img
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ

Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ

  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
132
Atıf
250
h-index
9
Proje
4
WoS
Yayın
6
Atıf
41
h-index
4
Google Scholar
Yayın
58
Atıf
1009
h-index
15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2006, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2006, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1999, 2003
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 71, 2017
Sertifika, NVİVO başlangıç düzey eğitimi, Ankara, 25-01-2017, 26-01-2017
Sertifika, NVİVO ileri Düzey Eğitimi, ANKARA, 27-01-2017, 28-01-2017
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2024-, Profesör, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2012-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Irmak Güngör, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir şehir kavramına yönelik algılarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
İrem Karcı, Yüksek Lisans, FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARAR VERME BECERİ VE STİLLERİNİN BELİRLENMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
İsmail Kaya, Yüksek Lisans, Artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla desteklenmiş argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Eda Ülkü Uçar, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının bireysel analoji oluşturmalarına ve uygulamalarına yönelik bir araştırma, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Büşra Nur Çakan Akkaş, Doktora, Argümantasyon tabanlı mesleki gelişim programının fen bilimleri öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmedeki rolü, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Muhittin Öz, Doktora, Fen eğitiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı ve çoklu modsal betimleme kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Nurullah Filiz, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının teknoloji bağımlılığının, problem çözme ve karar verme becerisi ile ilişkisinin incelenmesi: Kastamonu örneği, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Merve Eryılmaz, Yüksek Lisans, Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin "madde ve ısı" ünitesi başarılarına ve karar verme becerilerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Merve Gülünce, Yüksek Lisans, İlkokul öğrencilerinin "gezegen" kavramına yönelik bilgilerini tarama çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Esma Karakuş, Yüksek Lisans, Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının uygulandığı fen sınıflarında kavram haritaları ve argüman haritalarının etkililiğinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Büşra Nur Çakan Akkaş, Yüksek Lisans, Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının temel alındığı öğrenme ortamının 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Rahşan Bozkurt, Yüksek Lisans, Üst bilişsel aktivite ile desteklenmiş argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının fen başarısına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Esra Cevizci, Yüksek Lisans, Fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Sema Nur Evran, Yüksek Lisans, Fen bilgisi eğitimi öğretmen adaylarının argümantasyon tabanlı bilim öğrenme sürecinde büyük grup çalışmalarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Muhittin Öz, Yüksek Lisans, Öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinde çoklu modsal betimleme kullanımının 5. sınıf öğrencilerinin öğrenmelerine, bilimsel süreç becerilerine, eleştirel düşünmelerine ve fen bilimlerine yönelik tutumlarına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
2017-2018, Doktora Yeterlilik Aşaması, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2017-2018, Doktora Tez Önerisi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2017-2018, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2017-2018, Nicel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Özel öğretim Yöntemleri II, Lisans
2016-2017, NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2016-2017, FEN EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYON, Yüksek Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, ÖZEL EĞİTİM, Lisans
2015-2016, FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
Kayıt Yok
Tümoğlu, E., Ergün, Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2024) "Bilimsel Muhakeme Becerileri Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 61 (0) pp. 1985-2000 [TR Dizin] Link    
Zeynep, E., Nur, Ç.A.B., Dilara, Ş., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2024) "EXAMINATION OF 3D DESIGNS PREPARED IN TİNCERCAD PROGRAM IN TERMS OF SUSTAINABILITY AND ITS RELATION WITH CREATIVE THINKING", Social Scientic Centered Issues, 6 (1) pp. 54-83 Link   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., ZEYNEP, E.S., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers", Science Education International, 34 (3) pp. 166-176 Link DOI   
Ergün, Z., Gençel, N., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2023) "The Sustainability Trend In Education in All Its Aspects: A MetaSynthesis Investigation of Studies In Turkey", Journal of the Human and Social Science Researches, 12 (3) pp. 1435-1473 Link   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Ergün, Z. (2023) "he Effect of an Argumentation-Based Inquiry Approach on Students' Academic Achievement and Analytical Thinking Skills", International Journal of Contemporary Educational Research, 10 (2) pp. 457-469 Link DOI  
Ergün, Z., Tümoğlu, E., Şahin, D., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2023) "Türkiye’de Bilimsel Muhakeme Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması", International Journal of Educational Researchers, 14 (2) pp. 102-119 DOI    
KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2023) "COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS", MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 11 (1) pp. 25-33 Link   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Aydın, R.B. (2022) "The Effect of Argumentation-Based Inquiry Approach Supported by Metacognitive Activities on Science Achievement of Preservice Teachers", Kastamonu Eğitim Dergisi, 30 (3) pp. 520-535 [TR Dizin] DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Nur, Ç.A.B., SÖNMEZ, E., Muhittin, Ö. (2022) "Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training", International Journal of Progressive Education, 18 (2) pp. 325-340 Link DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç., SÖNMEZ, E. (2022) "Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey", Psycho-Educational Research Reviews, 11 (1) pp. 324-340 DOI   
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2022) "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi", uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 5 (1) pp. 16-33 Link   
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2022) "Eleştirel Düşünmeyi Temel Alan Mesleki Gelişim Programına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]    
SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2021) "Öğretmen Adaylarının Modsal Betimleme Kullanımları ve Modsal Betimleme Kullanımına Dair Görüşleri", Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (32) pp. 277-303 [TR Dizin] DOI    
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Karakuş, E. (2021) "An evaluation of academic achievements through the use of argument and concept maps embedded in argumentation based inquiry", ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 22 (3) pp. 463-481 [SSCI] DOI    
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Türkiye’ de Eleştirel Düşünme Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi", TRAKYA EĞİTİM DERGİSİ, 11 (2) pp. 684-695 [TR Dizin]   
Demirci, T., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Examining the Views of Preservice Science Teachers on Creating Concept Maps", Science Education International, 32 (3) pp. 264-272 Link DOI  
Et, S.Z., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri ve Teknoloji Kullanımları", İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, (0) [TR Dizin] Link    
SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., YERLİKAYA, Z. (2021) "The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates’ critical thinking", EDUCATIONAL STUDIES, 47 (1) pp. 59-83 [SSCI] DOI    
SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Computer-Aided Argument Mapping for Improving Critical Thinking: Think Better! Discuss Better! Write Better!", international journal of Contemporary Educational Research, (0)   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç., KETENOĞLU-KAYABAŞI, Z.E., Karakuş, E., Filiz, N. (2020) "DETERMINING 1ST–4TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF SCIENTISTS", Acta Didactica Napocensia, 13 (2) pp. 316-331 Link DOI   
SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama", Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 14 (33) pp. 129-145 [TR Dizin] DOI    
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2020) "Developing critical thinking skills in the thinking‑discussion‑writingcycle: the argumentation‑based inquiry approach", ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 21 (3) pp. 441-453 [SSCI] DOI    
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Argümantasyon uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin madde ve değişim ünitesi başarılarına ve bireysel değişimlerine yansımas", Kastamonu eğitim Dergisi, (0) [TR Dizin]    
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2020) "Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitesi ve Öğrenme Amaçlı YazmaAktivitelerinde Çoklu Modsal Betimleme Kullanımına Yönelik 5. SınıfÖğrencilerinin Görüşleri", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]     
Akkaş, B.N.Ç., Sönmez, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2018) "Step by Step Argument Map in Learning Environments: An Example of the Subject of Lenses", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2) pp. 15-25   
Öz, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2018) "Effect of Multi Modal Representations on the Critical Thinking Skills of the Fifth Grade Students", International Journal of Progressive Education, 14 (2) pp. 209-227 Link DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Çevik, E.E. (2018) "ARGUMENTATION BASED INQUIRY APPLICATIONS: SMALL GROUP DISCUSSIONS OF STUDENTS WITH DIFFERENT LEVELS OF SUCCESS", Journal of Turkish Science Education, 15 (1) pp. 25-42 [TR Dizin] Link    
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Argümantasyon Uygulamalarına Katılan Öğretmen Adaylarının Küçük Grup Tartışmalarına İlişkin Görüşleri", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2037-2056 [TR Dizin]     
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Çevik, E.E. (2017) "Examination of Students’ Small Groups Discussion in Argumentation Process: Scientific and Socio-Scientific Issues", Journal of Education in Science, Environment and Healt, 3 (2) pp. 126-137 Link DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Gügük, M. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Bilime ve ÖğrenmeyeYönelik Düşüncelerinin İncelenmesi", Online Fen eğitimi Dergisi, 1 (1) pp. 55-68 [TR Dizin]   
Et, S.Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "The Perceptions of Five Years Old Group Students’ about Scientists", Journal of Education and Training Studies, 5 (2) pp. 140-148 Link DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2017) "The Impact of Using Representation Modes within Writing to Learn Activities on the Scientific Process Skills of the Fifth Grade Students", Journal of Education and Training Studies, 5 (2) p. 31 Link DOI   
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Türkiye’ de Argümantasyon Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta- Sentez çalışması", Cumhuriyet International Journal of education-CIJE, 6 (1) pp. 47-65   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2016) "Okulöncesi Eğitiminde Araştırma sorgulama Temelli Uygulama Yoğunluk Konusu Örneği", Online Fen Eğitimi Dergisi, 1 (1) pp. 17-29 [TR Dizin]   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Bozkurt, R., Cevizci, E., Avunç, F., Öğretmen, B. (2016) "Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Stratejisi ve Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Cumghuriyet İnternational Journal of Education, 5 (4) pp. 16-30   
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "The Effects of an Argument Based Inquiry Approach On Improving Critical Thinking and the Conceptual Understanding of Optics among Pre Service Science Teachers", International Journal of Progressive Education, 12 (3)   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Seven, S. (2015) "Effects of an SWH Approach and Self Evaluation on Sixth Grade Students Learning and Retention of an Electricity Unit", International journal of progressive education, 11 (3) pp. 32-49   
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2015) "İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Ve Hareket Ünitesini Öğrenmelerine Betimleme Modlarını Kullanmalarının Etkisi", Çukurova üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 44 (1) pp. 23-40 [TR Dizin] DOI    
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2015) "The Effect of Using Multi Modal Representation on Learning "Force and Motion" Unit of Students at 7th Grade", CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, 44 (1) pp. 23-40 [ESCI]   
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Özcan, N.T. (2014) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenmeye ve Öğrenci Öğretmen Aile nin Okuldaki Yerine İlişkin Görüşleri", Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2) pp. 223-238   
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2014) "The impact of İnquiry Process on the cognitive Process Dimensions of Nontraditional Writing", Mediterranean Journal of Social Science, 5 (20) pp. 1158-1167   
Gültepe, Y., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Kavram Haritalarının Ontoloji Tabanlı Oluşturulması Kuvvet Konusu Uygulama Örneği", Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3 (1) pp. 24-33   
AKYÜZ, H.İ., PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International journal of Education-CIJE, 3 (1) pp. 1-14    
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "İlköğretim Öğrencilerinin Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarına İlişkin Görüşleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (2) pp. 401-418 [TR Dizin]    
Gunel, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Buyukkasap, E. (2010) "Effects of the Science Writing Heuristic Approach on Primary School Students' Science Achievement and Attitude toward Science Course", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 35 (155) pp. 49-62 [ESCI]   
Günel, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Büyükkasap, E. (2010) "Yaparak yazarak Bilim Öğrenimi YYBÖ Yaklaşımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen Akademik Başarısına ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumuna Etkisi", EĞİTİM VE BİLİM, 35 (155) pp. 49-62 [SSCI]   
Günel, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Büyükkasap, E. (2009) "Ögrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin ve AnalojiKurmanın Üniversite Düzeyinde Mekanik KonularınıÖgrenmeye Etkisinin incelenmesi", GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 29 (2) pp. 401-419 [TR Dizin]    
Memiş, S., Akkaş, B.N.Ç., Ergün, Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2024) "Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik karşılaştıkları sorunlar ve nedenleri", 16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2024
Memiş, A., Ergün, Z., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2024) "Üst Bilişsel Aktivite gerçekleştirmenin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine yansımaları: Gece, Gündüz ve Ayın Evreleri Konusu", 16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2024
Ergün, Z., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2023) "Özel Yetenekli Bilsem Öğrencilerinin Sürdürülebilirlik Kavramına İlişkin Algılarının incelenmesi.", X. International Eurasion Educational Research Congress (EJER) , (Haziran 2023
Gençel, N., Ergün, Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2023) "Sürdürülebilirliğe Yönelik Ulusal Düzeyde Yayımlanmış Makalelerin Analizi", X. International Eurasion Educational Research Congress (EJER) , (Haziran 2023
Ergün, Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2022) "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Analitik Düşünme Becerilerine Etkisi", EJER CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2022
Kaya, İ., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2022) "Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarıyla Desteklenmiş Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi", EJER CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2022
Ergün, Z., Tümoğlu, E., Şahin, D., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2022) "Türkiye’de Bilimsel Muhakeme Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması", EJER CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2022
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Eleştirel Düşünmeyi Temel Alan Mesleki Gelişim Programına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri", VIII th International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2021
Kaya, İ., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Artırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri", VIII th International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2021
Et, S.Z., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Matematik ve Fen alanı PISA Sorularının Çoklu Modsal Betimleme Açısından İncelenmesi", FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi , Türkiye, (Mart 2021
Et, S.Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Görüşleri", Dilet congres , Türkiye, (Aralık 2020
Et, S.Z., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ TERCİH ETTİKLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI", Dilet congres , (Aralık 2020
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2020) "Effect Of Swh Approach With Using Multi Modal Representation On 6Th Grade Students Academic Achievement Of “Solar System And Eclipses” Unit", International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi , (Eylül 2020
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2020) "Elemantary School Teachers’xx Thoughts On The Formation Process Of Scientific Knowledge", International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi , (Eylül 2020
Akkaş, B.N.Ç., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argüman Haritası Oluşturmaya İlişkin Görüşleri", International Congress of Pedagogical Research , (Haziran 2020
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2020) "Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Araştırılması", International Congress of Pedagogical Research , (Haziran 2020
SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M., Avbir, B.B., Aydın, Y. (2019) "Öğretmen Adaylarının Modsal Betimlemeleri Sorularında Kullanma Durumları ve Modsal Betimlemelere Dair Görüşleri", VIth International Eurasian Educational Research Congress , (Aralık 2019
Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2019) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mercek Konulu Bilgisayar Destekli Argüman Haritalarının Değerlendirilmesi", VIth International EurasianEducational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E. (2019) "Öğretmenlerin Gözünden Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Uygulamaları", VIth International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç. (2019) "Teknoloji Destekli Argüman Haritalama Sürecine Katılan Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Durumlarının İncelenmesi", VIth International EurasianEducational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E. (2018) "Bireysel ve Etkileşimli Argüman Haritası Oluşturmanın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmelerine Etkisi.", Vth International Eurasian EducationalResearch Congress , Antalya, Türkiye, (Eylül 2018
Öz, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E. (2018) "IJMSE Dergisinde 2008-2017 Yılları arasında Yayınlanmış Fen Eğitimi Temelli Makalelerin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyum (USOS 2018) , (Eylül 2018
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Karakuş, E., Demirci, T. (2018) "Türkiye’de “Kavram Haritası” Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi.", 8 th International Congress of Research in Education (ULEAD) , Manisa, Türkiye, (Haziran 2018
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç., Sönmez, E. (2018) "Bireysel ve Etkileşimli Argüman Haritası Oluşturmanın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmelerine Etkisi", V th International Eurasian EducationalResearch Congress , (Mayıs 2018
Filiz, N., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2018) "İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algıları", V th International Eurasian EducationalResearch Congress , (Mayıs 2018
Demirci, T., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Filiz, N. (2018) "Türkiye’de “Kavram Öğretimi” Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta-Analiz Çalışması", International Symposium on Educational Sciences (ASOS) , Antalya/Alanya, Türkiye, (Mayıs 2018
Akkaş, B.N.Ç., Öz, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2018) "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının 5. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına Ve Başarının Kalıcılığına Etkisi.", 17th International Primary Teacher Education Symposium , (Nisan 2018
Öz, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Sönmez, E. (2018) "IJMSE Dergisinde 2008-2017 Yılları Arasında Yayınlanmış Fen Eğitimi Temelli Makalelerin İncelenmesi", 17th International Primary Teacher Education Symposium , (Nisan 2018
Gülünce, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2018) "İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin ”Gezegen” Kavramına İlişkin Görüşleri", International Congress on Science and Education , (Mart 2018
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Filiz, N., KETENOĞLU-KAYABAŞI, Z.E., Akkaş, B.N.Ç., Karakuş, E. (2018) "Sınıf öğretmenleri bilimi ve bilimsel yöntemi nasıl tanımlıyor?", International Congress on Science and Education(ICSE) , Afyon, Türkiye, (Mart 2018
Demirci, T., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Gügük, M. (2017) "A REVIEW OF THE ARTICLES PUBLISHED IN THE NFE EJSME: CONTENT ANALYSIS", International Symposium of Education and Values (ISOEVA) , (Ekim 2017
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Effect of Argumentation Applications on Comprehension of Heat and Temperature Unit by Secondary School 5th Grade Students", International Conference on Best Practices and Innovations in Education(INOVED) , (Ekim 2017
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Effect of Argumentation Based Science Inquiry on Critical Thinking Skills of 5th Grade Students", International Conference on Best Practices and Innovations in Education(INOVED) , (Ekim 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E., Öz, M. (2017) "A REVIEW OF THE ARTICLES PUBLISHED IN THE JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING (JRST) BETWEEN 2006-2016: CONTENT ANALYSIS", 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ONECONOMICS BUSINESS MANAGEMENT AND SOCIAL SCIENCES , (Eylül 2017
KETENOĞLU-KAYABAŞI, Z.E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Bilim İnsanının Özelliklerine İlişkin Düşünceleri", USOS 2017- 16th International Primary Teacher Education Symposium , Lefke, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Mayıs 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Sönmez, E., Öz, M. (2017) "REVIEW OF THE ARTICLES PUBLISHED IN THE JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING(JRST) BETWEEN 2006-2016: CONTENT ANALYSIS", 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ONECONOMICS BUSINESS MANAGEMENT AND SOCIAL SCIENCES , (Mayıs 2017
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Araştırma-Sorgulama Temelli Uygulamaların 5. Sınıf Öğrencilerinin Tartışmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , (Nisan 2017
Evran, S.N., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Argümantasyon Uygulamalarında Öğretmen Sorularının Analizi", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Investigation of Options of Students on Small Group Discussions in Argumentation Applications", 26th International Conference on educational Science , (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Gügük, M. (2017) "Investigation of Options of Students Receiving Education with Argumentation approach on Learning and Science compared to Tradational Approach", 26th International Conference on Educational Sciences , (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç., KETENOĞLU-KAYABAŞI, Z.E. (2017) "İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı Çizimlerinin Analizi", VII. Uluslararası Eğitimde Uygulamalar Kongresi , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Karakuş, E., Filiz, N., KETENOĞLU-KAYABAŞI, Z.E. (2017) "İlkokul dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı Çizimlerinin Analizi", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2017
Karakuş, E., Filiz, N., Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı Çizim Örnekleri: Kastamonu İli Örneği", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , (Nisan 2017
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "The Impact of Argumentation Based Practices on Scientific Process Skills of 5th Grade Students", 26th International Conference on Educational Sciences , (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Gügük, M., Akkaş, B.N.Ç., Öz, M. (2017) "The Impact of Argumentation Based Science Learning(ABSL) Approach on Decision Making Skills of 5th Grade Students", 26th International Conference on Educational Sciences , (Nisan 2017
Evran, S.N., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2017) "Üniversite Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Argüman Kalitelerinin Analizi", VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi , (Nisan 2017
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2016) "Okul Öncesi Eğitiminde Araştırma sorgulama Temelli Uygulamaların Öğrencilerin Yoğunluk Konusunu anlamlandırmasına Etkisi", 1. uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , (Ekim 2016
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "The effect of the Inquiry Based Applications on 5 Year Old Students Understanding Concep of Shadow", The 8th Multidisciplinary Academic Conference , (Ekim 2016
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Çevik, E.E., Akkaş, B.N.Ç. (2016) "Araştırma sorgulama Temelli Uygulamaların Kara Verme Becerisi Üzerine Etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Cevizci, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Araştırma sorgulamaya ve Süreçte Öğretmen ve Öğrenci Rollerine İlişkin Görüşleri", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Bozkurt, R., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "Üst bilişsel aktiviteler ile desteklenmiş argümantasyon uygulamalarının fen başarısına ve öğrencilerin tutumlarına etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Et, S.Z., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "Beş Yaş Grubu Öğrencilerinin Bilim İnsanına Yönelik Algıları", XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2016) "Betimleme Modlarının Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitesi İçerisinde Kullanımın Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi", XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016
Gültepe, Y., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "Kastamonu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kastamonu Üniversitesini Tercih etme Nedenleri", Türk Dünyasında İlmi Araştırmalar Sempozyumu , (pp. 1031-1037), (Mayıs 2016
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2016) "Türkiye de Argümantasyon Konusuna İlişkin Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi Bir Meta Sentez Çalışması", XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016
KABATAŞ-MEMİŞ, E., KARATEKİN, K., Sadullah, Ü. (2015) "Big group discussion in argumentation An analysis of teacher questions", International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED) , İzmir, Türkiye, (Ekim 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., KARATEKİN, K., Sadullah, Ü. (2015) "Effect of argumentation practices on unit based social studies lesson of primary school 4th grade students", International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED) , İzmir, Türkiye, (Ekim 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., KARATEKİN, K., Sadullah, Ü. (2015) "The effect of multi modal representation on unit based academic achievement", International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED) , İzmir, Türkiye, (Ekim 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Ezberci, E., Munita, M.J., Zanaty, T., Gorman, B. (2015) "Argümantasyon Sürecinde Öğrencilerin Bilimsel ve Sosyobilimsel Konular Açısından Yaşadıklarının İncelenmesi", IInd International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Öz, M. (2015) "Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinde Betimleme Modlarını Kullanmalarının Kuvvet Konusunu Öğrenmelerine Etkisi", 14. Uluslararası katılımlı sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Cevizci, E., Bozkurt, R., Avunç, F., Öğretmen, B., Özkan, H.U. (2015) "Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Stratejisi Ve Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", 14. Uluslararası katılımlı sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Bozkurt, R., Koparan, E., Cevizci, E. (2015) "Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri Kastamonu Üniversitesi Örneği", 14. Uluslararası katılımlı sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
KABATAŞ-MEMİŞ, E., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Ezberci, E. (2014) "Araştırma sorgulama temelli argümantasyon uygulamalarında küçük grup tartışmaları", 11. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Ezberci, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H. (2014) "Argümantasyon sürecinde farklı başarı seviyelerindeki öğrencilerin küçük grup tartışmalarının incelenmesi", 11. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Sınıf Öğretmeni Adayların Öğretmen Öğrenci Aile üçgenine yönelik görüşleri", 13. Ulusal sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) , Kütahya, Türkiye, (Mayıs 2014
KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Students Views about the Non Traditional Writing", 5thWorld Conference on Educational Sciences , (pp. 1735-1738), (Ocak 2014  
Gültepe, Y., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2013) "Kavram haritalarının Ontoloji Tabanlı oluşturulması", 1 st İnternational ınstructional technologies & teacher education symposium , (Haziran 2013
Keskin, M.Ö., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Aşçı, V. (2012) "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Öğrenme Sürecinin Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi", 10. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Haziran 2012
Akbay, Y., Demir, M., Gündoğan, F., Akkuş, R., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2012) "Argümantasyon Tabanlı Uygulama Örnekleri ve Yansımaları", 10. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Haziran 2012
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Hasançebi, F.Y., Günel, M. (2011) "The Effect Of Argumentation Based Inquiry Implementation On Students Understanding Of Light Unit", ESERA CONFERENCE , (Eylül 2011
Günel, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Yeşildağ, F., Biber, B., Okçu, B., Şahin, A. (2010) "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Üniversite Seviyesinde Fizik Laboratuarlarında Kullanımının akademik Başarıya etkisi", 9. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2010 
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Günel, M., Büyükkasap, E. (2010) "İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitelerini Öğrenmelerine betimleme modlarının etkisi", 9. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2010
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Günel, M., Büyükkasap, E. (2009) "Isı Ünitesinin İlköğretim 6 Sınıf Seviyesi Öğretiminde Yaparak Yazarak Bilim Öğrenimi YYBÖ Yaklaşımının Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına ve Tutumuna Etkisi", 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , Türkiye, (Ekim 2009 
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Atalmış, E., Yeşildağ, F., Günel, M., Büyükkasap, E. (2009) "The Effect Of Writing To Learn Activities Light Unit At High School Level", ESERA CONFERENCE , (Ağustos 2009
Büyükkasap, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Günel, M. (2009) "Using The Science Writing Heuristic And Self Evaluation To Promote Students Understanding Of Science In Turkish Primary School Setting", ESERA CONFERENCE , (Ağustos 2009
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Günel, M., Büyükkasap, E. (2008) "Öğrenme Amaçlı Yazmanın ve Analoji Kurmanın mekanik Ünitesini Öğrenmeye Etkisi", 8. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Ağustos 2008
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Günel, M., Uzoğlu, M., Büyükkasap, E., Hand, B. (2008) "Effects of the Implementation of science writing Heuristic on Students understanding of Electricity unit in 6TH grade setting in Turkey", NARST CONFERENCE , (Mart 2008
Erkol, M., Akar, S., Uzoğlu, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Yıldız, A., Günel, M. (2007) "Swh Formatına Göre Hazırlanan Fizik Laboratuarı Raporlarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuara Yönelik Tutumlarına Etkisinin Araştırılması", 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Eylül 2007
Akar, S., Erkol, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Büyükkasap, E., Günel, M. (2007) "How Did Pre service Science Teachers Ideas Toward Laboratory Activities Changed After Using the Science Writing Heuristic Student Template", ESERA CONFERENCE , (Ağustos 2007
Uzoğlu, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Erkol, M., Günel, M., Büyükkasap, E. (2007) "The Relationship Between the Intelligence Areas of Seventh Grade Students and Their Science Achievement", ESERA CONFERENCE , (Ağustos 2007
Uzoğlu, M., KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akar, S., Demir, Y., Büyükkasap, E. (2006) "İlköğretim Öğrencilerinin Zeka Alanları ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki", 7. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi, , Türkiye, (Eylül 2006
KABATAŞ-MEMİŞ, E., Uzoğlu, M., Erkol, M., Dikel, S., Büyükkasap, E. (2006) "Lise Öğrencilerinin Zeka Alanları ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki", 7. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2006
Kayıt Yok
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2023) "Eleştirel Düşünme Nedir? Ne değildir?", Kitap: Eleştirel ve Analitik Düşünme, Ankara/Türkiye : PEGEM akademi, Bölüm Sayfaları: 45 / 66, ISBN: 978-625-7582-48-3  
Şahin, D., Karakuş, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Yaratıcılık ve Yenilik", Kitap: 21. yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, Kastamonu/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 153 / 175, ISBN: 978-625-7582-10-0 
Akkaş, B.N.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2021) "Eleştirel düşünme Nedir? Ne değildir?", Kitap: Eleştirel ve Analitik Düşünme, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 46 / 67, ISBN: 978-625-7582-48-3 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Eleştirel ve Analitik Düşünme, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) 21. yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, 2021, Editör
(Uluslararası - Kitap) Eleştirel ve Analitik Düşünme, 2021, Editör
(Ulusal - Bilimsel Dergi) CUFEJ, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) TUSED, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) KED, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) OFED, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) IEJEE, 1900
(Ulusal - Bilimsel Dergi) ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0
Üye, FEAD, 2012-
Üye, ESERA, 2010-2012
Üye, NARST, 2008-2009
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi 2 0 0 13 7 13 1 0 0 36
2 İlköğretim Öğrencilerinin Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarına İlişkin Görüşleri 2 0 0 12 5 9 1 1 0 30
3 Developing critical thinking skills in the thinking‑discussion‑writingcycle: the argumentation‑based inquiry approach 5 0 0 6 9 1 3 0 0 24
4 Türkiye’ de Argümantasyon Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi: Bir Meta- Sentez çalışması 0 0 0 5 6 8 0 0 0 19
5 The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates’ critical thinking 3 0 0 5 7 0 3 0 0 18
6 Ögrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin ve AnalojiKurmanın Üniversite Düzeyinde Mekanik KonularınıÖgrenmeye Etkisinin incelenmesi 0 0 0 7 3 7 0 0 0 17
7 Argümantasyon Uygulamalarına Katılan Öğretmen Adaylarının Küçük Grup Tartışmalarına İlişkin Görüşleri 1 0 0 10 1 1 0 0 0 13
8 Effects of an SWH Approach and Self Evaluation on Sixth Grade Students Learning and Retention of an Electricity Unit 2 0 0 6 2 1 0 0 0 11
9 Examination of Students’ Small Groups Discussion in Argumentation Process: Scientific and Socio-Scientific Issues 2 0 0 5 2 1 0 0 0 10
10 Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Stratejisi ve Fen Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 5 3 1 0 0 0 9
11 Türkiye’ de Eleştirel Düşünme Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi 0 0 0 1 4 2 1 0 0 8
12 Computer-Aided Argument Mapping for Improving Critical Thinking: Think Better! Discuss Better! Write Better! 3 0 0 0 1 1 1 0 0 6
13 Okulöncesi Eğitiminde Araştırma sorgulama Temelli Uygulama Yoğunluk Konusu Örneği 0 0 0 1 1 3 0 0 0 5
14 The Perceptions of Five Years Old Group Students’ about Scientists 0 0 0 2 3 0 0 0 0 5
15 ARGUMENTATION BASED INQUIRY APPLICATIONS: SMALL GROUP DISCUSSIONS OF STUDENTS WITH DIFFERENT LEVELS OF SUCCESS 0 0 0 3 0 1 0 0 0 4
16 An evaluation of academic achievements through the use of argument and concept maps embedded in argumentation based inquiry 2 0 0 1 0 0 0 0 0 3
17 Argümantasyon uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin madde ve değişim ünitesi başarılarına ve bireysel değişimlerine yansımas 0 0 0 0 3 0 0 0 0 3
18 Effect of Multi Modal Representations on the Critical Thinking Skills of the Fifth Grade Students 0 0 0 1 2 0 0 0 0 3
19 Kavram Haritalarının Ontoloji Tabanlı Oluşturulması Kuvvet Konusu Uygulama Örneği 0 0 0 1 1 0 0 1 0 3
20 The Effects of an Argument Based Inquiry Approach On Improving Critical Thinking and the Conceptual Understanding of Optics among Pre Service Science Teachers 0 0 0 1 1 0 1 0 0 3
21 Yaparak yazarak Bilim Öğrenimi YYBÖ Yaklaşımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen Akademik Başarısına ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumuna Etkisi 2 0 0 0 1 0 0 0 0 3
22 DETERMINING 1ST–4TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF SCIENTISTS 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
23 İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Ve Hareket Ünitesini Öğrenmelerine Betimleme Modlarını Kullanmalarının Etkisi 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
24 Step by Step Argument Map in Learning Environments: An Example of the Subject of Lenses 1 0 0 0 1 0 0 0 0 2
25 The Impact of Using Representation Modes within Writing to Learn Activities on the Scientific Process Skills of the Fifth Grade Students 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
26 The impact of İnquiry Process on the cognitive Process Dimensions of Nontraditional Writing 0 0 0 0 2 0 0 0 0 2
27 21. yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
28 Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
29 Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
30 Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1
32 Students Views about the Non Traditional Writing 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
33 The Effect of Argumentation-Based Inquiry Approach Supported by Metacognitive Activities on Science Achievement of Preservice Teachers 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Büşra Nur Çakan Akkaş
-
2016 - 2024 35
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2023 19
Muhittin Öz
-
2014 - 2021 14
Erdoğan Büyükkasap
-
2006 - 2010 12
Murat Günel
-
2007 - 2011 11
Zeynep Ergün
-
2022 - 2024 10
Sümeyra Zeynep Et
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2023 7
Esma Karakuş
-
2017 - 2021 7
Ebru Ezberci
Kastamonu Üniversitesi
2014 - 2018 6
Nurullah Filiz
-
2017 - 2020 6
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2020 5
Mustafa Uzoğlu
-
2006 - 2008 5
Kastamonu Üniversitesi
2014 4
Tuba Demirci
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
2017 - 2021 4
Büşranur Çakan Akkaş
-
2018 - 2019 4
Elif Sönmez
-
2017 - 2018 4
Esra Cevizci
-
2015 - 2016 4
Mehmet Erkol
-
2006 - 2007 4
Merve Gügük
-
2017 4
Rahşan Bozkurt
-
2015 - 2016 4
Kastamonu Üniversitesi
2015 3
Yasemin Gültepe
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2016 3
Dilara Şahin
-
2021 - 2023 3
Emine Tümoğlu
-
2022 - 2024 3
Said Akar
-
2006 - 2007 3
Üstün Sadullah
-
2015 3
Murat Günel
Ted Üniversitesi
2009 - 2010 2
Burcu Öğretmen
-
2015 - 2016 2
ÇAKAN AKKAŞ Büşra Nur
-
2022 - 2024 2
Felek Avunç
-
2015 - 2016 2
Funda Yeşildağ
-
2009 - 2010 2
İsmail Kaya
-
2021 - 2022 2
Nurgün Gençel
-
2023 2
Sema Nur Evran
-
2017 2
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Kastamonu Üniversitesi
2021 1
Sabriye Seven
Atatürk Üniversitesi
2015 1
Nazlı Tunar Özcan
-
2014 1
Recai Akkuş
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2012 1
Ali Yıldız
-
2007 1
Alime Şahin
-
2010 1
Asiye Memiş
-
2024 1
Becky Gorman
-
2015 1
Betül Okçu
-
2010 1
Beyza Betül Avbir
-
2019 1
Bilge Biber
-
2010 1
Brian Hand
-
2008 1
Erdogan Buyukkasap
-
2010 1
ERGÜN Zeynep
-
2024 1
Erkan Atalmış
-
2009 1
Esra Koparan
-
2015 1
Fatma Gündoğan
-
2012 1
Funda Yeşildağ Hasançebi
-
2011 1
Hande Uçar Özkan
-
2015 1
Maria Jose Munita
-
2015 1
Melike Özer Keskin
-
2012 1
Merve Gülünce
-
2018 1
Murat Gunel
-
2010 1
Mustafa Demir
-
2012 1
ÖZ Muhittin
-
2022 1
Rahşan Bozkurt Aydın
-
2022 1
Semih Dikel
-
2006 1
Sinan Memiş
-
2024 1
ŞAHİN Dilara
-
2024 1
Tamer Zanaty
-
2015 1
Volkan Aşçı
-
2012 1
Yahya Demir
-
2006 1
Yasemin Aydın
-
2019 1
Yesrib Akbay
-
2012 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
340.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
182.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
37.
560 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 560
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 56 86 170 100 20 155 255 100 90 34
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 415 . 418 . 380 . 444 . 524 . 374 . 371 . 525 . 515 . 340 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 272 . 262 . 198 . 249 . 313 . 191 . 160 . 273 . 300 . 182 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 53 . 50 . 20 . 47 . 83 . 30 . 14 . 54 . 56 . 37 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 26 . 29 . 8 . 23 . 38 . 7 . 4 . 28 . 32 . 13 .
Toplam Yayın 9 12 22 13 4 12 11 8 7 4
Toplam Makale 2 3 6 3 0 6 6 5 5 2
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
Toplam Bildiri 7 9 16 10 4 6 3 3 2 2
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 1 2 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 2 4 1 0 3 1 3 4 1
Makale (Ulusal) 1 1 2 2 0 2 3 2 1 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 4 6 16 10 4 6 3 3 2 0
Bildiri (Ulusal) 3 3 0 0 0 0 0 0 0 2
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri