Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2011, 2014 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2014, 2018 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2014, 2018 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2011, 2014 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Kayıt Yok |
İngilizce, KPDS, 70, 2012-KPDS , 2012 |
Kurs, ISO 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemleri, Kastamonu Üniversitesi Gençlik ve Kariyer Merkezi, 25-04-2014, 25-04-2014 |
Sertifika, Liderlik, Kastamonu Üniversitesi Gençlik ve Kariyer Merkezi, 02-05-2014, 02-05-2014 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi |
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Elif Esin Bakır, Yüksek Lisans, Blok tabanlı scratch eğitimi ve uygulamalarının okul öncesi öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılı, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Oğuzhan Süzer, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin bilim uygulamalarına yönelik fark etme becerilerinin incelenmesi ve dene, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Kadriye Kocabıyık, Yüksek Lisans, Erken çocuklukta bilim uygulamaları: Amprik çalışmaların meta-analiz ve sistematik derleme yoluyla i, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
2022-2023, Dijital Teknoloji Yoluyla Eleştirel Düşünme, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2022-2023, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans |
2022-2023, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Lisans |
2022-2023, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Eğitim Araştırmalarında Veri Analiz Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2021-2022, Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi, Lisans |
2021-2022, Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Lisans |
2021-2022, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2021-2022, Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2021-2022, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans |
2020-2021, Çocuk ve Medya, Lisans |
2020-2021, Erken Çocukluk Eğitimi, Lisans |
2020-2021, Araştırma Projesi II, Lisans |
2020-2021, Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2020-2021, Eğitim Araştırmalarında Veri Analiz Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2020-2021, Duygusal Zeka ve Duygusal Gelişim, Lisans |
2019-2020, Fen Eğitimi, Lisans |
2019-2020, Duygusal Zeka ve Duygusal Gelişim, Lisans |
2019-2020, Eğitim Araştırmalarında Veri Analiz Yöntmeleri, Yüksek Lisans |
2019-2020, Girişimcilik, Lisans |
2019-2020, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Lisans |
2019-2020, Araştırma Projesi I, Lisans |
2018-2019, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans |
2018-2019, Duygusal Zeka ve Duygusal Gelişim, Lisans |
2018-2019, Eğitim Araştırmalarında Veri Analiz Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2018-2019, Drama, Lisans |
2018-2019, Etkili İletişim, Lisans |
2018-2019, Erken Çocukluk Eğitimi, Lisans |
Kayıt Yok |
İstatistiği Doğada Öğren(4004) (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2022-2022 |
Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım: Veri Görselleştirme Teknikleri ve Uygulamaları(4005) (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2022-2022 |
Öğrenci Başarısı İçin Öğretmen Başarısı (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2020 |
Üniversite Öğrencilerinin Argüman Haritası Kullanmalarının Akademik Başarı ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
Kayıt Yok |
Bakır, E.E., Sönmez, E. (2022) "Öğrenme Ortamı Olarak Metaverse'e Yönelik Öğretim Tasarımı: Okul Öncesi Örneği", ICETOL 2022 , (Haziran 2022) |
Yılmaz, E., Sönmez, E. (2021) "I WASN'T AWARE, UNTIL I WAS AWARE": REFLECTIVE PRACTICES FOR TEACHER EMPOWERMENT", 94th NARST ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE , Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2021) |
Sönmez, E., Na, E.Y. (2021) "Moving from the shadows – Shedding light on views of early childhood pre-service teachers on scientific literacy: A repertory grid analysis", European Conference on Educational Research (ECER) 2021 , (Eylül 2021) |
Et, Z.S., Sönmez, E., Memiş, E.K. (2021) "Matematik ve Fen Alanı PISA Sorularının Çoklu Modsal Betimleme Açısından İncelenmesi", FSMVU Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK2021) , (Mart 2021) |
Akkaş, B.Ç., Sönmez, E., Memiş, E.K. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argüman Haritası Oluşturmaya İlişkin Görüşleri", International Congress of Pedagogical Research , Düzce, Türkiye, (Haziran 2020) |
Et, Z.S., Memiş, E.K., Sönmez, E. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri ve Teknoloji Kullanımları", The 3rd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies , Ankara, Türkiye, (Aralık 2020) |
Sönmez, E., Memiş, E.K., Öz, M., Avbir, B.B., Aydın, Y. (2019) "Öğretmen Adaylarının Modsal Betimlemeleri Sorularında Kullanma Durumları ve Modsal Betimlemelere Dair Görüşleri", VIth International Eurasian Educational Research Congress , (Aralık 2019) |
Memiş, E.K., Akkaş, B.Ç., Sönmez, E. (2019) "Öğretmenlerin Gözünden Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Uygulamaları", VIth International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) |
Akkaş, B.Ç., Sönmez, E., Memiş, E.K. (2019) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mercek Konulu Bilgisayar Destekli Argüman Haritalarının Değerlendirilmesi", VIth International EurasianEducational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) |
Sönmez, E., Memiş, E.K., Akkaş, B.Ç. (2019) "Teknoloji Destekli Argüman Haritalama Sürecine Katılan Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Durumlarının İncelenmesi", VIth International EurasianEducational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019) |
Öz, M., Memiş, E.K., Sönmez, E. (2018) "IJMSE Dergisinde 2008-2017 Yılları arasında Yayınlanmış Fen Eğitimi Temelli Makalelerin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyum (USOS 2018) , (Eylül 2018) |
Memiş, E.K., Akkaş, B.Ç., Sönmez, E. (2018) "Bireysel ve Etkileşimli Argüman Haritası Oluşturmanın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmelerine Etkisi.", Vth International Eurasian EducationalResearch Congress , Antalya, Türkiye, (Eylül 2018) |
Akkaş, B.Ç., Sönmez, E., Memiş, E.K. (2018) "BİREYSEL VE ETKİLEŞİMLİ ARGÜMAN HARİTASI UYGULAMALARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OPTİK BAŞARILARINA ETKİSİ", 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (Ekim 2018) |
Memiş, E.K., Sönmez, E., Öz, M. (2017) "A REVIEW OF THE ARTICLES PUBLISHED IN THE JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING (JRST) BETWEEN 2006-2016: CONTENT ANALYSIS", 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ONECONOMICS BUSINESS MANAGEMENT AND SOCIAL SCIENCES , (Eylül 2017) |
Sönmez, E., Yerlikaya, Z. (2017) "İlöğretim Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeipolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Temmuz 2017) |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, Yrd. Editör |
Kayıt Yok |
Üye, National Association for Reaching in Science Teaching (NARST), 2021- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates' critical thinking
Educational Studies
|
4 | 0 | 0 | 5 | 2 | 4 | 0 | 0 | 15 |
2 |
Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 | 8 |
3 |
Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 7 |
4 |
Unfolding the potential of computer-assisted argument mapping practices for promoting self-regulation of learning and problem-solving skills of pre-service teachers and their relationship
COMPUTERS & EDUCATION
|
3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 |
5 |
Technology-Enhanced CT: A Systematic Review
Thinking Skills and Creativity
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 |
6 |
Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama
Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
7 |
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi.
Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
8 |
Computer-Aided Argument Mapping for Improving Critical Thinking: Think Better! Discuss Better! Write Better!
International Journal of Contemporary Educational Research
|
1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9 |
Step-by-Step Argument Map in Learning Environment: Example of Optic
Online Fen Eğitimi Dergisi
|
2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
10 |
Eleştirel ve Analitik Düşünme
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
11 |
Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices
Thinking Skills and Creativity
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
12 |
21. Yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
13 |
Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training
International Journal of Progressive Education
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
14 |
Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey
Psycho-Educational Research Reviews
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2023 | 21 |
Büşranur Çakan Akkaş
-
|
2018 - 2022 | 11 |
Elanur Yılmaz
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
|
2021 - 2023 | 5 |
Muhittin Öz
-
|
2017 - 2022 | 5 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 4 |
Zeynep Sümeyra Et
-
|
2020 - 2023 | 4 |
Elif Esin Bakır
-
|
2022 - 2023 | 3 |
Elif Dasci Sonmez
Republic of Turkey Ministry of National Education
(Turkey)
|
2021 - 2023 | 2 |
Elif Sonmez
Altinbas Universitesi
(Turkey)
|
2018 - 2020 | 2 |
Elif Sönmez
Altinbas Universitesi
(Turkey)
|
2019 - 2023 | 2 |
Tuba Gokmenoglu
University of Glasgow
(United Kingdom)
|
2021 - 2023 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2018 | 1 |
Abdulcelil Gok
Ministry of National Education
(Turkey)
|
2021 | 1 |
E. Sonmez
Altinbas Universitesi
(Turkey)
|
2021 | 1 |
Elif Daşci Sönmez
Strateji Geliştirme Başkanlığı
(Turkey)
|
2023 | 1 |
Filiz Tavsan
Karadeniz Technical University
(Turkey)
|
2018 | 1 |
Ibrahim Yavuz
Ministry of National Education
(Turkey)
|
2021 | 1 |
O. Demirel
Kirikkale Üniversitesi
(Turkey)
|
2021 | 1 |
Özge Cordan
İstanbul Teknik Üniversitesi
(Turkey)
|
2023 | 1 |
S. Ertas Besir
Akdeniz Üniversitesi
(Turkey)
|
2021 | 1 |
S. Koc Altuntas
Karadeniz Technical University
(Turkey)
|
2021 | 1 |
Sebnem Ertas Besir
Karadeniz Technical University
(Turkey)
|
2020 | 1 |
Şebnem Ertaş
Karadeniz Technical University
(Turkey)
|
2019 | 1 |
Şebnem Ertaş Beşir
Akdeniz Üniversitesi
(Turkey)
|
2023 | 1 |
Tuba Gökmenoğlu
Strateji Geliştirme Başkanlığı
(Turkey)
|
2023 | 1 |
Beyza Betül Avbir
-
|
2019 | 1 |
Büşra Nur Çakan Akkaş
-
|
2023 | 1 |
Oğuzhan Süzer
-
|
2023 | 1 |
Yasemin Aydın
-
|
2019 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 392 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 25 | 42 | 35 | 29 | 265 | 115 | 175 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | 523 . | 500 . | 512 . | 501 . | 358 . | 502 . | 409 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | 325 . | 305 . | 296 . | 301 . | 155 . | 256 . | 209 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | 81 . | 83 . | 80 . | 81 . | 16 . | 60 . | 46 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 3 | 5 | 5 | 4 | 10 | 5 | 7 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 7 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |