img

Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN

  • Turizm Fakültesi
  • Turizm Rehberliği
  • Turizm Rehberliği

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
30
Atıf
125
h-index
6
Proje
1
WoS
Yayın
6
Atıf
91
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Dr), 2016, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yl) (Tezli), 2013, 2016
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Turist Rehberliği Pr., 2004, 2008
Araştırma Alanları
Sürdürülebilir Turizm, Turizm İşletmeciliği, Turizm Pazarlaması
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Dr), 2016, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yl) (Tezli), 2013, 2016
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Turist Rehberliği Pr., 2004, 2008
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 77, Bahar, 2014
İngilizce, ÜDS, 80, Bahar, 2012
İngilizce, KPDS, 86, Bahar, 2007
Kayıt Yok
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Turizm Sürdürülebilir Turizm
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Turizm Turizm İşletmeciliği
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Turizm Turizm Pazarlaması
2023-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü, Türkiye
2014-2023, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Güzel, F.Ö., Ünal, C., Şahin, İ. (2022) "How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers", Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, (0) [ESCI] DOI    
Güzel, F.Ö., Şahin, İ., Ryan, C. (2020) "Push-Motivation-Based Emotional Arousal: A Research Study in a Coastal Destination", Journal of Destination Marketing Management, 1 (16) pp. 1-11 [SSCI] Link DOI    
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2020) "Do experiential destination attributes create emotional arousal and memory? : A comparative research approach", Journal of Hospitality Marketing Management, 30 (5) pp. 1-31 [SSCI] Link DOI   
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2020) "Olumsuz Güncel Gelişmelerin ve Krizlerin Türk Turizmine Etkileri: Profesyonel Turist Rehberlerinin Değerlendirmeleri ve Sektörel Çözüm Önerileri", İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 257-280 [TR Dizin]    
DİLARA, B.S., MUSTAFA, G., İLKER, Ş. (2019) "Küreselleşmenin Ekonomik ve Sosyolojik Etkileri:1997’den Günümüze Bibliyografi Tabanlı Sistematik Derleme Çalışması", Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1) pp. 241-259 [TR Dizin]   
Sarı, D.B., Şahin, İ., Gülmez, M. (2019) "Küreselleşmenin Ekonomik ve Sosyolojik Etkileri: 1997’den Günümüze Bibliyografi Tabanlı Sistemaitk Derleme Çalışması", Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1) pp. 241-259 [TR Dizin]  
Şahin, İ., Gülmez, M., Ersoy, E. (2019) "Social Media Marketing and e-WOM: A Descriptive Approach to Mediterranean Young’s Online Brand-Related Activities, Attitudes and Engagement", İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 10 (1) pp. 5-24 [TR Dizin] Link DOI  
Güzel, F.Ö., Şahin, İ. (2019) "Experiential Aspects of Balloon Tourism within the Context of Destination Marketing: A Qualitative Study", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 14 (3) pp. 793-810 [ESCI] DOI     
Güzel, F.Ö., Şahin, İ., Yağmur, Y., Erdem, Ö., Karasakal, S., Ünal, C. (2018) "Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma", Journal of Yaşar University, 13 (50) pp. 125-139 [TR Dizin] Link DOI   
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2018) "Local Culture Experience and Novelty Seeking: A Comparison on Istanbul and Antalya Tourism Destinations", PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 4 (1) pp. 313-329  
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2018) "Destinasyon Deneyimi Bileşenleri: Antalya ve İstanbul Destinasyonları Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 29 (1) pp. 77-89 [TR Dizin]    
İLKER, Ş., MUSTAFA, G., OLGUN, K. (2017) "E-Complaint Tracking and Online Problem-Solving Strategies in Hospitality Management: Plumbing the Depths of Reviews and Responses on Tripadvisor", Journal of of Hospitality and Tourism Technology, 8 (3) [ESCI] Link DOI   
Aksu, A.A., Şahin, İ., Öztürk, A., Gültekin, S. (2016) "Analysing Green Meeting Perceptions of Medical Meeting Participants An Exploratory Research in the Antalya Region of Turkey", European Journal of Tourism Research, (12) pp. 114-132 [ESCI] Link   
Güzel, F.Ö., Şahin, İ., Yetimoğlu, S. (2015) "Düşünsel Deneyim Boyutu Kapsamında Kültür Bilinci Oluşturma Aracı Olarak Müze Ziyaretleri ve Ziyaret Sonrası Davranışlara Etkisi", Akademik Bakış Dergisi, (49) pp. 562-580 Link  
Avcı, M., Şahin, İ. (2014) "Geleneksel Kastamonu Mutfağı ve Yemek Kültürü", Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (0) pp. 31-56 Link  
Güzel, F.Ö., Türker, A., Şahin, İ. (2014) "Profesyonel Turist Rehberlerinin Algıladıkları Mesleki Engelleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma", Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1 (2) pp. 173-190 [TR Dizin] Link  
İLKER, Ş., ÖZGE, K. (2014) "Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma", Journal of Recreation and Tourism Research, 1 (2) pp. 46-67 Link  
Gülmez, M., Yaşar, T., Kaval, K.E., Şahin, İ. (2019) "İslami Pazarlama Bakış Açısıyla Helal Turizmi Konu Alan Çalışmaların Sistematik Derleme Yöntemiyle İncelenmesi", 10th Global Islamic Marketing Conference , (pp. 327-349), Antalya, Türkiye, (Nisan 2019
Güzel, F.Ö., Şahin, İ., Yağmur, Y., Erdem, Ö., Karasakal, S., Ünal, C. (2018) "Antalya Destinasyon Kişiliğinin Keşfi Üzerine Nitel Bir Araştırma", Uluslararası Antalya Kongresi , Antalya, Türkiye, (Mart 2018
Sarı, D.B., Şahin, İ., Gülmez, M. (2018) "Küreselleşmenin Ekonomik ve Sosyolojik Etkileri:1997’den Günümüze Bibliyografi Tabanlı Sistematik Derleme Çalışması", 4. SCF International Conference on ”Economic and Social Impacts of Globalization” and ”Future of Turkey-EU Relations , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2017) "Local Culture Experience and Novelty Seeking:A Comparison on Istanbul and Antalya Tourism Destinations", 17th International Conference on Social Science Humanities (ICSSH) , (pp. 40), Bangkok, Tayland, (Temmuz 2017
Kayıt Yok
Şahin, İ., Ünal, C. (2023) "Tur Yönetimi Kavramı", Kitap: Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği Genişletilmiş 2.Basım, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık  
Şahin, İ. (2020) "Sabetay Sevi ve Evi", Kitap: Anadolu’da İnanç Turizmi: Fenomenler, Efsaneler, Kişiler ve Mekanlar, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık  
Şahin, İ. (2020) "İstanbul Fener Rum Ortodoks Patrikhanesi", Kitap: Anadolu’da İnanç Turizmi: Fenomenler, Efsaneler, Kişiler ve Mekanlar, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık  
Şahin, İ. (2020) "Myra Antik Kenti ve Andriake", Kitap: Anadolu’da Antik Kent ve Merkezler, Ankara : Detay Yayıncılık  
Güzel, F.Ö., Şahin, İ., Yetimoğlu, S. (2019) "Managing the Physical Environment of the Sacred Tourist Destination", Kitap: Spiritual and Religious Tourism: Motivation and Management, Sheffield/İngiltere : CABI  
Güzel, F.Ö., Köksal, G., Şahin, İ. (2019) "İnanç Turu Rehberliği Alanında Uzmanlaşma", Kitap: Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma: Özel İlgi Turlarından Özel Konulara, Ankara : Nobel Yayıncılık  
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2018) "TURİZMDE DENEYİMSEL PAZARLAMANIN ÇIKTISI:HATIRLANABİLİR TURİZM DENEYİMLERİ", Kitap: GÜNCEL TURİZM EĞİLİMLERİ, Ankara : Nobel Yayıncılık  
Güzel, F.Ö., Şahin, İ. (2018) "Turist Rehberlerinin Bakış Açısıyla Türkiye’de Yaşanan Olumsuz Güncel Gelişmelerin Mesleğe Etkileri ve Çözüm Önerileri", Kitap: Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar, Ankara : Detay Yayıncılık  
Şahin, İ., Güzel, F.Ö. (2017) "Turist Rehberliğinde Duygusal Zeka", Kitap: Turist Rehberliği Araştırmaları: Öngörüler ve Uygulamalar, Ankara/Türkiye : Detay Yayıncılık  
Kayıt Yok
(Ulusal - Kitap) Turist Rehberliği Araştırmaları, 2017, Editör
(Ulusal - Kitap) II Sürdürülebilir Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 2016, Editör
Kayıt Yok
Üye, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı, 2008-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1 Profesyonel Turist Rehberlerinin Algıladıkları Mesleki Engelleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma 0 0 0 3 11 15 2 0 31
2 Push-Motivation-Based Emotional Arousal: A Research Study in a Coastal Destination 18 0 0 12 0 0 0 0 30
3 Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma 0 0 0 4 7 2 1 0 14
4 Do experiential destination attributes create emotional arousal and memory? : A comparative research approach 11 0 0 2 0 0 0 0 13
5 E-Complaint Tracking and Online Problem-Solving Strategies in Hospitality Management: Plumbing the Depths of Reviews and Responses on Tripadvisor 6 0 0 0 0 0 0 0 6
6 Turist Rehberliği Araştırmaları: Öngörüler ve Uygulamalar 0 0 0 0 1 5 0 0 6
7 Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma: Özel İlgi Turlarından Özel Konulara 0 0 0 0 1 4 0 0 5
8 Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma 0 0 0 0 4 0 0 0 4
9 Destinasyon Deneyimi Bileşenleri: Antalya ve İstanbul Destinasyonları Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma 0 0 0 0 2 2 0 0 4
10 Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği Genişletilmiş 2.Basım 0 0 0 0 0 4 0 0 4
11 Analysing Green Meeting Perceptions of Medical Meeting Participants An Exploratory Research in the Antalya Region of Turkey 0 0 0 1 0 1 0 0 2
12 Düşünsel Deneyim Boyutu Kapsamında Kültür Bilinci Oluşturma Aracı Olarak Müze Ziyaretleri ve Ziyaret Sonrası Davranışlara Etkisi 0 0 0 0 1 1 0 0 2
13 Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar 0 0 0 0 0 2 0 0 2
14 Olumsuz Güncel Gelişmelerin ve Krizlerin Türk Turizmine Etkileri: Profesyonel Turist Rehberlerinin Değerlendirmeleri ve Sektörel Çözüm Önerileri 0 0 0 0 0 1 0 0 1
15 Social Media Marketing and e-WOM: A Descriptive Approach to Mediterranean Young’s Online Brand-Related Activities, Attitudes and Engagement 0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi
2014 - 2022 17
GÜLMEZ MUSTAFA
Akdeniz Üniversitesi
2017 - 2019 6
Caner Ünal
Antalya Bilim Üniversitesi
2018 - 2023 4
Sezer Karasakal
Antalya Bilim Üniversitesi
2018 2
Özkan Erdem
Akdeniz Üniversitesi
2018 2
Seda Yetimoğlu
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2015 - 2019 2
BAHTİYAR SARI DİLARA
Gaziantep Üniversitesi
2018 - 2019 2
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Ali Türker
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2014 1
KOCABULUT ÖZGE
Pamukkale Üniversitesi
2014 1
Ahmet Akın Aksu
Akdeniz Üniversitesi
2016 1
Gökhan Köksal
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2019 1
Yenal Yağmur
Siirt Üniversitesi
2018 1
Adnan Öztürk
Çankırı Karatekin Üniversitesi
2016 1
Selami Gültekin
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
2016 1
Chrıs Ryan
-
2020 1
Dilara Bahtiyar Sarı
-
2019 1
Erhan Ersoy
-
2019 1
Kaan Eray Kaval
-
2019 1
KİTAPÇI OLGUN
-
2017 1
Teslime Yaşar
-
2019 1
Yenal Yağmur
-
2018 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı 33182
YÖKSİS Bilim Alanı Turizm 2062
Anahtar Kelimeler Sürdürülebilir Turizm, Turizm İşletmeciliği, Turizm Pazarlaması
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 20 15 65 135 155 195 0 20 40 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 1 1 3 7 7 5 0 1 1 0
Toplam Makale 1 1 1 3 4 3 0 1 0 0
Toplam Kitap 0 0 1 2 2 2 0 0 1 0
Toplam Bildiri 0 0 1 2 1 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 1 1 1 1 0 1 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 2 3 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 1 2 2 2 0 0 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 1 2 1 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri