img

Doç. Dr. Gökhan UYANIK

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
66
Atıf
102
h-index
5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2011, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Lisans, Türkiye, Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2005
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2011, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Lisans, Türkiye, Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2005
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 72, 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2014-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2011-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2010-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2020-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2018-, Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2014-, Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Canan Okumuş, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının fen okuryazarlık düzeyleri ve fen öğrenme becerilerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Betül Kaya, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumları ile çevresel okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Ramazan Yıldırım, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilimleri öğretiminde öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Güngör Sakçı, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin çevre sorunlarına ilişkin tutumlarının ve çevresel duyarlılıklarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Serkan Bilir, Yüksek Lisans, İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Adem Duran, Yüksek Lisans, İlkokul öğrencilerinin çevre ve doğal kaynaklara ilişkin algılarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Bilimler Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Berna Yiğitkaya, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Gamze Erdem Özcan, Yüksek Lisans, İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde tahmin gözlem açıklama stratejisine dayalı öğretimin akademik başarı tutum ve kalıcılığa etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Ayşe Hilal Kıvrak, Yüksek Lisans, İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
2023-2024, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2023-2024, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2023-2024, Fen Öğretimi, Lisans
2023-2024, Afetler ve Afet Yönetimi, Lisans
2023-2024, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Lisans
2023-2024, Çevre Eğitimi, Lisans
2023-2024, İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Lisans
2022-2023, İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, İlkokulda Çevre Eğitimi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2022-2023, Afetler ve Afet Yönetimi, Lisans
2022-2023, Çevre Eğitimi, Lisans
2022-2023, İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Lisans
2021-2022, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2021-2022, İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Lisans
2021-2022, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2021-2022, Fen Öğretimi, Lisans
2021-2022, Çevre Eğitimi, Lisans
2021-2022, İlkokul Ders Kitapları İncelemesi, Lisans
2020-2021, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2020-2021, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2020-2021, Çevre Eğitimi, Lisans
2020-2021, Fen Öğretimi, Lisans
2019-2020, Fen ve Teknoloji Öğretimi 2, Lisans
2019-2020, Fen ve Teknoloji Öğretimi 1, Lisans
2019-2020, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2019-2020, İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Lisans
2019-2020, Çevre Eğitimi, Lisans
2019-2020, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2019-2020, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2018-2019, Seminer, Yüksek Lisans
2018-2019, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2018-2019, TEZ, Yüksek Lisans
2018-2019, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2018-2019, İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Lisans
2018-2019, Fen ve Teknoloji Öğretimi II, Lisans
2018-2019, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2018-2019, Çevre Eğitimi, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ 1, Lisans
2017-2018, Seminer, Yüksek Lisans
2017-2018, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2017-2018, Trafk ve İlkyardım, Lisans
2017-2018, Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, TEZ, Yüksek Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ 1, Lisans
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2016-2017, Anne Baba Eğitimi, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Seminer, Yüksek Lisans
2016-2017, Tez, Yüksek Lisans
2016-2017, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2016-2017, Çevre Eğitimi, Yüksek Lisans
2016-2017, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2016-2017, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2016-2017, Fen ve Teknoloji Öğretimi 1, Lisans
2016-2017, Çevre Eğitimi, Lisans
2015-2016, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans
2015-2016, Özel Eğitim, Lisans
2015-2016, Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Lisans
2015-2016, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2015-2016, Tez, Yüksek Lisans
2015-2016, Seminer, Yüksek Lisans
2015-2016, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2015-2016, Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Lisans
2015-2016, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2015-2016, Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Yüksek Lisans
2015-2016, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Lisans
2015-2016, Çevre Eğitimi, Lisans
2014-2015, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2014-2015, İlköğretimde Kaynaştırma Eğitimi, Lisans
2014-2015, Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Lisans
2014-2015, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2014-2015, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2014-2015, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Lisans
2014-2015, Çevre Eğitimi, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Sakçı, G., Uyanık, G. (2023) "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRE SORUNLARINA İLİŞKİN TUTUMLARININ VE ÇEVRESEL DUYARLILIKLARININ İNCELENMESİ", International Journal of Eurasia Social Sciences, 53 (1) pp. 1170-1193 [TR Dizin] Link DOI   
Uyanık, G. (2022) "EXAMINATION OF PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS' SENSITIVITY TOWARDS RECYCLING: A LONGITUDINAL RESEARCH", International Journal of Eurasia Social Sciences, 13 (49) pp. 863-874 [TR Dizin] Link DOI   
Özcan, G.E., Uyanık, G. (2022) "The effects of the “Predict-Observe-Explain (POE)” strategy on academic achievement, attitude and retention in science learning", Journal of Pedagogical Research, 6 (3) pp. 103-111 Link DOI  
Uyanık, G. (2022) "Examining the Knowledge Levels of Classroom Teacher Candidates about Global Warming", Journal of Computer and Education Research, 10 (20) pp. 371-384 [TR Dizin] Link DOI   
Kıvrak, A.H., Uyanık, G. (2020) "İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine Yönelik Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi", Eğitim ve Teknoloji, 2 (1) pp. 1-15  
Uyanık, G. (2020) "Investigation of the Ecological Footprint Awareness Levels of Classroom Teacher Candidates", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (1) pp. 32-43  
Uyanık, G. (2019) "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ KAVRAMLARINA İLİŞKİN KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ", TÜBAV Bilim Dergisi, 12 (4) pp. 42-51 Link  
Bilir, S., Uyanık, G. (2019) "İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Basit Elektrik Devreleri Ünitesinde Laboratuvar Destekli Öğretimin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi", Eğitim ve Teknoloji, 1 (2) pp. 122-136  
Serin, M.K., Uyanık, G., İncikabı, L. (2018) "Sınıf öğretmeni adaylarının matematik hakkındaki inanışları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9 (3) pp. 513-535 [TR Dizin] DOI   
Uyanık, G. (2018) "Basit Araç-Gereçlerle Yapılan Deneylerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum, Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9 (16) pp. 600-624 [TR Dizin] Link DOI   
Uyanık, G. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Araştırmalara YönelikTutumları", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4 (2) pp. 112-127  
Uyanık, G. (2017) "Investigation of the Attitudes towards Environmental Issues and Knowledge Levels of Prospective Teachers", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (1) pp. 133-145 [TR Dizin] Link  
Uyanık, G. (2017) "İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki", TÜBAV Bilim Dergisi, 10 (1) pp. 86-93 Link  
Uyanık, G. (2017) "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ARAŞTIRMA", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (8) pp. 185-195 Link  
Uyanık, G. (2017) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma", Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2) pp. 195-206 Link  
Uyanık, G. (2017) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma", Karaelmas Journal of Educational Sciences, 5 (2) pp. 196-206  
Uyanık, G. (2017) "Fen Bilimleri Öğretiminde Tahmin-Gözlem-Açıklama Yönteminin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3 (1) pp. 1-13  
Uyanık, G. (2017) "İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri", YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1) pp. 1574-1600 [TR Dizin]   
Uyanık, G. (2016) "Effect of Environmental Education Based onTransformational Learning Theory on Perceptions towards Environmental Problems and Permanency of Learning", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (2) pp. 126-140  
Uyanık, G. (2016) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Bilgi Düzeylerinin ve Tutumlarının İncelenmesi", Online Fen Eğitimi Dergisi, 1 (1) pp. 30-41  
Uyanık, G. (2016) "Birleştirme Tekniğine Dayalı Fen Bilimleri Öğretiminin Tutum Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi", Intenational Journal of Eurasia Social Sciences, 7 (23) pp. 120-134 [TR Dizin]   
Uyanık, G. (2016) "Birleştirme tekniğine dayalı öğretimin çevre sorunlarına yönelik tutum akademik başarı ve kalıcılığa etkisi", Turkish Journal of Education, 5 (2) pp. 60-71 [ESCI] Link DOI  
Uyanık, G. (2016) "Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen AdaylarınınHava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarınınİncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (4) pp. 1571-1588 [TR Dizin]   
Uyanık, G. (2016) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Ünitelerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 5 (4) pp. 1-15 [TR Dizin]  
Uyanık, G. (2016) "Öğrenme Döngüsü Yaklaşımına Dayalı Fen Öğretiminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi", Karaelmas Journal of Educational Sciences, 4 (1) pp. 25-37  
Uyanık, G., Serin, M.K. (2016) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel FenKonularındaki Kavram YanılgılarınınBelirlenmesi", Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2) pp. 510-538  
Uyanık, G., Dindar, H. (2016) "İlkokul 4 Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (2) pp. 349-374 [TR Dizin]   
Çelik, Ö., Bozdemir, H., Uyanık, G. (2016) "Developing Attitude Scale Reliability and Validity for Pre Service Teachers towards Drama Lesson", Journal of Education and Training Studies, 4 (12) pp. 166-174 Link DOI  
Uyanık, G. (2016) "Effect of Learning Cycle Approach based Science Teaching on Academic Achievement Attitude Motivation and Retention", Universal Journal of Educational Research, 4 (5) pp. 1223-1230 Link DOI  
Uyanık, G. (2016) "Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına YönelikTutum ve Duyarlılığa Etkisi", YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1) pp. 760-784 [TR Dizin]   
Uyanık, G. (2016) "Investigation of the Self efficacy Beliefs in Teaching Science and Attitudes towards Teaching Profession of the Candidate Teachers", Universal Journal of Educational Research, 4 (9) pp. 2119-2125 Link DOI  
Uyanık, G. (2015) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Kimya Kavramlarına İlişkin Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 4 (4) pp. 18-28 [TR Dizin]  
Uyanık, G. (2012) "İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Seviyelerinin Farklı Boşluk Tamamlama Testleri ile Belirlenmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3) pp. 657-672 [TR Dizin]   
Uyanık, G. (2022) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Küresel Isınma ve İklim Değişikliğine Yönelik Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", 20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 1), Antalya, Türkiye, (Kasım 2022
Uyanık, G. (2022) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Öğretimine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi", 4. Ulusal Biyoloji Eğitimi Sempozyumu , (pp. 1-2), Ankara, Türkiye, (Ekim 2022
Serin, M.K., Uyanık, G. (2019) "4. Sınıf Matematik Ders Kitaplarında Kesirler Konusuİle İlgili Görsellerin İncelenmesi", Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019) , (Ekim 2019
Serin, M.K., Uyanık, G. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Süreçlerinde Kullandıkları Temsiller", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 325), Ankara, (Mayıs 2018
Uyanık, G., Dindar, H. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Küresel Isınma Ve Sera Etkisine İlişkin Farkındalık Düzeyleri", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 628), Ankara, (Mayıs 2018
Uyanık, G., Serin, M.K., Bozdemir, H., Sarı, M.H. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreyi Koruma Davranışlarının İncelenmesi", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 1292), Ankara, (Mayıs 2018
Uyanık, G., Serin, M.K., Bozdemir, H., Sarı, M.H. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreyi Koruma Davranışlarının İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Mayıs 2018
Serin, M.K., Uyanık, G., Şahin, Ü., Çağlar, M. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Süreçlerinde Kullandıkları Temsiller", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018
Serin, M.K., Uyanık, G., Şimşek, S. (2017) "Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygılarının incelenmesi", 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017) , (Mayıs 2017
Uyanık, G. (2016) "Farklı Lisans Programlarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Bilgi Düzeylerinin ve Tutumlarının Karşılaştırılması", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Muğla, (Mayıs 2016
Uyanık, G., Serin, M.K. (2016) "Kavramsal Değişim Metinlerinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyon Düzeylerine Etkisi", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Muğla, (Mayıs 2016
Uyanık, G., Serin, M.K. (2016) "Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Akademik Başarı ve Çevre Sorunlarına Yönelik Duyarlılığa Etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016
Bozdemir, H., Uyanık, G. (2015) "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇEVREYE İLİŞKİN ZİHİNSEL MODELLERİ", 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
Serin, M.K., Uyanık, G. (2015) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Hakkındaki İnanışları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki", 3. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı , Nevşehir, (Ekim 2015
Uyanık, G., Esmer, B. (2014) "İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisi", 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Kütahya, Türkiye, (Mayıs 2014
Uyanık, G., Çelik, Ö. (2013) "Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi: Gazi Üniversitesi Örneği", 12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2013
Uyanık, G. (2013) "Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi", Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu , Konya, Türkiye, (Kasım 2013
Uyanık, G. (2012) "İLKÖĞRETİM 5. SINIF TÜRKÇE ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABINDA YER ALAN OKUMA METİNLERİNE AİT SORU VE ETKİNLİKLERİN TÜRLERİNE GÖRE ANALİZİ", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2012
Uyanık, G. (2011) "Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Toplumsal Değer Tercihleri: Başkent ve Kastamonu Üniversiteleri Örneği", V. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Aralık 2011
Bozdemir, H., Uyanık, G., Kaya, G. (2011) "İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Sıklıkları ve Karşılaştıkları Sorunlar", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011
Uyanık, G., Özdemir, O. (2011) "Boşluk Tamamlama Tekniğinin İki Farklı Versiyonu Kullanılarak İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Seviyelerinin Ölçülmesi", 1. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Aralık 2011
Kayıt Yok
Uyanık, G. (2024) "Çevre Eğitimi", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2024-I, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi  
Uyanık, G. (2023) "Quantum Learning in Science Education", Kitap: Education & Science 2023 IV, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi  
Uyanık, G. (2023) "Fen Bilimleri Eğitiminde Düşünme Becerileri", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi  
Uyanık, G. (2023) "Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Yanılgıları", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-III, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi  
Uyanık, G. (2022) "Deney Tekniği", Kitap: Eğitimin Kavramsal Temelleri-5, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi Yayınları  
Uyanık, G. (2022) "Kavram Öğretimi", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Uyanık, G. (2021) "Türk Eğitim Sisteminin Yasal Temelleri", Kitap: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık  
Uyanık, G. (2021) "Canlılar ve Yaşam", Kitap: İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Ankara/Türkiye : Vizetek  
Uyanık, G. (2021) "Kavram Öğretimi", Kitap: İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık  
Uyanık, G. (2021) "Hayat Bilgisi Dersinde Trafik-İlkyardım ve Güvenlik Eğitimi", Kitap: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık  
Uyanık, G. (2019) "FİZİKSEL OLAYLAR", Kitap: İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK  
Uyanık, G. (2016) "Okullarda Şiddetin Önlenmesi", Kitap: Sınıf Yönetimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık  
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) Eğitim ve Teknoloji Dergisi, 2018,
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) TÜBAV Bilim Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Diğer) 11. Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2016
Yönetim Kurulu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
TÜBAV Bilim Dergisi
1 0 0 4 5 1 0 0 11
2
Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Bilgi Düzeylerinin ve Tutumlarının İncelenmesi
Online Fen Eğitimi Dergisi
0 0 0 3 6 1 0 0 10
3
İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 5 3 0 0 0 8
4
İlkokul 4 Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 1 5 0 1 0 7
5
Fen Bilimleri Öğretiminde Tahmin-Gözlem-Açıklama Yönteminin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi
0 0 0 2 1 3 0 0 6
6
Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Çevre Sorunlarına YönelikTutum ve Duyarlılığa Etkisi
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 2 2 1 0 0 5
7
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Basit Elektrik Devreleri Ünitesinde Laboratuvar Destekli Öğretimin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi
Eğitim ve Teknoloji
0 0 0 2 2 1 0 0 5
8
Effect of Environmental Education Based onTransformational Learning Theory on Perceptions towards Environmental Problems and Permanency of Learning
International Electronic Journal of Environmental Education
4 0 0 0 0 0 0 0 4
9
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel FenKonularındaki Kavram YanılgılarınınBelirlenmesi
Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 2 2 0 0 0 4
10
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ARAŞTIRMA
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
0 0 0 0 3 1 0 0 4
11
Investigation of the Self efficacy Beliefs in Teaching Science and Attitudes towards Teaching Profession of the Candidate Teachers
Universal Journal of Educational Research
2 0 0 1 1 0 0 0 4
12
Investigation of the Attitudes towards Environmental Issues and Knowledge Levels of Prospective Teachers
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 2 1 0 0 0 3
13
Investigation of the Ecological Footprint Awareness Levels of Classroom Teacher Candidates
International Electronic Journal of Environmental Education
1 0 0 1 1 0 0 0 3
14
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ KAVRAMLARINA İLİŞKİN KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ
TÜBAV Bilim Dergisi
0 0 0 0 2 1 0 0 3
15
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma
Karaelmas Journal of Educational Sciences
0 0 0 1 2 0 0 0 3
16
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik hakkındaki inanışları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
1 0 0 0 1 1 0 0 3
17
Effect of Learning Cycle Approach based Science Teaching on Academic Achievement Attitude Motivation and Retention
Universal Journal of Educational Research
0 0 0 2 0 1 0 0 3
18
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine Yönelik Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi
Eğitim ve Teknoloji
0 0 0 1 1 0 0 0 2
19
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi
0 0 0 0 1 1 0 0 2
20
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Kimya Kavramlarına İlişkin Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
0 0 0 2 0 0 0 0 2
21
The effects of the “Predict-Observe-Explain (POE)” strategy on academic achievement, attitude and retention in science learning
Journal of Pedagogical Research
1 0 0 1 0 0 0 0 2
22
Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen AdaylarınınHava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarınınİncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 0 1 1 0 0 2
23
Basit Araç-Gereçlerle Yapılan Deneylerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum, Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
0 0 0 1 1 0 0 0 2
24
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Seviyelerinin Farklı Boşluk Tamamlama Testleri ile Belirlenmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 0 1 1 0 0 2
25
EXAMINATION OF PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS' SENSITIVITY TOWARDS RECYCLING: A LONGITUDINAL RESEARCH
International Journal of Eurasia Social Sciences
0 0 0 1 0 0 0 0 1
26
Birleştirme tekniğine dayalı öğretimin çevre sorunlarına yönelik tutum akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
Turkish Journal of Education
0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2019 11
Kastamonu Üniversitesi
2011 - 2018 5
Mehmet Hayri Sarı
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2018 2
Özkan Çelik
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2013 - 2016 2
Halil Dindar
Gazi Üniversitesi
2016 - 2018 2
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Osman Özdemir
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Barış Esmer
Sinop Üniversitesi
2014 1
Ayşe Hilal Kıvrak
-
2020 1
Gamze Erdem Özcan
-
2022 1
Güngör Sakçı
-
2023 1
Mehmet Çağlar
-
2018 1
Seda Şimşek
-
2017 1
Serkan Bilir
-
2019 1
Ülkühan Şahin
-
2018 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
101.
78249 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
46.
8598 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
14.
392 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8598
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 392
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 22 247 110 70 75 30 120 137 135 40
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 448 . 256 . 438 . 472 . 472 . 500 . 503 . 480 . 449 . 101 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 310 . 117 . 244 . 277 . 259 . 300 . 274 . 235 . 246 . 46 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 84 . 9 . 50 . 71 . 64 . 80 . 64 . 51 . 61 . 14 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 74 . 5 . 44 . 59 . 53 . 66 . 46 . 39 . 52 . 9 .
Toplam Yayın 3 17 8 8 4 2 3 7 4 1
Toplam Makale 1 13 7 3 2 2 0 3 1 0
Toplam Kitap 0 1 0 0 1 0 3 2 3 1
Toplam Bildiri 2 3 1 5 1 0 0 2 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 4 0 0 0 1 0 3 0 0
Makale (Ulusal) 1 9 7 3 2 1 0 0 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 0 0 1 0 3 2 3 1
Bildiri (Uluslararası) 1 2 1 5 1 0 0 1 0 0
Bildiri (Ulusal) 1 1 0 0 0 0 0 1 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri