 1
19 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerini Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi 0 0 0 0 1 0 0 0 1
20 Professional anxieties of preschool teacher candidates 0 0 0 0 1 0 0 0 1
21 Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program. 0 1 0 0 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Nihal Doğan
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2014 - 2023 25
Osman Serhat İrez
Marmara Üniversitesi
2014 - 2019 20
Yalçın Yalaki
Hacettepe Üniversitesi
2014 - 2019 18
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi
2014 - 2019 16
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi
2018 - 2023 16
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2022 12
Arefe Yurttaş
-
2020 - 2023 8
Kastamonu Üniversitesi
2020 - 2024 6
Zekai Berk Altıner
-
2014 - 2017 6
Ruhan Özel
Kocaeli Üniversitesi
2012 - 2023 5
Çiğdem Han Tosunoğlu
Marmara Üniversitesi
2014 - 2018 5
Ferah Özer
Boğaziçi Üniversitesi
2016 - 2018 4
Zeynep Neslihan Köylü
-
2016 - 2017 4
Mehmet Bahar
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2012 - 2013 3
Mustafa Yıldız
Amasya Üniversitesi
2018 - 2020 3
Funda Hasançebi
-
2023 2
Selda Yıldırım
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2014 - 2017 2
Ezgi Ada
-
2017 2
Gizem Tekin
-
2017 2
Meltem Gökdaş
-
2023 2
Kastamonu Üniversitesi
2016 1
Kastamonu Üniversitesi
2017 1
Fatih Aydın
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2015 1
Muhammet Uşak
-
2012 1
Ezgi Ada
Kastamonu Üniversitesi
2020 1
Metin Şardağ
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2016 1
Pelin Aksüt
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2015 1
Sungu Okan
-
2014 1
Eda Nur Kaya
-
2024 1
Eda Erdaş Kartal
Kastamonu University (Turkey)
2022 1
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi (Turkey)
2022 1
Alaettin Yurttaş
-
2021 1
Berk Altıner
-
2014 1
Gizem Ertuğrul
-
2016 1
Gökçe Gündüz
-
2018 1
Gültekin Çakmakçı
-
2015 1
Mehmet Erdoğan
-
2012 1
Samet Hartamacı
-
2024 1
Sevde Mıcık
-
2024 1
Vildan Gaye Bala
-
2016 1
William Cobern
-
2018 1
William W. Cobern
-
2016 1
Yasemin Karabaş
-
2024 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
281.
78393 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
158.
9582 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
39.
430 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78393
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9582
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 430
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Hayat Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 25 77 55 129 115 160 135 175 67 30
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 447 . 425 . 493 . 415 . 430 . 372 . 494 . 446 . 534 . 281 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 304 . 270 . 300 . 222 . 226 . 191 . 259 . 202 . 321 . 158 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 84 . 73 . 68 . 46 . 51 . 38 . 58 . 39 . 89 . 39 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 73 . 58 . 61 . 37 . 43 . 28 . 40 . 28 . 72 . 32 .
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 3 6 7 11 6 9 7 10 5 2
Toplam Makale 1 1 2 4 4 4 6 8 1 2
Toplam Kitap 0 1 0 0 0 2 1 1 1 0
Toplam Bildiri 2 4 5 7 2 3 0 1 3 0
Makale (SCI) 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 0 1 1 0 1 3 0 0
Makale (Ulusal) 1 0 2 2 2 4 5 5 1 2
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 0 0 0 2 1 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 2 3 5 5 2 3 0 1 2 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 2 0 0 0 0 1 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri