Associate Professor Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI graduated from the Department of Classroom Teaching at the Kastamonu Faculty of Education, Gazi University. She obtained her master's degree in postgraduate education from the University of London, Institute of Education in England with an official scholarship from the Ministry of National Education. Subsequently, she completed her doctorate program at Gazi University Institute of Educational Sciences, specializing in Classroom Education, with a thesis titled "Classroom Teachers' Views and Practices on Reading Difficulties". Since 2012, she has held various academic and administrative positions within Kastamonu University Faculty of Education and has contributed numerous papers, book chapters, articles, and projects at national and international levels. Dr. KETENOĞLU KAYABAŞI continues her dedicated work in the areas of reading difficulties, learning disabilities, mainstreaming practices, and inclusive education.
| Doktora, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
| Yüksek Lisans, İngiltere, Institute Of Education, University Of London {England}, , 2010, 2011 |
| Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., 2004, 2008 |
| Doktora, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
| Yüksek Lisans, İngiltere, Institute Of Education, University Of London {England}, , 2010, 2011 |
| Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., 2004, 2008 |
| Kayıt Yok |
| İngilizce, YÖKDİL, 68, 05 Mart 20, 2017 |
| Sertifika, EPDAD XIV. DEĞERLENDİRİCİ ADAYI EĞİTİMİ, İSTANBUL, 10-10-2025, 17-10-2025 |
| Seminer, Zamanın Etkin Kullanımı ve Verimli Çalışma Yöntemleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Kastamonu İl Müftülüğü, 26-11-2025, 28-11-2025 |
| Sertifika, EPDAD Değerlendirici Aday Eğitimi, İSTANBUL, Türkiye, 10-10-2025, 18-10-2025 |
| Çalıştay, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Çalıştayı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye, 08-03-2025, 08-03-2025 |
| Konuşmalarım, Türkiye Yüzyılı Aile Söyleşileri, Kastamonu Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, 26-12-2024, 26-12-2024 |
| Çalıştay, TÜRK ASRI VE TÜRKİYE YÜZYILINDA MİLLİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI, ANKARA, 27-09-2024, 29-09-2024 |
| Çalıştay, TÜRKİYE YÜZYILINDA KASTAMONU ÖZEL BİREYLER ÇALIŞTAYI, Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı, 29-04-2024, 30-04-2024 |
| Konuşmalarım, 7 EKİM DİSLEKSİ FARKINDALIK HAFTASI, KASTAMONU, 07-10-2021, 07-10-2021 |
| Sertifika, Lisansüstü Akademik Danışmanlık Eğitimi, Online, 08-10-2021, 09-10-2021 |
| Sertifika, Çevirim İçi Öğrenme Güçlüğü ve Müdahaleye Tepki Yaklaşımı Konferansları, Öğrenme Gelişim Eğitim Uygulama Ve Araşatırma Merkezi (ÖGEM), 09-12-2021, 10-12-2021 |
| Sertifika, Introduction to Disability Awareness, Online (disability awareness.com.au ), 27-12-2021, 27-12-2021 |
| Sertifika, Hızlı İsimlendirme Sertifikalı Uygulayıcı Sertifikası, Online (Öğrenme Güçlüğü Derneği), 07-05-2021, 07-05-2021 |
| Sertifika, OYAB, Okuma Yazma De ğerlendirme Sertifikalı Uygulayıcı Sertifikası, Öğrenme Güçlüğü Derneği (Online), 01-05-2021, 01-05-2021 |
| Çalıştay, Öğrenme Güçlüğünde Gelecek Hedefleri Çalıştayı, Konya Bayır Diamond Hotel, 01-03-2022, 03-03-2022 |
| Sertifika, ÇALIŞMA BELLEĞİ ÖLÇEĞİ UYGULAYICI TEST SERTİFİKASI, Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği (Online), 02-05-2021, 02-05-2021 |
| Konuşmalarım, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Kastamonu DiyanetEğitim Merkezi, 10-09-2018, 10-09-2018 |
| Çalıştay, Çocuğa Karşı Şiddeti İzleme ve Göstergeler Eğitim Programı, Ankara, 20-03-2013, 21-03-2013 |
| Konuşmalarım, Engellilerin Topluma Adapte Olması ve Toplumun Engellilik Konusunda Farkındalığının Arttırılması, Devrekani-KASTAMONU, 28-12-2021, 28-12-2021 |
| Konuşmalarım, Disleksi Zirvesi, Online, 29-05-2021, 29-05-2021 |
| Konuşmalarım, I. ULUSLARARASI DiSLEKSi ZiRVESi, Online, 06-12-2021, 06-12-2021 |
| Burs, MEB Resmi Burslu Öğrenci, Birleşik Kırallık, 21-06-2009, 20-06-2012 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, e-Kafkas Journal of Educational Research, 24-10-2021, 02-02-2022 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, Journal of Turkish Studies, 02-07-2022, 09-07-2022 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, Journal of Turkish Studies, 21-06-2020, 28-08-2020 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, Milli Eğitim Dergisi, 06-09-2021, 24-10-2021 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14-12-2020, 03-01-2021 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, Kastamonu Eğitim Dergisi, 22-02-2021, 11-03-2021 |
| Değerlendirme, Hakemlik Sertifikası, International Journal of Educational Research Review, 10-11-2022, 20-11-2022 |
| Seminer, Özgül Öğrenme Güçlüğü, Kastamonu Milli Eğitim Müdürlüğü, 28-12-2023, 28-12-2023 |
| Seminer, Özgül Öğrenme Güçlüğü, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Kastamonu İl Müdürlüğü, 22-12-2023, 22-12-2023 |
| [UAK] Eğitim Bilimleri İlk Okuma Yazma Eğitimi |
| 2024-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
| 2020-2024, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye |
| 2012-2020, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
| 2022-, Yönetim Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| 2022-, Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| 2020-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| 2020-2024, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| 2020-2024, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Okuma Güçlükleri, Yüksek Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Rehberlik ve Özel Eğitim, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Okul Deneyimi, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, Risk Altındaki Çocuklar, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, Beceri Eğitimi, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, Okullarda RPD Uygulamaları I, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Kapsayıcı Eğitim, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Özel Eğitim ve Kaynaştırma (Güz Dönemi), Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Özel Eğitim ve Kaynaştırma (Bahar Dönemi), Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Uzmanlık Alan (Bahar Dönemi), Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Tez (Bahar Dönemi), Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Uzmanlık Alan (Güz Dönemi), Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, Tez (Güz Dönemi), Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlükleri (Güz Dönemi), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü (Güz Dönemi), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Özel Eğitim (Güz Döenemi), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü (Bahar Dönemi), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Özel Eğitim (Bahar Dönemi), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, Özel Eğitim ve Kaynaştırma (Bahar Dönemi), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlükleri, Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Özel Eğitim (Güz Döenemi), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü (Güz Dönemi), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Seçmeli V (Nitel Araştırmalar), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Öğrenme Güçlüğü (Bahar Dönemi), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Yönetim Kurulu Üyesi, Kastamonu Özgül Öğrenme Güçlüğü Derneği, 2023- |
| (Uluslararası) Oturum Başkanı, PROF.DR. AYDIN TANERİ ANISINA / IN MEMORIAM, 5. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 11-2024 |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
|
Kastamonu Üniversitesi
|
2022 - 2025 | 12 |
|
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2025 | 9 |
|
Kastamonu Üniversitesi
|
2022 - 2024 | 9 |
|
Kastamonu Üniversitesi
|
2022 - 2024 | 8 |
|
-
|
2022 - 2024 | 7 |
|
Melike Özdemir
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
|
2023 - 2024 | 6 |
|
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2020 | 5 |
|
Hayati Akyol
|
2016 - 2022 | 4 |
|
Büşra Nur Çakan Akkaş
-
|
2017 - 2020 | 3 |
|
Esma Karakuş
-
|
2017 - 2020 | 3 |
|
Nurullah Filiz
-
|
2017 - 2020 | 3 |
|
Mustafa Yıldız
|
2016 - 2017 | 2 |
|
Elçin Ayaz
|
2016 - 2017 | 2 |
|
Songül Aklar
-
|
2016 - 2017 | 2 |
|
Mehmet Arif Özerbaş
-
|
2018 | 1 |
|
Burak Yazgan
-
|
2022 | 1 |
|
Rabia Kural
-
|
2024 | 1 |
| Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
| TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 79055 |
| YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 11191 |
| YÖKSİS Bilim Alanı | İlk Okuma Yazma Eğitimi | 80 |
| Anahtar Kelimeler | İlk Okuma Yazma ve Türkçe Eğitimi | |
| Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
| Ağırlıklı Puan | 0 | 15 | 60 | 90 | 82 | 115 | 40 | 225 | 184 | 165 | 30 |
| Araştırma Alanı | - | 500 . | 501 . | 458 . | 481 . | 429 . | 580 . | 414 . | 417 . | 399 . | 450 . |
| Temel Alan | - | 333 . | 283 . | 250 . | 257 . | 221 . | 352 . | 150 . | 213 . | 203 . | 273 . |
| Bilim Alanı | - | 26 . | 16 . | 18 . | 24 . | 16 . | 40 . | 7 . | 14 . | 12 . | 27 . |
| Anahtar Kelime (1) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Toplam Yayın | 0 | 3 | 8 | 5 | 6 | 5 | 1 | 14 | 10 | 8 | 2 |
| Toplam Makale | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 |
| Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
| Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 |
| Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 0 |
| Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 0 |
| Toplam Bildiri | 0 | 3 | 6 | 2 | 4 | 1 | 0 | 7 | 6 | 3 | 0 |
| Bildiri (Uluslararası) | 0 | 3 | 6 | 2 | 3 | 1 | 0 | 7 | 4 | 3 | 0 |
| Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |