img
Doç. Dr. İbrahim AKAR

Doç. Dr. İbrahim AKAR

  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim
  • Özel Yetenekliler Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
42
Atıf
69
h-index
4
Proje
5
Scopus
Yayın
4
Atıf
22
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2006, 2010
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 1999, 2003
Araştırma Alanları
Özel Yetenekliler Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2011, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2006, 2010
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 1999, 2003
Kayıt Yok
İngilizce, e-YDS, 80, 2020
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Özel Yetenekliler Eğitimi Özel Yetenekliler Eğitimi
2021-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2020-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2016-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2014-2014, Araştırma Görevlisi, Yarı Zamanlı, The University Of Arizona, College Of Education, Department Of Disability And Psychoeducational Studies
2011-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye
2010-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2024-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2020, Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2020, Erasmus Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2019-2020, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Eleştirel ve Analitik Düşünme, Lisans
2019-2020, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2019-2020, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2019-2020, Özel Eğitim, Lisans
2018-2019, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2018-2019, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2018-2019, Özel Eğitim, Lisans
2017-2018, Seçmeli II-Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma, Lisans
2017-2018, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Özel Eğitim, Lisans
2017-2018, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans
2016-2017, Seçmeli IV-Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi, Lisans
2016-2017, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Desteklenmesi, Yüksek Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Özel Eğitim, Lisans
2016-2017, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans
2015-2016, Seçmeli III- Bireysel ve Toplu Etkinlikler, Lisans
2015-2016, Sosyal Proje Geliştirme, Lisans
2015-2016, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2015-2016, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2015-2016, İlköğretimde Kaynaştırma, Lisans
Kayıt Yok
KARABULUT-COŞKUN, B., AKAR, İ. (2022) "Internet Addiction in Gifted Students: A Systematic Review of the Literature", Technology, Innovation and Special Education Research Journal, 2 (1) pp. 79-95 Link  
AKAR, İ. (2021) "Competencies for a Classroom Teacher to Support Gifted Students in the Regular Classroom: A Qualitative Research", Kastamonu Education Journal, 29 (2) pp. 460-479 [TR Dizin] DOI    
AKAR, İ., KARABULUT-COŞKUN, B. (2020) "Exploring the relationship between creativity and cyberloafing of prospective teachers", Thinking Skills and Creativity, 38 (38) pp. 1-9 [SSCI] DOI    
AKAR, İ. (2020) "Gifted students and their education (Özel Yetenekli Öğrenciler veEğitimleri), Feyzullah Şahin (Ed.)", Ilkogretim Online - Elementary Education Online, 19 (4) pp. 1-2 [TR Dizin] Link DOI  
AKAR, İ. (2020) "An Overview of the Phenomenon of Waiting in the Class from thePerspective of the Classroom Teacher: A Phenomenology Study", Participatory Educational Research (PER), 7 (2) pp. 60-79 Link DOI    
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2020) "Academically Gifted Albino: A Narrative Study of a Twice-Exceptional", International Journal of Progressive Education, 16 (2) pp. 279-296 Link DOI  
AKAR, İ. (2020) "Consensus on the Competencies for a Classroom Teacher to Support Gifted Students in the Regular Classroom: A Delphi Study", International Journal of Progressive Education, 16 (1) pp. 67-83 Link DOI  
AKAR, İ., AHİ, B. (2020) "How is the Environment in the Mind of a Gifted Elementary School Student? A Phenomenology Study", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (1) pp. 85-97   
AKAR, İ. (2019) "Öğretmen Adaylarının Özel Yetenekli Öğrenciyi Aday Gösterme Tercihlerini Etkileyen Faktörler", YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) pp. 1729-1758 [TR Dizin] DOI   
AKAR, İ. (2014) "Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksi nin YÖDİndeksi Türkçe ye Uyarlanması", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1) pp. 304-328 [TR Dizin] Link   
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2013) "The Effectiveness of the Creative Reversal Act on Students Creative Thinking Further Evidence from Turkey", TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Techonology, 12 (4) pp. 183-191 Link  
AKAR, İ., Uluman, M. (2013) "Sınıf Öğretmelerinin Üstün Yetenekli Öğrencileri Doğru Aday Gösterme Durumları", Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (3) pp. 199-212 Link  
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2012) "İlköğretim Okullarında Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Üstün Yetenek Kavramı Hakkındaki Görüşleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (2) pp. 423-436 [TR Dizin]   
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2020) "The Opinions of Pre-Service Elementary Teachers on MEAs as a Strategy for Recognizing and Differentiating Gifted Students", 1st International Congress on Gifted Young Scientists Education (ICGYSE) , (pp. 81-87), (Aralık 2020
AKAR, İ. (2019) "Sınıf Öğretmeni Perspektifinden Sınıfta Bekleme Olgusuna Bir Bakış", VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2019
AKAR, İ. (2016) "İlkokulda Özel Yeteneklilerin Eğitimi", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Muğla, Türkiye, (Mayıs 2016
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2014) "Albinizmli Çocukların Eğitim İhtiyaçları", I. Ulusal Albinizm Konferansı , Ankara, Türkiye, (Eylül 2014
AKAR, İ. (2013) "Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi", Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi I. İstanbul Çalıştayı , İstanbul, Türkiye, (Ocak 2013
Gücüm, E.B., AKAR, İ., Akçam, İ., Akdal, P. (2012) "Who is Academically Successful Pre-Service Teacher?", London International Conference on Education (LICE-2012) , Londra, İngiltere, (Aralık 2012
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş., Güçyeter, Ş. (2012) "Ulusal Alan Yazında Üstün Zeka ve Üstün Yetenek Araştırmaları: İleriye Dönük Öngörüler", 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Ekim 2012
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2012) "How Disadvatanges Become Gifts: A Case Study of an Academically Gifted Albino’xxs Parental Support", Giftedness 2012-The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness , Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, (Haziran 2012
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2011) "Twice or Thrice exceptional? A Case Study of An Academically Gifted Albino", The 19th Biannial World Conference of the WCGTC: Making a World of Difference for Gifted Children , Prag, Çek Cumhuriyeti, (Temmuz 2011
AKAR, İ., Uluman, M., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2011) "An Investigation of the Elementary School Teachers’ Accurate Nomination Level of Gifted Children: A Comprehensive Analysis", International Conference on Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2011
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2011) "The effectiveness of the creative reversal act (creact) on students’ creative thinking: further evidence from Turkey", International Conference on Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development , (pp. 183-191), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2011  
AKAR, İ., Uluman, M. (2011) "Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencileri Aday Göstermedeki Başarı Durumları", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye, (Nisan 2011
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2009) "İlköğretim Okullarında Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Üstün Yetenek/Zeka Üzerine Algıları", 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , İzmir, Türkiye, (Eylül 2009
ŞENGİL-AKAR, Ş., Güler, E., Açıkgöz, S., AKAR, İ., Karçkay, A.T. (2009) "İlköğretim Öğrencilerinin İzledikleri Televizyon Programlarını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2009
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2009) "Primary School Teachers Perceptions of Giftedness", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 2009
Sak, U., Türkan, Y., ŞENGİL-AKAR, Ş., Demirel, Ş., AKAR, İ., Güçyeter, Ş. (2009) "Matematik Yetenek Testi: Gelişimi ve Psikometrik Özellikleri", Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Mart 2009
AKAR, İ. (2009) "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Rehberlik Gereksinimleri", Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Mart 2009
AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş. (2008) "Matematiksel Problem Oluşturma Stratejisi: M-POS", 7. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Ekim 2008
AKAR, İ. (2008) "Creativity Fostering Behaviors in Turkish Pre-School Teachers", 4th International Conference on Intelligence and Creativity , Münster, Almanya, (Eylül 2008
Sak, U., Karabacak, F., AKAR, İ., ŞENGİL-AKAR, Ş., Demirel, Ş., Türkan, Y. (2008) "Test of Mathematical Talent, It’s development and pscyhometric properties", 4th International Conference on Intelligence and Creativity , Münster, Almanya, (Eylül 2008
AKAR, İ., Demirel, Ş. (2008) "Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Tanıtımı", Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2008
ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ. (2007) "Üstün Matematik Yeteneğinin Gelişimi", 6. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Kasım 2007
AKAR, İ. (2023) "Üstün Yetenekli Öğrencilerin Rehberlik Gereksinimleri: Ebeveyn ve Öğretmen Görüşleri", : LAP LAMBERT Academic Publishing, ISBN: 9786206792567 
Verda, A., ŞENGİL-AKAR, Ş., AKAR, İ., Aydos, E.H., Çiğdem, C., Eroğlu, N., Esmergül, A., Garlin, M.N., Gül, Ş.C., Gürbüz, Ç., Gürbüz, Ç., Kepil, S.K., Keskin, B., Muzaç, Ö., Okumuş, M., Şen, D., Şengil, T., Şengöz, A., Yılmazok, Ö. (2015) "Albinizmli Bir Çocuk Yetiştirmek", Türkiye : H2O, ISBN: 978-605-4906-08-6 
AKAR, İ. (2023) "Düşünme Becerileri ve Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi", Kitap: Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 39 / 70, ISBN: 9786053183457 
AKAR, İ. (2021) "İlkokulda Yaratıcılık", Kitap: İlkokulda Eğitim ve Öğretim, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 431 / 454, ISBN: 978-625-7582-77-3 
AKAR, İ., İnce, G. (2021) "Kaynaştırma Eğitimi Alan Özel Yetenekli Çocuklarda Fiziksel Aktivite ve Spor Eğitimi", Kitap: Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 330 / 357, ISBN: 978-625-7582-70-4 
AKAR, İ. (2018) "Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Eğitim Sınıflarında Desteklenmeleri", Kitap: Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 317 / 340, ISBN: 978-605-170-226-1 
AKAR, İ. (2015) "Düşünme Becerileri ve Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi", Kitap: Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 39 / 71, ISBN: 978-605-318-345-7 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Kastamonu Eğitim Dergisi, 2021, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Technology, Innovation and Special Education Research Journal, 2021, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi Journal of Gifted Education Research, 2015, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2015, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Humanities and Education, 2017
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 İlköğretim Okullarında Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Üstün Yetenek Kavramı Hakkındaki Görüşleri 0 0 0 4 10 6 2 0 0 22
2 Exploring the relationship between creativity and cyberloafing of prospective teachers 9 0 0 1 4 0 0 0 0 14
3 Sınıf Öğretmelerinin Üstün Yetenekli Öğrencileri Doğru Aday Gösterme Durumları 1 0 0 2 4 3 0 0 0 10
4 Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksi nin YÖDİndeksi Türkçe ye Uyarlanması 1 0 0 0 2 2 0 0 0 5
5 Academically Gifted Albino: A Narrative Study of a Twice-Exceptional 0 0 0 1 1 1 0 0 0 3
6 Consensus on the Competencies for a Classroom Teacher to Support Gifted Students in the Regular Classroom: A Delphi Study 0 0 0 2 1 0 0 0 0 3
7 Öğretmen Adaylarının Özel Yetenekli Öğrenciyi Aday Gösterme Tercihlerini Etkileyen Faktörler 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
8 Test of Mathematical Talent, It’s development and pscyhometric properties 1 0 0 0 0 0 1 0 0 2
9 The Effectiveness of the Creative Reversal Act on Students Creative Thinking Further Evidence from Turkey 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
10 Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
11 Competencies for a Classroom Teacher to Support Gifted Students in the Regular Classroom: A Qualitative Research 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
12 How is the Environment in the Mind of a Gifted Elementary School Student? A Phenomenology Study 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
13 Matematik Yetenek Testi: Gelişimi ve Psikometrik Özellikleri 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
14 Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Uşak Üniversitesi
2007 - 2020 18
Müge Uluman
Marmara Üniversitesi
2011 - 2013 3
Şule Demirel
Anadolu Üniversitesi
2008 - 2009 3
Kastamonu Üniversitesi
2020 - 2022 2
Şule Güçyeter
Uşak Üniversitesi
2009 - 2012 2
Uğur Sak
Anadolu Üniversitesi
2008 - 2009 2
Yeliz Türkan
-
2008 - 2009 2
Kastamonu Üniversitesi
2020 1
Şadiye Can Gül
Pamukkale Üniversitesi
2015 1
Gonca İnce
-
2021 1
Fatih Karabacak
Anadolu Üniversitesi
2008 1
Arzu Taşdelen Karçkay
Akdeniz Üniversitesi
2009 1
Emine Hande Aydos
Niğde Üniversitesi
2015 1
Emine Berna Gücüm
Hacettepe Üniversitesi
2012 1
Ali Şengöz
-
2015 1
Alp Esmergül
-
2015 1
Alpan Verda
-
2015 1
Burcu Keskin
-
2015 1
Cankara Çiğdem
-
2015 1
Çağla Gürbüz
-
2015 1
Çiğdem Gürbüz
-
2015 1
Dilek Şen
-
2015 1
Elif Güler
-
2009 1
İrem Akçam
-
2012 1
Melik Okumuş
-
2015 1
Mine Nişancı Garlin
-
2015 1
Neslihan Eroğlu
-
2015 1
Özgün Muzaç
-
2015 1
Özgün Yılmazok
-
2015 1
Pınar Akdal
-
2012 1
Saadet Açıkgöz
-
2009 1
Seyhan Kantemir Kepil
-
2015 1
Tuğba Şengil
-
2015 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Özel Yetenekliler Eğitimi 65
Anahtar Kelimeler Özel Yetenekliler Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 40 5 0 40 17 124 95 15 100 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 432 . 501 . - 506 . 524 . 407 . 533 . 610 . 510 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 285 . 343 . - 306 . 314 . 215 . 299 . 356 . 286 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 13 . 26 . - 21 . 27 . 12 . 21 . 33 . 22 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 9 . 20 . - 16 . 22 . 9 . 17 . 25 . 17 . -
Toplam Yayın 2 1 0 1 2 7 3 1 1 0
Toplam Makale 0 0 0 0 1 6 1 1 0 0
Toplam Kitap 2 0 0 1 0 0 2 0 1 0
Toplam Bildiri 0 1 0 0 1 1 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 5 1 1 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 0 0 1 0 0 2 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri