Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Dr), 2019, 2024 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Yl) (Tezli), 2017, 2019 |
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 2007, 2011 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Dr), 2019, 2024 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Yl) (Tezli), 2017, 2019 |
Lisans, Türkiye, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 2007, 2011 |
İbrahim Fatih DEMİREL, Doktora, İletişimsel dil etkinlikleri bağlamında ikinci dil olarak Türkçe öğretim sürecinin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı, 2024 |
İbrahim Fatih DEMİREL, Yüksek Lisans, Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uyarlanmış metinlerin okuduğunu anlama başarısına etkisi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, 2019 |
İngilizce, YÖKDİL, 75, 2019 |
Sertifika, Türkçenin Yabancı Dİl Olarak Öğretimi Sertifika Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye, 25-04-2016, 18-05-2016 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2019-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
2024-2025, Dinleme Eğitimi, Lisans |
2024-2025, İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi, Lisans |
2024-2025, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
Kayıt Yok |
İlköğretim İkinci Kademede Pedagojik Perspektifle Temel Hukuk Eğitimi TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Danışman , 2022-2024 |
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenen Uluslararası Öğrencilerin Mal ve Hizmet Alımı Merkezli Etkileşim Sorunları TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Danışman , 2022-2024 |
Kayıt Yok |
YAVAŞ, M., DEMİREL, İ.F. (2022) "Türkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Göç ve Göçe İlişkin Kavramlara Yönelik Bilişsel Yapıları", Eğitim ve Göç Sempozyumu , Ankara, (Aralık 2022) |
DEMİREL, İ.F., YİĞİTKAYA, B. (2022) "Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Tarihi Metinlerin İncelenmesi", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Adana, Türkiye, (Eylül 2022) |
DEMİREL, İ.F., GÖK, V. (2021) "Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin Türk Edebiyatı Antolojisi Kitabında Gönderim Ögelerinin Değerlendirilmesi", III.International Congress Of Bilingualism Studies and European Turks , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2021) |
DEMİREL, İ.F. (2020) "'Hikâye Dinleme Metodlojisi' Kavramı ve Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretimi", Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi 2. Öğrenci Sempozyumu , (Aralık 2020) |
ŞİMŞEK, Ş., DEMİREL, İ.F. (2020) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Söz Varlığı Kazandırma/Kelime Öğretimi Etkinliklerinin Kullanılan Yöntemler Açısından İncelenmesi", Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi , (pp. 317-330), (Aralık 2020) |
DEMİREL, İ.F. (2020) "Yabancı/İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Özgün Metinlerin Dil Seviyelerine Uyarlanması/Değiştirimi: A2 Seviyesi Deneme Uyarlama/Değiştirim Örneği", II. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu , (Aralık 2020) |
Kayıt Yok |
DEMİREL, İ.F. (2023) "Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında “Millî Mücadele ve Atatürk” Teması Altındaki Metinlerin Değerlendirilmesi", Kitap: 100. Yılında Cumhuriyet ve Çocuk, Kastamonu/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 55 / 72, ISBN: 978-625-399-506-5 |
DEMİREL, İ.F., GÖK, V. (2023) "Türkçe Öğretmen Adaylarının İdeal Okul Kavramına Yönelik Metaforik Algıları", Kitap: Eğitimde İdeal Okul Arayışları, Kastamonu/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 109 / 118, ISBN: 978-625-6480-37-7 |
DEMİREL, İ.F. (2023) "MİLLİ EĞİTİM ŞÛRALARINDA ANA DİLİ VE YABANCI/İKİNCİ DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ", Kitap: Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran'a Armağan, Kastamonu/Türkiye : Berikan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 575 / 588, ISBN: 978-625-6591-34-9 |
DEMİREL, İ.F. (2022) "Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Çocuk Edebiyatının Yeri", Kitap: Çocuk Edebiyatı, Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 31 / 43, ISBN: 978-625-8259-23-0 |
İnal, E., DEMİREL, İ.F. (2022) "Çocuk, Dil ve Medya", Kitap: Çocuk Edebiyatı, Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 45 / 56, ISBN: 978-625-8259-23-0 |
DEMİREL, İ.F. (2022) "Kuramdan Uygulamaya Dinleme Eğitimi", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XV, Konya/Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 345 / 362, ISBN: 978-625-6382-05-3 |
DEMİREL, İ.F. (2021) "Yabancı Dil/İkinci Dil Öğretiminde Metin Seçimi ve Dilbilimsel Kavramlar Çerçevesinde Metin Uyarlama", Kitap: 'Kastamonu Eğitim' Araştırmaları Yıllığı (2021), Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 553 / 565, ISBN: 978-625-7676-93-9 |
DEMİREL, İ.F., İnal, E. (2021) "Yabancı/İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Bireysel Dil Öğrenme Stratejilerinde Dijital Medya Araçlarının Yeri", Kitap: Yunus Emre- Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, Ankara/Türkiye : Akçağ Yay., Bölüm Sayfaları: 429 / 445, ISBN: 978-605-342-695-0 |
DEMİREL, İ.F. (2020) "‘Hikâye Dinleme Metodolojisi’ Kavramı ve Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretimi", Kitap: Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi 2. Öğrenci Sempozyumu, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 35 / 48, ISBN: 978-625-439-057-9 |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kastamonu Education Journal, 2024, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:32 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kastamonu Educaiton Journal, 2022 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 - 2023 | 3 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2020 | 3 |
Ezgi İnal
-
|
2021 - 2022 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 | 1 |
-
|
2022 | 1 |
-
|
2022 | 1 |
-
|
2022 | 1 |
Nermin Yazıcı
-
|
2021 | 1 |
Mehmet Yalçın Yılmaz
-
|
2021 | 1 |
Birce Serbes
-
|
2023 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9948 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 612 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 83 | 180 | 142 | 135 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | - | - | - | 448 . | 448 . | 483 . | 475 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | - | - | - | 250 . | 222 . | 233 . | 253 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | - | - | - | 71 . | 55 . | 57 . | 56 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | - | 71 . | 54 . | 54 . | 52 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 9 | 6 | 4 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 6 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 3 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 1 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 3 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |