Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2021 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2020, 2021 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2008, 2011 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2004, 2008 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2020, 2021 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2008, 2011 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2004, 2008 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2021 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 80, 2019 |
Çalışma, Argümantasyona Dayalı Bilimsel Sorgulamanın Doğası Eğitimi Mesleki Gelişim Topluluğu Programı, Çevrimiçi, 05-03-2023, 28-05-2023 |
Burs, 2214-A Yurtdışı Araştırma Bursu, Amerika, 01-09-2014, 31-08-2015 |
Burs, 2211-A Yurtiçi Doktora Bursu, Türkiye, 01-10-2011, 31-08-2016 |
Burs, 2210-A Yurtiçi Yüksek Lisans Bursu, Türkiye, 01-10-2008, 31-08-2010 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi |
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2012-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Hilal Parlak, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitaplarının Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Hilal Parlak, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Biyoloji Ders Kitaplarının Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Meltem Gökdaş, Yüksek Lisans, Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında bilim ve mühendislik uygulamalarının temsil edilmesinin incelenmesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Eda Nur Kaya, Yüksek Lisans, İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarısının Değerlendirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Fatma Nur Yılmaz, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin mesleki kimlikleri ile öğretim stratejileri, mesleki motivasyon ve mesleki doyum arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Sevde Mıcık, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin bilimin doğası ve bilimsel sorgulamanın doğası hakkındaki görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
2023-2024, Nitel Araştırma, Yüksek Lisans |
2022-2023, Bilimin Doğası ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası, Yüksek Lisans |
2021-2022, Eğitim Felsefesi, Lisans |
2021-2022, Mikroöğretim, Lisans |
2021-2022, Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans |
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, Eğitim Sosyolojisi, Lisans |
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2018-2019, Eğitim Sosyolojisi, Lisans |
2018-2019, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2015-2016, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II, Lisans |
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2015-2016, Erken Çocukluk Dönemi Gelişim-I, Lisans |
2015-2016, Erken Çocukluk Eğitimi, Lisans |
2013-2014, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans |
2013-2014, Trafik ve İlkyardım, Lisans |
2013-2014, Anne- Çocuk Sağlığı ve İlkyardım, Lisans |
2013-2014, Çocukla İletişim, Ön Lisans |
2013-2014, İlkyardım, Ön Lisans |
2013-2014, Davranış Yönetimi, Ön Lisans |
2013-2014, Eğitimde Araç Gereç ve Geliştirme, Ön Lisans |
2013-2014, Çocuk Beslenmesi, Ön Lisans |
2013-2014, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Ön Lisans |
2013-2014, Çocukta Bilim ve Teknoloji, Ön Lisans |
2012-2013, Aile Eğitimi, Ön Lisans |
2012-2013, Etkili İletişim, Lisans |
2012-2013, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
Kayıt Yok |
Program Dışının İçindeyiz! (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2022 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HÜCRE BÖLÜNMELERİ VE KALITIM ÜNİTESİNDE YER ALAN TEMEL KAVRAMLARI ANLAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2013-2016 |
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi BIDOMEG (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer , 2012-2015 |
Kayıt Yok |
ERDAŞ-KARTAL, E., Karabaş, Y., Kaya, E.N., Hartamacı, S. (2024) "Analyzing Science Textbooks In Terms of Inquiry Levels of Activities and The Nature of Scientific Inquiry", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2) pp. 250-262 [TR Dizin] DOI |
Mıcık, S., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2024) "Preschool Teachers’ Views on The Nature of Science and Nature of Scientific Inquiry", Giresun Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1) pp. 1-17 Link |
Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Sorgulamanın Doğasına İlişkin Görüşleri", Sinop Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 1066-1095 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Yurttaş, A., ÇAĞLAR, A. (2022) "Okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Temel Eğitim Dergisi, 1 (15) pp. 6-22 Link DOI |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "3-6 yaş dönemindeki çocukların cinsiyet algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 26 (3) pp. 729-740 [TR Dizin] Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Öğretim Elemanlarının Çevreye Karşı Tutumları: Bir Q Metot Çalışması", Hacettepe University Journal of Education, 37 (1) pp. 140-154 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2022) "Causes, Consequences and Solutions to Environmental Problems from the Eyes of Preschool Children", Journal of Education in Science Environment and Health, 8 (2) pp. 114-128 DOI |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2022) "Investigating the Attitudes of Preschool Teacher Candidates to The Environment in Terms of Various Variables", Temel Eğitim Dergisi, 15 (0) pp. 6-22 Link DOI |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach", Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 37-55 Link DOI |
Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları", Cumhuriyet International Journal of Education, 11 (3) pp. 536-546 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments", International Journal of Assessment Tools in Education, 9 (0) pp. 283-299 [ESCI] DOI |
Kartal, E.E., Mesci, G. (2022) "Faculty Members’ Attitude towards Environment: A Q Method Study", Hacettepe Egitim Dergisi, 37 (1) pp. 140-154 DOI |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A., Yurttaş, A. (2021) "Temel eğitimde görev yapan öğretmenlerin ekolojik vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi", Social Sciences Studies Journal, 7 (85) pp. 2905-2916 DOI |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1) pp. 32-51 Link |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2021) "İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (2) pp. 306-325 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2021) "Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (37) pp. 4646-4676 [TR Dizin] DOI |
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 69-84 [TR Dizin] Link DOI |
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 272-297 Link DOI |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2020) "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (0) pp. 226-243 Link DOI |
Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1) pp. 450-480 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2020) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) pp. 778-801 [TR Dizin] DOI |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "Professional anxieties of preschool teacher candidates", İlköğretim Online, 19 (4) pp. 2017-2031 [TR Dizin] Link DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.", Egitim ve Bilim-Education and Science, 44 (198) pp. 291-307 [SSCI] Link DOI |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Çevre Problemleri ve Sürdürülebilirlik Açısından Su Elçileri Çizgi Filminin Değerlendirilmesi", Kesit Akademi, 20 (20) pp. 317-327 DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2019) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Problemleri ve Geri Dönüşüm Hakkındaki Görüşleri", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16 (1) pp. 818-847 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.", Issues in Educational Research, 29 (2) pp. 402-426 [ESCI] Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., Cobern, W., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2018) "Improving science teachers’ nature of science views through an innovative continuing professional development program", International Journal of STEM Education, 5 (1) pp. 1-10 [SSCI] Link DOI |
İrez, O.S., Han, Ç., Doğan, N., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios", Science Education International, 29 (4) pp. 274-284 Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2018) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları", Cumhuriyet International Journal of Education, 7 (1) pp. 84-101 Link DOI |
Özer, F., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2018) "Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 63-97 Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E., RECEPOĞLU, E. (2017) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerini Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi", Journal of Turkish Studies, 12 (14) pp. 333-356 [TR Dizin] DOI |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2017) "Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), 11 (1) pp. 320-339 [TR Dizin] Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S. (2016) "Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (1) pp. 17-36 Link |
ERDAŞ-KARTAL, E., Aksüt, P., Aydın, F. (2015) "Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 132-146 [TR Dizin] Link |
Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2013) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2) p. 25 [TR Dizin] Link |
Erdoğan, M., Bahar, M., Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E., Uşak, M. (2012) "Environmental Education in 2002 and 2006 Early Childhood Curriculum", Educational Sciences: Theory Practice, 12 (4) pp. 3259-3272 [SSCI] Link |
Gökdaş, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N. (2023) "Ortaokul Fen Kitapları Bilim ve Mühendislik Uygulamalarını Ne Düzeyde Temsil Ediyor?", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Gökdaş, M., Doğan, N. (2023) "Representation of Science and Engineering Practices in Turkish Middle School Science Textbooks", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023) |
Mesci, G., Hasançebi, F., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Argumentation-Based Inquiry Teaching for Developing Scientific Literacy", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023) |
Hasançebi, F., Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Argümantasyona Dayalı Etkinlikler İle Afet Eğitimi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Teaching of NOSI in Outdoor Learning Environments in the Period of Covid-19 Pandemic", The National Association for Research in Science Teaching (NARST) , (pp. 186), Vancouver, Kanada, (Mart 2022) |
ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "SURİYELİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARI ARAŞTIRAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ", 8. Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi , (Aralık 2020) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Okul öncesi öğretmenlerinin stem farkındalıklarının incelenmesi", 7th International Eurasian Educational Research Congress (EJER) (Online) , Türkiye, (Kasım 2020) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Fen bilimleri öğretmen adaylarının stem öğretimi yönelimleri", 7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK) , Türkiye, (Mart 2020) |
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Tutumları", International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences , Türkiye, (Aralık 2019) |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2019) "Çevre problemleri ve sürdürülebilirlik açısından su elçileri çizgi filminin değerlendirilmesi.", Uluslararası JILSES Kongresi , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) |
ERDAŞ-KARTAL, E., ADA, E. (2018) "Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre problemleri ile ilgili anlayışları", 13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ , (Mayıs 2018) |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Geri Dönüşüm İle İlgili Anlayışları", 13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ , (Mayıs 2018) |
ADA, E., Gündüz, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "3-6 yaş grubu çocukların alıcı dil ve ifade edici dil becerilerinin incelenmesi.", Uluslararası VI. Çocuk Gelişimi Kongresi , (Ekim 2018) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Özer, F., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2018) "GALEN’DEN HARVEY’E BİLİMSEL PARADİGMA DEĞİŞİMİ: İÇERİK TEMELLİ BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ", 13. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (Ekim 2018) |
Mesci, G., Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Investigating the Impact of Formative Assessment on Student Science Achievement: A Meta-Analysis Study", Uluslararası Öğrenme ve Ögretim ve Eğitim Araştırmları Kongresi (ILTER Congress) , Amasya, Türkiye, (Eylül 2018) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G., Yıldız, M. (2018) "The Variables of Students’ Beliefs and Attitudes Towards Science, and Their Impact on Science Achievement", Uluslararası Öğrenme ve Ögretim ve Eğitim Araştırmları Kongresi (ILTER Congress) , (Eylül 2018) |
ADA, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2018) "Okul öncesi eğitime devam eden çocukların beslenme alışkanlıklarının incelenmesi", 5. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi , Türkiye, (Mayıs 2018) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2017) "A new evaluation model for assessing effectiveness of a large scale professional development program about nature of science", 14th International history, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conferance , Ankara, Türkiye, (Eylül 2017) |
Tekin, G., Doğan, N., İrez, O.S., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2017) "Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğasının öğretimi konusunda sınıf içi uygulamalarının geliştirilmesi", 7th International Congress of Research in Education (ULEAD) , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Tekin, G., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2017) "Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi", 7th International Congress of Research in Education (ULEAD) , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017) |
Ada, E., ERDAŞ-KARTAL, E. (2017) "Okulöncesi eğitim programının değerler eğitimi açısından incelenmesi", 5. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi , (Ekim 2017) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2017) "Okul öncesi eğitim programının çevre okuryazarlığı açısından incelenmesi", 5. Uluslararası Okulöncesi Eğitimi Kongresi , (Ekim 2017) |
Doğan, N., ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Cobern, W.W., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B. (2016) "The Link Between Continuing Professional Development Program and Teachers' Nature of Science Views", NARST 2016 Annual International Conference , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016) |
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2016) "Evaluation of a continuing professional development program about nature of science Five level evaluation model", National Association for Research in Science Teaching (NARST) , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016) |
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Altıner, Z.B., Köylü, Z.N. (2016) "Is a large scale continuing professional development program effective on teaching and learning nature of science", International Conference “New Perspectives in Science Education” , Floransa, İtalya, (Mart 2016) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Tosunoğlu, Ç.H., KAYA, G., Özer, F., Bala, V.G., Şardağ, M., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., Ertuğrul, G., Köylü, Z.N., İrez, O.S., Doğan, N. (2016) "BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ İÇİN “İÇERİĞE ÖZGÜ” ETKİNLİK GELİŞTİRİLMESİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (Aralık 2016) |
Tosunoğlu, Ç.H., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2015) "Assessing Teachers' Competencies in Teaching Nature of Scientific Knowledge Through Educational Critical Scenarios", NARST Annual International Conference , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015) |
Han, Ç., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakçı, G., ERDAŞ-KARTAL, E., Altıner, Z.B. (2015) "Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios", 11th Conference of European Science Education Research Association (ESERA) , Helsinki, Finlandiya, (Ağustos 2015) |
Altıner, Z.B., İrez, O.S., Doğan, N., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Anlayışları ve Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Özyeterlik İnançları", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
ERDAŞ-KARTAL, E., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., Okan, S. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan bilgilerine uzun Süreli mesleki Gelişim programının Etkisi", XI. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Han, Ç., İrez, O.S., Doğan, N., Yalaki, Y., Çakmakcı, G., ERDAŞ-KARTAL, E., Altıner, B. (2014) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Doğası Anlayışlarını Kullanabilme Becerileri", XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Doğan, N., İrez, O.S., ERDAŞ-KARTAL, E. (2014) "What Did We Do Between 1998 2012 in Turkey A Review of the Research on Nature of Science", 6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN14) , (pp. 4342), Barselona, İspanya, (Temmuz 2014) |
ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2014) "Türkiye nin PISA daki fen başarısıyla ilişkili faktörlerin incelenmesi", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , (pp. 168-169), Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2012) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 66-67), Niğde, Türkiye, (Haziran 2012) |
Kayıt Yok |
Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Çevre Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım", Kitap: Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık |
ERDAŞ-KARTAL, E. (2023) "Çevre Eğitiminde Proje Tabanlı Öğretim", Kitap: Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, Kastamonu/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık |
Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Türkiye'de Fen Eğitimi", Kitap: Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık |
ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Bilimsel Sorgulamanın Doğası", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Türkiye : Pegem Akademi |
ERDAŞ-KARTAL, E. (2020) "Erken Çocukluk Döneminde Bilimin Doğası Anlayışı", Kitap: Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık |
ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Stem Öğretimi Yönelimleri", Kitap: Sosyal Bilimlerde Yeni Araştırmalar-III, : Berikan Yayınevi |
ERDAŞ-KARTAL, E., Özer, F., Doğan, N. (2016) "Bilimin Doğasının Öğretimi Alanında Mesleki Gelişim Programları", Kitap: Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar, 2023, Editör |
(Uluslararası - Kitap) Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, 2022, Editör |
Kayıt Yok |
Üye, FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ, 2011- |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Nihal Doğan
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2014 - 2023 | 25 |
Osman Serhat İrez
Marmara Üniversitesi
|
2014 - 2019 | 20 |
Yalçın Yalaki
Hacettepe Üniversitesi
|
2014 - 2019 | 18 |
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi
|
2014 - 2019 | 16 |
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 16 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2022 | 12 |
Arefe Yurttaş
-
|
2020 - 2023 | 8 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 - 2024 | 6 |
Zekai Berk Altıner
-
|
2014 - 2017 | 6 |
Ruhan Özel
Kocaeli Üniversitesi
|
2012 - 2023 | 5 |
Çiğdem Han Tosunoğlu
Marmara Üniversitesi
|
2014 - 2018 | 5 |
Ferah Özer
Boğaziçi Üniversitesi
|
2016 - 2018 | 4 |
Zeynep Neslihan Köylü
-
|
2016 - 2017 | 4 |
Mehmet Bahar
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2012 - 2013 | 3 |
Mustafa Yıldız
Amasya Üniversitesi
|
2018 - 2020 | 3 |
Funda Hasançebi
-
|
2023 | 2 |
Selda Yıldırım
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2014 - 2017 | 2 |
Ezgi Ada
-
|
2017 | 2 |
Gizem Tekin
-
|
2017 | 2 |
Meltem Gökdaş
-
|
2023 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Fatih Aydın
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Muhammet Uşak
-
|
2012 | 1 |
Ezgi Ada
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 | 1 |
Metin Şardağ
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Pelin Aksüt
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Sungu Okan
-
|
2014 | 1 |
Eda Nur Kaya
-
|
2024 | 1 |
Eda Erdaş Kartal
Kastamonu University
(Turkey)
|
2022 | 1 |
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi
(Turkey)
|
2022 | 1 |
Alaettin Yurttaş
-
|
2021 | 1 |
Berk Altıner
-
|
2014 | 1 |
Gizem Ertuğrul
-
|
2016 | 1 |
Gökçe Gündüz
-
|
2018 | 1 |
Gültekin Çakmakçı
-
|
2015 | 1 |
Mehmet Erdoğan
-
|
2012 | 1 |
Samet Hartamacı
-
|
2024 | 1 |
Sevde Mıcık
-
|
2024 | 1 |
Vildan Gaye Bala
-
|
2016 | 1 |
William Cobern
-
|
2018 | 1 |
William W. Cobern
-
|
2016 | 1 |
Yasemin Karabaş
-
|
2024 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78393 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9582 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 430 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Hayat Bilgisi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 25 | 77 | 55 | 129 | 115 | 160 | 135 | 175 | 67 | 30 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 447 . | 425 . | 493 . | 415 . | 430 . | 372 . | 494 . | 446 . | 534 . | 281 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 304 . | 270 . | 300 . | 222 . | 226 . | 191 . | 259 . | 202 . | 321 . | 158 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 84 . | 73 . | 68 . | 46 . | 51 . | 38 . | 58 . | 39 . | 89 . | 39 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 73 . | 58 . | 61 . | 37 . | 43 . | 28 . | 40 . | 28 . | 72 . | 32 . |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıra (Anahtar Kelime (3)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 3 | 6 | 7 | 11 | 6 | 9 | 7 | 10 | 5 | 2 |
Toplam Makale | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 6 | 8 | 1 | 2 |
Toplam Kitap | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 2 | 4 | 5 | 7 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |