img
img
Arş. Gör. Eylül AKAR

Arş. Gör. Eylül AKAR

  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
23
Atıf
5
h-index
1
Proje
1
Google Scholar
Yayın
8
Atıf
15
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), 2023
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), 2020, 2023
Lisans, Türkiye, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2016, 2020
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), 2023
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), 2020, 2023
Lisans, Türkiye, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2016, 2020
İngilizce, YÖKDİL, 88, 2021 Yükse, 2021
Sertifika, Çocuk Değerlendirme Testleri, Online, 17-01-2021, 22-01-2021
Sertifika, Çocuk Resimlerinin Psiko Pedogojik Analizi ve Çizim Testleri, Online, 31-05-2020, 31-05-2020
Kongre Düzenleme, 14. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencileri Kongresi, Akdeniz Üniversitesi, 23-08-2017, 25-08-2017
Çalıştay, 14. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencileri Kongresi Ayrışma Bireyleşme ve Üniversiteye U, Akdeniz Üniversitesi, 23-08-2017, 25-08-2017
[UAK] Eğitim Bilimleri Otistik Engelliler Eğitimi
2021-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Akar, E. (2025) "Otizm Spektrum Bozukluğunda Ebeveyn Aracılı Ortak Katılım Müdahaleleri: Sistematik Bir Derleme", 8. Uluslararası Katılımlı Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO) , Eskişehir, Türkiye, (Nisan 2025) 
Akar, E., Yıldırım, İ. (2023) "Otı̇zm Spektrum Bozukluğu Tanısı Olan ve Olmayan Çocuğa Sahı̇p Ebeveynlerde Aı̇le Yaşam Kalı̇tesı̇ ve Psı̇kolojı̇k Esneklı̇k", 24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2023)  
Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E., Kurt, A., Kurtuluş-Uzlu, M., Akar, E., Ünsal, A., Özdemir, M. (2023) "Kaynaştırmaya İlişkin Sunulan Yeterlik Eğitimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüş ve Deneyimleri: İyi Bir Kaynaştırma İyi Bir Uygulayıcı İster Projesi", 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2023) 
Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E., Kurt, A., Akar, E., Kurtuluş-Uzlu, M., Ünsal, A., Özdemir, M. (2023) "Kaynaştırmaya İlişkin Sunulan Yeterlik Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Yeterliklerine ve Tutumlarına Olan Etkisi: İyi Bir Kaynaştırma İyi Bir Uygulayıcı İster Projesi", 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2023)  
Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E., Akar, E., Kurtuluş-Uzlu, M., Ünsal, A., Kurt, A., Özdemir, M. (2023) "İyi Bir Kaynaştırma İyi Bir Uygulayıcı İster: Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Poster ve Kamu Spotlarının İncelenmesi", X. International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , (pp. 1112-1113), Ankara, Türkiye, (Haziran 2023)  
Akar, E., Aşer, M., Kulpar, İ.E. (2023) "Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Kardeşi Olan Çocukların Kardeş İlişkileri: Bir Sistematik Derleme Çalışması", IX. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2023) 
Ünal, F., Özoğul, B., Akar, E. (2023) "Özel Eğitim Alanında Çalışan Kişilere Sistematik Pekiştireç Değerlendirme Yöntemlerinin Öğretimi: Bir Sistematik Derleme Çalışması", IX. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2023) 
Ünal, F., Özoğul, B., Akar, E. (2023) "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Çift Seçenekli Pekiştireç Belirleme ve Değerlendirme Yöntemini Kullanmaları: Uzaktan Öğretmen Koçluğu Çalışması", IX. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2023) 
Akar, E., Aksoy, E.B. (2022) "Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Siber Zorbalığa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2022) 
Aksoy, E.B., Akar, E. (2022) "Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Özgecilik Davranış Düzeylerinin Belirlenmesi", 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2022) 
Akar, E., Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E. (2022) "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırmaya İlişkin Öz Yeterlikleri İle Duygu, Tutum ve Kaygılarının İncelenmesi", IXth International Eurasian Educational Research Congress , İzmir, Türkiye, (Haziran 2022)  
Kurtuluş-Uzlu, M., Akar, E., Yaşar, O. (2022) "Erken Çocukluk Dönemindeki Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarla Temel Tepki Öğretimi Uygulamalarının Sistematik Derlemesi", 6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022) , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2022) 
Akar, E., Kurtuluş-Uzlu, M. (2022) "Öğretmen Adaylarının Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) Yönelik Toplumsal Tutumları İle Bilişsel Esnekliklerinin İncelenmesi", 6 th International Congress of Eurasin Social Sciences , (pp. 175-176), Muğla, Türkiye, (Mayıs 2022) 
Kayıt Yok
Akar, E., Aşer, M. (2025) "Rehberlik ve Özel Eğitim", Kitap: Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 219 / 246, ISBN: 978-625-5974-81-5 
Akar, E., Oral, T. (2024) "Travmanın Ailevi ve Toplumsal Sonuçları", Kitap: Travma ve Travma Sonrası Psikolojik Danışma, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 169 / 204, ISBN: 978-625-6048-04-1  
Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E., Akar, E., Kurtuluş-Uzlu, M., Ünsal, A., Kurt, A., Özdemir, M. (2023) "İyi Bir Kaynaştırma İyi Bir Uygulayıcı İster: Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Poster ve Kamu Spotlarının İncelenmesi", Kitap: Farklı Bakış Açıları ile Yenilikçi Eğitim Bilimleri Çalışmaları, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 90 / 105, ISBN: 978-605-170-893-5 
Akar, E., Ketenoğlu-Kayabaşı, Z.E. (2022) "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırmaya İlişkin Öz Yeterlikleri ile Duygu, Tutum ve Kaygılarının İncelenmesi", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 157 / 174, ISBN: 978-605-170-774-7 
Akar, E. (2022) "Doğum Öncesi Dönem ve Doğum Sırası Uyum Sorunları", Kitap: Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 27 / 54, ISBN: 978-625-8420-26-5 
Akar, E. (2022) "Orta Yetişkinlik Dönemi Uyum ve Davranış Sorunları", Kitap: Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 191 / 224, ISBN: 978-625-8420-26-5 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
(2024) "2211-A Yurt İçi Genel Doktora Burs Programı" TÜBİTAK
(2020) "Bölüm Birinciliği" PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2022 - 2024 8
Kastamonu Üniversitesi
2022 - 2024 8
Kastamonu Üniversitesi
2023 - 2024 6
Kastamonu Üniversitesi
2023 - 2024 6
Melike Özdemir
-
2023 - 2024 6
Bedirhan Özoğul
İzmir Demokrasi Üniversitesi
2023 - 2024 3
Füsun Ünal
Dokuz Eylül Üniversitesi
2023 2
Emine Beste Aksoy
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2022 2
Metehan Aşer
-
2023 - 2025 2
Tuncay Oral
-
2024 1
Öznur Bayar
-
2021 1
Bora Görgün
-
2024 1
Nilüfer Koçtürk
-
2021 1
Osman Yaşar
Osmangazi Üniversitesi
2022 1
İbrahim Yıldırım
-
2023 1
İlknur Esin Kulpar
-
2023 1
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
304.
78285 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
172.
10704 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
14.
66 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78285
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 10704
YÖKSİS Bilim Alanı Otistik Engelliler Eğitimi 66
Anahtar Kelimeler Otistik Engelliler Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 0 0 0 0 0 0 15 139 69 85 45
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - - - - - 608 . 500 . 536 . 468 . 304 .
Sıra (Temel Alan İçinde) - - - - - - 378 . 236 . 319 . 270 . 172 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - - - - - 32 . 12 . 24 . 16 . 14 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 0 0 0 0 0 0 1 8 8 4 2
Toplam Makale 0 0 0 0 0 0 1 0 0 3 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 3 1 1 1
Toplam Bildiri 0 0 0 0 0 0 0 5 7 0 1
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 3 1 1 1
Bildiri (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 0 3 5 0 1
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 2 2 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri