img
Doç. Dr. Fadime ULUSOY

Doç. Dr. Fadime ULUSOY

  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Matematik Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
80
Atıf
217
h-index
10
Proje
5
WoS
Yayın
7
Atıf
31
h-index
4
Scopus
Yayın
17
Atıf
105
h-index
7
Google Scholar
Yayın
61
Atıf
516
h-index
14
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2009, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
Araştırma Alanları
Matematik Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2009, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
Fadime ULUSOY, Doktora, Developing prospective mathematics teachers' knowledge for teaching quadrilaterals through a video case-based learning environment, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, 2016
Fadime ULUSOY, Yüksek Lisans, 11. sınıf öğrencilerinin geometrik problemlerle ilgili oluşturdukları dış temsillerle iç temsiller arasındaki etkileşimler, Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, 2010
İngilizce, YDS, 82, 2014
Çalıştay, ABİDE 2016 Raporu Değerlendirme Çalıştayı, Point Hotel Ankara100. Yıl Mahallesi 1427. Cadde No:11 Balgat / Çankaya / ANKARA, Ankara, 17-03-2018, 17-03-2018
Çalıştay, ABİDE 2018 Değerlendirme Çerçevesi Çalıştayı, Milli Eğitim Bakanlığı-Ankara, Türkiye, 10-07-2017, 14-07-2017
Çalıştay, Beceri Tanımlama ve Değerlendirme Çerçevesi Hazırlama Çalışması [Akademik Becerilerin İzlenmesi ve D, Ankara, Türkiye, 09-05-2016, 13-05-2016
Çalıştay, Matematik Sorularının Matematiksel Yeterliklerinin Belirlenmesi, Ortaokul Matematik Öğretmenleri içi, Ege Üniversitesi-İzmir, Türkiye, 28-06-2016, 29-06-2016
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Matematik Eğitimi
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
2010-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Kayıt Yok
İsmail Batuhan Turuş, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının geogebra kullanarak oluşturdukları etkinliklerdeki matematiksel derinlik seviyeleri ve teknolojik eylemlerin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
2021-2022, Matematik öğretiminde Modelleme, Lisans
2021-2022, Geometi ve Ölçme Öğretimi, Lisans
2021-2022, Makale İnceleme ve Yazma, Yüksek Lisans
2021-2022, Matematiksel Modelleme, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2021-2022, Olasılık ve İstatistik Öğretimi, Lisans
2020-2021, Matematikte Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans
2017-2018, EMB308-Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, EMB406-Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, GNK202-Matematiksel Problem Kurma, Lisans
2017-2018, IMA306-İstatistik ve Olasılık II, Lisans
2017-2018, IMA304-Analitik Geometri II, Lisans
2017-2018, IMA104-Geometri, Lisans
2017-2018, EMB407-Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, IMA403-Matematikte Aktif Öğrenme, Lisans
2017-2018, IMA305-İstatistik ve olasılık I, Lisans
2017-2018, IMA303-Analitik Geometri I, Lisans
2017-2018, IMA101-Genel Matematik, Lisans
2016-2017, EMB406-Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, OÖA206-Matematik Eğitimi, Lisans
2016-2017, GNK408 Seçmeli II-Kavram Bilgisi ve Kavram Yanılgıları, Lisans
Kayıt Yok
Turuş, İ.B., ULUSOY, F. (2024) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Oluşturduğu GeoGebra Etkinliklerinin Matematiksel Derinlik Seviyeleri ve Teknolojik Eylemler Bakımından İncelenmesi", Milli Eğitim Dergisi, 53 (243) pp. 1329-1356 Link DOI      
ULUSOY, F., Yıldız, D.G. (2024) "The quality of prospective mathematics teachers' dynamic geometry tasks in terms of the coordination between mathematical depth levels and technological actions", Journal of Computer Assisted Learning, (0) [SSCI] Link DOI  
ULUSOY, F., Girit-Yildiz, D. (2024) "The quality of prospective mathematics teachers' dynamic geometry tasks in terms of the coordination between mathematical depth levels and technological actions", JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING, 40 (1) pp. 2261-2277 [SCI] DOI      
Yıldız, D.G., ULUSOY, F. (2024) "Investigating how prospective mathematics teachers prepare history integrated lesson plans with assessing historical elements in mathematics textbooks", INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 22 (2) pp. 307-331 [SSCI] DOI        
Turuş, İ.B., ULUSOY, F. (2024) "Investigation of Prospective Mathematics Teachers’ GeoGebra Tasks in terms of Mathematical Depth Levels and Technological Actions", Milli Egitim, 53 (243) pp. 1329-1356 DOI  
ULUSOY, F., Bingöl, S.N., Olgun, N. (2024) "Matematik öğretmeni adaylarının bireysel ve grup ile matematiksel modelleme süreçlerindeki çözüm yaklaşımları arasındaki etkileşimler", Trakya Eğitim Dergisi, 14 (1) pp. 408-426 [TR Dizin] Link DOI      
ULUSOY, F. (2023) "Middle Level Mathematics Teachers’ Problems on Linear Relationships in a Semi-Structured Problem Posing Situation", RMLE Online, 46 (10) pp. 1-19 DOI      
ULUSOY, F. (2023) "Middle school students' reasoning with regards to parallelism and perpendicularity of line segments", INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 54 (7) pp. 1187-1206 [ESCI] Link DOI       
ULUSOY, F., İNCİKABI, L. (2023) "Preservice mathematics teachers' selection of curriculum resources in individual and group lesson planning processes", INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 54 (4) pp. 557-578 [ESCI] Link DOI       
SADAK, M., İNCİKABI, L., ULUSOY, F., PEKTAŞ, M. (2022) "Investigating mathematical creativity through the connection between creative abilities in problem posing and problem solving", THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 45 (101108) pp. 1-15 [SSCI] Link DOI       
ULUSOY, F., Turuş, İ.B. (2022) "The mathematical and technological nature of tasks containing the use of dynamic geometry software in middle and secondary school mathematics textbooks", EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 27 (8) pp. 11089-11113 [SSCI] Link DOI       
İpekoğlu, A., ULUSOY, F. (2022) "Evaluations of online education ımplementations from students, parents and teachers perspective during the pandemic period in Turkey", International Journal of Comtemporary Eduational Studies, 8 (1) pp. 120-139 Link    
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2021) "Exploring prospective teachers’ noticing of students’ understanding through micro-case videos", Journal of Mathematics Teacher Education, 24 (3) pp. 253-282 [SSCI] Link DOI      
ULUSOY, F. (2021) "Prospective Early Childhood and Elementary School Mathematics Teachers’ Concept Images and Concept Definitions of Triangles", INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 19 (5) pp. 1057-1078 [SSCI] Link DOI       
ULUSOY, F., İNCİKABI, L. (2020) "Middle School Teachers’ Use of Compulsory Textbooks in Instruction of Mathematics", International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 21 (1) pp. 1-18 Link    
ULUSOY, F. (2020) "Prospective teachers’ skills of attending, interpreting and responding to content-specific characteristics of mathematics instruction in classroom videos", Teaching and Teacher Education, 94 (1) p. 103103 [SSCI] Link DOI      
ULUSOY, F. (2020) "Öğretmen Adaylarının İki Niceliğin Eş Zamanlı Değişimini İçeren Dinamik Fonksiyonel Durumlar İçin Oluşturdukları Grafik Temsilleri", Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 8 (2) pp. 462-488 [TR Dizin] Link DOI       
ULUSOY, F. (2019) "Early-years prospective teachers’ definitions, examples and non-examples of cylinder and prism", International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 20 (2) pp. 149-169 Link    
İNCİKABI, L., ULUSOY, F. (2019) "Gender bias and stereotypes in Australian, Singaporean and Turkish mathematics textbooks", Turkish Journal of Education, 8 (4) pp. 298-317 [ESCI] Link DOI      
ULUSOY, F., Girit, D. (2019) "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Matematik Tarihi Bilgileri ile ilgili Değişen Algıları: Pedagojik Deneyimlerin Rolü", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (6) pp. 2379-2389 [TR Dizin] Link DOI     
ULUSOY, F. (2019) "Matematik Öğretmen Adaylarının Pergel-Cetvel ve Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Yaptıkları Geometrik İnşalar", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10 (2) pp. 336-372 Link DOI       
ULUSOY, F., Argün, Z. (2019) "Secondary School Students’ Representations for Solving Geometric Word Problems in Different Clinical Interviews", International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 7 (1) pp. 73-92 [ESCI] Link DOI       
ULUSOY, F. (2019) "Serious Obstacles Hindering Middle School Students’ Understanding of Integer Exponents", International Journal of Research in Education and Science, 5 (1) pp. 52-69 Link       
ULUSOY, F., KEPCEOĞLU, İ. (2018) "The Contextual and Cognitive Structure of Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Problems in Semi-Structured Problem-Posing Context", Journal of Kırşehir Education Faculty, 19 (3) pp. 1910-1936 [TR Dizin] Link DOI     
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2018) "Using Video Cases and Small-scale Research Projects to Explore Prospective Mathematics Teachers’ Noticing of Student Thinking", Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 14 (9) [SSCI] Link DOI       
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Paralelkenarı Ayırt Etme Biçimleri: Aşırı Özelleme ve Aşırı Genelleme", Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) pp. 457-475 [TR Dizin] Link     
Karpuzcu, S.Y., ULUSOY, F., Mine, I.B. (2017) "Prospective Middle School Mathematics Teachers Covariational Reasoning for Interpreting Dynamic Events During Peer Interactions", International Journal of Science and Mathematics Education, 15 (1) pp. 89-108 [SSCI] Link DOI  
Karpuzcu, S.Y., ULUSOY, F., Bostan, M.I. (2017) "Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Covariational Reasoning for Interpreting Dynamic Events During Peer Interactions", International Journal of Science and Mathematics Education, 15 (1) pp. 89-108 [SSCI] Link DOI      
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2013) "İlköğretim matematik öğretmenlerinin histogram kavramı ile ilgili kavrayışları ve bu kavramın öğretim süreçlerinde yaşadıkları sorunlar", İlköğretim Online, 12 (4) pp. 1141-1156 [TR Dizin] Link    
ULUSOY, F., Çakiroǧlu, E. (2013) "In-service elementary mathematics teachers' conceptions of histogram and difficulties about its teaching Process", Elementary Education Online, 12 (4) pp. 1141-1156     
ULUSOY, F. (2013) "An investigation of the concept of variable in Turkish elementary mathematics teachers guidebooks", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 3 (1) pp. 139-149 Link    
ŞENGİL-AKAR, Ş., ULUSOY, F. (2023) "Özel Yetenekli Öğrencilerin Ve Başarı Düzeyi Yüksek Olan Öğrencilerin Oluşturdukları Problemlerin İncelenmesi", 8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ , Ankara, Türkiye, (Kasım 2023
Korkmaz, Ş., ULUSOY, F., KEPCEOĞLU, İ. (2023) "Kesir Problemlerinin Öğretiminde Dijital Öyküleme Kullanmanın Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına ve Motivasyonuna Etkisi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
ULUSOY, F. (2021) "Eski, M. & Ulusoy, F. (2021). A mathematical modeling application example on the concept of area: Junction arrangement activity. In 5th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium Proceeding Book (pp. 580-582). 28-30 October 2021, Alanya-Antalya.", 5th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium , Türkiye, (Mart 2021) 
ULUSOY, F. (2021) "Kargılı B. & Ulusoy, F. (2021). First-year prospective middle school mathematics teachers' modeling process: The case of how to storage problem. In 5th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium Proceeding Book (pp. 576-579). 28-30 October 2021, Alanya-Antalya.", 5th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium (28-30 October 2021)At: Alanya-Antalya , Türkiye, (Mart 2021) 
ULUSOY, F. (2019) "Öğretmen adaylarının iki niceliğin eş zamanlı değişimini içeren durumlar için oluşturdukları grafiksel temsiller", Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , (pp. 1404-1406), Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
ULUSOY, F. (2019) "Sezgisel olmayan örneklerin ve örnek olmayanların tanımlamadaki gücü: Öğretmen adaylarının değişen silindir ve prizma tanımları", Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , (pp. 1407-1409), Ankara, Türkiye, (Temmuz 2019
KEPCEOĞLU, İ., ULUSOY, F., İNCİKABI, L. (2018) "Multiple Representations of Fractions in Mathematics Textbooks of Turkey, Australia and Singapore", ERPA International Congress on Education , (Temmuz 2018 
KEPCEOĞLU, İ., ULUSOY, F., İNCİKABI, L. (2018) "Problem Types of Fractions in Mathematics Textbooks of Turkey, Australia and Singapore", ERPA International Congress On Education , (Temmuz 2018
ULUSOY, F., KEPCEOĞLU, İ., Kaya, Z.B. (2018) "Cognitive and Contextual Structure of Prospective Teachers’ Mathematical Problems in the Context of Problem Posing", International Conference on Mathematics and Mathematics Education , (Haziran 2018 
ULUSOY, F., KEPCEOĞLU, İ., Kaya, Z.B. (2018) "The Nature of Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Contextual Problems about Linear Graphs", International Conference on Mathematics and Mathematics Education , (Haziran 2018 
ULUSOY, F. (2017) "Fark etmenin ötesinde: Öğretmen eğitiminde öğrenci odaklı kısa durumvideoları", Eğitimde Gelecek Konferansı , (pp. 56-57), İstanbul, Türkiye, (Kasım 2017
ULUSOY, F. (2017) "Prospective teachers learn to notice student thinking via micro-case videos: The cases of parallelism and perpendicularity", IVth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , (pp. 939-940), Denizli, Türkiye, (Haziran 2017  
ULUSOY, F. (2017) "Durum temelli yaklaşımla öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesi: Üslü sayılar örneği", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3 (TURKBİLMAT 3) , (pp. 333-337), Afyon, Türkiye, (Mayıs 2017
Girit, D., ULUSOY, F. (2017) "Middle school teachers’ mathematical knowledge within the practices for teaching exponents: A Multiple Case Study", International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST) , (pp. 68), Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2016) "Ortaokul öğrencilerinin paralelkenarı ayırt ederken kullandıkları yaklaşımlar", XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (XII. UFBMEK) , (pp. 127), Türkiye, (Eylül 2016
ULUSOY, F. (2016) "The role of learners example spaces in example generation and determination of two parallel and perpendicular line segments", 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , (pp. 299-306), Szeged, Macaristan, (Ağustos 2016  
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2016) "Prospective teachers’ personal and instructional definitions for quadrilaterals as a lens of their mathematical and didactical considerations", 13th International Congress on Mathematical Education , (pp. 1-4), Hamburg, Almanya, (Temmuz 2016  
Çakıroğlu, E., ULUSOY, F. (2015) "Öğretmen adaylarının küçük ölçekli araştırma projeleri yoluyla öğrenci düşünüşlerini incelemesi örnek bir ders uygulaması", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 50), Adıyaman, Türkiye, (Haziran 2015 
Emine, Ç., ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2015) "6 sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar hakkındaki düşünüşleri", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 268), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015
Berna, G., ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2015) "7 sınıf öğrencilerinin simetri kavramı hakkındaki bilgileri", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 267), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015 
Zekiye, A., ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2015) "Çarpan kat kavramından ebob ekok kavramlarına giden yolda ortaokul öğrencilerinin sahip olduğu bilgiler ve yanılgılar", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 297), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015
Çakıroğlu, E., ULUSOY, F. (2015) "İlköğretim Matematik Eğitiminde İşlem Akıcılığı", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 264), Türkiye, (Mayıs 2015
Mukaddes, İ., ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2015) "Ortaokul öğrencilerinin üçgende yükseklik ile ilgili sahip oldukları kavram imajları", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 265), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015 
Başer, E.E., ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2015) "Üslü sayılarda kavramsal ve işlemsel bilgi arasındaki kopukluklar bir durum çalışması", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 , (pp. 266), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015
ULUSOY, F. (2015) "A meta classification for students selections of quadrilaterals the case of trapezoid", Congress of the European Society for Research in Mathematics Education , Prag, Çek Cumhuriyeti, (Şubat 2015   
ULUSOY, F. (2014) "Ortaokul matematiğinde paralellik ve diklik kavramları öğrencilerin sahip olduğu imgeler ve yaşadığı yanılgılar", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 1172-1173), Adana, Türkiye, (Eylül 2014 
Karpuzcu, S.Y., ULUSOY, F., Mine, I.B. (2013) "A case study on pre service mathematics teachers covariational reasoning ın peer learning", 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , (pp. 200), Kiel, Almanya, (Ağustos 2013 
ULUSOY, F. (2013) "Altıncı sınıf öğrencilerinin iki doğrunun birbirine paralel veya dik olma durumlarına ilişkin sahip oldukları kavrayışlar", 12. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri , (pp. 55-58), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2013 
ULUSOY, F. (2013) "An investigation of the concept of variable in Turkish elementary mathematics teachers guidebooks", 4 INTERNATIONALCONFERENCE ON NEWTRENDS IN EDUCATION ANDTHEIR IMPLICATIONS , Türkiye, (Nisan 2013
ULUSOY, F. (2012) "11 sınıf öğrencilerin farklı temsil türlerinde örüntü genelleme becerileri", Uygulamalı Eğitim Kongresi , Türkiye, (Eylül 2012
ULUSOY, F. (2012) "8th grade students algebraic thinking processes based on different meanings of variable", The European Conference on Educational Research , (Eylül 2012
ULUSOY, F. (2012) "Using history of mathematics in learning and teaching of the concept of variable", The European Conference on Educational Research , (Eylül 2012
ULUSOY, F., Argün, Z. (2012) "11 sınıf öğrencilerinin çokgenlerle ilgili muhakeme süreçlerinde ürettikleri temsiller arasında kurdukları etkileşimler", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 469), Türkiye, (Haziran 2012
ULUSOY, F., Çakıroğlu, E. (2012) "İlköğretim Matematiğinde Histogram ve Öğretimi Öğretmenlerin Algıları Kavrayışları Ve Sorunları", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 416), Niğde, Türkiye, (Haziran 2012  
Karpuzcu, S.Y., ULUSOY, F., Mine, I.B. (2012) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik cisimler ile yükseklik hacim grafiklerini yorumlamaları üzerine bir çalışma", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 342), Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
ULUSOY, F., Argün, Z. (2011) "The effects of eleventh grade students geometric reasoning processes on their representations", the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , (pp. 259), (Temmuz 2011  
ULUSOY, F. (2022) "Düşünen bir sınıfta dersi nasıl güçlendirebiliriz?", Kitap: Okul öncesinden liseye matematikte düşünen sınıflar, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 197 / 213, ISBN: 978-605-170-696-2 
Demircioğlu, H., ULUSOY, F. (2021) "Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması", Kitap: Karşılaştırmalı Eğitim Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 129 / 154, ISBN: : 978-3-319-05593-0 
ULUSOY, F. (2018) "Öğrenciden Öğrenmek: Öğretmen Eğitiminde Öğrenci-Odaklı Kısa Videolar", Ankara/Türkiye : ODTÜ Yayıncılık, ISBN: 978-605-9856-80-5    
ULUSOY, F. (2023) "Değerlendirme Aracı Olarak Problem Kurma", Kitap: Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 283 / 305, ISBN: 978-625-6357-56-3 
ULUSOY, F. (2022) "Çokgenlerin Öğretimi", Kitap: Geometri Öğretimi Bilgisi, Türkiye : , Bölüm Sayfaları: 0 / 0, ISBN: 978-625-6357-13-6 
ULUSOY, F. (2022) "Düşünen bir sınıfta dersi nasıl güçlendirebiliriz?", Kitap: Düşünen bir sınıfta dersi nasıl güçlendirebiliriz?, Türkiye : Anı yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 0 / 0, ISBN: 978-605-170-696-2  
ULUSOY, F. (2022) "Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması", Kitap: Karşılaştırmalı Eğitim Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 0 / 0, ISBN: 978-3-319-05593-0 
ULUSOY, F. (2022) "Çokgenlerin Öğretimi", Kitap: Geometri Öğretim Bilgisi, Ankara/Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 133 / 180, ISBN: ISBN 978-625-6357-13-6 
ULUSOY, F. (2022) "Akıl Yürütme Sürecinin Değerlendirilmesi", Kitap: Matematiksel Akıl Yürütme, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 299 / 334, ISBN: 978-605-170-740-2 
ULUSOY, F. (2020) "Micro-case videos: A proposal for purposeful video design to enhance prospective teachers’ noticing of student thinking", Kitap: Handbook of Research on Innovative Pedagogies and Best Practices in Teacher Education., Hershey/Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global Publication, Bölüm Sayfaları: 310 / 331, ISBN: 9781522592327 
ULUSOY, F. (2020) "Micro-Case Videos: A Proposal for Purposeful Video Design to Enhance Prospective Teachers' Noticing of Student Thinking", Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global, ISBN: 9781522592327  
ULUSOY, F. (2019) "Geometri", Kitap: Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 2213-4565 
ULUSOY, F., İNCİKABI, L. (2019) "Incorporating Representation-Based Instruction into Mathematics Teaching: Engaging Middle Schoolers with Multiple Representations of Adding Fractions", Kitap: Handbook of Research on Promoting Higher-Order Skills and Global Competencies in Life and Work, Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global Publication, Bölüm Sayfaları: 311 / 336, ISBN: 9781522563310 
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) E kafkas Eğitim Dergisi, 2024, Editör Kurulu Üyeliğ, Yayın Sayısı:2
(Uluslararası - Dergi) Turkish Journal of Education, 2020, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Research in Education and Science, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Education, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Education, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik), 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Research in Education and Science, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Prospective teachers’ skills of attending, interpreting and responding to content-specific characteristics of mathematics instruction in classroom videos 4 0 0 9 7 1 2 0 0 23
2 Gender bias and stereotypes in Australian, Singaporean and Turkish mathematics textbooks 3 0 0 8 9 0 2 0 0 22
3 Prospective Early Childhood and Elementary School Mathematics Teachers’ Concept Images and Concept Definitions of Triangles 3 0 0 7 4 1 1 0 0 16
4 The Contextual and Cognitive Structure of Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Problems in Semi-Structured Problem-Posing Context 1 0 0 6 4 1 1 0 0 13
5 Using Video Cases and Small-scale Research Projects to Explore Prospective Mathematics Teachers’ Noticing of Student Thinking 3 0 0 5 1 2 2 0 0 13
6 Ortaokul Öğrencilerinin Paralelkenarı Ayırt Etme Biçimleri: Aşırı Özelleme ve Aşırı Genelleme 0 0 0 6 2 3 1 0 0 12
7 Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Covariational Reasoning for Interpreting Dynamic Events During Peer Interactions 4 0 0 6 1 1 0 0 0 12
8 Exploring prospective teachers’ noticing of students’ understanding through micro-case videos 3 0 0 6 0 2 0 0 0 11
9 İlköğretim matematik öğretmenlerinin histogram kavramı ile ilgili kavrayışları ve bu kavramın öğretim süreçlerinde yaşadıkları sorunlar 0 0 0 4 2 4 1 0 0 11
10 Investigating mathematical creativity through the connection between creative abilities in problem posing and problem solving 2 0 0 4 4 0 0 0 0 10
11 Serious Obstacles Hindering Middle School Students’ Understanding of Integer Exponents 3 0 0 0 3 1 2 0 0 9
12 Secondary School Students’ Representations for Solving Geometric Word Problems in Different Clinical Interviews 0 0 0 5 1 1 0 0 0 7
13 Middle School Teachers’ Use of Compulsory Textbooks in Instruction of Mathematics 1 0 0 2 1 2 0 0 0 6
14 An investigation of the concept of variable in Turkish elementary mathematics teachers guidebooks 0 0 0 4 1 0 0 0 0 5
15 Early-years prospective teachers’ definitions, examples and non-examples of cylinder and prism 1 0 0 2 1 1 0 0 0 5
16 Handbook of Research on Promoting Higher-Order Skills and Global Competencies in Life and Work 0 0 0 1 4 0 0 0 0 5
17 İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Sahip Oldukları Matematik Tarihi Bilgileri ile ilgili Değişen Algıları: Pedagojik Deneyimlerin Rolü 0 0 0 1 0 3 0 0 0 4
18 Matematik Öğretmen Adaylarının Pergel-Cetvel ve Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Yaptıkları Geometrik İnşalar 1 0 0 0 0 1 2 0 0 4
19 Preservice mathematics teachers' selection of curriculum resources in individual and group lesson planning processes 2 2 0 0 0 0 0 0 0 4
20 Prospective Middle School Mathematics Teachers Covariational Reasoning for Interpreting Dynamic Events During Peer Interactions 0 0 0 0 2 0 2 0 0 4
21 The role of learners example spaces in example generation and determination of two parallel and perpendicular line segments 2 0 0 1 0 1 0 0 0 4
22 A meta classification for students selections of quadrilaterals the case of trapezoid 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
23 Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
24 Handbook of Research on Innovative Pedagogies and Best Practices in Teacher Education. 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
25 Middle school students' reasoning with regards to parallelism and perpendicularity of line segments 1 0 0 0 1 0 0 0 0 2
26 Ortaokul matematiğinde paralellik ve diklik kavramları öğrencilerin sahip olduğu imgeler ve yaşadığı yanılgılar 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
27 The mathematical and technological nature of tasks containing the use of dynamic geometry software in middle and secondary school mathematics textbooks 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
28 Evaluations of online education ımplementations from students, parents and teachers perspective during the pandemic period in Turkey 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
29 Öğrenciden Öğrenmek: Öğretmen Eğitiminde Öğrenci-Odaklı Kısa Videolar 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
30 Prospective teachers learn to notice student thinking via micro-case videos: The cases of parallelism and perpendicularity 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Prospective teachers’ personal and instructional definitions for quadrilaterals as a lens of their mathematical and didactical considerations 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
32 The effects of eleventh grade students geometric reasoning processes on their representations 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
(2017) "Kalbiye Tansel Yayın Ödülü" ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
(2017) "ODTÜ Yılın Tezi Ödülü" ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Erdinç Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2012 - 2021 14
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2023 7
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2023 6
Seçil Yemen Karpuzcu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2012 - 2017 4
Dilek Girit
Trakya Üniversitesi
2017 - 2024 4
Ziya Argün
Gazi Üniversitesi
2011 - 2019 3
İsmail Batuhan Turuş
Taşköprü Sevim Tokatlı Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi (Turkey)
2022 - 2024 3
Işıksal Bostan Mine
-
2012 - 2017 3
Zeyneb Betül Kaya
-
2018 2
-
2022 1
-
2023 1
-
2022 1
Handan Demircioğlu
-
2021 1
Mıne Isıksal Bostan
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2017 1
Aysun İpekoğlu
-
2022 1
Şeyma Korkmaz
-
2023 1
Erdinç Çakiroǧlu
Middle East Technical University (METU) (Turkey)
2013 1
Ayhan Zekiye
-
2015 1
Çatman Emine
-
2015 1
Dilek Girit-Yildiz
-
2024 1
Emine Eda Başer
-
2015 1
Gülden Berna
-
2015 1
İnan Mukaddes
-
2015 1
Nurşen Olgun
-
2024 1
Sade Nur Bingöl
-
2024 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
287.
78392 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
129.
9948 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
9.
271 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi 271
Anahtar Kelimeler Matematik Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 24 17 129 185 180 120 100 195 94 130
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 448 . 489 . 418 . 361 . 361 . 411 . 528 . 430 . 516 . 287 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 301 . 331 . 229 . 172 . 168 . 219 . 294 . 182 . 291 . 129 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 45 . 59 . 16 . 9 . 12 . 15 . 27 . 9 . 36 . 9 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 27 . 41 . 6 . 4 . 6 . 8 . 13 . 6 . 18 . 2 .
Toplam Yayın 8 3 7 7 10 4 3 6 6 4
Toplam Makale 0 0 3 2 6 3 2 3 3 4
Toplam Kitap 0 0 0 1 2 1 1 3 1 0
Toplam Bildiri 8 3 4 4 2 0 0 0 2 0
Makale (SCI) 0 0 2 1 0 1 2 2 0 2
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 5 1 0 1 3 1
Makale (Ulusal) 0 0 1 1 1 1 0 0 0 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 2 1 1 3 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 2 2 4 2 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 7 1 2 0 0 0 0 0 2 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri