img

Doç. Dr. Ezgi MOR

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
49
Atıf
40
h-index
4
Proje
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2013, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Dr), 2013, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 90, 2012-KPDS , 2012
İngilizce, KPDS, 94, 2009-KPDS , 2009
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2012-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2021-2022, UZMANLIK, Yüksek Lisans
2021-2022, TEZ, Yüksek Lisans
2021-2022, İSTATİSTİK, Yüksek Lisans
2021-2022, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2021-2022, EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2021-2022, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
2019-2020, HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM, Yüksek Lisans
2019-2020, SOSYAL BİLGİLERDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans
2018-2019, SOSYAL BİLGİLERDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans
Kayıt Yok
Akcaoğlu, M.Ö., Mor, E., Külekçi, E. (2023) "The mediating role of metacognitive awareness in the relationship between critical thinking and self-regulation", Thinking Skills and Creativity, 47 (0) [SSCI] Link DOI  
Mor, E., Erşen, R.K. (2023) "Implications of current validity frameworks for classroom assessment", International Journal of Assessment Tools in Education, 10 (0) pp. 163-172 [ESCI] Link DOI    
Dirlik, E.M., Külekçi, E., Akcaoğlu, M.Ö. (2022) "Investigation of University Students’ Engagement and Its Relationship to Burnout, Personality Traits, and Academic Achievement", Journal of Theoretical Educational Science, 15 (2) pp. 216-238 Link DOI   
Mor, E., Kartal, S.K. (2022) "The comparison of the dimensionality results provided by the automated item selection procedure and DETECT analysis", International Journal of Assessment Tools in Education, 4 (9) pp. 808-830 [ESCI] Link DOI    
Mor, E. (2021) "Farklı Kuramlar Kapsamında Hesaplanan Madde Ayırt Edicilik Parametrelerinin Karşılaştırılması", Trakya Eğitim Dergisi, 11 (2) pp. 732-744 [TR Dizin] Link DOI   
Dirlik, E.M., Akcaoğlu, M.Ö., Külekçi, E. (2021) "Adaptation of the Coronavirus Anxiety Scale in Turkish for the Higher Education Context: A Validity and Reliability Study", Bartın University Journal of Faculty of Education, 10 (2) pp. 430-444 [TR Dizin] Link DOI    
Kartal, S.K., Dirlik, E.M. (2021) "Examining the Dimensionality and Monotonicity of an Attitude Dataset based on the Item Response Theory Models", International Journal of Assessment Tools in Education, 8 (2) pp. 296-309 Link DOI    
Mor, E. (2021) "A Demonstration of Mokken Scale Analysis Method by Using Occupational Motivation Inventory", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (3) pp. 853-867 Link DOI  
Dirlik, E.M., Altıntaş, Ö., Kartal, S.K. (2021) "Uluslararası Test Standartlarının ve Yönergelerinin Sistematik ve Karşılaştırmalı İncelenmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (39) pp. 804-830 [TR Dizin] Link DOI   
Akcaoğlu, M.Ö., Külekçi, E., Dirlik, E.M. (2020) "Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Meslek Bilgisi Derslerinin Gereklilik Düzeyi ve Öğretmenlik Mesleği Yeterlikleri", Journal of Computer and Education Research, 8 (16) pp. 545-566 [TR Dizin] Link DOI   
Mor, E. (2020) "Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (2) pp. 958-976 [TR Dizin] DOI   
Mor, E. (2020) "Investigating Invariant Item Ordering Using Mokken Scale Analysis for Dichotomously Scored Items", International Journal of Progressive Education, 16 (3) pp. 84-96 DOI  
Mor, E. (2020) "Öğretmen Yapımı Türkçe Dersi Testlerinde Yer Alan Maddelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi", Mediterranean Journal of Educational Research, 14 (33) pp. 245-264 [TR Dizin] DOI   
Mor, E. (2019) "The Comparison of Item Parameters Estimated From Parametric and Nonparametric Item Response Theory Models in Case of The Violance of Local Independence Assumption", International Journal of Progressive Education, 15 (4) pp. 229-240 DOI  
Dirlik, E.M., Koç, N. (2019) "Parametrik ve Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı Modellerinden Çeşitli Faktörlere Göre Elde Edilen Madde ve Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması", Elementary Education Online,, 18 (3) pp. 1016-1035 [TR Dizin] Link DOI   
Dirlik, E.M., Karatekin, K. (2018) "The Factors Effecting The Turkish Students’ Environmental Optimism and Awareness Level in PISA 2015", Strategies for Policy in Science and Education, 26 (6) pp. 637-653 [ESCI] Link  
Dirlik, E.M., Koç, N. (2017) "The Analysis of the Psychological Tests Using In Educational Institutions According To the Testing Standards", Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 8 (4) pp. 453-468 [TR Dizin] Link DOI  
Uyumaz, G., Dirlik, E.M., Bökeoğlu, Ö.Ç. (2016) "Açımlayıcı Faktör Analizinde Tekrar Edilebilirlik: Kavram Ve Uygulama", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2) pp. 659-675 [TR Dizin] DOI   
Kartal, S.K., Dirlik, E.M. (2016) "Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem Cronbach Alfa Katsayısı", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (4) pp. 1865-1879 [TR Dizin] Link   
Mor, E. (2014) "Ölçek Geliştirme Konulu Doktora Tezlerinin Test ve Ölçek Geliştirme Standartlarına Uygunluğunun İncelenmesi", Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5 (2) pp. 62-78 [TR Dizin] Link DOI  
Mor, E. (2024) "Psikolojik Testlerin Kültürel Geçerliğini İncelemeye Yönelik Bir Kontrol Listesi Geliştirme Çalışması", XI. International Eurasian Educational Research Congress , (Mayıs 2024
Mor, E. (2021) "Faktör Analizi Üzerine Yeniden Düşünmek:Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar ve Uygulama Örnekleri", ERPA 2021 International Congress on Education , (pp. 56), Sakarya, Türkiye, (Haziran 2021
Mor, E. (2021) "Açımlayıcı Grafik Analizi Yönteminin Çok Kategorili Maddelerde İncelenmesi: Psikolojik-Eğitsel Araştırmalarda Boyut Sayısının Kestirilmesi", 7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi , (pp. 259-262), Ankara, Türkiye, (Aralık 2021
Mor, E. (2020) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme ve Akademik Öz- Yeterlik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 2. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , (pp. 30-33), İzmir, Türkiye, (Aralık 2020
Akcaoğlu, M.Ö., Dirlik, E.M., Külekçi, E. (2019) "Teaching profession courses and general competences for teaching profession from teacher candidates’ viewpoints", 7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (pp. 283-284), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019
Mor, E. (2019) "Farklı Kuramlar Kapsamında Hesaplanan Madde Ayırt Edicilik Parametrelerinin Karşılaştırılması", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019
Mor, Z.C., Dirlik, E.M. (2019) "Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin İncelenmesi", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Nisan 2019
Mor, E. (2019) "A Comparative Study of the Dimensionality of an Attitude Scale Using Principal Component Analysis and Mokken Scale Analysis", VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
Dirlik, E.M., Deniz, K.Z. (2019) "Mesleki Motivasyon Ölçeğinin Mokken Ölçekleme Tekniğine Göre Ölçeklenmesi", VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
Dirlik, E.M., Otmar, S. (2019) "6.ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitapları "Etkin Vatandaşlık" Öğrenme Alanında Bulunan Becerilerin ve Değerlerin İncelenmesi", 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019
Dirlik, E.M., Koç, N. (2019) "THE COMPARISON OF ITEM AND ABILITY ESTIMATIONS CALCULATED FROM THE PARAMETRIC AND NON-PARAMETRIC ITEM RESPONSE THEORY ACCORDING TO THE SEVERAL FACTORS", 6TH INTERNATIONAL CONGRESS ON MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY , (pp. 12-15), Prizren, Kosova, (Ocak 2019
Mor, E. (2019) "YEREL BAĞIMSIZLIK VARSAYIMININ İHLALİ DURUMUNDA PARAMETRİK VE PARAMETRİK OLMAYAN MADDE TEPKİ KURAMI MODELLERİNDEN KESTİRİLEN MADDE PARAMETRELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI", 6TH INTERNATIONAL CONGRESS ON MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY , Prizren, Kosova, (Ocak 2019
Mor, E. (2018) "Ortaokul Türkçe Dersinde Kullanılan Maddelerin Yenilenmiş Bloom Taksomonisine Göre İncelenmesi", 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi , Bursa, Türkiye, (Mart 2018
Mor, E. (2018) "Uluslararası Öğrenci Başarısı Değerlendirme Programında(PISA) Türkiye'deki Öğrencilerin Çevresel İyimserlik ve Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi", 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi , Bursa, Türkiye, (Mart 2018
Mor, E. (2017) "Yerel Bağımsızlık Varsayımı İhlalinin Değişen Örneklem Büyüklüklerine göre Madde Parametrelerine Olan Etkisinin İncelenmesi", IX. International Congress of Educational Research , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
Mor, E. (2017) "Devlet Okullarındaki Tek Tip Kıyafet Uygulamasına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması", IX. International Congress of Educational Research , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
Mor, E. (2016) "TEOG daYer Alan Maddelere ve Sistemin Bütününe İlişkin ÖğrenciGörüşlerinin Belirlenmesi", ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , (pp. 43-44), Muğla, Türkiye, (Ekim 2016
Sırgancı, G., Uyumaz, G., Dirlik, E.M., Seval, K.K. (2015) "Çok Kategorili Puanlanan Verilerde Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede Sıralı Lojistik Regresyon Poly Sıbtest ve Parametre Karşılaştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması", INTE-2015 International Conference New Horizons in Education , Barselona, İspanya, (Haziran 2015
Deniz, K.Z., Saatçioğlu, Ö., Dirlik, E.M. (2014) "Öz Belirleme ve Çift Etmen Kuramına Göre Mesleki Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması", I. International Eurasian Educational Research Congress , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2014
Deniz, K.Z., Saatçioğlu, Ö., Dirlik, E.M. (2014) "Guttman Tipi Ölçek Geliştirme Çalışması", IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi , Ankara, Türkiye, (Haziran 2014
Kayıt Yok
Mor, E. (2022) "Fen Bilimleri Kapsamında Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi  
Coşkun, B.K., Dirlik, E.M. (2022) "What Prevents You to Plug in to Online Surveys?", Kitap: Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society, : IGI GLobal  
Mor, E. (2021) "Uzaktan Eğitim STEM Uygulamalarında Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi", Kitap: Uzaktan Eğitim Sürecinde Örnek Etkinliklerle STEM Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi   
Mor, E. (2021) "Ölçme Süreç ve Sonuçlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler", Kitap: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara/Türkiye : Lisans Yayınevi  
Mor, E. (2021) "Lojistik Regresyon Analizi", Kitap: İstatistikolay-2 Çok Değişkenli İstatistik, Ankara/Türkiye : Nobel Yayınevi  
Mor, E. (2021) "Uzaktan Eğitimde Test Geliştirme Esasları", Kitap: Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi   
Mor, E. (2021) "Psikolojik Testlerin Niteliğinin Belirlenmesinde Avrupa Psikologlar Birliği Federasyonu Modeli", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi  
Mor, E. (2020) "Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerine İlişkin Bir İnceleme", Kitap: Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski'ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür, Ankara/Türkiye : Pegem Yayınevi  
Mor, E. (2018) "Madde Tepki Kuramında Yeni Yaklaşımlar: Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı", Kitap: Bilimsel Araştırmalar Kitabı- Eğitim Bilimleri, Türkiye : Akademisyen Yayınevi  
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2020, Yrd. Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem Cronbach Alfa Katsayısı
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5 0 0 2 5 1 0 0 13
2
The mediating role of metacognitive awareness in the relationship between critical thinking and self-regulation
Thinking Skills and Creativity
6 0 0 2 0 0 0 0 8
3
Ölçek Geliştirme Konulu Doktora Tezlerinin Test ve Ölçek Geliştirme Standartlarına Uygunluğunun İncelenmesi
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
0 0 0 3 2 0 0 0 5
4
Açımlayıcı Faktör Analizinde Tekrar Edilebilirlik: Kavram Ve Uygulama
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
1 0 0 0 3 0 0 0 4
5
Farklı Kuramlar Kapsamında Hesaplanan Madde Ayırt Edicilik Parametrelerinin Karşılaştırılması
Trakya Eğitim Dergisi
0 0 0 2 0 1 0 0 3
6
Investigating Invariant Item Ordering Using Mokken Scale Analysis for Dichotomously Scored Items
International Journal of Progressive Education
1 0 0 2 0 0 0 0 3
7
Examining the Dimensionality and Monotonicity of an Attitude Dataset based on the Item Response Theory Models
International Journal of Assessment Tools in Education
0 0 0 1 0 0 0 0 1
8
Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society
1 0 0 0 0 0 0 0 1
9
The Analysis of the Psychological Tests Using In Educational Institutions According To the Testing Standards
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
0 0 0 0 1 0 0 0 1
10
Adaptation of the Coronavirus Anxiety Scale in Turkish for the Higher Education Context: A Validity and Reliability Study
Bartın University Journal of Faculty of Education
0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2023 5
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2023 5
Kaan Zülfikar Deniz
Ankara Üniversitesi
2014 - 2019 3
Nizamettin Koç
Maltepe Üniversitesi
2017 - 2019 3
Seval Kula Kartal
-
2016 - 2022 3
Gizem Uyumaz
Akdeniz Üniversitesi
2015 - 2016 2
Özkan Saatçioğlu
Muş Alparslan Üniversitesi
2014 2
Kastamonu Üniversitesi
2022 1
-
2023 1
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Özge Altıntaş
-
2021 1
Ömay Çokluk Bökeoğlu
Ankara Üniversitesi
2016 1
Gözde Sırgancı
Bozok Üniversitesi
2015 1
Seval Kula Kartal
Pamukkale Üniversitesi
2021 1
Kula Kartal Seval
-
2015 1
Sevgi Otmar
-
2019 1
Zeki Can Mor
-
2019 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78739
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9115
YÖKSİS Bilim Alanı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 112
Anahtar Kelimeler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 35 25 80 60 105 285 120 70 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 467 . 466 . 523 . 462 . 482 . 425 . 340 . 500 . 521 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 327 . 315 . 327 . 270 . 273 . 235 . 142 . 253 . 310 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 31 . 36 . 37 . 25 . 22 . 17 . 5 . 19 . 37 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 27 . 28 . 31 . 21 . 19 . 14 . 3 . 16 . 32 . -
Toplam Yayın 1 3 3 6 8 6 12 4 2 0
Toplam Makale 0 2 1 1 2 4 5 2 2 0
Toplam Kitap 0 0 0 1 0 1 5 2 0 0
Toplam Bildiri 1 1 2 4 6 1 2 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 1 1 2 2 1 0
Makale (Ulusal) 0 2 1 0 1 3 3 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 1 0 1 5 2 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 1 2 4 6 1 2 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri