Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya (Dr), 1996, 2016 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya (Yl) (Tezli), 1991, 1995 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, 1987, 1991 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya (Dr), 1996, 2016 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya (Yl) (Tezli), 1991, 1995 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, 1987, 1991 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 58, 2007 Mart , 2007 |
Sertifika, EĞİTEN-II: EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü , Ankara, 01-02-1999, 28-02-1999 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi |
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2017-2022, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2006-2017, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
1999-2006, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., Türkiye |
1993-1999, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., Türkiye |
2023-, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2018-2018, Enstitü Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2017-2018, Komisyon Başkanlığı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2007-2011, Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2006-2007, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2001-2006, Anabilim Dalı Başkanı, Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Eda Yılmaz, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki kimya konularına ilişkin kavram yanılgılarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Murat Biçer, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının dijital çevre ve dijital atık kavramlarıyla ilgili algılarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Ömer Durmaz, Yüksek Lisans, Bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Nurseli Oğuz, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının genel kimya dersine yönelik tutumları ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
İlkay Dilara Akçay, Yüksek Lisans, Fen Bilimleri Dersinde Uygulanan 5E Öğrenme Modelinin Ortaokul Öğrencilerinin Sistematik Düşünme Becerilerine Etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), (Asıl Danışman) |
2022-2023, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2022-2023, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2022-2023, Kimya 3, Lisans |
2022-2023, Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans |
2022-2023, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ortak Seçmeli), Lisans |
2022-2023, Fen Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları, Yüksek Lisans |
2022-2023, Mikro Öğretim (Ortak Seçmeli), Lisans |
2021-2022, Kimya 3, Lisans |
2021-2022, Kimyada Özel Konular, Lisans |
2021-2022, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ortak Seçmeli), Lisans |
2021-2022, Fen Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları, Yüksek Lisans |
2021-2022, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı, Lisans |
2021-2022, Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans |
2020-2021, Bilişim Teknolojileri, Lisans |
2020-2021, Seçmeli (Kimyada Temel Konular), Lisans |
2020-2021, Seçmeli (Mikro Öğretim), Lisans |
2020-2021, Okul Deneyimi, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Öğretim Teknolojileri, Lisans |
2020-2021, Genel Kimya IV (Organik Kimya), Lisans |
2020-2021, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fen Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları, Yüksek Lisans |
2020-2021, Genel Kimya III (Analitik Kimya), Lisans |
2020-2021, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2020-2021, Bilişim Teknolojileri, Lisans |
2020-2021, Kimya 3, Lisans |
2020-2021, Seçmeli (Kimyada Temel Konular), Lisans |
2020-2021, Fen Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2019-2020, Öğretim Teknolojileri, Lisans |
2019-2020, Seçmeli (Medya Okuryazarlığı), Lisans |
2019-2020, Seçmeli (Kimyada Temel Konular), Lisans |
2019-2020, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Ogretimi, Yüksek Lisans |
2019-2020, Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Egitimi, Yüksek Lisans |
2019-2020, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2019-2020, Genel Kimya IV (Organik Kimya), Lisans |
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, Bilişim Teknolojileri, Lisans |
2019-2020, Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Eğitimi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Bilgisayar I, Lisans |
2018-2019, Bilgisayar II, Lisans |
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans |
2018-2019, Seçmeli (Sosyal Bilgilerde Teknoloji Kullanımı), Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2018-2019, Bilişim Teknolojileri, Lisans |
2018-2019, Kimyada Özel Konular, Lisans |
2018-2019, Genel Kimya IV (Organik Kimya), Lisans |
2018-2019, Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Ogretimi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Egitimi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Eğitimi, Yüksek Lisans |
2018-2019, Seçmeli (Kimyada Temel Konular), Lisans |
2017-2018, Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Eğitimi, Yüksek Lisans |
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2017-2018, Genel Kimya IV (Organik Kimya), Lisans |
2017-2018, Bilgisayar - I, Lisans |
2017-2018, Bilgisayar - II, Lisans |
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans |
2017-2018, Seçmeli (Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları), Lisans |
2017-2018, Seçmeli (Sosyal Bilgilerde Teknoloji Kullanımı), Lisans |
2017-2018, Fen Eğitiminde Bilgisayar Uygulamaları, Yüksek Lisans |
2017-2018, Kimyada Özel Konular, Lisans |
Kayıt Yok |
Kastamonu Bilim Şenliği (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2022-2022 |
Laboratuvarda Bilimi Arıyorum: Madde ve Değişim (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Danışman , 2022 |
Bazı Yeni 4-Sübstitüe-1-Naftilazo Piperazinlerin Sentezi, Kastamonu Üniversitesi, BAP, KÜBAP-01/2013-04 (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı , 2013-2015 |
Aromatik -OH Gruplarının Kolay Çıkıcı Gruplar Haline Dönüştürülmesi için Yöntem Geliştirilmesi (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı , 1994-1995 |
Kayıt Yok |
Yanarateş, E. (2022) "Content Analysis of Postgraduate Theses Related to Misconceptions in Chemistry Education Between 2000-2020", International Online Journal of Educational Sciences, 14 (2) pp. 341-358 Link DOI |
Oğuz, N., Yanarateş, E. (2022) "Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genel Kimya Dersine İlişkin Tutumları ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi", International Journal of Eurasia Social Sciences, 13 (47) pp. 330-350 [TR Dizin] Link DOI |
Yanarateş, E. (2022) "Fen Bilimleri Eğitiminde Karşılaşılan Kavram Yanılgılarına İlişkin Lisansüstü Tezlerin Tematik İçerik Analizi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 19 (0) pp. 182-213 [TR Dizin] Link DOI |
Yanarateş, E. (2022) "The Effect of Animated Teaching on Science Teacher Candidates' Chemistry Achievements and Learning Persistence", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 17 (1) pp. 108-126 Link DOI |
Yanarateş, E., Yılmaz, A. (2022) "Investigation of the Relationship Between Inquisitive Thinking Skills and Problem-Solving Skills of Pre-Service Teachers: The Mediating Effect of Motivation Level", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7 (17) pp. 158-191 Link DOI |
Yılmaz, A., Yanarateş, E. (2022) "The effect of STEM activities developed within the scope of a science course on 7th grade students' inquiry and innovative thinking skills", International Journal of Curriculum and Instruction, 14 (1) pp. 274-303 Link |
Yılmaz, A., Yanarateş, E. (2020) "Öğretmen Adaylarının “Su Kirliliği” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının Veri Çeşitlemesi Yoluyla Belirlenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3) pp. 1500-1528 [TR Dizin] Link DOI |
Yanarateş, E. (2020) "An Overall Evaluation of The Covid-19 Pandemic", Social Scientific Centered Issues, 2 (1) pp. 24-33 Link |
Yanarateş, E., Yılmaz, A. (2020) "Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (3) pp. 1019-1050 [TR Dizin] Link DOI |
Yanarateş, E. (2020) "Media Literacy: A Conceptual Analysis", Social Scientific Centered Issues, 2 (2) pp. 89-102 Link |
Yanarateş, E., Yıldırır, Y., Dişli, A. (2019) "Synthesis of some new derivatives of tick pheromones and investigation of pheromone properties", Biological Diversity and Conservation, 12 (3) pp. 132-143 [TR Dizin] Link DOI |
Yanarateş, E., Dişli, A., Yıldırır, Y. (1999) "New N,N’xx-Bis (Substituted Phenylazo) Piperazines and Their Cleavage Reactions in Acetic Acid", Organic Preparations and Procedures International, 31 (4) pp. 429-433 [SCI] DOI |
Yıldırır, Y., Coşkun, S., Yanarateş, E. (1998) "The Conversion of Alkylphenyl Ethers to Alkylated Benzenes", Journal of The Chem. Soc. of Pakistan, 20 (2) pp. 89-90 [SCI] Link |
Kayıt Yok |
Yanarateş, E. (2023) "Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretimin Yeri ve Önemi", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Çalışmalar, Ankara/Türkiye : Serüven Yayınları |
Yanarateş, E. (2023) "Okul Dışı Öğrenme Ortamları", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi Yayınları |
Yanarateş, E. (2023) "Okul Öncesi Fen Eğitiminde Çağdaş Öğretim Yaklaşımları", Kitap: Okul Öncesi Eğitimde Çok Disiplinli Çalışmalar, Ankara/Türkiye : İksad Yayınevi |
Yanarateş, E., Ergün, M. (2023) "Current Approaches to Out-of-Classroom Learning Activities", Kitap: Current Research in Education - V, Gaziantep/Türkiye : Özgür Publications |
Yanarateş, E. (2022) "Kavram Ağları (Semantik Ağ)", Kitap: Eğitimin Kavramsal Temelleri-5: Öğretim Teknikleri, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi |
Yanarateş, E. (2022) "Japonya'da Fen Eğitimi", Kitap: Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık |
Yanarateş, E., Yılmaz, A. (2022) "Fen Öğretiminde 21. Yüzyıl Becerilerinin Önemi", Kitap: Eğitim & Bilim-2022-III, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi |
Yanarateş, E. (2022) "Dijital Çevre ve Dijital Atık", Kitap: Dijitalleşme, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi |
Yanarateş, E. (2021) "Fen Bilimleri Öğretimi ve Teknoloji Kullanımında Güncel Yaklaşımlar", Kitap: Eğitimde Dijitalleşme ve Yeni Yaklaşımlar, Ankara/Türkiye : Efe Akademi |
Yanarateş, E. (2021) "Uzaktan Eğitimde Bilim Merkezleri ve STEM", Kitap: Uzaktan Eğitim Sürecinde Örnek Etkinliklerle STEM Uygulamaları, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Yanarateş, E. (2021) "Web 2.0 Araçlarının Eğitim-Öğretime Katkıları", Kitap: 'Kastamonu Eğitim' Araştırmaları Yıllığı (2021), Kastamonu/Türkiye : Pegem Akademi |
Yanarateş, E. (2012) "Kelime İşlemci (Word)", Kitap: Bilgisayar I-II Temel Bilgisayar Becerileri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2009, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2009, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2008, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Katamonu Eğitim Dergisi, 2008, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2007, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2007, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2006, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2006, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2005, Yrd. Editör |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2005, Yrd. Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Öğretmen Adaylarının “Su Kirliliği” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının Veri Çeşitlemesi Yoluyla Belirlenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 10 | 9 | 4 | 0 | 0 | 23 |
2 |
Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 15 |
3 |
The effect of STEM activities developed within the scope of a science course on 7th grade students' inquiry and innovative thinking skills
International Journal of Curriculum and Instruction
|
0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
4 |
The Effect of Animated Teaching on Science Teacher Candidates' Chemistry Achievements and Learning Persistence
Educational Policy Analysis and Strategic Research
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 |
5 |
Fen Bilimleri Eğitiminde Karşılaşılan Kavram Yanılgılarına İlişkin Lisansüstü Tezlerin Tematik İçerik Analizi
Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
6 |
Eğitimde Dijitalleşme ve Yeni Yaklaşımlar
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
7 |
Eğitim & Bilim-2022-III
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
8 |
Eğitimin Kavramsal Temelleri-5: Öğretim Teknikleri
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
9 |
An Overall Evaluation of The Covid-19 Pandemic
Social Scientific Centered Issues
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
10 |
'Kastamonu Eğitim' Araştırmaları Yıllığı (2021)
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
11 |
Bilgisayar I-II Temel Bilgisayar Becerileri
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 - 2022 | 5 |
Yılmaz Yıldırır
Gazi Üniversitesi
|
1998 - 2019 | 3 |
Ali Dişli
Gazi Üniversitesi
|
1999 - 2019 | 2 |
-
|
2023 | 1 |
Sedat Coşkun
Celâl Bayar Üniversitesi
|
1998 | 1 |
Nurseli Oğuz
-
|
2022 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 392 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi, Su ve Atıksu Arıtma |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 60 | 122 | 265 | 160 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | - | - | 532 . | 471 . | 501 . | 352 . | 424 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | - | - | 315 . | 274 . | 273 . | 128 . | 222 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | - | - | 86 . | 69 . | 63 . | 13 . | 51 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | 75 . | 55 . | 45 . | 8 . | 42 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 4 | 13 | 4 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 0 | 6 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |