img
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ

Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ

  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
161
Atıf
520
h-index
12
Proje
6
WoS
Yayın
15
Atıf
120
h-index
5
Scopus
Yayın
20
Atıf
168
h-index
6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Kısa Özgeçmiş

Kastamonu Üniversitesi'nde Profesör olarak görev yapmaktadır. Öğrencilerin temellendirilmiş zihinsel modellerini veya zihinsel modellerini belirleme, öğrencilerin kavramalarını geliştirmek için analojiler ve modeller kullanma, tasarlama ve uygulama, değerlendirme süreçlerini araştırma ve müfredatları veya fen ders kitaplarını değerlendirmek de dahil olmak üzere çok çeşitli araştırma alanlarına sahiptir. Kendisinin 100'den fazla makalesi bulunmaktadır ve 'Online Science Education Journal' dergisinde editörlük ve çeşitli dergilerde hakemlik yapmaktadır.

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2007, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), 2005, 2007
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1997, 2001
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2007, 2011
Yüksek Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), 2005, 2007
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1997, 2001
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 67, Güz, 2008
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2019-, Profesör, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2014-2019, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye
2012-2014, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-2018, Enstitü Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2014-2017, Enstitü Müdür Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
İlyas Acet, Doktora, Elektriğin iletimi ünitesine yönelik bağlam temelli tasarlanan çizgi romanlarla öğretimin öğrencilerin temellendirilmiş zihinsel model gelişimine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Fathia Othman Mohamed Ahmed, Doktora, Web sayfalarında bilgi gezilerinin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fizik öğrenimindeki başarısına etkisi: Öğrencilerin hatırlama, anlama ve uygulama seviyeleri, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Büşra Benli, Yüksek Lisans, Özel eğitim öğretmenlerinin fen bilimleri eğitimi hakkındaki görüşlerinin ve karşılaştıkları sorunların incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu, Doktora, "Kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme" ünitesine yönelik bağlam temelli tasarlanan çizgi romanların öğrencilerin temellendirilmiş zihinsel model gelişimine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ömer Volkan Yaz, Doktora, Fen bilgisi öğretmen adaylarının enerji konusuna ilişkin temellendirilmiş zihinsel modellerinin tespiti ve derin sinir ağları ile sınıflandırılması, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Cihan Gülgün, Doktora, TÜBİTAK 4004 – doğa eğitimi ve bilim okulları destekleme programı projelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve paydaş görüşlerinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Ülke Nursaç Kabuklu, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının ortak çalışma ve sanal ortak çalışma hakkındaki görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Meltem Umur, Yüksek Lisans, Fen Bilgisi programı lisans ve lisansüstü öğrencilerinin öğretim programı kazanımlarına uygun soru hazırlama yeterliliklerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Haluk Yılmaz, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik mesleki eğitimlerinin yeterliğine ilişkin görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Erkan Bakır, Yüksek Lisans, Fen bilimleri ders kitapları ünite sonu değerlendirme çalışmalarının yapısal ve bilişsel özellikleri açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Utku Kaya, Yüksek Lisans, 48-60 aylık çocuklarda temel astronomi kavramlarından ay kavramının öğretim durumlarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Ebru Ezberci Çevik, Doktora, Fen bilgisi öğretmen adaylarının yıldız konusundaki temellendirilmiş zihinsel modellerinin matematiksel algoritmalar yoluyla incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Bircan Ünlü, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekalarıyla öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki: Diğer programlarla karşılaştırmalı incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Umut Barış Tokiçin, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının farklı gösterimler hakkındaki öz-yeterlik inançlarının karşılaştırmalı incelenmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Serkan Yıldız, Yüksek Lisans, Isı ve aktarımıyla ilgili sekizinci sınıf öğrencilerinin zihinsel modellerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu, Yüksek Lisans, Ses konusuyla ilgili öğrenci zihinsel modellerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Ömer Volkan Yaz, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretim programlarının karşılaştırmalı incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Nezihe Gökcen Bayri, Yüksek Lisans, Sekizinci sınıf öğrencilerinin basınç konusuyla ilgili gösterim türleri arasında geçiş yapabilme durumlarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
2015-2016, Modern Fiziğe Giriş, Lisans
2015-2016, ASTRONOMİ, Lisans
2015-2016, Genel Fizik III, Lisans
2015-2016, Genel Fizik III Labaratuvarı, Lisans
2014-2015, Modern Fiziğe Giriş, Lisans
2014-2015, ASTRONOMİ, Lisans
2014-2015, GENEL FİZİK I, Lisans
2013-2014, Modern Fiziğe Giriş, Lisans
2013-2014, ASTRONOMİ, Lisans
2013-2014, Doküman Analizi, Yüksek Lisans
2013-2014, Fen ve Teknoloji Öğretimi I, Lisans
2013-2014, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2013-2014, Fizik I, Lisans
2012-2013, Astronomi, Lisans
2012-2013, Fizik II, Lisans
2012-2013, Fen ve Teknoloji Öğretimi I, Lisans
2012-2013, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2012-2013, Genel Fizik, Lisans
2012-2013, Fizik I, Lisans
2012-2013, ASTRONOMİ, Lisans
2012-2013, Doküman Analizi, Yüksek Lisans
2012-2013, Öğrenmeyi ve Bilgiyi Modelleme, Yüksek Lisans
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2012-2013, Fen ve Teknoloji Öğretimi II, Lisans
2012-2013, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2011-2012, Fen ve Teknoloji Öğretimi II, Lisans
2011-2012, Astronomi, Lisans
2011-2012, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2011-2012, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
Kayıt Yok
Acet, İ., KURNAZ, M.A. (2024) "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Elektriğin İletimi Ünitesinin Öğretiminde Kullanılabilecek Bağlam Bilgisi Önerilerinin Belirlenmesi", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1) pp. 65-83 Link   
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2023) "CONTEXT-BASED LEARNING SITUATIONS TEST DEVELOPMENT STUDY FOR THE UNIT OF MEASUREMENT OF FORCE AND FRICTION IN SCIENCE COURSE", Adiyaman University, 45 (0) pp. 32-65 [TR Dizin] DOI   
Yüzbaşıoğlu, M.K., Acet, İ., KURNAZ, M.A. (2023) "Secondary School 5th Grade Students Perceptions of Water Subject in the Videos They Prepared", Anadolu Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 7 (4) pp. 1288-1307 DOI   
DOĞRU, M.S., KURNAZ, M.A. (2023) "Students’ contextualizing knowledge on the mirage incident, reflection and refraction: a case study", IOP Publishing, 58 (6) pp. 1-14 DOI   
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2023) "Mizahın Hahası ile Öğrenmenin Ahası Arasındaki Derin İlişki: Bağlam Temelli Çizgi Roman Geliştirilmesi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri", Afyon Kocatepe University, 16 (3) pp. 536-573 DOI   
ALTUNOĞLU, B.D., KURNAZ, M.A., Steven, S. (2022) "Pre-Service Primary School Teachers' Motivations for Choosing the Teaching Profession and Their Self-Efficacy Beliefs in Science Teaching", Online Science Education Journal, 7 (2) pp. 58-71 Link  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2022) "Investigation of Prospective Science Teachers’ Grounded Mental Models by Mathematical Algorithms: Star Subject", Malaysian Online Journal of Educational Technology, 10 (4) pp. 244-264 Link  
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2022) "A review of Turkish science course curriculum in terms of sustainable development goals", Acta Didactica Napocensia, 15 (1) pp. 187-199 Link DOI  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2022) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yıldız ile İlgili Çoktan Seçmeli Sorulara Verdikleri Cevapların İncelenmesi: Doğru Cevapların Yanında Yanlış Cevapların da Analizi", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (0) pp. 217-241 DOI   
KURNAZ, M.A. (2022) "Temellendirilmiş Zihinsel Model Teorisi", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1) pp. 121-132 Link  
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2022) "Ortaokul öğrencilerinin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesine yönelik alternatif fikirlerinin incelenmesi: Skor analizi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61 (0) pp. 1-22 [TR Dizin] Link  
Acet, İ., Acet, A., KURNAZ, M.A. (2021) "8.SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ VE 2019,2020 YILLARINA AİT LGS SORULARININ SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 43 (0) pp. 279-297 [TR Dizin] DOI    
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2021) "PRE-SERVICE TEACHERS’ CARING ABOUT SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS FOR TURKEY AND FOR THE WORLD AND THEIR COMPETENCE IN ASSOCIATING THE GOALS WITH THE LEARNING OUTCOMES IN THE CURRICULUM", Research in Pedagogy, 11 (2) pp. 451-467 Link  
Yüzbaşıoğlu, M.K., Tokiçin, U., KURNAZ, M.A. (2021) "Ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavlarındaki fen bilimleri sorularının gösterim türleri açısından incelenmesi: Bir yineleme çalışması", Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (2) pp. 537-555 [TR Dizin] DOI    
Ahmed, F.O.M., KURNAZ, M.A. (2021) "Determining students' mental models about the sun, earth and moon celestial objects for sustainable learning in astronomy education in Libya", African Educational Research Journal, 9 (3) pp. 825-832 DOI  
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2021) "Prospective Classroom Teachers’ Views on Out-of-School Learning Activities Before and During the Covid-19 Outbreak", Journal of Turkish Science Education, 18 (0) pp. 91-107 Link DOI    
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2021) "Development and application of a concept test on the subject of stars", CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS, 99 (2) pp. 80-87 [SCI Expanded] DOI    
ALTUNOĞLU, B.D., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2020) "Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi", Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (2) pp. 643-661 [TR Dizin] Link   
Tokiçin, U.B., KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2020) "Farklı gösterimler hakkında öz-yeterlik inanç ölçeği geliştirme çalışması", Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (1) pp. 1-19 [ESCI] Link  
Çevik, E.E., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2020) "The Opinions of Prospective Science Teachers about Some Basic Astronomy Concepts", CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, 49 (2) pp. 1025-1060 [TR Dizin] Link DOI    
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2020) "Ses Hakkında Öğrenci Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi", Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (3) pp. 254-275 Link   
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) pp. 722-740 [TR Dizin] Link   
Yaz, Ö.V., KURNAZ, M.A. (2020) "Comparative Analysis of the Science Teaching Curricula in Turkey", SAGE OPEN, 10 (1) p. 2147483647 [SSCI] Link DOI    
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., CANDAN-HELVACI, S., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2020) "Examination of the conversations in a WhatsApp group created for communication in a bachelor‟s level astronomy course", INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY, 8 (2) pp. 168-176 [ESCI] Link DOI    
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2020) "Investigation of Prospective Science Teachers’ Opinions and Sensitivity Towards Environment", FRESENIUS ENVIRONMENTAL BULLETIN, 29 (4) pp. 2662-2669 [SCI Expanded] Link    
KURNAZ, M.A., Kabuklu, Ü.N. (2019) "Fen Eğitimi Alanında Türkiye’de Yapılmış Bağlam Temelli ÖğretimKonulu Çalışmaların Tematik İncelemesi", Asya Öğretim Dergisi, 7 (1) pp. 32-53 Link  
Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., KURNAZ, M.A. (2019) "Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi", BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 14 (27) pp. 165-176 [TR Dizin] Link   
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A., Yaz, Ö.V. (2019) "A Comparative Examination of Science Achievements in Life Studies Course Curricula of 2009, 2015 and 2018 According to the Revised Bloom’s Taxonomy: The Case of Turkey", Acta Didactica Napocensia, 11 (2) pp. 17-32 Link  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2019) "Analysis of the Responses of Science Teacher Candidates to Force Concept Inventory by Concentration Factor", Universal Journal of Educational Research, 7 (1) pp. 111-117 Link DOI    
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2018) "Investigation of Prospective Science Teachers’ Learning Approaches in Terms of Different Variables", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2) pp. 26-34 Link  
Aktaş, E., KURNAZ, M.A. (2018) "A Thematic Review of Students’ Alternative Ideas Studies on Greenhouse Effect", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1) pp. 33-40  
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi", Trakya Eğitim Dergisi, 8 (4) pp. 808-821 [TR Dizin] Link   
Leasa, M., Batlolona, J.R., Enriquez, J.J., KURNAZ, M.A. (2018) "Determination of Elementary Students’ Learning StylesReviewed from Gender Aspects", Journal of Education and Learning (EduLearn), 12 (3) pp. 478-486  
Hüseyinbaş, Ö., Gökhan, Ç., KURNAZ, M.A. (2018) "Kastamonu Eğitim Dergisinde 2010-2016 Yılları Arasında Yayınlanan Makalelerin Analizi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (1) pp. 231-240 [TR Dizin]   
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2018) "Sınıf Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâları İle Öğrenme Yaklaşımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", The Journal of Academic Social Science Studies, 2 (66) pp. 77-89 DOI  
KURNAZ, M.A., Bayri, N.G. (2018) "The Analysis of Secondary School Students’ Transition Situations in Multiple Representations", Science Education International, 29 (1) pp. 3-10  
Batlolona, J.R., Baskar, C., KURNAZ, M.A., Leasa, M. (2018) "THE IMPROVEMENT OF PROBLEM-SOLVING SKILLS AND PHYSICS CONCEPT MASTERY ON TEMPERATURE AND HEAT TOPIC", Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 7 (3) pp. 273-279 DOI    
Yaz, Ö.V., KURNAZ, M.A. (2017) "2013 Fen Bilimleri Öğretim Programının İncelenmesi", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 (8) pp. 173-184 Link  
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., ALTUNOĞLU, B.D., KURNAZ, M.A. (2017) "Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (1) pp. 12-24  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2017) "Investigation of Preservice Science Teachers’ Comprehension of the Star, Sun, Comet and Constellation Concepts", Journal of Education and Practice, 8 (6) pp. 48-58 Link  
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2017) "TGA (Tahmin EtGözle-Açıkla) Yöntemine Dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi", International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8 (28) pp. 188-206   
KURNAZ, M.A., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., ALTUNOĞLU, B.D., Çevik, E.E. (2016) "Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan UlusalMakalelerin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) pp. 1398-1417 [TR Dizin]   
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2425-2438   
KURNAZ, M.A., Çevik, E.E., Bayri, N.G. (2016) "Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Gösterim Türleri Arası Geçişlerin İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 5 (3) pp. 31-47 Link  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "Türkiye de Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi", İlköğretim Online (elektronik), 15 (2) pp. 421-442   
KURNAZ, M.A., Çevik, E.E., Bayri, N.G. (2016) "İlköğretim Öğrencilerinin Madde ve Isı Konusuna İlişkin Gösterim Türleri Arasında Geçiş Yapabilme Durumlarının İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1) pp. 1-25 [TR Dizin]   
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "Thematic review of some studies about the stars in Turkey", Elementary Education Online, 15 (2) pp. 421-442 DOI   
Ezberci, E., KURNAZ, M.A., Bayri, N.G. (2015) "Determination of Secondary School Students' Ability of Making Transitions between Representations Related to the Electricity", PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, 5 (5) pp. 607-623 [ESCI] DOI  
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A., Bayri, N.G. (2015) "Ortaokul öğrencilerinin elektrik konusuna ilişkin gösterim türleri arasındaki geçiş yapabilme durumlarının belirlenmesi", Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi, 5 (5) pp. 607-624 [TR Dizin] Link   
KURNAZ, M.A., Çiğdem, E. (2015) "An Analysis of High School Students Mental Models of Solid Friction in Physics", EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE, 15 (3) pp. 787-795 [SSCI] Link DOI      
KURNAZ, M.A. (2015) "Evaluating Effects of an Exhibition Visit on Pre Service Elementary Teachers Understandings on Climate Change", Journal of Turkish Science Education, (0) [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A. (2015) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", GAZI ÜNIVERSITESI GAZI EĞITIM FAKÜLTESI DERGISI, (0)  
KURNAZ, M.A. (2015) "Fizik Öğretmeni Adaylarına Farklılaştırılmış Öğretimin Uygulanması Ajandalar", BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, (0) [TR Dizin]  
Gökçen, B.N., KURNAZ, M.A. (2015) "Investigation of the Secondary School Students Transition Situations between Different Representation Types", The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2015 (1) pp. 336-340    
Yiğit, N., KURNAZ, M.A., Şahin, A. (2015) "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK DERSİNE KARŞITUTUMLARININ İNCELENMESİ", Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 223-236  
KURNAZ, M.A. (2015) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ", Cumhuriyet International Journal of Education, (0)  
KURNAZ, M.A. (2015) "THE IMPACT OF BELIEFS AND CHALLENGES FACED ON THE REPORTED PRACTICE OF PRIVATE SCHOOL SCIENCE TEACHERS IN ABU DHABI", Journal of Turkish Science Education, (0) [TR Dizin]  
AKYÜZ, H.İ., PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının TPAB larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International Journal of Education, 3 (1) pp. 1-14 [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A. (2014) "Conceptual Understanding of Science Teacher Candidates regarding the Reason for Measurement and Evaluation and for Determining Learning Change", KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, 14 (5) pp. 1988-1994 [SSCI] Link DOI     
KURNAZ, M.A. (2013) "Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1) pp. 375-390 [TR Dizin] Link   
İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Özgelen, S., KURNAZ, M.A. (2013) "Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education", ANTHROPOLOGIST, 16 (3) pp. 701-709 [SSCI] DOI   
KURNAZ, M.A., Emen, A.Y. (2013) "Student Mental Models Related to Expansion and Contraction", Acta Didactica Napocensia, 7 (1) pp. 59-68  
KURNAZ, M.A. (2013) "An Analysis of Turkish High School Students Performance on Conceptual Algorithmic and Graphical Physics Problems", Journal of Asian Scientific Research, 3 (7) pp. 698-714  
İNCİKABI, L., KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "AN INVESTIGATION OF MATHEMATICS AND SCIENCE QUESTIONS IN ENTRANCE EXAMINATIONS FOR SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONS IN TURKEY", JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, 12 (3) pp. 352-364 [SSCI]     
PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A. (2013) "Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations", The International Journal of Social Sciences, 7 (0) pp. 160-167  
Tarakçı, F., KURNAZ, M.A., AYDIN, A., PEKTAŞ, M. (2013) "Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek ile ilgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi", Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 6 (4) pp. 33-51 [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A., Güntaç, B., Değermenci, A. (2013) "Fatih Projesi Kapsamında Yapılandırılan Z Kitaplara İlişkin Fizik Kimya Ve Biyoloji Öğretmenlerinin Beklentileri", Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 4 (4) [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) pp. 1-10 [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A. (2013) "Investigation of the student teachers skills of transition between multiple representations about pressure", International Journal of Academic Research Part B, 5 (1) pp. 66-71  
Kıldan, A.O., KURNAZ, M.A., AHİ, B. (2013) "Mental models of pre school children regarding the sun earth and moon", The International Journal of Social Sciences, 7 (0) pp. 136-143  
Kıldan, A.O., KURNAZ, M.A., AHİ, B. (2013) "Mental Models of School for Pre School Children", European Journal of Educational Research, 2 (2) pp. 97-105  
KURNAZ, M.A., Yağmur, E.A. (2013) "Mental Models Of The High School Students Related To The Contraction Of Matter", International Journal of Educational Research and Technology, 4 (1) pp. 1-5  
KURNAZ, M.A., Kemal, Y.M. (2013) "Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sınavlarının Gösterim Türleri Arasındaki Geçişler Açısından İncelemesi", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2) pp. 267-279 [TR Dizin]   
PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., Alev, N., Güntaç, B. (2013) "Student Teachers Understandings of Nanotechnology", Mediterranean Journal of Educational Research, 14 (0) pp. 80-84 [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A. (2012) "Turkish Students Understandings about Some Basic Astronomy Concepts A Cross Grade Study", World Applied Science Journal, 19 (7) pp. 986-997 DOI    
KURNAZ, M.A., Değermenci, A. (2012) "7 Sınıf Öğrencilerinin Güneş Dünya ve Ay İle İlgili Zihinsel Modelleri", İlköğretim Online, 11 (1) pp. 137-150  
KURNAZ, M.A., Çepni, S. (2012) "An Evaluation of Changes to the Turkish High School Physics Curriculum", International Education Studies, 5 (5) pp. 92-108 DOI    
KURNAZ, M.A., Güntaç, B. (2012) "Nanoteknoloji Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Geçerliliği ve Güvenilirliği", Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 41-53 [TR Dizin]  
KURNAZ, M.A. (2012) "Yıldız kuyruklu yıldız ve takımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1) pp. 251-264 [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A., Değermenci, A. (2011) "Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Öğrenci Algılamalarının Sınıf Seviyelerine Göre Karşılaştırması", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22) pp. 97-120 [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A. (2011) "Energy Education Science and Technology Part B Social and Educational Studies", Students’ conceptual understanding of energy: Do the learning difficulties in energy concept discovered in the 1990s persist still?, 3 (1) pp. 109-118 [SSCI]  
KURNAZ, M.A. (2011) "A Thematic Review of Some Studies Investigating Students Alternative Conceptions about Energy", Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3 (1) pp. 51-74   
KURNAZ, M.A. (2011) "Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımını Temel Alan Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Enerji Kavramını Anlama Düzeylerine Etkisi", e-international Journal of Educational Research, 2 (2) pp. 1-16  
Saglam-Arslan, A., KURNAZ, M.A. (2011) "Students' conceptual understanding of energy: Do the learning difficulties in energy concept discovered in the 1990s persist still?", ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, 3 (1) pp. 109-118 [ESCI]  
KURNAZ, M.A. (2010) "Fizik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Geçerliliği ve Güvenilirliği", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4 (1) pp. 29-49 [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A. (2010) "Kavram Haritalarının Öğretim Sürecinde Kullanılması Bir Aksiyon Araştırması", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (1) pp. 175-199 [TR Dizin]   
KURNAZ, M.A., Arslan, A.S. (2010) "Praxeological Analysis of the Teaching Conditions of the Energy Concept", Cypriot Journal of Educational Sciences, 5 (4) pp. 233-242  
KURNAZ, M.A., Alev, N. (2009) "Primary and Secondary Postgraduate Students Ways of Selecting Courses and Encountered Problems", Journal of Turkish Science Education, 6 (3) pp. 38-52  
KURNAZ, M.A. (2009) "Using the Anthropological Theory of Didactics in Physics Characterization of the Teaching Conditions of Energy Concept and the Personal Relations of Freshmen to this Concept", Journal of Turkish Science Education, 6 (1) pp. 72-88 [TR Dizin]     
Arslan, A.S., KURNAZ, M.A. (2009) "Prospective Physics Teachers’ Level of Understanding Energy, Power and Force Concepts", Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10 (1) pp. 1-10    
KURNAZ, M.A. (2009) "İlköğretim ve Ortaöğretim Lisansüstü Öğrencilerinin Ders Seçimi Yaklaşımları ve İlgili Sorunları", Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (3) pp. 38-52   
KURNAZ, M.A., Çalık, M. (2009) "A Thematic Review of Energy Teaching Studies Focuses Needs Methods General Knowledge Claims and Implications", ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, 1 (1) pp. 1-26 [SSCI]     
KURNAZ, M.A. (2009) "Primary and Secondary Postgraduate Students Ways of Selecting Courses and Encountered Problems,İlköǧretim ve Ortaöǧretim lisansüstü öǧrencilerinin ders seçimi yaklaşimlari ve i̇lgili sorunlari", Journal of Turkish Science Education, 6 (3) pp. 38-52 Link  
KURNAZ, M.A., Çalık, M. (2008) "Using Different Conceptual Change Methods Embedded within 5E Model A Sample Teaching for Heat and Temperature", Journal of Physics Teacher Education Online, 5 (1) pp. 3-10  
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2019) "FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BELİRLENMESİ", International Marmara Sciences and Social Sciences Congress , (pp. 504-509), (Aralık 2019
Umur, M., KURNAZ, M.A. (2019) "LİSANS VE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIKLARI SORULARDA KULLANDIKLARI ÖLÇME TEKNİKLERİNİ TANIMA YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ", International Marmara Sciences and Social Sciences Congress , (pp. 866-870), (Aralık 2019
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2019) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM FUARLARINDA GÖREV ALMALARININ FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ", International Marmara Sciences and Social Sciences Congress , (pp. 493-498), (Aralık 2019
Bakır, E., KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2019) "TIMSS BİLİŞSEL BOYUTLARINA GÖRE DERS KİTABI DEĞERLENDİRME SORULARININ İNCELENMESİ: FEN BİLİMLERİ DERS KİTABI ÖRNEĞİ", International Marmara Sciences and Social Sciences Congress , (pp. 499-503), (Aralık 2019
KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2019) "A Case Study on the Achievement of Students Related to Context-Based Physics Questions", International Congress on Engineering and Life Science , (pp. 354-357), (Ekim 2019
KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2019) "Investigation of Scientific Attitudes of Science Teacher Candidates in terms of Some Variables", International Congress on Engeering and Life Science , (pp. 358-363), (Ekim 2019
Yaz, Ö.V., Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2019) "Fen Bilimleri Dersi 2000 Yılı ve Sonrası Öğretim Programlarının Konu/Öğrenme Alanlarının Değişimlerinin Karşılaştırmalı İncelenmesi", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 144-151), (Eylül 2019
Yüzbaşıoğlu, M.K., Kabuklu, Ü.N., KURNAZ, M.A. (2019) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarıyla İlgili Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 136-143), (Eylül 2019
Kabuklu, Ü.N., Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2019) "Fen Eğitimiyle Alakalı Araştırmalarda Bağlam Temelli Soru Yazma Ölçütlerinin Belirlenmesi", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 227-232), (Eylül 2019
Bakır, E., KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2018) "Fen Bilimleri Ders Kitabı Ünite Sonu Değerlendirme Sorularının Yapısal Özellikleri Açısından İncelenmesi", Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi , (Aralık 2018
Yaz, Ö.V., KURNAZ, M.A. (2018) "2017 Fen Bilimleri Öğretim Programının İncelenmesi", 27th International Conference on Educational Sciences , (Ekim 2018
Kaya, U., KURNAZ, M.A. (2018) "Designing A Learning Environment For The Pre-School Period In Which The Moon Can Be Seen In Different Shapes At Day And Night", 27th International Conference on Educational Sciences , (Ekim 2018
Öz, M., KURNAZ, M.A. (2017) "Antropolojik Teori Temelinde 9. Sınıf Fizik Dersi Kuvvet ve Hareket Ünitesinin İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Ekim 2017
KURNAZ, M.A. (2017) "Ders Kitaplarında Enerji Konusunun Öğretim Durumlarının İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Ekim 2017
KURNAZ, M.A. (2017) "Kavram Yanılgısı Tespit Etmeye Yönelik Bazı Çalışmalar Üzerine Tematik Bir İnceleme", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Ekim 2017
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2017) "Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Ekim 2017
Yaz, Ö.V., KURNAZ, M.A., ALTUNOĞLU, B.D. (2017) "Preservice Science Teachers’ Perspective On Repeated Microteaching Practices For Learning Effective Teaching Skills", III.ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASINDA EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER SEMPOZYUMU , (pp. 65-66), Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017
Yaz, Ö.V., KURNAZ, M.A. (2017) "2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programları Öğrenme Alanlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Çerçevesinde İncelenmesi", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (Temmuz 2017
KURNAZ, M.A., Yaz, Ö.V. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretim Yeterliliklerini Öğrenmek İçin Tekrarlı Mikro Öğretim Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (Temmuz 2017
Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., KURNAZ, M.A. (2017) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 404-405), Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2017) "TGA Stratejisine dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "Investıgation of the relationship between emotional intelligence and learning approaches of prospective science teachers", XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences , (pp. 219), (Aralık 2016
CANDAN-HELVACI, S., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ KONUSUNDA ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ", 5th World Conference on Educational and Instructional Studies , (pp. 90), (Aralık 2016
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., CANDAN-HELVACI, S., KURNAZ, M.A. (2016) "ALTERNATIVE IDEAS FOR SOME BASIC CONCEPTS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES BEFORE ASTRONOMY COURSE", International Conference on Research in Education and Science , (pp. 692-700), (Kasım 2016
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "DETERMINATION OF THE EMOTIONAL INTELLIGENCE OF CANDIDATE TEACHERS STARTED DIFFERENT DEPARTMENT", International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology , (pp. 1027-1040), (Kasım 2016
ALTUNOĞLU, B.D., KURNAZ, M.A. (2016) "INVESTIGATING INFLUENCE OF REPEATED MICRO TEACHINGPRACTICES ON TEACHING SKILLS", International Conference on Research in Education and Science , (pp. 701-706), (Kasım 2016
CANDAN-HELVACI, S., BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "INVESTIGATION OF TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES", International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology , (pp. 1018-1026), (Kasım 2016
Tarhan, H., KURNAZ, M.A. (2016) "12 Sınıf Öğrencilerinin Fizik Kavramlarını Modern Fizik Ve Klasik Fizik Olarak Sınıflandırmaları", TFD 32. Uluslararası Fizik Kongresi , (pp. 225), (Eylül 2016
ALTUNOĞLU, B.D., KURNAZ, M.A. (2016) "Sınıf öğretmenlerinin mesleki seçim nedenleri ve fen öğretimi yeterlilikleri", International conference on new horizons in education , (Temmuz 2016
Ünlü, B., Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2016) "SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ZEKÂLARI İLE ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunu , (pp. 320), (Nisan 2016
BOZDEMİR-YÜZBAŞIOĞLU, H., Ezberci, E., KURNAZ, M.A. (2015) "Hayat bilgisi dersi öğretim programının fen bilimlerine yönelik kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi", III. Internatıonal Conference On Prımary Educatıon , (Ekim 2015
Gökçen, B.N., KURNAZ, M.A. (2015) "Investigation Of The Secondary School Students Transition Situations Between Different Representation Types", International Conference on New Horizons in Education , (Haziran 2015
ÜNAL, A., KURNAZ, M.A., YERLİKAYA, Z. (2015) "Understandings level of prospective Science Teachers about Solar System Milky Way and Universe", ERPA International Congress on Education , (Haziran 2015
PEKTAŞ, M., Alev, N., KURNAZ, M.A., Bayraktar, G. (2015) "Physics, Chemistry and Biology Student Teachers’xx Understandings of Nanotechnology", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (pp. 1767-1771), (Ocak 2015 
KURNAZ, M.A., Gültekin, N.G. (2014) "6. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Gösterim Türleri Arası Geçişlerin İncelenmesi", 5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications , (Nisan 2014
KURNAZ, M.A., ALTUNOĞLU, B.D. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Doğrultusundaki Öz Değerlendirmelerinin İncelenmesi", 5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications , (Nisan 2014
KURNAZ, M.A., Arslan, A.S. (2014) "Effectiveness of Multiple Representations for Learning Energy Concepts: Case of Turkey", 5th World Conference on Educational Sciences , (pp. 627-632), (Ocak 2014 
KURNAZ, M.A., Yüzbaşıoğlu, M.K. (2013) "Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sınavlarının Gösterim Türleri Arasındaki Geçişler Açısından İncelemesi", 1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium , (Haziran 2013
KURNAZ, M.A., Gültekin, N.G., İyibil, Ü.G. (2013) "On Turkish Candidate Science Teachers’xx Pre-Existing Ideas about Some Basic Astronomy Concepts", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (pp. 247-251), (Ocak 2013 
PEKTAŞ, M., Alev, N., KURNAZ, M.A., Bayraktar, G. (2012) "Physics, Chemistry and Biology Student Teachers’xx Understandings of Nanotechnology", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (Ekim 2012
KURNAZ, M.A., Bayraktar, G., Değermenci, A. (2012) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Nanoteknolojiye Karşı Tutumlarının İlgi Duyulan Ders ve Okul Türü Değişkenleri Açısından İncelemesi", 29th International Physics Conference , (Eylül 2012
PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., Alev, N., Bayraktar, G. (2012) "Student Teachers’xx Understandings of Nanotechnology", New Trends on Global Education Conference , (Eylül 2012
OĞUZ-HAÇAT, S., KURNAZ, M.A., KARATEKİN, K., İBRET, B.Ü. (2012) "Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Sınıf Öğretmen Adaylarının Algılarının Belirlenmesi", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2012
Değermenci, A., KURNAZ, M.A., Akdeniz, A.R., Çepni, S. (2010) "Dokuzuncu Sınıf Dalgalar Ünitesine Yönelik Bağlam Temelli Yaklaşıma Dayalı Materyal Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Nisan 2010
KURNAZ, M.A., Yiğit, N., Bayraktar, G. (2010) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Fiziğe Karşı Tutumları: Yeni Fizik Öğretim Programına Yönelik Bir İnceleme", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Nisan 2010
KURNAZ, M.A., Çimer, S.O. (2010) "How do students know that they have learned An investigation of students strategies", World Conference on Educational Sciences , (pp. 3666-3672), (Ocak 2010  
Bayraktar, G., Yiğit, N., KURNAZ, M.A., Pektaş, E. (2009) "Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fiziğe karşı tutumları: yeni fizik öğretim programının uygulamalarına yönelik bir inceleme", 26th International Physics Conference , (Eylül 2009
İyibil, Ü.G., KURNAZ, M.A., Arslan, A.S. (2009) "Opinions of physics student teachers about the teacher training program", 26th International Physics Conference , (Eylül 2009
Yiğit, N., KURNAZ, M.A., Alev, N. (2009) "Yenilenen fizik öğretim programının ilk uygulamalarına yönelik öğrenci görüşleri", 26th International Physics Conference , (Eylül 2009
KURNAZ, M.A. (2008) "Investigating the effectiveness of using different conceptual change methods embedded within 5E model on teaching and learning of heat and temperature", 25th International Physics Conference , (Ağustos 2008
KURNAZ, M.A., Arslan, A.S. (2008) "Prospective physics teachers’ modeling abilities of situations related with gravitational force", 25th International Physics Conference , (Ağustos 2008
KURNAZ, M.A., Arslan, A.S. (2008) "Turkish University Freshmen’s Understanding of the Energy Concept", XXIII CESE Conference , (Temmuz 2008
Arslan, A.S., KURNAZ, M.A. (2008) "Apports de la TAD pour l’Etude des Conditions de l’Enseignement de l’Energie en 1re Année d’Université en Turquie", IIe Congrès International sur la Théorie Anthropologique du Didactique , (Şubat 2008
Yiğit, N., KURNAZ, M.A. (2002) "Bilgisayar destekli benzeşim ve canlandırma uygulama örneklerinin etkili öğrenme ile ilişkisi: öğretmen eğitimi", V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2002
KURNAZ, M.A., KURNAZ, A. (2016) "Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları İçin Modern Fiziğe Giriş", : Pegem Akademi,  
ALTAN, K.M. (2012) "Öğretim Programları Temelinde Yer Bilimleri ve Astronomi", Türkiye : PEGEM A,  
KURNAZ, M.A. (2011) "12 Sınıf Fizik Ders Kitabı", Türkiye : Devlet Kitapları, Korza YayıncılıK,  
KURNAZ, M.A., Değermenci, A., Güntaç, B., Engin, P., Celalettin, K., Aydın, U., Yeliz, M. (2010) "11 Sınıf Fizik Ders Kitabı", Türkiye : Devlet Kitapları, Özkan Matbaacılık,  
Celalettin, K., Engin, P., Değermenci, A., KURNAZ, M.A., Güntaç, B., Çakmak, Y., Abdullah, T. (2009) "10 Sınıf Fizik Ders Kitabı", Türkiye : Devlet Kitapları, Kelebek Matbaacılık,  
KURNAZ, M.A. (2024) "Comparative Analysis of Learning Environment Design Factors Based on the DEMATEL Method", Kitap: Modern Research and Studies in Educational Sciences-2024, : Livre de Lyon, Bölüm Sayfaları: 127 / 139, ISBN: 978-2-38236-713-1 
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2023) "Temellendirilmiş Zihinsel Modeller ve Belirlenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler", Kitap: EĞİTİM BİLİMLERİNDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Türkiye : Duvar Yayınları, Bölüm Sayfaları: 221 / 241, ISBN: 978-625-6507-09-8 
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2022) "Fen Eğitiminde Çizgi Roman", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, : PEGEM AKADEM, Bölüm Sayfaları: 328 / 345, ISBN: 978-625-6357-11-2 
Çevik, E.E., KURNAZ, M.A. (2022) "Model, Zihinsel Model, Temellendirilmiş Zihinsel Model", Kitap: Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: 35 / 55, ISBN: 978-625-6357-11-2 
KURNAZ, M.A. (2020) "Bilgi, Bağlam Bilgisi ve Bağlamlaşmış Bilgi", Kitap: Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski'ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 356 / 377, ISBN: 978-625-7228-51-0 
Yüzbaşıoğlu, M.K., KURNAZ, M.A. (2020) "Investigating the Individual Innovation Levels and Entrepreneurship Characteristicsof Primary School Prospective Teachers", Kitap: New Trends in Educational Sciences, Lithunia/Rusya Federasyonu : Strategic Researches Academy, Bölüm Sayfaları: 181 / 198, ISBN: 978-625-7148-06-01 
KURNAZ, M.A. (2019) "Gökyüzü Koordinat Sistemi", Kitap: Astronomi, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 60 / 70, ISBN: 978-605-037-046-1 
KURNAZ, M.A. (2019) "Yıldızlar", Kitap: Astronomi, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 170 / 209, ISBN: 978-605-037-046-1 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2024, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2023, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2022, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2021, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Educational Journal, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Educational Journal, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Kitap) Astronomi, 2019, Editör
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2019, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2019, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Science Education Journal, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Education Journal, 2018, , Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2018, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2018, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2017, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2016, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Online Fen Eğitimi Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) türk fen eğitimi dergisi, 2017
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 An Analysis of High School Students Mental Models of Solid Friction in Physics 6 0 0 13 18 2 1 0 0 40
2 7 Sınıf Öğrencilerinin Güneş Dünya ve Ay İle İlgili Zihinsel Modelleri 1 0 0 17 8 8 2 1 0 37
3 Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının TPAB larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi 1 0 0 14 7 5 2 0 0 29
4 THE IMPROVEMENT OF PROBLEM-SOLVING SKILLS AND PHYSICS CONCEPT MASTERY ON TEMPERATURE AND HEAT TOPIC 3 0 0 0 23 0 0 0 0 26
5 Effectiveness of Multiple Representations for Learning Energy Concepts: Case of Turkey 8 0 0 2 13 0 2 0 0 25
6 Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi 0 0 0 11 3 4 5 0 0 23
7 Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Öğrenci Algılamalarının Sınıf Seviyelerine Göre Karşılaştırması 0 0 0 9 10 2 1 0 0 22
8 Yıldız kuyruklu yıldız ve takımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi 2 0 0 9 4 5 1 1 0 22
9 Fizik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Geçerliliği ve Güvenilirliği 4 0 0 9 6 1 0 1 0 21
10 A Thematic Review of Energy Teaching Studies Focuses Needs Methods General Knowledge Claims and Implications 2 0 0 8 0 6 0 1 0 17
11 2013 Fen Bilimleri Öğretim Programının İncelenmesi 0 0 0 2 4 6 4 0 0 16
12 Using Different Conceptual Change Methods Embedded within 5E Model A Sample Teaching for Heat and Temperature 3 0 0 5 4 1 0 0 0 13
13 Comparative Analysis of the Science Teaching Curricula in Turkey 4 0 0 2 3 3 0 0 0 12
14 A Thematic Review of Some Studies Investigating Students Alternative Conceptions about Energy 4 0 0 4 1 1 1 0 0 11
15 Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan UlusalMakalelerin İncelenmesi 0 0 0 3 4 2 1 0 0 10
16 Student Mental Models Related to Expansion and Contraction 0 0 0 1 9 0 0 0 0 10
17 AN INVESTIGATION OF MATHEMATICS AND SCIENCE QUESTIONS IN ENTRANCE EXAMINATIONS FOR SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONS IN TURKEY 0 0 0 1 3 1 3 0 0 8
18 Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education 3 0 0 2 3 0 0 0 0 8
19 Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması 0 0 0 2 2 2 1 0 0 7
20 Fen Eğitimi Alanında Türkiye’de Yapılmış Bağlam Temelli ÖğretimKonulu Çalışmaların Tematik İncelemesi 0 0 0 4 2 1 0 0 0 7
21 Mental Models Of The High School Students Related To The Contraction Of Matter 0 0 0 2 3 2 0 0 0 7
22 Determination of Elementary Students’ Learning StylesReviewed from Gender Aspects 1 0 0 1 4 0 0 0 0 6
23 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi 0 0 0 1 1 2 2 0 0 6
24 Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Gösterim Türleri Arası Geçişlerin İncelenmesi 0 0 0 1 4 0 1 0 0 6
25 Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları 0 0 0 0 0 1 5 0 0 6
26 Mental models of pre school children regarding the sun earth and moon 0 0 0 5 0 1 0 0 0 6
27 Prospective Physics Teachers’ Level of Understanding Energy, Power and Force Concepts 1 0 0 1 3 1 0 0 0 6
28 Türkiye de Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi 0 0 0 2 0 4 0 0 0 6
29 An Analysis of Turkish High School Students Performance on Conceptual Algorithmic and Graphical Physics Problems 2 0 0 1 2 0 0 0 0 5
30 Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek ile ilgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi 0 0 0 4 0 1 0 0 0 5
31 Fen Eğitimiyle Alakalı Araştırmalarda Bağlam Temelli Soru Yazma Ölçütlerinin Belirlenmesi 0 0 0 1 2 1 1 0 0 5
32 İlköğretim ve Ortaöğretim Lisansüstü Öğrencilerinin Ders Seçimi Yaklaşımları ve İlgili Sorunları 0 0 0 4 1 0 0 0 0 5
33 Prospective Classroom Teachers’ Views on Out-of-School Learning Activities Before and During the Covid-19 Outbreak 1 0 0 3 0 0 1 0 0 5
34 Turkish Students Understandings about Some Basic Astronomy Concepts A Cross Grade Study 0 0 0 3 1 1 0 0 0 5
35 A Comparative Examination of Science Achievements in Life Studies Course Curricula of 2009, 2015 and 2018 According to the Revised Bloom’s Taxonomy: The Case of Turkey 0 0 0 1 0 2 0 1 0 4
36 An Evaluation of Changes to the Turkish High School Physics Curriculum 1 0 0 3 0 0 0 0 0 4
37 Examination of the conversations in a WhatsApp group created for communication in a bachelor‟s level astronomy course 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4
38 Kavram Haritalarının Öğretim Sürecinde Kullanılması Bir Aksiyon Araştırması 0 0 0 0 0 0 4 0 0 4
39 Praxeological Analysis of the Teaching Conditions of the Energy Concept 0 0 0 0 3 1 0 0 0 4
40 10 Sınıf Fizik Ders Kitabı 0 0 0 1 0 1 1 0 0 3
41 Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları İçin Modern Fiziğe Giriş 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
42 Mental Models of School for Pre School Children 1 0 0 1 1 0 0 0 0 3
43 ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK DERSİNE KARŞITUTUMLARININ İNCELENMESİ 0 0 0 0 2 1 0 0 0 3
44 Ses Hakkında Öğrenci Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi 0 0 0 2 1 0 0 0 0 3
45 Using the Anthropological Theory of Didactics in Physics Characterization of the Teaching Conditions of Energy Concept and the Personal Relations of Freshmen to this Concept 1 0 0 1 1 0 0 0 0 3
46 11 Sınıf Fizik Ders Kitabı 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
47 Analysis of the Responses of Science Teacher Candidates to Force Concept Inventory by Concentration Factor 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
48 Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski'ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
49 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
50 Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
51 İlköğretim Öğrencilerinin Madde ve Isı Konusuna İlişkin Gösterim Türleri Arasında Geçiş Yapabilme Durumlarının İncelenmesi 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
52 Kastamonu Eğitim Dergisinde 2010-2016 Yılları Arasında Yayınlanan Makalelerin Analizi 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
53 Nanoteknoloji Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Geçerliliği ve Güvenilirliği 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
54 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
55 On Turkish Candidate Science Teachers’xx Pre-Existing Ideas about Some Basic Astronomy Concepts 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
56 Physics, Chemistry and Biology Student Teachers’xx Understandings of Nanotechnology 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
57 PRE-SERVICE TEACHERS’ CARING ABOUT SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS FOR TURKEY AND FOR THE WORLD AND THEIR COMPETENCE IN ASSOCIATING THE GOALS WITH THE LEARNING OUTCOMES IN THE CURRICULUM 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
58 Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Sınıf Öğretmen Adaylarının Algılarının Belirlenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
59 The Analysis of Secondary School Students’ Transition Situations in Multiple Representations 0 0 0 0 2 0 0 0 0 2
60 12 Sınıf Fizik Ders Kitabı 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
61 8.SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ VE 2019,2020 YILLARINA AİT LGS SORULARININ SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
62 A Thematic Review of Students’ Alternative Ideas Studies on Greenhouse Effect 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
63 Bilgisayar destekli benzeşim ve canlandırma uygulama örneklerinin etkili öğrenme ile ilişkisi: öğretmen eğitimi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
64 Determining students' mental models about the sun, earth and moon celestial objects for sustainable learning in astronomy education in Libya 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
65 Fen Bilimleri Dersi 2000 Yılı ve Sonrası Öğretim Programlarının Konu/Öğrenme Alanlarının Değişimlerinin Karşılaştırmalı İncelenmesi 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
66 Model Tabanlı Öğrenme Yaklaşımını Temel Alan Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Enerji Kavramını Anlama Düzeylerine Etkisi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
67 Ortaokul öğrencilerinin elektrik konusuna ilişkin gösterim türleri arasındaki geçiş yapabilme durumlarının belirlenmesi 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
68 Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sınavlarının Gösterim Türleri Arasındaki Geçişler Açısından İncelemesi 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
69 Physics, Chemistry and Biology Student Teachers’xx Understandings of Nanotechnology 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
70 TGA Stratejisine dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
(2012) "Başarı Belgesi" MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
(2011) "Yayın Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
(2009) "Yayın Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
(2008) "Takdirname Belgesi" İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Ebru Ezberci
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2022 33
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu
-
2013 - 2023 23
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2021 17
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2020 11
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2015 10
Kastamonu Üniversitesi
2014 - 2022 8
Ömer Volkan Yaz
-
2017 - 2020 8
Ayşegül Sağlam Arslan
Trabzon Üniversitesi
2008 - 2014 7
Ali Değermenci
-
2009 - 2013 7
Bircan Ünlü
-
2016 - 2018 7
Güntaç Bayraktar
-
2009 - 2015 6
Nedim Alev
Trabzon Üniversitesi
2009 - 2015 5
Nevzat Yiğit
Trabzon Üniversitesi
2002 - 2015 5
Bayraktar Güntaç
-
2009 - 2013 5
Nezihe Gökçen Bayri
-
2015 - 2018 4
İlyas Acet
-
2021 - 2024 3
Ülke Nursaç Kabuklu
-
2019 3
Kastamonu Üniversitesi
2013 2
Kastamonu Üniversitesi
2013 2
Abdullah Oğuzhan Kıldan
Kastamonu Üniversitesi
2013 2
Salih Çepni
Uludağ Üniversitesi
2010 - 2012 2
Muammer Çalık
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2008 - 2009 2
Bayri Nezihe Gökçen
-
2015 2
Erkan Bakır
-
2018 - 2019 2
John Rafafy Batlolona
-
2018 2
Kalyoncu Celalettin
-
2009 - 2010 2
Marleny Leasa
-
2018 2
Nezihe Gökçen Gültekin
-
2013 - 2014 2
Pektaş Engin
-
2009 - 2010 2
Ümmü Gülsüm İyibil
-
2009 - 2013 2
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Kastamonu Üniversitesi
2012 1
Kastamonu Üniversitesi
2012 1
Kastamonu Üniversitesi
2015 1
Kastamonu Üniversitesi
2016 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2012 1
-
2023 1
Kastamonu Üniversitesi
2015 1
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Sinan Özgelen
Mersin Üniversitesi
2013 1
Sabiha Odabaşı Çimer
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2010 1
Ali Rıza Akdeniz
Trabzon Üniversitesi
2010 1
Ebru Ezberci Çevik
Kastamonu Üniversitesi (Turkey)
2016 1
Nedim Alev
Karadeniz Technical University (Turkey)
2009 1
Alparslan Şahin
-
2015 1
Aysegul Saglam-Arslan
-
2011 1
Ayşe Yağmur Emen
-
2013 1
Azize Acet
-
2021 1
Chinnappan Baskar
-
2018 1
Çalap Gökhan
-
2018 1
Ebru Ezberci
-
2015 1
Ekşi Çiğdem
-
2015 1
Emen Ayşa Yağmur
-
2013 1
Engin Pektaş
-
2009 1
Erhan Aktaş
-
2018 1
Fathia Othman Mohamed Ahmed
-
2021 1
Fatma Tarakçı
-
2013 1
Hayati Tarhan
-
2016 1
Javier Julian Enriquez
-
2018 1
KURNAZ MEHMET ALTAN
-
2012 1
Meltem Umur
-
2019 1
Moradaoğlu Yeliz
-
2010 1
Muhittin Öz
-
2017 1
Nezihe Gokcen Bayri
-
2015 1
Özgür Hüseyinbaş
-
2018 1
Sexton Steven
-
2022 1
Tütüncü Abdullah
-
2009 1
Uğur Aydın
-
2010 1
Umut Barış Tokiçin
-
2020 1
Umut Tokiçin
-
2021 1
Utku Kaya
-
2018 1
Yaşar Çakmak
-
2009 1
Yüzbaşıoğlu Mustafa Kemal
-
2013 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
331.
78378 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
173.
9889 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
48.
447 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78378
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9889
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 447
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 115 245 112 155 190 275 140 130 110 55
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 358 . 262 . 438 . 389 . 352 . 258 . 486 . 495 . 499 . 331 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 212 . 118 . 245 . 198 . 164 . 107 . 255 . 246 . 280 . 173 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 36 . 11 . 49 . 38 . 28 . 16 . 55 . 54 . 79 . 48 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 30 . 7 . 43 . 30 . 21 . 13 . 38 . 42 . 62 . 38 .
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 7 15 13 11 14 10 6 7 5 2
Toplam Makale 4 5 4 8 4 8 6 6 4 1
Toplam Kitap 0 1 0 0 1 2 0 1 1 1
Toplam Bildiri 3 9 9 3 9 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 1 0 0 0 0 2 1 0 0 0
Makale (Uluslararası) 2 5 4 6 3 4 3 6 2 1
Makale (Ulusal) 1 0 0 2 1 2 2 0 2 0
Kitap Yazarlığı 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 1 2 0 1 1 1
Bildiri (Uluslararası) 3 9 8 3 9 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri