img

Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KILIÇ

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
19
Atıf
15
h-index
1
Proje
5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2012, 2018
Yüksek Lisans, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2010, 2012
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2012, 2018
Yüksek Lisans, Türkiye, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2010, 2012
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 75, Güz, 2010
İngilizce, KPDS, 74, Güz, 2010
Çalıştay, İLKÖĞRETİMDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMLAR ÇALIŞTAYI, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye, 27-06-2011, 29-06-2011
Çalıştay, İklim Değişikliğinin Toros Dağları Biyolojik Çeşitliliğine Etkileri Çalıştayı, Antalya, 17-12-2010, 18-12-2010
Çalıştay, 18. Milli Eğitim Şurası, Antalya, 26-07-2010, 30-07-2010
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2019-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2012-2019, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2010-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Gülseren Şahanoğlu, Yüksek Lisans, Uzaktan eğitim sürecinde, fen bilimleri dersi, "Vücudumuzdaki sistemler" ünitesindeki etkinliklerin bilimsel süreç becerileri kapsamında incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2022-2023, Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme, Lisans
2022-2023, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2021-2022, Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme, Lisans
2021-2022, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2020-2021, Özel Eğitim, Lisans
2020-2021, Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme, Lisans
2020-2021, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2019-2020, Okul dışı öğrenme ortamları, Lisans
2019-2020, Mikroöğretim, Lisans
2019-2020, Rehberlik, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
Kayıt Yok
Olgu Odaklı Modellemeye Dayalı Fen Öğretim Yaklaşımına Göre Tasarlanmış Bir Öğretim Yaşantısının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ekosistem ile İlgili Oluşturdukları Bilimsel Modellerinin Gelişimine ve Fen Öğretim Yaklaşımlarına Etkisi. (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2019-2020
Ortaokul Fen Öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Etkisinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019
Tüketimden Üretime, Hayallerden Bilime Koşalim Haydi Kastamonu! -2 (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2018-2019
Tüketimden Üretime, Hayallerden Bilime Koşalım Haydi Kastamonu! (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Yürütücü , 2017-2018
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamalarını Gerçekleştirme Durumlarının Planlanmış Davranış Yoluyla Belirlenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2017
Kayıt Yok
Recepoğlu, S., Kılıç, M.S. (2022) "SOSYAL BİLGİLER VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM ORTAMLARINDAKİ ETİK ALGILARI VE DAVRANIŞLARI", Trakya Eğitim Dergisi, 12 (2) pp. 836-850 [TR Dizin] DOI   
Kılıç, M.S., Recepoğlu, S. (2022) "Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pandemi Döneminde ve Öncesinde İnformal Öğrenmelerinin İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (1) pp. 1-28 [TR Dizin]   
Kılıç, M.S., Aydın, A. (2018) "Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (0) pp. 241-246 [TR Dizin] Link DOI   
Ünal, A., Kılıç, M.S. (2016) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ LABORATUVARA YÖNELİK KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ", Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (14) pp. 21-32 Link  
Kılıç, M.S. (2018) "Examining the Factors Affecting the Study Habits of Science Teacher Candidates", International Learning, Teaching and Educational Research Congress (ILTER 2018) , (Eylül 2018
Kızılay, E., Kılıç, M.S. (2017) "Ortaokul Çevre Eğitimi Dersinin Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi", 1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research , (Aralık 2017
Kılıç, M.S., Aydın, A. (2017) "Akıllı Tahta İle Hazırlanan Etkinliklerin Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi", 1st International Symposium on Social and Educational Sciences Research (ISCER 2017) , (Kasım 2017
Yılmaz, A., Kılıç, M.S. (2017) "Türkiye’de Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Yapılan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Tematik İçerik Analizi ile İncelenmesi", 1st International Symposium on Social and Educational Sciences Research (ISCER 2017) , (Kasım 2017
Kılıç, M.S., Aydın, A. (2017) "Jigsaw Tekniğinin Öğrencilerin Genel Fizik Laboratuvarı-I’de Kullanılan Deney Malzemelerini Tanıma ve Kullanma Becerilerine Etkisi", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
Kılıç, M.S., Ünal, A. (2017) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE DUYARLILIKLARININ İNCELENMESİ", VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (Nisan 2017
Kılıç, M.S., Aydın, A. (2016) "Öğretmenlerin Fen Laboratuvarı Dersinde Karşılaştıkları Zorluklar ve İçerisinde Bulundukları Durumların İncelenmesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Kılıç, M.S., Aydın, A. (2015) "Analyzing The Factors That Affect The Objectives Of Pre-Service Teachers To Perform Laboratory Practice In Science Lessons By Means Of The Theory Of Planned Behavior", İnternational Teacher Education Conference ITE-C 2015 , Rusya Federasyonu, (Eylül 2015
Kılıç, M.S., Sert, H. (2015) "Primary School 5th Grade Science and Technology Lesson Book’s Investigation of Multiple Intelligence Theory", International Conference onNew Horizons in Education (INTE 2014) , (pp. 2577-2581), Paris, Fransa, (Şubat 2015
Sami, K.M., Yiğit, K.A., Adem, Y., Yasin, G.M., Abdullah, A. (2013) "FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUARINA YÖNELİK TUTUMLARININ CİNSİYET DEĞİŞKENİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", 30. Uluslararası Fizik Kongresi , (Eylül 2013
Kılıç, M.S. (2010) "İlköğretim 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Dünya Güneş ve Ay Ünitesinin Çoklu Zekâ Kuramına Uygulunluğunun İncelenmesi", I. İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi , Türkiye, (Ekim 2010
Kayıt Yok
Kılıç, M.S. (2023) "Öğretim Programları Açısından Sürdürülebilir Kalkınma", Kitap: Sürdürülebilirlik Öncülleri, Ardılları ve Evrilmesi, : Pegem Akademi  
Yerlikaya, Z., Kılıç, M.S. (2021) "ÖRNEK ETKİNLİKLERLE FEN EĞİTİMİNDE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ", Kitap: EĞİTİM & BİLİM 2021, Türkiye : Efe Akademi Yayınları  
Kılıç, M.S. (2021) "DAVRANIŞLARI BELİRLEYEN FAKTÖRLERİ ANALİZ EDEN BİR TEORİ VE TÜRK FEN EĞİTİMİNDEKİ YERİ", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Türkiye : Pegem Akademi  
Kılıç, M.S. (2019) "Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri ile Çevre Eğitimi", Kitap: Farklı Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler Işığında Etkinliklerle Çevre Eğitimi, Türkiye : Eğiten Kitap  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 5 8 0 0 0 13
2
Primary School 5th Grade Science and Technology Lesson Book’s Investigation of Multiple Intelligence Theory
0 0 0 1 0 0 0 0 1
3
İlköğretim 5 Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Dünya Güneş ve Ay Ünitesinin Çoklu Zekâ Kuramına Uygulunluğunun İncelenmesi
0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2015 - 2018 5
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2017 2
Kastamonu Üniversitesi
2022 2
-
2021 1
Hakan Sert
Akdeniz Üniversitesi
2015 1
Esra Kızılay
Erciyes Üniversitesi
2017 1
Adem Yılmaz
-
2017 1
Aydın Abdullah
-
2013 1
Güney Mustafa Yasin
-
2013 1
KILIÇ Mahmut Sami
-
2013 1
Kutluca Ali Yiğit
-
2013 1
Yılmaz Adem
-
2013 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78759
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9072
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 604
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 10 17 25 20 40 0 80 30 40 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 462 . 485 . 523 . 522 . 502 . - 544 . 586 . 552 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 322 . 332 . 326 . 329 . 292 . - 313 . 337 . 339 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 87 . 99 . 81 . 94 . 77 . - 76 . 81 . 81 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 49 . 61 . 44 . 59 . 36 . - 43 . 48 . 45 . -
Toplam Yayın 1 2 5 2 1 0 2 2 1 0
Toplam Makale 0 1 0 1 0 0 0 2 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 1 0 2 0 1 0
Toplam Bildiri 1 1 5 1 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 0 0 0 2 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 1 0 2 0 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 5 1 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri