Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2011, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2006, 2010 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 1999, 2003 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2011, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2006, 2010 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 1999, 2003 |
Kayıt Yok |
İngilizce, e-YDS, 80, 2020 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Özel Yetenekliler Eğitimi Özel Yetenekliler Eğitimi |
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2020-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2016-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2014-2014, Araştırma Görevlisi, Yarı Zamanlı, The University Of Arizona, College Of Education, Department Of Disability And Psychoeducational Studies |
2011-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye |
2010-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2024-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2016-2020, Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2016-2020, Erasmus Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2019-2020, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2019-2020, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Lisans |
2019-2020, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2019-2020, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2019-2020, Özel Eğitim, Lisans |
2018-2019, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2018-2019, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans |
2018-2019, Özel Eğitim, Lisans |
2017-2018, Seçmeli II-Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma, Lisans |
2017-2018, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans |
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2017-2018, Özel Eğitim, Lisans |
2017-2018, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
2016-2017, Seçmeli IV-Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi, Lisans |
2016-2017, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Desteklenmesi, Yüksek Lisans |
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2016-2017, Özel Eğitim, Lisans |
2016-2017, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
2015-2016, Seçmeli III- Bireysel ve Toplu Etkinlikler, Lisans |
2015-2016, Sosyal Proje Geliştirme, Lisans |
2015-2016, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans |
2015-2016, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans |
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2015-2016, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans |
Kayıt Yok |
Yeteneklerimi Geliştiriyorum: Özel yetenekli öğrencilerin genel eğitim ve destek eğitimi ortamlarında yeteneklerinin geliştirilmesi Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Yürütücü , 2018-2019 |
Üstün Zekâlı Yetenekli Çocuklarla Oynanan Çeşitli Zekâ Oyunlarının Analitik Düşünme ve Karar Verme Becerilerine Etkisi BAP Proje: Araştırmacı , 2015-2017 |
Türkiye de İki Kere Farklı Olma İkilemi Hakkında Farkındalık Çalışması Üstün Zekâlı Olup Öğrenme Sorunları Yaşayan Öğrenciler Hakkında Bir Araştırma BAP Proje: Araştırmacı , 2015-2018 |
Discover Projects Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Bursiyer , 2013-2015 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında ve eğitimlerinde üçlü matematiksel ve bilimsel tanılama ve öğretim yetenek modeli TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer , 2007-2010 |
Kayıt Yok |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2020) "The Opinions of Pre-Service Elementary Teachers on MEAs as a Strategy for Recognizing and Differentiating Gifted Students", 1st International Congress on Gifted Young Scientists Education (ICGYSE) , (pp. 81-87), (Aralık 2020) |
AKAR, İ. (2019) "Sınıf Öğretmeni Perspektifinden Sınıfta Bekleme Olgusuna Bir Bakış", VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2019) |
AKAR, İ. (2016) "İlkokulda Özel Yeteneklilerin Eğitimi", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Muğla, Türkiye, (Mayıs 2016) |
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2014) "Albinizmli Çocukların Eğitim İhtiyaçları", I. Ulusal Albinizm Konferansı , Ankara, Türkiye, (Eylül 2014) |
AKAR, İ. (2013) "Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi", Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi I. İstanbul Çalıştayı , İstanbul, Türkiye, (Ocak 2013) |
Gücüm, E.B., AKAR, İ., Akçam, İ., Akdal, P. (2012) "Who is Academically Successful Pre-Service Teacher?", London International Conference on Education (LICE-2012) , Londra, İngiltere, (Aralık 2012) |
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş., Güçyeter, Ş. (2012) "Ulusal Alan Yazında Üstün Zeka ve Üstün Yetenek Araştırmaları: İleriye Dönük Öngörüler", 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Ekim 2012) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2012) "How Disadvatanges Become Gifts: A Case Study of an Academically Gifted Albino’xxs Parental Support", Giftedness 2012-The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness , Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, (Haziran 2012) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2011) "Twice or Thrice exceptional? A Case Study of An Academically Gifted Albino", The 19th Biannial World Conference of the WCGTC: Making a World of Difference for Gifted Children , Prag, Çek Cumhuriyeti, (Temmuz 2011) |
AKAR, İ., Uluman, M., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2011) "An Investigation of the Elementary School Teachers’ Accurate Nomination Level of Gifted Children: A Comprehensive Analysis", International Conference on Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2011) |
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2011) "The effectiveness of the creative reversal act (creact) on students’ creative thinking: further evidence from Turkey", International Conference on Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development , (pp. 183-191), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2011) |
AKAR, İ., Uluman, M. (2011) "Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencileri Aday Göstermedeki Başarı Durumları", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye, (Nisan 2011) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2009) "İlköğretim Okullarında Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Üstün Yetenek/Zeka Üzerine Algıları", 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , İzmir, Türkiye, (Eylül 2009) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., Güler, E., Açıkgöz, S., AKAR, İ., Karçkay, A.T. (2009) "İlköğretim Öğrencilerinin İzledikleri Televizyon Programlarını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2009) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2009) "Primary School Teachers Perceptions of Giftedness", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2009) |
Sak, U., Türkan, Y., ŞENGİL-AKAR, Ş., Demirel, Ş., AKAR, İ., Güçyeter, Ş. (2009) "Matematik Yetenek Testi: Gelişimi ve Psikometrik Özellikleri", Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Mart 2009) |
AKAR, İ. (2009) "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Rehberlik Gereksinimleri", Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Mart 2009) |
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2008) "Matematiksel Problem Oluşturma Stratejisi: M-POS", 7. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Ekim 2008) |
AKAR, İ. (2008) "Creativity Fostering Behaviors in Turkish Pre-School Teachers", 4th International Conference on Intelligence and Creativity , Münster, Almanya, (Eylül 2008) |
Sak, U., Karabacak, F., AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş., Demirel, Ş., Türkan, Y. (2008) "Test of Mathematical Talent, It’s development and pscyhometric properties", 4th International Conference on Intelligence and Creativity , Münster, Almanya, (Eylül 2008) |
AKAR, İ., Demirel, Ş. (2008) "Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Tanıtımı", Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2008) |
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2007) "Üstün Matematik Yeteneğinin Gelişimi", 6. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Kasım 2007) |
AKAR, İ. (2023) "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Rehberlik Gereksinimleri: Ebeveyn ve Öğretmen Görüşleri", : LAP LAMBERT Academic Publishing, ISBN: 9786206792567 |
Verda, A., ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ., Aydos, E.H., Çiğdem, C., Eroğlu, N., Esmergül, A., Garlin, M.N., Gül, Ş.C., Gürbüz, Ç., Gürbüz, Ç., Kepil, S.K., Keskin, B., Muzaç, Ö., Okumuş, M., Şen, D., Şengil, T., Şengöz, A., Yılmazok, Ö. (2015) "Albinizmli Bir Çocuk Yetiştirmek", Türkiye : H2O, ISBN: 978-605-4906-08-6 |
AKAR, İ. (2023) "Düşünme Becerileri ve Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi", Kitap: Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 39 / 70, ISBN: 9786053183457 |
AKAR, İ. (2021) "İlkokulda Yaratıcılık", Kitap: İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 431 / 454, ISBN: 978-625-7582-77-3 |
AKAR, İ., İnce, G. (2021) "Kaynaştırma Eğitimi Alan Özel Yetenekli Çocuklarda Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi", Kitap: Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 330 / 357, ISBN: 978-625-7582-70-4 |
AKAR, İ. (2018) "Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Eğitim Sınıflarında Desteklenmeleri", Kitap: Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 317 / 340, ISBN: 978-605-170-226-1 |
AKAR, İ. (2015) "Düşünme Becerileri ve Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi", Kitap: Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 39 / 71, ISBN: 978-605-318-345-7 |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2021, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Dergi) Technology, Innovation and Special Education Research Journal, 2021, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Dergi) Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi Journal of Gifted Education Research, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Dergi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2015, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Humanities and Education, 2017 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Uşak Üniversitesi
|
2007 - 2020 | 18 |
Müge Uluman
Marmara Üniversitesi
|
2011 - 2013 | 3 |
Şule Demirel
Anadolu Üniversitesi
|
2008 - 2009 | 3 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 - 2022 | 2 |
Şule Güçyeter
Uşak Üniversitesi
|
2009 - 2012 | 2 |
Uğur Sak
Anadolu Üniversitesi
|
2008 - 2009 | 2 |
Yeliz Türkan
-
|
2008 - 2009 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 | 1 |
Şadiye Can Gül
Pamukkale Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Gonca İnce
-
|
2021 | 1 |
Fatih Karabacak
Anadolu Üniversitesi
|
2008 | 1 |
Arzu Taşdelen Karçkay
Akdeniz Üniversitesi
|
2009 | 1 |
Emine Hande Aydos
Niğde Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Emine Berna Gücüm
Hacettepe Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Ali Şengöz
-
|
2015 | 1 |
Alp Esmergül
-
|
2015 | 1 |
Alpan Verda
-
|
2015 | 1 |
Burcu Keskin
-
|
2015 | 1 |
Cankara Çiğdem
-
|
2015 | 1 |
Çağla Gürbüz
-
|
2015 | 1 |
Çiğdem Gürbüz
-
|
2015 | 1 |
Dilek Şen
-
|
2015 | 1 |
Elif Güler
-
|
2009 | 1 |
İrem Akçam
-
|
2012 | 1 |
Melik Okumuş
-
|
2015 | 1 |
Mine Nişancı Garlin
-
|
2015 | 1 |
Neslihan Eroğlu
-
|
2015 | 1 |
Özgün Muzaç
-
|
2015 | 1 |
Özgün Yılmazok
-
|
2015 | 1 |
Pınar Akdal
-
|
2012 | 1 |
Saadet Açıkgöz
-
|
2009 | 1 |
Seyhan Kantemir Kepil
-
|
2015 | 1 |
Tuğba Şengil
-
|
2015 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Özel Yetenekliler Eğitimi | 65 |
Anahtar Kelimeler | Özel Yetenekliler Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 40 | 5 | 0 | 40 | 17 | 124 | 95 | 15 | 100 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 431 . | 499 . | - | 504 . | 527 . | 405 . | 531 . | 610 . | 505 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 288 . | 343 . | - | 307 . | 316 . | 216 . | 297 . | 355 . | 291 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 13 . | 25 . | - | 21 . | 27 . | 12 . | 21 . | 33 . | 22 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 9 . | 19 . | - | 16 . | 22 . | 9 . | 17 . | 25 . | 17 . | - |
Toplam Yayın | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 7 | 3 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |