img
Doç. Dr. Gökhan KAYA

Doç. Dr. Gökhan KAYA

  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
66
Atıf
196
h-index
6
Proje
20
WoS
Yayın
10
Atıf
31
h-index
3
Scopus
Yayın
9
Atıf
36
h-index
3
Google Scholar
Yayın
40
Atıf
409
h-index
11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Kısa Özgeçmiş

My research interest focusses on classroom interaction among students and between teacher-student, inquiry based learning and on the development of STEM education materials. I have been involved in several European Commission FP7 projects (e.g., SAILS) an Erasmus+ project (MaSDiV), and national projects. I have been working as the public engagement director of STEM & Makers Fest/Expo since 2015. I have been also an associate editor of the "Journal of Research in STEM Education" since 2015.

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Gökhan KAYA, Doktora, Teacher talk and learner contributions in inquiry based science education: A conversation analytic examination, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, 2017
İngilizce, ÜDS, 77, 2009-ÜDS İ, 2009
Değerlendirme, ARDEB/BİDEB Proje Hakemlik/Panelistlik/Dıș Danıșmanlık, Ankara, 16-06-2020
Kongre Düzenleme, 2. STEM Öğretmenler Konferansı ve STEM & Makers Fest Expo Türkiye 2016,, Hacettepe Üniversitesi, 03-09-2016, 04-09-2016
Kongre Düzenleme, 1. STEM Öğretmenler Konferansı ve STEM & Makers Fest Expo Türkiye 2016,, Hacettepe Üniversitesi, 07-09-2015, 08-09-2015
Araştırma, INVESTIGATION AND IMPROVEMENT OF SCIENCE EDUCATION BY CONVERSATION ANALYSIS WITHIN THE SCOPE OF INQU, Newcastle/İngiltere, 20-07-2014, 20-06-2015
Burs, TUBİTAK 2214- Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu, Newcatle/Birleşik Krallık, 02-07-2014, 20-06-2015
Kurs, Fen Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar ve İstatistik Uygulamaları, Çanakkale, 23-06-2013, 29-06-2013
Burs, TÜBİTAK 2211 Yurtiçi Doktora Bursu, Türkiye, 01-10-2011, 31-08-2016
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2018-2022, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2017-2018, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2011-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2010-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2020-, Bologna Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Emine Bal, Yüksek Lisans, Ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeylerini belirleme ve çocukların bilim algısı, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Nagihan Kalaycı, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin çocuklara sordukları soruların söylem analizi ile incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
2021-2022, OKL 522 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2021-2022, OÖZ104 Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitimi, Lisans
2021-2022, GKZ008 Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2021-2022, OÖS013 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi, Lisans
2021-2022, OÖMBZII Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2021-2022, OÖMBZ1 Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2021-2022, OÖS014 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans
2021-2022, OÖS011 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Lisans
2020-2021, OKL 522 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2020-2021, GKZ008 Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2020-2021, OÖA404 Araştırma Projesi II, Lisans
2020-2021, GKS003 Bilim Tarihi ve Felsefesi, Lisans
2020-2021, EMB406 Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2020-2021, OÖS014 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans
2020-2021, GNK 301 İstatistik, Lisans
2020-2021, EMB403 Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2020-2021, OÖA403 Araştırma Projesi I, Lisans
2019-2020, OKL 522 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2019-2020, OKL 599 Tez, Yüksek Lisans
2019-2020, OKL 598 Seminer, Yüksek Lisans
2019-2020, OKL 597 Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2019-2020, GKZ008 Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2019-2020, GNK 302 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2019-2020, EMB302 Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2019-2020, EMB406 Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2019-2020, MBZ008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Lisans
2019-2020, GNK301 İstatistik, Lisans
2019-2020, EMB403 Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2019-2020, EMB308 Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, OKL 598 Seminer, Yüksek Lisans
2018-2019, OKL 522 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2018-2019, OÖA404 Araştırma Projesi, Lisans
2018-2019, GNK304 Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, EMB302 Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2018-2019, EMB406 Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2018-2019, OÖA403 Araştırma Projesi, Lisans
2018-2019, OÖA305 Fen Eğitimi, Lisans
2018-2019, GNK 301 İstatistik, Lisans
2018-2019, EMB403 Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2018-2019, EMB308 Okul Deneyimi, Lisans
Kayıt Yok
Methodologies for Teamworking in Eco-Outwards Research Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2024
Imagine, Innovate, Impact (i3) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Proje Koordinatörü , 2024
ICSE Science Factory Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2023
Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimini Yenilikçi Yöntemlerle Bütünleştiriyoruz III TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2021-2022  
Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-III (TÜBİTAK-BİDEB 2237-A) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2021  
Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-II (TÜBİTAK-BİDEB 2237-A) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2021-2021  
Perspectives for Lifelong STEM Teaching – Career Guidance, Collaborative Practice and Competence Development Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2021  
Meaningful Open Schooling Connects Schools to Communities (MOST) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2020-2023  
Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimini Yenilikçi Yöntemlerle Bütünleştiriyoruz-II TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2020-2021  
Tasarım Odaklı Düşünme Ve İnovasyon Becerileriyle Geleceğin Mesleklerini Ve Doğayı Keşfediyorum TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2020-2021  
EuropeAid 139588/Bütünleştirici Eğitim İçin Özel Eğitim Hizmetlerinin Kalitesinin Arttırılması Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Uzman , 2020  
Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimini Yenilikçi Yöntemlerle Bütünleştiriyoruz TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2019-2019  
Kızlar STEAM ile Kariyerlerini Planlıyor TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2019-2019  
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğası İle İlgili Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesi İçin Yenilikçi Bir Yaklaşım TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018  
3. STEM öğretmenler konferansı ve STEM Makers Fest/Expo Türkiye 2017 TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2017-2018  
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biçimlendirici (Formative Assesment) Değerlendirmeye Yönelik Farkındalıklarının ve Uygulamalarının İncelenmesi BAP Proje: Araştırmacı , 2017-2018  
Supporting Mathematics and Science Teachers in Addressing Diversity and Promoting Fundamental Values (MaSDiV) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2017-2020  
Strategies for Assessment in Inquiry Learning in Science (SAILS) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2014-2015  
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi BİDOMEG TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer , 2013-2016  
Mathematics and Science for Life (MASCIL) Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Araştırmacı , 2013-2017  
Kayıt Yok
AHİ, B., KAYA, G., Pamuk, D. (2024) "Children's views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?", The Journal of Educational Research, 0 (1) [SSCI] Link DOI   
KAYA, G. (2024) "Families' Orientation of Children towards Science and Children's Perception of Science", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 21 (2) pp. 668-693 [TR Dizin] Link DOI    
KAYA, G., AHİ, B. (2023) "The Epistemic Role of Children's Questions and Teacher's Responses in Preschool Classroom Discourse", JOURNAL OF EDUCATION-US, 203 (4) pp. 865-876 [ESCI] DOI      
AHİ, B., KAYA, G., Pamuk, D. (2023) "Forest schools as a family choice: a narrative study", EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 193 (5) pp. 647-660 [SSCI] Link DOI       
ATASOY, V., KAYA, G. (2022) "Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study", STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 75 (101186) pp. 1-12 [SSCI] DOI      
Özdinç, F., KAYA, G., Mumcu, F., Yıldız, B. (2022) "Integration of computational thinking into STEM activities: an example of an interdisciplinary unplugged programming activity", SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS, 59 (3) pp. 151-159 [ESCI] Link DOI      
Bal, E., KAYA, G. (2022) "Determining the Levels of How Families Shape Children's Engagement with Science: A Scale Development Study", Kuramsal Eğitim Bilim, 15 (1) pp. 169-190 DOI     
KAYA, G., Şardağ, M. (2021) "Understanding and assessing STEM teachers’ use of IBL to address achievement-related diversity: A case study from Turkey", Journal of Education in Science, Environment and Health, 7 (4) pp. 283-295 Link DOI    
KAYA, G., Çakmakcı, G. (2021) "Conversation Analytic Examination of Inquiry-Based Science Classrooms", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (3) pp. 736-755 [TR Dizin] DOI      
KAYA, G., Öz, S. (2021) "Investigation of the effect of teacher training programs on reflective thinking: ALACT model", International Journal of Progressive Education, 17 (2) pp. 275-291 Link DOI    
KAYA, G., ATASOY, V., CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2021) "The Role of Science Teachers' Awareness in their Classroom Practice of Formative Assessment", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 46 (205) pp. 335-357 [SSCI] DOI        
KAYA, G., Avan, Ç. (2020) "AN INQUIRY-BASED SCIENCE ACTIVITY: FLOATING-SINKING- STAYING BETWEEN THE SURFACE AND BOTTOM", Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10 (2) pp. 112-126 [TR Dizin] Link     
Zengin, N., KAYA, G., PEKTAŞ, M. (2020) "STEM Temelli Araştırmalarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (2) pp. 329-355 [TR Dizin] Link       
Bal, E., KAYA, G. (2020) "Investigation of forest school concept by forest school teachers’ viewpoints", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (2) pp. 167-180 Link      
Can, D., Pekbay, C., Can, M.H., KAYA, G., Tuncay, A.A., Candan, S. (2017) "Disability in Elementary School Textbooks", PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, 0 (41) pp. 75-89 [ESCI] DOI   
Can, D., Pekbay, C., Can, M.H., KAYA, G., Tuncay, A.A., CANDAN-HELVACI, S. (2017) "İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik", Pamukkale University Journal of Education, 41 (1) pp. 75-89 [ESCI] DOI     
KAYA, G., Yılmaz, S. (2016) "Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi", Hacettepe University Journal of Education, 31 (2) pp. 300-318 [TR Dizin] Link DOI     
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G., Doğan, N., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2016) "Discourse Patterns and Communicative Approaches for Teaching Nature of Science", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 41 (185) pp. 83-99 [SSCI] Link DOI       
KAYA, G., Yilmaz, S. (2016) "The impact of open inquiry based learning on students’ achievement and development of science process skills", HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, 31 (2) pp. 300-318     
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2023) "STEM Alanlarındaki Öğretmenlerin Kariyer Gelişimleri", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2023) "Being a STEM Teacher as a Career Choice", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023) , Nevşehir, Türkiye, (Ağustos 2023
Şardağ, M., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2023) "The Discourse of Co-Creation in Interaction for School Community Projects", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023) , Nevşehir, Türkiye, (Ağustos 2023
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2023) "STEM Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimleri Nasıl Desteklenir?", 4. Uluslararası Öğretmenler Konferansı , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2023
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2023) "MOST: Science Fairs Through Virtual Environments", Educating the Educators IV , (pp. 54-56), Leiden, Hollanda, (Mayıs 2023
Şardağ, M., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2023) "MOST: What Are The Skills Teachers Need To Implement Open Schooling Projects?", Educating the Educators IV , (pp. 118-120), Leiden, Hollanda, (Mayıs 2023
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2022) "A multidimensional support project for STEM Teachers: 3C4Life", 3rd International STEM Education Conference , (Aralık 2022
Şardağ, M., KAYA, G. (2021) "Genetic Code Analysis and Encrypted Communication: A Multidisciplinary Approach in STEM Education", 3rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , Bursa, Türkiye, (Eylül 2021
Bal, E., KAYA, G. (2021) "Ailelerin Çocuklarını Bilime Yönlendirme Düzeylerini Belirleme: Ölçek Geliştirme Çalışması", 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021) , Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2019) "Classroom Interactional Management in Achievement-Related Diversity Science and Math Classrooms.", European Conference on Research in Science Education (ESERA) Conference , Bologna, İtalya, (Ağustos 2019
Şardağ, M., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2016) "Micro Analytic Investigation of Inquiry Process in Science Classroom", 5th World Conference on Science and Technology Education , Antalya, Türkiye, (Kasım 2016
Çakmakcı, G., Yıldız, B., KAYA, G., Şardağ, M., İdin, Ş., Dönmez, İ. (2016) "Science News Hub Public Engagement with STEM", Educating of Educators , Freiburg, Almanya, (Kasım 2016 
Çakmakcı, G., KAYA, G., Yalaki, Y., Akkoyunlu, B., Şardağ, M. (2016) "Strategies for Assessment of Inquiry in Science (SAILS)", Educating the educators , Freiburg, Almanya, (Kasım 2016
ERDAŞ-KARTAL, E., Han, Ç., KAYA, G., Özer, F., Bala, V.G., Şardağ, M., Çakmakcı, G., Yalaki, Y., Ertuğrul, G., Köylü, Z.N., İrez, O.S., Doğan, N. (2016) "BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ İÇİN “İÇERİĞE ÖZGÜ” ETKİNLİK GELİŞTİRİLMESİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (pp. 86), Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016  
KAYA, G., Şardağ, M., Çakmakcı, G. (2016) "STEM Makers Fest Expo for Public Engagement", 14th International PCST (Public Communication of Science and Technology) Conference , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2016
KAYA, G., Walsh, S. (2015) "Doing negotiation in small group science education", British Association for Applied Linguistic Annual Meeting 2015 , Birmingham, İngiltere, (Eylül 2015
KAYA, G., Çakmakcı, G., Doğan, N., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2014) "Pattern of Discourse and Communicative Approaches Used While Teaching Nature of Science", 34th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference 2014 , (pp. 134-135), Antalya, Türkiye, (Nisan 2014 
KAYA, G., CANDAN-HELVACI, S., Tuncay, A.A., Can, M.H., Can, D., Pekbay, C. (2014) "Aging Education in Elementary Textbooks", 5th World Conference on Educational Sciences , (pp. 3030-3037), Roma, İtalya, (Ocak 2014    
KAYA, G., Çakmakcı, G., Doğan, N., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2013) "The nature of classroom discourse while teaching about nature of science: Challenges and possible avenues", IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2013
Can, D., Pekbay, C., Can, M.H., KAYA, G., Tuncay, A.A., CANDAN-HELVACI, S. (2013) "Invisibility of Disabled People in Elementary School Textbooks", Ninth International Congress of Qualitative Inquiry , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Mayıs 2013
KAYA, G., Çakmakcı, G. (2012) "Fen Kavramlarıyla İlişkilendirilmiş Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşımın İlköğretim Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerine ve Akademik Başarlarına Etkisi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2012) , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012  
Kaptan, F., Can, M.H., Sönmez, D., Bektaşlı, B., Bayram, Z., Atmaca, S., Batı, K., Sarı, A.A., Şengül, Ö.A., Yapıcıoğlu, A.E., KAYA, G. (2012) "From idea to reality: Establishing science centers for pre-service teachers", The International Symposium on Science Centers and Sustainable Development , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2012
KAYA, G., AHİ, B., Tabak, H. (2012) "Primary education teachers' problem mobbing (Kastamonu province sample)", 4th World Conference on Educational Sciences , (pp. 838-842), Barcelona, İspanya, (Ocak 2012    
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., UYANIK, G., KAYA, G. (2011) "İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Sınfı Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Sıklıkları ve Karşılaştıkları Sorunlar", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011
KAYA, G., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H. (2011) "Bilimsel Süreç Becerileri Kontrol Listesi ile Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Analizi Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği", International Conference On New Trends in Education and Their Implications , (pp. 138), Antalya, Türkiye, (Nisan 2011 
KAYA, G., Kaptan, F. (2010) "İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilim İnsanına İlişkin İmgeleri ve Bu İmgelerin Oluşma Nedenleri", ULUSLAR ARASI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI ve SORUNLARI SEMPOZYUMU II , (pp. 773-782), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
(2024) "Proceedings Book Series- V of the ESERA 2023 Conference", Türkiye : , ISBN: 978-625-393-908-3
(2024) "Proceedings Book Series--II of the ESERA 2023", Türkiye : , ISBN: 978-625-393-905-2
(2024) "Proceedings Book Series-I of the ESERA 2023 Conference", Türkiye : , ISBN: 978-625-393-909-0
(2024) "Proceedings Book Series-III of the ESERA 2023 Conference", Türkiye : , ISBN: 978-625-393-906-9
(2024) "The 15th Conference of the European Science Proceedings Book Series-IV", Türkiye : , ISBN: 978-625-393-908-3 
Mumcu, F., Yıldız, B., Özdinç, F., KAYA, G. (2022) "DİSİPLİNLERARASI EĞİTİM ÖRNEKLERİ III", Ankara/Türkiye : Disiplinler Arası Öğretmen Akademisi, ISBN: 978-625-00-9466-2  
Şardağ, M., KAYA, G., Özcan, H., Çakmakcı, G. (2020) "Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kapsayıcı Bir Eğitim Açısından Desteklenmesi: Çeşitliliğin Ele Alınması ve Temel Değerlerin Teşvik Edilmesi", : Pusual 20 Teknoloji ve Yayıncılık, ISBN: 978-605-2359-91-4  
Mumcu, F., Uslu, N.A., Yıldız, B., Sevinç, Ş., KAYA, G. (2019) "DİSİPLİNLERARASI EĞİTİM ÖRNEKLERİ I", Türkiye : Disiplinlerarası Öğretmen Akademisi, ISBN: 978-605-031-312-3   
(2018) "Oyun ve simülasyonlar", Türkiye : Nobel Yayınevi, ISBN: 978-605-320-908-9 
KAYA, G. (2018) "Strateji 9: Oyun ve Simülasyonlar", Kitap: STEM öğretimi için 20 strateji, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 127 / 142, ISBN: 978-605-320-908-9 
Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y., ERDAŞ-KARTAL, E., KAYA, G., Özer, F., Han, Ç., Altıner, Z.B., Bala, G., Ertuğrul, G., Şardağ, M., Köylü, Z.N., Günsever, G., Şen, D. (2016) "Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi 5 6 7 ve 8 sınıflar", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-605-318-397-6 
Çakmakcı, G., Şen, A.İ., Akkoyunlu, B., KAYA, G. (2016) "Yaşamdaki Fen ve Matematik Sorgulama Dayalı Öğrenme ve İş Dünyası", Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, ISBN: 978-605-9422-59-8  
Çakmakcı, G., KAYA, G., Şardağ, M., Yalaki, Y., Akkoyunlu, B. (2015) "SAILS Sorgulama ve Değerlendirme Üniteleri", Türkiye : Eğiten Kitap, ISBN: 978-605-9254-45-8   
Şardağ, M., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2023) "Language in Science and Technology Education", Kitap: Contemporary Issues in Science and Technology Education, İsviçre : Springer Cham, Bölüm Sayfaları: 101 / 111, ISBN: 978-3-031-24259-5  
KAYA, G. (2022) "İrlanda'da fen eğitimi", Kitap: Çeşitli ülkelerde fen eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 51 / 74, ISBN: 978-625-427-229-5 
KAYA, G. (2021) "STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Stratejileri", Kitap: STEM Eğitimi Uygulamaları II, İstanbul/Türkiye : Pusula Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 281 / 294, ISBN: 978-605-2359-51-8 
Aksüt, P., Sezer, T., KAYA, G., Güngören, S.Ç. (2019) "Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitiminde Bilim Alanlarına İlişkin Etkinlik Örnekleri", Kitap: Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Bölüm Sayfaları: 281 / 326, ISBN: 978--605-033-091-5 
KAYA, G. (2019) "Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler", Kitap: Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 149 / 197, ISBN: 978-605-033-091-5 
Şardağ, M., Ecevit, T., Top, G., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2018) "Fen ve Mühendislik Uygulamaları", Kitap: Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, : Nobel, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-7928-31-3 
Şardağ, M., Ecevit, T., Top, G., KAYA, G., Çakmakcı, G. (2018) "Fen ve Mühendislik Uygulamaları", Kitap: Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri Kitabı, Fen ve Mühendislik Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 239 / 264, ISBN: 978-605-7928-31-3 
KAYA, G., Çakmakcı, G. (2016) "Bölüm 2: Söylem Analizi ve İletişim Yaklaşımları", Kitap: Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 7 / 13, ISBN: 978‐605‐66052‐0‐8   
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Journal of Research in STEM Education, 2023, Editör, Yayın Sayısı:1
Kayıt Yok
Üye, European Science Education Research Association, 2019-
Üye, Public Communication of Science and Technology, 2016-
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD), 2012-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi 6 0 2 11 8 22 3 0 0 52
2 Discourse Patterns and Communicative Approaches for Teaching Nature of Science 10 0 3 4 10 8 1 0 0 36
3 Investigation of forest school concept by forest school teachers’ viewpoints 11 0 0 2 7 2 0 0 0 22
4 The impact of open inquiry based learning on students’ achievement and development of science process skills 4 0 3 0 1 4 0 0 0 12
5 STEM Temelli Araştırmalarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi 0 0 0 2 4 1 4 0 0 11
6 The Epistemic Role of Children's Questions and Teacher's Responses in Preschool Classroom Discourse 3 0 1 1 3 0 0 0 0 8
7 Aging Education in Elementary Textbooks 2 0 1 0 2 1 0 0 0 6
8 Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study 3 0 1 0 2 0 0 0 0 6
9 Integration of computational thinking into STEM activities: an example of an interdisciplinary unplugged programming activity 2 0 1 1 1 0 1 0 0 6
10 Primary education teachers' problem mobbing (Kastamonu province sample) 2 0 0 3 0 1 0 0 0 6
11 The Role of Science Teachers' Awareness in their Classroom Practice of Formative Assessment 1 0 1 1 3 0 0 0 0 6
12 Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi 5 6 7 ve 8 sınıflar 1 0 0 2 1 1 0 0 0 5
13 Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri Kitabı, Fen ve Mühendislik Uygulamaları 0 0 0 1 0 0 3 0 0 4
14 Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri 0 0 0 0 0 1 2 0 0 3
15 AN INQUIRY-BASED SCIENCE ACTIVITY: FLOATING-SINKING- STAYING BETWEEN THE SURFACE AND BOTTOM 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
16 Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi 1 0 0 0 0 0 0 1 0 2
17 Investigation of the effect of teacher training programs on reflective thinking: ALACT model 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
18 İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
19 Bilimsel Süreç Becerileri Kontrol Listesi ile Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Analizi Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
20 Determining the Levels of How Families Shape Children's Engagement with Science: A Scale Development Study 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
21 Forest schools as a family choice: a narrative study 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
22 STEM Eğitimi Uygulamaları II 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
23 Yaşamdaki Fen ve Matematik Sorgulama Dayalı Öğrenme ve İş Dünyası 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Gültekin Çakmakcı
Hacettepe Üniversitesi
2012 - 2023 26
Metin Şardağ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2015 - 2023 22
Yalçın Yalaki
Hacettepe Üniversitesi
2013 - 2016 7
Osman Serhat İrez
Marmara Üniversitesi
2013 - 2016 5
Nihal Doğan
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2013 - 2016 5
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2024 4
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2021 4
Meral Hakverdi Can
Hacettepe Üniversitesi
2012 - 2017 4
Bahadır Yıldız
Hacettepe Üniversitesi
2016 - 2022 4
Derya Can
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2013 - 2017 3
Ayşegül Avşar Tuncay
Mersin Üniversitesi
2013 - 2017 3
Filiz Mumcu
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi
2019 - 2022 3
Canay Pekbay
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2013 - 2017 3
Buket Akkoyunlu
Hacettepe Üniversitesi
2015 - 2016 3
Kastamonu Üniversitesi
2021 - 2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2020 - 2021 2
Kastamonu Üniversitesi
2011 2
Kastamonu Üniversitesi
2016 2
Deniz Pamuk
Mersin Üniversitesi
2023 - 2024 2
Fatih Özdinç
Afyon Kocatepe Üniversitesi
2022 2
Tuğba Ecevit
Düzce Üniversitesi
2018 2
Çiğdem Han
Marmara Üniversitesi
2016 2
Fitnat Kaptan
Hacettepe Üniversitesi
2010 - 2012 2
Emine Bal
-
2020 - 2022 2
Gizem Ertuğrul
-
2016 2
Gökçe Top
-
2018 2
Zeynep Neslihan Köylü
-
2016 2
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Aylin Albayrak Sarı
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Hasan Özcan
-
2020 1
Hasan Tabak
Aksaray Üniversitesi
2012 1
Ayşegül Evren Yapıcıoğlu
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2012 1
Şerife Sevinç
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2019 1
Sevilay Atmaca
-
2012 1
Behzat Bektaşlı
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Pelin Aksüt
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2019 1
Nilüfer Atman Uslu
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi
2019 1
Emine Bal
-
2021 1
Ferah Özer
-
2016 1
Doruk Şen
-
2016 1
Serkan Yılmaz
Hacettepe Üniversitesi
2016 1
Zeki Bayram
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Özge Aydın Şengül
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
2012 1
Türker Sezer
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2019 1
Seda Çavuş Güngören
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
2019 1
Kaan Batı
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Duygu Sönmez
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Ahmet İlhan Şen
Hacettepe Üniversitesi
2016 1
Aysegul Avsar Tuncay
-
2017 1
Canay Pekbay
-
2017 1
Çağrı Avan
-
2020 1
Derya Can
-
2017 1
Ferah Özer
-
2016 1
Gaye Bala
-
2016 1
Gülcan Günsever
-
2016 1
İsmail Dönmez
-
2016 1
Meral Hakverdi Can
-
2017 1
Nalan Zengin
-
2020 1
Serkan Yilmaz
-
2016 1
Servet Öz
-
2021 1
Sevcan Candan
-
2017 1
Steve Walsh
-
2015 1
Şahin İdin
-
2016 1
Vildan Gaye Bala
-
2016 1
Zekai Berk Altıner
-
2016 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 449
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 227 20 80 145 45 142 237 79 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 467 . 280 . 527 . 466 . 396 . 485 . 486 . 388 . 531 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 320 . 132 . 333 . 266 . 194 . 283 . 254 . 145 . 306 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 100 . 15 . 85 . 72 . 40 . 81 . 55 . 20 . 87 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 2 10 1 3 3 4 7 7 8 0
Toplam Makale 0 2 1 0 0 3 4 4 1 0
Toplam Kitap 1 3 0 3 2 1 1 2 1 0
Toplam Bildiri 1 5 0 0 1 0 2 1 6 0
Makale (SCI) 0 1 0 0 0 0 1 2 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 1 0 0 3 3 2 1 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 1 2 0 0 1 1 0 1 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 0 3 1 0 1 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 4 0 0 1 0 1 0 4 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 1 1 2 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri