img

Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
77
Atıf
118
h-index
6
Proje
9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2012, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2012, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 83, 2018
İngilizce, KPDS, 60, Güz, 2010
Çalıştay, Araştırmacı Öğretmen Çalıştayı, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 16-01-2020, 16-01-2020
Kurs, Nitel Veri Analizi NVivo 9 Programının Tanıtımı ve Uygulamaları, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24-09-2011, 25-09-2011
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2015-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2010-2015, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
2020-, Farabi Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2019-2020, Bölüm ve Abd Muafiyet ve İntibak Denklik Komisyonu Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2020, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler Komisyonu Başkan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2020, Ders Denklik ve Yatay Geçiş Komisyonu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2018, Farabi Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2015-2016, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kadir Mert Özmen, Yüksek Lisans, İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fosil ve fosilleşme süreci ile ilgili sahip oldukları zihinsel modellerin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Betül Bayhan, Yüksek Lisans, Güneş, dünya, ay ve yıldız kavramlarının öğretiminde kavram karikatürü kullanımının ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Suna Baydil, Yüksek Lisans, İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gece gündüz kavramlarına ilişkin zihinsel modelleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Murat Çetinkaya, Yüksek Lisans, Okul dışı öğrenme ortamlarında yapılan uygulamaların etkililiğinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ayşe Alemli, Yüksek Lisans, Fen eğitiminde araştırma sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının etkililiğinin meta analiz yöntemiyle incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Duygu Keleş, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının tekno-streslerinin incelenmesi: Dijital hikaye örneği, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Vildan Saka, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin temel astronomi kavramlarına ilişkin alternatif fikirlerinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2019-2020, FEN EĞİTİMİNDE MODELLEME, Yüksek Lisans
2019-2020, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2019-2020, TEZ, Yüksek Lisans
2019-2020, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2019-2020, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2019-2020, FEN BİLİMLERİ LABORATUVARI UYGULAMALARI, Lisans
2019-2020, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2019-2020, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2019-2020, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2019-2020, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2019-2020, SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Lisans
2019-2020, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2018-2019, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2018-2019, FEN EĞİTİMİNDE MODELLEME, Yüksek Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2018-2019, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2018-2019, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2018-2019, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2018-2019, TEZ, Yüksek Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2017-2018, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2017-2018, TEZ, Yüksek Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2017-2018, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
2016-2017, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2016-2017, FEN EĞİTİMİNDE MODELLEME, Yüksek Lisans
2016-2017, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2016-2017, DUYGUSAL ZEKA VE DUYGUSAL GELİŞİM, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2016-2017, TEZ, Yüksek Lisans
2016-2017, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2016-2017, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2016-2017, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I, Lisans
2015-2016, FEN EĞİTİMİNDE MODELLEME, Yüksek Lisans
2015-2016, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2015-2016, OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2015-2016, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II, Lisans
2015-2016, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II, Lisans
2015-2016, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2015-2016, TÜRKÇE II:SÖZLÜ ANLATIM, Lisans
Kayıt Yok
Ormanların Faydalarının Hedef Kitleye, Özel Modüler Sunumlarla Tanıtımı (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2020
Geleceğin Mühendisleri İş Başına!-2 (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2019-2019
Kastamonu Bilim Şenliği: Hayal Et, Tasarla, Dene, Üret (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2019-2019
STEM Uygulamalarının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerine Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2020
Tüketimden Üretime, Hayallerden Bilime Koşalım Haydi Kastamonu-2 (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018
Tüketimden Üretime, Hayallerden Bilime Koşalım Haydi Kastamonu (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2018
Genetik Kavramlar Konusuna İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2018
Temel Astronomi Kavramlarına Yönelik Teknoloji Destekli Uygulama Örnekleri Geliştirme ve Etkililiğini İnceleme (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2016
Meta Analiz Yöntemiyle Bazı Temel Astronomi Kavramlarına Yönelik Çalışmaların Etki Değerlerinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2015-2017
Kayıt Yok
Yüzbaşıoğlu, M.K., Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A., Kaymakcı, S. (2023) "Primary School Teachers’ Experiences in the Distance Education", Education and Science, 48 (215) pp. 173-199 [SSCI] Link DOI  
Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A., Coşkun, B.K. (2022) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Uygulamalarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerine Etkisi", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (3) pp. 1134-1148 [TR Dizin] Link   
Coşkun, B.K., Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A. (2022) "Investigation Of The Effects Of Tinkercad Based Stem Implementations On Computational (Computer) Thinking Skills And Technology Use Standards Of Teacher Candidates", Kastamonu Eğitim Dergisi, 30 (4) pp. 889-899 [TR Dizin] Link  
Yüzbaşıoğlu, H.B., Kemal, Y.M., Kurnaz, M.A. (2021) "Prospective Classroom Teachers’ Views on Out-of-School Learning Activities Before and During the Covid-19 Outbreak", Journal of Turkish Science Education, 18 (0) pp. 91-107 Link DOI   
Çevik, E.E., Yüzbaşıoğlu, H.B., Helvacı, S.C., Kurnaz, M.A. (2020) "The Opinions of Prospective Science Teachers about Some Basic Astronomy Concepts", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49 (2) pp. 1025-1060 [TR Dizin] Link   
Yüzbaşıoğlu, H.B., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri", YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) pp. 722-740 [TR Dizin] Link   
Yüzbaşıoğlu, H.B., Helvacı, S.C., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2020) "Examination of the Conversations in a WhatsApp Group Created for Communication in a Bachelor’s Level Astronomy Course", International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 8 (2) pp. 168-176 Link  
Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A., Faiz, M. (2020) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ve Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49 (1) pp. 352-381 [TR Dizin] Link  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2020) "Environmental Issues and Critical Perspectives Mentioned at Public Service Announcements which are Prepared by Primary School Pre-Service Teachers", International Journal of Psychology and Educational Studies, 7 (4) pp. 143-159 Link  
Ürey, M., Çolak, K., Yüzbaşıoğlu, H.B., Kaymakcı, S. (2020) "Comparison of Prospective Science and Social Studies Teachers’ Knowledge Levels of and Misconceptions about Atmospheric Environmental Problems", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (2) pp. 216-236  
Altunoğlu, B.D., Yüzbaşıoğlu, H.B., Helvacı, S.C., Kurnaz, M.A. (2020) "Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi", Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), 11 (2) pp. 643-661 [TR Dizin]   
Faiz, M., Yüzbaşıoğlu, H.B. (2019) "Öğretmen Adaylarının Sürdürülebı̇lir Kalkınma Farkındalıkları", Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (4) pp. 1255-1271 [TR Dizin] Link   
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A., Yaz, Ö.V. (2019) "A Comparative Examination of Science Achievements in Life Studies Course Curricula of 2009, 2015 and 2018 According to the Revised Bloom’s Taxonomy: The Case of Turkey", Acta Didactica Napocensia, 12 (1) pp. 17-32 Link  
Çevik, E.E., Helvacı, S.C., Bozdemir, H., Kurnaz, M.A. (2019) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi", Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (27) pp. 165-176 [TR Dizin] Link   
Yüzbaşıoğlu, H.B., Sarıkaya, R. (2019) "Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi", Kalem Uluslararası Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi, 9 (2) pp. 357-384 [TR Dizin] Link   
Tekkol, İ.A., Bozdemir, H., Akman, E. (2018) "Examination of Reading Texts Taking Place in 3-8th Grades’ Science Textbooks", Universal Journal of Educational Research, 6 (9) pp. 1869-1877 Link  
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Helvacı, S.C., Kurnaz, M.A. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi", Trakya Eğitim Dergisi, 8 (4) pp. 808-821 [TR Dizin]  
Tekkol, İ.A., Bozdemir, H. (2018) "Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (6) pp. 1897-1907 [TR Dizin] Link  
Bozdemir, H., Faiz, M. (2018) "Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Ekosentrik, Antroposentrik ve Antipatik Tutumları", Sakarya University Journal of Education, 8 (1) pp. 61-75 [TR Dizin] Link  
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Helvacı, S.C., Kurnaz, M.A. (2017) "TGA (Tahmin Et-Gözle-Açıkla) Yöntemine Dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi", International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8 (28) pp. 188-206 [TR Dizin] Link  
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Altunoğlu, B.D., Kurnaz, M.A. (2017) "Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (1) pp. 12-24 Link  
Kurnaz, M.A., Bozdemir, H., Altunoğlu, B.D., Çevik, E.E. (2016) "Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) pp. 1398-1417 [TR Dizin]  
Çelik, Ö., Bozdemir, H., Uyanık, G. (2016) "Developing Attitude Scale, Reliability and Validity for Pre-Service Teachers towards Drama Lesson", Journal of Education and Training Studies, 4 (12) pp. 166-174 Link  
Kodan, H., Bozdemir, H. (2016) "İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Dinlediklerini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik), (37) pp. 15-27 [TR Dizin]  
Kodan, H., Bozdemir, H. (2014) "İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler Dersi Kazanım ve Etkinliklerinin Çevre Eğitimine Yönelik Analizi", International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education, 3 (3) pp. 28-35  
Bozdemir, H., Memiş, E.K. (2014) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenmeye ve Öğrenci Öğretmen Ailenin Okuldaki Yerine İlişkin Görüşleri", Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2) pp. 301-320  
Tabak, H., Ahi, B., Bozdemir, H., Sarı, M.H. (2010) "İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri", e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (4) pp. 1513-1522  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2020) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Hazırladıkları Kamu Spotlarının İncelenmesi", ERPA International Congresses on Education , (Nisan 2020
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2019) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırılma Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, (Nisan 2019
Tekkol, İ.A., Yüzbaşıoğlu, H.B. (2019) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Becerilerinin İncelenmesi", 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Ekim 2019
Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A. (2019) "İlkokul Ve Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Günlük Yaşam İle İlişkilendirilmesinin İncelenmesi", International Marmara Social Sciences Congress , (Kasım 2019
Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A., Salur, H.T. (2019) "İlkokul Ve Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki İmgeler", International Marmara Social SciencesCongress , (Kasım 2019
Yüzbaşıoğlu, H.B., Tekkol, İ.A., Faiz, M. (2019) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının “İdeal Öğretmen”e İlişkin Metaforları", 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Ekim 2019
Bozdemir, H., Ak, F. (2019) "Çocuklar Doğada Ne Yapiyor?", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (Nisan 2019
Bozdemir, H., Ak, F. (2018) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Bilim İnsanlarının İncelenmesi", Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu , (Nisan 2018
Bozdemir, H., Ak, F. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gökyüzüne Yönelik Görüşleri", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2018
Bozdemir, H., Kaymakcı, S. (2018) "İlkokulda Okutulan Zorunlu Derslerin Öğretim Programlarının Beceri Öğretimi Açısından İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2018
Uyanık, G., Serin, M.K., Bozdemir, H., Sarı, M.H. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreyi Koruma Davranışlarının İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (Nisan 2018
Kaymakcı, S., Bozdemir, H. (2018) "İlkokulda Okutulan Zorunlu Derslerin Öğretim Programlarında Değer Öğretiminin Yerinin İncelenmesi", 2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi , (Aralık 2018
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Helvacı, S.C., Kurnaz, M.A. (2017) "TGA Stratejisine Dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
Çevik, E.E., Candan, S., Bozdemir, H., Kurnaz, M.A. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
Bozdemir, H., Tekkol, İ.A., Faiz, M. (2017) "Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâları İle Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi , (Nisan 2017
Tekkol, İ.A., Bozdemir, H. (2017) "Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", Uluslararsı Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Nisan 2017
Kaymakcı, S., Bozdemir, H., Ürey, M. (2017) "2017 İlkokul Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında Fen Bilimlerinin Yerinin İncelenmesi", I. Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik Ve Fen Bilimleri Kongresi , (Aralık 2017
Faiz, M., Bozdemir, H. (2016) "Sustainable Development Awareness Levels of Pre Service Teachers", ERPA International Congresses on Education , (Haziran 2016
Helvacı, S.C., Bozdemir, H., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2016) "Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Konusunda Öz Değerlendirmeleri", 5th World Conference on Educational and Instructional Studies , (Ekim 2016
Bozdemir, H., Candan, S., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomi Dersinde WhatsApp Grubu Konuşma Durumlarının İncelenmesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Bozdemir, H., Candan, S., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology , (Mayıs 2016
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Candan, S., Kurnaz, M.A. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomi Dersi Öncesi Bazı Temel Kavramlara Yönelik Alternatif Fikirleri", International Conference on Research in Education and Science , (Mayıs 2016
Bozdemir, H., Çevik, E.E. (2016) "Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çözünme Erime Konusundaki Alternatif Fikirlerinin Belirlenmesi", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016
Bozdemir, H., Çevik, E.E., Kurnaz, M.A. (2015) "Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Fen Bilimlerine Yönelik Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi", 3. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı , (Ekim 2015
Bozdemir, H., Uyanık, G. (2015) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevreye İlişkin Zihinsel Modelleri", 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2015
Bozdemir, H., Faiz, M. (2015) "The Ecocentric Antropocentric and Antipathic Attitudes Toward Environment of Prospective Teacher’xxs", Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning , (Ağustos 2015
Memiş, E.K., Bozdemir, H., Çevik, E.E. (2014) "Araştırma Sorgulama Temelli Argümantasyon Uygulamalarında Küçük Grup Tartışmaları", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2014
Bozdemir, H., Kodan, H., Akdaş, H.B. (2014) "Primary School Teacher Candidates Offers To Primary School Students About Environmental Consciousness", 5th World Conference on Educational Sciences , (Ağustos 2014
Bozdemir, H., Memiş, E.K. (2014) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Öğrenci Aile Üçgenine Yönelik Görüşleri", 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2014
Çevik, E.E., Memiş, E.K., Bozdemir, H. (2014) "Argümantasyon Sürecinde Farklı Başarı Seviyelerindeki Öğrencilerin Küçük Grup Tartışmalarının İncelenmesi", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2014
Kalyon, D.Ş., Bozdemir, H. (2013) "İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Fen’e Yönelik Okuma Durumları", XII. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2013
Bozdemir, H., Uluman, M. (2012) "Primary School Teacher Freshmen’ Metaphoric Perceptions Relation to University Concept", 4th World Conference On Educational Science , Barselona, İspanya, (Şubat 2012
Bozdemir, H., Kodan, H., Akdaş, H.B. (2012) "İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerine Çevre Bilincinin Kazandırılması Atık Kağıtların Geri Dönüşümü", XI. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , Türkiye, (Mayıs 2012
Kodan, H., Bozdemir, H. (2012) "İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi", XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2012
Bozdemir, H., Ahi, B., Uluman, M., Tabak, H. (2011) "Bilim İnsanı Metaforları Lisanüstü Eğitim Alan Bireylerin Bilim İnsanı Algıları", V. Lisanüstü Eğitim Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2011
Kaya, G., Bozdemir, H. (2011) "Bilimsel Süreç Becerileri Kontrol Listesi İle Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Analizi Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği", 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications , (Nisan 2011
Bozdemir, H., Uyanık, G., Kaya, G. (2011) "İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Sıklıkları ve Karşılaştıkları Sorunlar", X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2011
Tabak, H., Ahi, B., Bozdemir, H., Sarı, M.H. (2010) "İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri", IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. , Türkiye, (Mayıs 2010
Kayıt Yok
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2023) "Milli eğitim şûra kararlarında fen eğitimi", Kitap: Eğitim Bilimlerinde İleri Ve Çağdaş Çalışmalar, : Duvar Yayınları  
Tekkol, İ.A., Yüzbaşıoğlu, H.B. (2023) "Fen bilimleri dersi üçüncü ve dördüncü sınıf EBA videolarının günlük yaşam ile ilişkilendirilmesi", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Araştırma ve Derlemeler, : Platanus Publishing  
Tekkol, İ.A., Yüzbaşıoğlu, H.B. (2022) "İlkokul ve Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Günlük Yaşam İle İlişkilendirilmesinin İncelenmesi", Kitap: Eğitimde Kuramsal ve Uygulamalı Akademik Araştırmalar I, : Hiper Yayın  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2022) "STEM Eğitimi", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, : Pegem Akademi Yayıncılık  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2021) "Fen Eğitiminde Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları", Kitap: 'Kastamonu Eğitim' Araştırmaları Yıllığı (2021), : Pegem Akademi  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2021) "Approaches to Environmental Ethics", Kitap: Different Perspectives on ENVIRONMENTAL EDUCATION, : ISRES  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2021) "Hayat Bilgisi Dersinde Fen Konularının Öğretimi", Kitap: Hayat Bilgisi Öğretimi, : Vize Yayıncılık  
Yüzbaşıoğlu, H.B., Kemal, Y.M. (2021) "Salgın Sonrası Eğitim: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri", Kitap: Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler, : Hiper Yayın  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2020) "Investigating The Learning Outcomes in The Science Curriculum and The Activities in Science Textbooks within The Framework of The Concept of Health.", Kitap: New Trends in Educational Sciences, : Strategic Researches Academy  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2019) "Çevresel Değerler ve Eğitimi", Kitap: Çevre Etiği Temel İlkeleri Ve Eğitimi, : Nobel Yayın  
Bozdemir, H., Tekkol, İ.A. (2018) "Primary School Teacher Candidates’ Reflective Diaries About Primary School Laboratory Activities", Kitap: New Horizons in Educational Sciences - II, : LAP LAMBERT Academic Publishing  
Yüzbaşıoğlu, H.B. (2018) "Çevre Okuryazarlığı", Kitap: Kuramdan Uygulamaya İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi, : Eğiten Kitap  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) İlkokulda Beceri Öğretimi, 2020, Editör
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2019, Yrd. Editör
(Ulusal - Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2018, Yrd. Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu EğitimDergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Ekosentrik, Antroposentrik ve Antipatik Tutumları
Sakarya University Journal of Education
0 0 0 11 6 1 0 0 18
2
Öğretmen Adaylarının Sürdürülebı̇lir Kalkınma Farkındalıkları
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
1 0 0 2 5 5 0 0 13
3
Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
0 0 0 5 2 1 0 0 8
4
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 5 3 0 0 0 8
5
Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 5 2 1 0 0 8
6
Environmental Issues and Critical Perspectives Mentioned at Public Service Announcements which are Prepared by Primary School Pre-Service Teachers
International Journal of Psychology and Educational Studies
1 0 0 4 1 1 0 0 7
7
İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Dinlediklerini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
0 0 0 3 2 1 0 0 6
8
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi
Trakya Eğitim Dergisi
0 0 0 1 2 3 0 0 6
9
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 1 3 1 0 0 5
10
Prospective Classroom Teachers’ Views on Out-of-School Learning Activities Before and During the Covid-19 Outbreak
Journal of Turkish Science Education
0 0 0 4 0 1 0 0 5
11
A Comparative Examination of Science Achievements in Life Studies Course Curricula of 2009, 2015 and 2018 According to the Revised Bloom’s Taxonomy: The Case of Turkey
Acta Didactica Napocensia
0 0 0 3 1 0 0 0 4
12
Examination of the Conversations in a WhatsApp Group Created for Communication in a Bachelor’s Level Astronomy Course
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
0 0 0 4 0 0 0 0 4
13
Mikroskobik Canlılar Konusunda Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Zihinsel Model Gelişimine Etkisi
Kalem Uluslararası Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
0 0 0 1 0 2 0 0 3
14
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri
e-Journal of New World Sciences Academy
0 0 0 2 1 0 0 0 3
15
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ve Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 1 0 2 0 0 3
16
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 1 0 1 0 0 2
17
Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
0 0 0 0 2 0 0 0 2
18
TGA (Tahmin Et-Gözle-Açıkla) Yöntemine Dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi
International Journal Of Eurasia Social Sciences
0 0 0 1 1 0 0 0 2
19
Comparison of Prospective Science and Social Studies Teachers’ Knowledge Levels of and Misconceptions about Atmospheric Environmental Problems
International Electronic Journal of Environmental Education
1 0 0 1 0 0 0 0 2
20
Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Uygulamalarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerine Etkisi
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
21
Eğitimde Kuramsal ve Uygulamalı Akademik Araştırmalar I
0 0 0 1 0 0 0 0 1
22
Bilimsel Süreç Becerileri Kontrol Listesi İle Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Analizi Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği
0 0 0 0 1 0 0 0 1
23
Investigation Of The Effects Of Tinkercad Based Stem Implementations On Computational (Computer) Thinking Skills And Technology Use Standards Of Teacher Candidates
Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 1 0 0 0 0 1
24
Kuramdan Uygulamaya İlkokulda Sosyal Bilgiler Öğretimi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
25
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler Dersi Kazanım ve Etkinliklerinin Çevre Eğitimine Yönelik Analizi
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
0 0 0 1 0 0 0 0 1
26
Hayat Bilgisi Öğretimi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
27
Sınıf Öğretmeni Adaylarının “İdeal Öğretmen”e İlişkin Metaforları
0 0 0 0 1 0 0 0 1
28
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Becerilerinin İncelenmesi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Ebru Ezberci Çevik
Kastamonu Üniversitesi
2014 - 2020 20
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2021 19
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2023 15
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2020 12
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2020 7
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2023 5
Hülya Kodan
Bayburt Üniversitesi
2012 - 2016 5
Kastamonu Üniversitesi
2011 - 2018 4
Kastamonu Üniversitesi
2014 4
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2020 3
Kastamonu Üniversitesi
2010 - 2011 3
Mehmet Hayri Sarı
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2010 - 2018 3
Hasan Tabak
Aksaray Üniversitesi
2010 - 2011 3
Fatma Ak
-
2018 - 2019 3
Kastamonu Üniversitesi
2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2011 2
Mustafa Ürey
Trabzon Üniversitesi
2017 - 2020 2
Müge Uluman
Marmara Üniversitesi
2011 - 2012 2
Hatice Betül Akdaş
-
2012 - 2014 2
Yüzbaşıoğlu Mustafa Kemal
-
2021 2
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Demet Şahin Kalyon
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
2013 1
Rabia Sarıkaya
Gazi Üniversitesi
2019 1
Özkan Çelik
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2016 1
Kerem Çolak
Trabzon Üniversitesi
2020 1
Hasan Tahsin Salur
-
2019 1
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu
-
2023 1
Ömer Volkan Yaz
-
2019 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8598
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 607
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 12 82 55 170 140 150 175 110 130 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 458 . 420 . 493 . 372 . 407 . 382 . 448 . 507 . 454 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 320 . 267 . 296 . 185 . 198 . 199 . 227 . 261 . 251 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 86 . 63 . 65 . 33 . 37 . 34 . 38 . 48 . 49 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 51 . 35 . 35 . 11 . 12 . 8 . 14 . 27 . 24 . -
Toplam Yayın 3 9 7 11 11 9 5 4 3 0
Toplam Makale 0 3 2 4 4 7 1 2 1 0
Toplam Kitap 0 0 0 2 1 1 4 2 2 0
Toplam Bildiri 3 6 5 5 6 1 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Makale (Uluslararası) 0 1 0 1 1 3 1 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 2 2 3 3 4 0 2 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 2 1 1 4 2 2 0
Bildiri (Uluslararası) 2 5 5 5 6 1 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri