Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2013, 2017 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2010, 2013 |
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2013, 2017 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2010, 2013 |
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Kayıt Yok |
İngilizce, KPDS, 90, 2012-KPDS , 2012 |
İngilizce, KPDS, 94, 2009-KPDS , 2009 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2012-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2021-2022, UZMANLIK, Yüksek Lisans |
2021-2022, TEZ, Yüksek Lisans |
2021-2022, İSTATİSTİK, Yüksek Lisans |
2021-2022, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans |
2021-2022, EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans |
2021-2022, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans |
2019-2020, HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM, Yüksek Lisans |
2019-2020, SOSYAL BİLGİLERDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, SOSYAL BİLGİLERDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans |
Kayıt Yok |
Öğretmen Adaylarının Öğrenci Çalışmalarına Geribildirim Sağlama Becerilerinin Geliştirilmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Yürütücü , 2023-2023 |
Sınıf Eğitimi Programında Lisans ve Lisansüstü Düzeyde Kayıtlı Öğrencilerin Çokkültürlü Tutum, Beceri ve Yeterliklerinin Geliştirilmesi (2237-A) (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: , 2022-2022 |
Kayıt Yok |
Mor, E. (2024) "Psikolojik Testlerin Kültürel Geçerliğini İncelemeye Yönelik Bir Kontrol Listesi Geliştirme Çalışması", XI. International Eurasian Educational Research Congress , (Mayıs 2024) ![]() |
Mor, E. (2021) "Faktör Analizi Üzerine Yeniden Düşünmek:Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar ve Uygulama Örnekleri", ERPA 2021 International Congress on Education , (pp. 56), Sakarya, Türkiye, (Haziran 2021) ![]() |
Mor, E. (2021) "Açımlayıcı Grafik Analizi Yönteminin Çok Kategorili Maddelerde İncelenmesi: Psikolojik-Eğitsel Araştırmalarda Boyut Sayısının Kestirilmesi", 7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi , (pp. 259-262), Ankara, Türkiye, (Aralık 2021) ![]() |
Mor, E. (2020) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme ve Akademik Öz- Yeterlik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 2. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , (pp. 30-33), İzmir, Türkiye, (Aralık 2020) ![]() |
Akcaoğlu, M.Ö., Dirlik, E.M., Külekçi, E. (2019) "Teaching profession courses and general competences for teaching profession from teacher candidates’ viewpoints", 7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (pp. 283-284), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019) ![]() |
Mor, E. (2019) "Farklı Kuramlar Kapsamında Hesaplanan Madde Ayırt Edicilik Parametrelerinin Karşılaştırılması", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019) ![]() |
Mor, Z.C., Dirlik, E.M. (2019) "Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin İncelenmesi", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Nisan 2019) ![]() |
Mor, E. (2019) "A Comparative Study of the Dimensionality of an Attitude Scale Using Principal Component Analysis and Mokken Scale Analysis", VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) ![]() |
Dirlik, E.M., Deniz, K.Z. (2019) "Mesleki Motivasyon Ölçeğinin Mokken Ölçekleme Tekniğine Göre Ölçeklenmesi", VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) ![]() |
Dirlik, E.M., Otmar, S. (2019) "6.ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitapları "Etkin Vatandaşlık" Öğrenme Alanında Bulunan Becerilerin ve Değerlerin İncelenmesi", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019) ![]() |
Dirlik, E.M., Koç, N. (2019) "THE COMPARISON OF ITEM AND ABILITY ESTIMATIONS CALCULATED FROM THE PARAMETRIC AND NON-PARAMETRIC ITEM RESPONSE THEORY ACCORDING TO THE SEVERAL FACTORS", 6TH INTERNATIONAL CONGRESS ON MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY , (pp. 12-15), Prizren, Kosova, (Ocak 2019) ![]() |
Mor, E. (2019) "YEREL BAĞIMSIZLIK VARSAYIMININ İHLALİ DURUMUNDA PARAMETRİK VE PARAMETRİK OLMAYAN MADDE TEPKİ KURAMI MODELLERİNDEN KESTİRİLEN MADDE PARAMETRELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI", 6TH INTERNATIONAL CONGRESS ON MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY , Prizren, Kosova, (Ocak 2019) ![]() |
Mor, E. (2018) "Ortaokul Türkçe Dersinde Kullanılan Maddelerin Yenilenmiş Bloom Taksomonisine Göre İncelenmesi", 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi , Bursa, Türkiye, (Mart 2018) ![]() |
Mor, E. (2018) "Uluslararası Öğrenci Başarısı Değerlendirme Programında(PISA) Türkiye'deki Öğrencilerin Çevresel İyimserlik ve Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi", 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi , Bursa, Türkiye, (Mart 2018) ![]() |
Mor, E. (2017) "Yerel Bağımsızlık Varsayımı İhlalinin Değişen Örneklem Büyüklüklerine göre Madde Parametrelerine Olan Etkisinin İncelenmesi", IX. International Congress of Educational Research , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) ![]() |
Mor, E. (2017) "Devlet Okullarındaki Tek Tip Kıyafet Uygulamasına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması", IX. International Congress of Educational Research , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) ![]() |
Mor, E. (2016) "TEOG daYer Alan Maddelere ve Sistemin Bütününe İlişkin ÖğrenciGörüşlerinin Belirlenmesi", ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , (pp. 43-44), Muğla, Türkiye, (Ekim 2016) ![]() |
Sırgancı, G., Uyumaz, G., Dirlik, E.M., Seval, K.K. (2015) "Çok Kategorili Puanlanan Verilerde Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede Sıralı Lojistik Regresyon Poly Sıbtest ve Parametre Karşılaştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması", INTE-2015 International Conference New Horizons in Education , Barselona, İspanya, (Haziran 2015) ![]() |
Deniz, K.Z., Saatçioğlu, Ö., Dirlik, E.M. (2014) "Öz Belirleme ve Çift Etmen Kuramına Göre Mesleki Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması", I. International Eurasian Educational Research Congress , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2014) ![]() |
Deniz, K.Z., Saatçioğlu, Ö., Dirlik, E.M. (2014) "Guttman Tipi Ölçek Geliştirme Çalışması", IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi , Ankara, Türkiye, (Haziran 2014) ![]() |
Kayıt Yok |
Mor, E. (2022) "Fen Bilimleri Kapsamında Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi ![]() |
Coşkun, B.K., Dirlik, E.M. (2022) "What Prevents You to Plug in to Online Surveys?", Kitap: Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society, : IGI GLobal ![]() |
Mor, E. (2021) "Uzaktan Eğitim STEM Uygulamalarında Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi", Kitap: Uzaktan Eğitim Sürecinde Örnek Etkinliklerle STEM Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi ![]() ![]() |
Mor, E. (2021) "Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler", Kitap: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara/Türkiye : Lisans Yayınevi ![]() |
Mor, E. (2021) "Lojistik Regresyon Analizi", Kitap: İstatistikolay-2 Çok Değişkenli İstatistik, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi ![]() |
Mor, E. (2021) "Uzaktan Eğitimde Test Geliştirme Esasları", Kitap: Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi ![]() ![]() |
Mor, E. (2021) "Psikolojik Testlerin Niteliğinin Belirlenmesinde Avrupa Psikologlar Birliği Federasyonu Modeli", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi ![]() |
Mor, E. (2020) "Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerine İlişkin Bir İnceleme", Kitap: Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski'ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi ![]() |
Mor, E. (2018) "Madde Tepki Kuramında Yeni Yaklaşımlar: Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı", Kitap: Bilimsel Araştırmalar Kitabı- Eğitim Bilimleri, Türkiye : Akademisyen Yayınevi ![]() |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2020, Yrd. Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem Cronbach Alfa Katsayısı
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
5 | 0 | 0 | 2 | 5 | 1 | 0 | 0 | 13 |
2 |
The mediating role of metacognitive awareness in the relationship between critical thinking and self-regulation
Thinking Skills and Creativity
|
6 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 |
3 |
Ölçek Geliştirme Konulu Doktora Tezlerinin Test ve Ölçek Geliştirme Standartlarına Uygunluğunun İncelenmesi
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
4 |
Açımlayıcı Faktör Analizinde Tekrar Edilebilirlik: Kavram Ve Uygulama
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 |
5 |
Farklı Kuramlar Kapsamında Hesaplanan Madde Ayırt Edicilik Parametrelerinin Karşılaştırılması
Trakya Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 |
6 |
Investigating Invariant Item Ordering Using Mokken Scale Analysis for Dichotomously Scored Items
International Journal of Progressive Education
|
1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
7 |
Examining the Dimensionality and Monotonicity of an Attitude Dataset based on the Item Response Theory Models
International Journal of Assessment Tools in Education
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
8 |
Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
9 |
The Analysis of the Psychological Tests Using In Educational Institutions According To the Testing Standards
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
10 |
Adaptation of the Coronavirus Anxiety Scale in Turkish for the Higher Education Context: A Validity and Reliability Study
Bartın University Journal of Faculty of Education
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
![]()
Kastamonu Üniversitesi
|
2019 - 2023 | 5 |
![]()
Kastamonu Üniversitesi
|
2019 - 2023 | 5 |
![]()
Kaan Zülfikar Deniz
![]() |
2014 - 2019 | 3 |
![]()
Nizamettin Koç
Maltepe Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 3 |
![]()
Seval Kula Kartal
-
|
2016 - 2022 | 3 |
![]()
Gizem Uyumaz
![]() |
2015 - 2016 | 2 |
![]()
Özkan Saatçioğlu
![]() |
2014 | 2 |
![]()
Kastamonu Üniversitesi
|
2022 | 1 |
![]()
-
|
2023 | 1 |
![]()
Kastamonu Üniversitesi
|
2018 | 1 |
![]()
Özge Altıntaş
-
|
2021 | 1 |
![]()
Ömay Çokluk Bökeoğlu
![]() |
2016 | 1 |
![]()
Gözde Sırgancı
![]() |
2015 | 1 |
![]()
Seval Kula Kartal
![]() |
2021 | 1 |
![]()
Kula Kartal Seval
-
|
2015 | 1 |
![]()
Sevgi Otmar
-
|
2019 | 1 |
![]()
Zeki Can Mor
-
|
2019 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78739 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9115 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 112 |
Anahtar Kelimeler | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 5 | 35 | 25 | 80 | 60 | 105 | 285 | 120 | 70 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 467 . | 466 . | 523 . | 462 . | 482 . | 425 . | 340 . | 500 . | 521 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 327 . | 315 . | 327 . | 270 . | 273 . | 235 . | 142 . | 253 . | 310 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 31 . | 36 . | 37 . | 25 . | 22 . | 17 . | 5 . | 19 . | 37 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 27 . | 28 . | 31 . | 21 . | 19 . | 14 . | 3 . | 16 . | 32 . | - |
Toplam Yayın | 1 | 3 | 3 | 6 | 8 | 6 | 12 | 4 | 2 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 1 | 2 | 4 | 6 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 1 | 2 | 4 | 6 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |