img

Prof. Dr. Murat PEKTAŞ

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
55
Atıf
292
h-index
10
Proje
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2002, 2008
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1995, 1998
Yüksek Lisans, Türkiye, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji (Yl) (Tezli), 1998, 2001
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2002, 2008
Yüksek Lisans, Türkiye, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji (Yl) (Tezli), 1998, 2001
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1995, 1998
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2005
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2020-, Profesör, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2015-2020, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2012-2015, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006-2012, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000-2006, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., Türkiye
2023-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2023-, Yönetim Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2022-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2022-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2012-2019, Myo/Yüksekokul Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Gülşah Zerman Kepceoğlu, Doktora, Fen bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeği ile arasındaki ilişkinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Burcu Torun, Doktora, Fen bilimleri öğretiminde çevrimiçi ortamlarda biçimlendirici değerlendirme bileşenlerinin kullanılmasına yönelik bir eylem araştırması, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Nalan Zengin, Yüksek Lisans, STEM eğitimine yönelik yapılan lisansüstü çalışmaların ölçme değerlendirme süreçlerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin STEM eğitiminde ölçme değerlendirme ile ilgili görüşlerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Zeynep Gülşah Tamel, Yüksek Lisans, Öğretmen ve öğretmen adaylarının beslenme okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sağlıklı beslenme ile ilgili görüşleri, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Çiğdem Yavuzoğlu, Yüksek Lisans, Süreli çocuk yayınlarının fen bilimleri eğitimi bağlamında bilim tarihi açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Özlem Yazıcıoğlu, Yüksek Lisans, Türkiye, Singapur ve Kazakistan fen bilimleri öğretim programlarının karşılaştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Atilla Koçyiğit, Yüksek Lisans, Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının bilim tarihi perspektifinden incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Elif Sönmez, Yüksek Lisans, Müfredat dışı biyoteknoloji etkinliklerinin öğrencilerin biyoteknoloji bilgilerine ve bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
2022-2023, BESLENME VE SAĞLIK, Lisans
2022-2023, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2022-2023, YÜKSEK LİSANS EĞİTİMİNE GİRİŞ, Yüksek Lisans
2022-2023, BİYOLOJİ I, Lisans
2018-2019, Biyolojide Özel Konular, Lisans
2018-2019, Seçmeli (Sağlık Bilgisi ve İlkyardım), Lisans
2018-2019, Fen Bilgisi Eğitiminde Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2018-2019, Yüksek Lisans Eğitimine Giriş, Yüksek Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2017-2018, Genel Biyoloji I, Lisans
2017-2018, Genel Biyoloji II, Lisans
2017-2018, Genel Biyoloji Lab I, Lisans
2017-2018, Genel Biyoloji Lab II, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2017-2018, Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ LAB I, Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ LAB II, Lisans
2016-2017, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, Lisans
2015-2016, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2015-2016, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, GENEL BİYOLOJİ LAB II, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2014-2015, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2014-2015, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2014-2015, YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2013-2014, GIDA GÜVENLİĞİ ve HİJYEN, Lisans
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ LAB II, Lisans
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2013-2014, YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ, Lisans
2012-2013, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2012-2013, Okul Deneyimi, Lisans
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2012-2013, Anne-Çocuk Beslenmesi, Lisans
2012-2013, Fen Bilgisi Eğitiminde Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2011-2012, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2011-2012, Genel Biyoloji, Lisans
2011-2012, Fen ve Teknoloji Öğretimi I, Lisans
2011-2012, Okul Deneyimi, Lisans
2011-2012, Trafik ve İlkyardım, Lisans
2011-2012, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
Kayıt Yok
Ortaokul Matematik ve Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Ait Farkındalıklarının Araştırılması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2016
Kayıt Yok
Kepceoğlu, G.Z., Pektaş, M. (2023) "Thematic Analysis of Theses on Distance Education in Science Education", İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (0) pp. 587-598 DOI  
Torun, B., Pektaş, M. (2023) "Content Analysis of Postgraduate Theses on Formative Assessment and Education in Turkey", Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 7 (2) pp. 407-442 Link DOI  
Kepceoğlu, G.Z., Pektaş, M. (2023) "Examination of Visual Items in Secondary School Science Textbooks", JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND EDUCATION (JOSSE), 6 (0) pp. 264-278 Link  
Kepceoğlu, G.Z., Pektaş, M. (2023) "Analysis of Sample Science Questions for Secondary School Exam in terms of Revised Bloom Taxonomy", Kastamonu Eğitim Dergisi, 31 (4) pp. 567-575 Link  
Pektaş, M., Sadak, M., İncikabı, L., Kayabaşı, B. (2022) "Fen bilimleri ders kitaplarının matematik içeriklerinin incelenmesi: Bağlantılı ders kitapları", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61 (0) pp. 98-121 [TR Dizin] Link  
Sadak, M., İncikabı, L., Ulusoy, F., Pektaş, M. (2022) "Investigating mathematical creativity through the connection between creative abilities in problem posing and problem solving", Elsevier BV, 45 (0) pp. 1-15 [SSCI] DOI  
Kaya, G., Atasoy, V., Helvacı, S.C., Pektaş, M. (2021) "The Role of Science Teachers' Awareness in their Classroom Practice of Formative Assessment", TED EĞİTİM VE BİLİM, 46 (205) pp. 335-357 [SSCI] DOI  
Deniz, Ş., Toy, Ş., Canbolat, M., Pektaş, M. (2021) "Evaluation of Online Anatomy Education Given in Medicine and Dentistry Faculties of Universities During Covid-19 Pandemic with Student Feedback", Konuralp Tıp Dergisi, 13 (1) pp. 30-35 DOI   
Pektaş, M., Şentürk, Ö.Ç. (2020) "Analysis of Prospective Teachers’ Environmental Identities in Terms of Some Variables", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (2) pp. 181-194  
Yavuzoğlu, Ç., Pektaş, M. (2020) "SÜRELİ ÇOCUK YAYINLARINDAKİ FEN BİLİMLERİ İÇERİKLERİNİN BİLİM TARİHİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 4 (1) pp. 1-16  
Zengin, N., Kaya, G., Pektaş, M. (2020) "STEM Temelli Araştırmalarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (2) pp. 329-355 [TR Dizin]   
Kepceoğlu, G.Z., Torun, B., Pektaş, M. (2020) "Fen Bilgisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Biyoinformatik Farkındalıkları", Ahi Evran UniversitesiKırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1) pp. 595-628 [TR Dizin]   
Doğan, Y., Pektaş, M. (2019) "Investigation of Ecological Footprint ofAcademicians According to Different Variables", International Electronic Journal of Environmental Education, 9 (2) pp. 174-189 Link  
Pektaş, M., Kepceoğlu, İ. (2019) "What do prospective teachers think about educational gamification?", Science Education International, 30 (1) pp. 65-74 Link DOI  
Yazıcıoğlu, Ö., Pektaş, M. (2018) "A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan", lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 11 (2) pp. 143-150 Link  
Sönmez, E., Pektaş, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 Link   
Koçyiğit, A., Pektaş, M. (2017) "Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 6 (1) pp. 185-199  
İncikabı, L., Pektaş, M., Cihan, S. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662   
Pektaş, M., İncikabı, L., Yaz, Ö.V. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48  
Akyüz, H.İ., Pektaş, M., Kurnaz, M.A., Memiş, E.K. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International Journal of Education, 3 (1) pp. 1-14  
Pektaş, M. (2014) "Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies", Educational Research and Reviews, 9 (6) pp. 164-172  
İncikabı, L., Kurnaz, M.A., Pektaş, M. (2013) "An investigation of the mathematics and science questions in the examinations for entrance to the secondary education institutions in Turkey", Journal of Baltic Science Education, 12 (3) pp. 352-364 [SSCI]  
Kurnaz, M.A., Tarakçı, F., Aydın, A., Pektaş, M. (2013) "Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi", Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (16) pp. 33-51 Link DOI  
Mercimek, O., Pektaş, M. (2013) "İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi", KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 21 (2) pp. 759-776   
Kurnaz, M.A., Pektaş, M. (2013) "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) pp. 1-10 [TR Dizin]   
Pektaş, M., Kurnaz, M.A., Alev, N., Bayraktar, G. (2013) "Student Teachers Understandings of Nanotechnology", Mediterranean Journal of Educational Research, 14 (0) pp. 80-84 [TR Dizin]  
Pektaş, M., Kurnaz, M.A. (2013) "Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations", The International Journal of Social Sciences, 18 (1) pp. 160-167  
İncikabı, L., Pektaş, M., Özgelen, S., Kurnaz, M.A. (2013) "Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education", Anthropologist, 16 (3) pp. 701-709 [SSCI]  
Kıldan, A.O., İbret, B.Ü., Pektaş, M., Aydınözü, D., İncikabı, L., Recepoğlu, E. (2013) "Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey", Australian Journal of Teacher Education, 38 (2) pp. 51-68  
Pektaş, M., Altunoğlu, B.D., Ekşi, Ç. (2013) "An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks", International Journal of Academic Research Part B, 5 (3) pp. 351-356  
Pektaş, M. (2012) "Grade 8 biology content in TIMSS and SBS A comparison study", Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, (0) pp. 1088-1093  
Pektaş, M., Kamer, S.T. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları", Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) pp. 829-850   
Kıldan, A.O., Pektaş, M. (2009) "Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-127   
Pektaş, M., Kıldan, A.O. (2009) "Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kavramı ile İlgili Geliştirdikleri Metaforların Karşılaştırılması", Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2) pp. 271-287 [TR Dizin]   
Pektaş, M., Türkmen, L., Solak, K. (2006) "Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi", Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2) pp. 465-472   
Doğan, Y., Pektaş, M. (2018) "Öğretim Elemanlarının Ekolojik Ayak Izi", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 156), Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2018
Demiralp, N., Ütük, A., Pektaş, M., Demiralp, K., Özkader, M.Ç. (2018) "Türkiye’xxde Yükseköğretim Müfredatında İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından İtfaiyecilik Bölümünde Uygulamalı Derslerin Mevcut Durumu.", 9.Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Kongresi , (pp. 672), (Eylül 2018
Demiralp, N., Yetgin, S., Ütük, A., Pektaş, M., Demiralp, K., Özkader, M.Ç. (2018) "Termal Riskin İtfaiyecilerde İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Değerlendirilmesi.", 9.Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Kongresi 6-8 Mayıs 2018 İstanbul. , (pp. 574), (Eylül 2018
Demiralp, N., Demiralp, K., Ütük, A., Pektaş, M., Özkader, M.Ç. (2018) "Kimyasal,Biyolojik,Radyasyon ve Nükleer (KBRN) Olaylarında İtfaiye Personelinin İş Sağlığı ve Mesleki Riskleri", 9.Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Kongresi , (pp. 660), (Eylül 2018
Demiralp, N., Ütük, A., Özkader, M.Ç., Pektaş, M., Ütük, Ö.F., Demiralp, K. (2018) "İtfaiyecilerin İş Sağlığı ve Mesleki Riskleri", 9.Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Kongresi , (Eylül 2018
Torun, B., Candan, S., Pektaş, M. (2017) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi", 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 55-61), Muğla, Türkiye, (Aralık 2017
Demiralp, N., Ongun, A., Özkader, M.Ç., Pektaş, M., Demiralp, K. (2017) "Posta ve Kargo Çalışanlarının Kimyasal, Biyolojik, Radyasyon ve Nükleer (KBRN) Tehdit ve Saldırına Karşı Farkındalık ve Bilinç Düzeyinin Ölçülmesi Inebolu-Bozkurt Örneği", Uluslararası KBRN Kongresi , Ankara, Türkiye, (Aralık 2017
Ongun, A., Demiralp, N., Özkader, M.Ç., Pektaş, M. (2017) "Türkiye’deki KBRN Olay ve Tehlikelerine Karşı Itfaiyelerin Rolü", Uluslararası KBRN Kongresi , Ankara, Türkiye, (Aralık 2017
Demiralp, N., Ongun, A., Özkader, M.Ç., Pektaş, M. (2017) "Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı Öğrencilerinin Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) Olaylara Yönelik Farkındalık Düzeyleri", Uluslararası KBRN Kongresi , Ankara, Türkiye, (Aralık 2017
İncikabı, L., Pektaş, M., Ayanoğlu, P. (2017) "Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim programlarına ait farkındalıklarının araştırılması: Kastamonu örneği.", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür ve Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 427), Kastamonu, Türkiye, (Temmuz 2017
Mercimek, O., Pektaş, M., İncikabı, L., Er, G. (2017) "Matematik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimleri için online eğitim modelleri", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür ve Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 1906-1911), Kastamonu, Türkiye, (Temmuz 2017
Pektaş, M., İncikabı, L. (2016) "Middle school science teachers knowledge about science teaching program Case of Kastamonu", Proceedings of International Conference for Education, , (pp. 77-82), (Aralık 2016
Kıldan, A.O., Pektaş, M., Ahi, B., Uluman, M. (2015) "Scientific Study Awareness of Science and Technology Teachers", 6th World Conference on Educational Sciences(WCES-2014) , (pp. 2055-2061), Malta, (Haziran 2015
Pektaş, M., Alev, N., Kurnaz, M.A., Bayraktar, G. (2015) "Physics, Chemistry and Biology Student Teachers’ Understandings of Nanotechnology", 6th World Conference on Educational Sciences(WCES-2014) , (pp. 1767-1771), (Haziran 2015
Kayıt Yok
Kepceoğlu, G.Z., Pektaş, M. (2023) "Dijital Öykülemeye Kuramsal Bakış ve Fen Eğitimi Uygulama Örneği", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-III, İstanbul/Türkiye : Efe Akademi Yayınları  
Pektaş, M. (2022) "Canlılar Dünyası", Kitap: 5. ve 6. Sınıf Fen Bilimleri Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Öğretmen Kitabı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Ünel, M.N., Pektaş, M., Baloğlu, M.C. (2021) "Biyoinformatik", Kitap: Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık  
İncikabı, L., Kepceoğlu, İ., Pektaş, M. (2020) "Gamification of Middle School Mathematics and Science: Game-Playing for Learning", Kitap: Handbook of Research on Integrating Computer Science and Computational Thinking in K-12 Education, Hersley/Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global  
Ünel, M.N., Pektaş, M., Baloğlu, M.C. (2018) "Biyoinformatiğe Giriş", Kitap: Biyolojide Özel Konular, İstanbul : Paradigma Akademi  
Ünel, M.N., Önal, İ.K., Çetin, F., Keleş, M., Pektaş, M. (2018) "Biyoinformatiğe Giriş", Kitap: Biyoinformatik Temelleri ve Uygulamaları, Türkiye : Kastamonu Üniversitesi  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) kastamonu üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
4 0 0 17 13 14 0 0 48
2
Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kavramı ile İlgili Geliştirdikleri Metaforların Karşılaştırılması
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
2 0 0 12 16 1 0 0 31
3
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
1 0 0 17 9 2 0 0 29
4
Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi
Cumhuriyet International Journal of Education
1 0 0 12 8 4 0 0 25
5
Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies
Educational Research and Reviews
1 0 0 11 1 7 0 0 20
6
Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 3 12 3 0 0 18
7
What do prospective teachers think about educational gamification?
Science Education International
3 0 0 5 1 5 0 0 14
8
Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey
Australian Journal of Teacher Education
1 0 0 10 1 0 0 0 12
9
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 1 3 6 0 0 10
10
Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 4 4 2 0 0 10
11
Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 5 4 0 0 0 9
12
STEM Temelli Araştırmalarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 3 1 4 0 0 8
13
An investigation of the mathematics and science questions in the examinations for entrance to the secondary education institutions in Turkey
Journal of Baltic Science Education
0 0 0 2 3 2 0 0 7
14
Evaluation of Online Anatomy Education Given in Medicine and Dentistry Faculties of Universities During Covid-19 Pandemic with Student Feedback
Konuralp Tıp Dergisi
4 0 0 2 0 0 0 0 6
15
Investigating mathematical creativity through the connection between creative abilities in problem posing and problem solving
Elsevier BV
1 0 0 4 0 0 0 0 5
16
Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education
Anthropologist
3 0 0 2 0 0 0 0 5
17
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
0 0 0 0 4 1 0 0 5
18
An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
0 0 0 1 2 2 0 0 5
19
Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi
Sosyal Bilimler Dergisi
0 0 0 3 2 0 0 0 5
20
A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan
lnternational Electronic Journal of Elementary Education
0 0 0 1 2 0 0 0 3
21
İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
1 0 0 1 1 0 0 0 3
22
Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations
The International Journal of Social Sciences
0 0 0 2 1 0 0 0 3
23
Investigation of Ecological Footprint ofAcademicians According to Different Variables
International Electronic Journal of Environmental Education
1 0 0 0 1 0 0 0 2
24
Handbook of Research on Integrating Computer Science and Computational Thinking in K-12 Education
1 0 0 1 0 0 0 0 2
25
An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks
International Journal of Academic Research Part B
0 0 0 2 0 0 0 0 2
26
The Role of Science Teachers' Awareness in their Classroom Practice of Formative Assessment
TED EĞİTİM VE BİLİM
0 0 0 1 0 0 0 0 1
27
Content Analysis of Postgraduate Theses on Formative Assessment and Education in Turkey
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
0 0 0 1 0 0 0 0 1
28
Fen bilimleri ders kitaplarının matematik içeriklerinin incelenmesi: Bağlantılı ders kitapları
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 0 0 1 0 0 1
29
Grade 8 biology content in TIMSS and SBS A comparison study
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies
0 0 0 1 0 0 0 0 1
30
SÜRELİ ÇOCUK YAYINLARINDAKİ FEN BİLİMLERİ İÇERİKLERİNİN BİLİM TARİHİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2022 11
Kastamonu Üniversitesi
2013 - 2015 8
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2018 7
Ayşe Ongun
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2018 7
Mustafa Çağrı Özkader
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2018 7
Kemal Demiralp
-
2017 - 2018 5
Gülşah Zerman Kepceoğlu
-
2023 4
Abdullah Oğuzhan Kıldan
-
2009 - 2015 4
Mehmet Necdet Ünel
-
2018 - 2021 3
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2021 2
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2020 2
Kastamonu Üniversitesi
2020 - 2021 2
-
2017 - 2021 2
Kastamonu Üniversitesi
2022 2
Oktay Mercimek
Mustafa Kemal Üniversitesi
2013 - 2017 2
Nedim Alev
Trabzon Üniversitesi
2013 - 2015 2
Yakup Doğan
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
2018 - 2019 2
Burcu Torun
-
2017 - 2020 2
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
-
2021 1
-
2022 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2015 1
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2013 1
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Lütfullah Türkmen
Uşak Üniversitesi
2006 1
Sinan Özgelen
Mersin Üniversitesi
2013 1
Müge Uluman
Marmara Üniversitesi
2015 1
Burcu Torun
-
2023 1
Mustafa Canbolat
-
2021 1
Şenol Deniz
-
2021 1
Ömer Faruk Ütük
Kastamonu Üniversitesi
2018 1
Şeyma Toy
-
2021 1
Özge Çiçek Şentürk
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
2020 1
Atilla Koçyiğit
-
2017 1
Beyza Kayabaşı
-
2022 1
Çiğdem Ekşi
-
2013 1
Çiğdem Yavuzoğlu
-
2020 1
Elif Sönmez
-
2017 1
Fadime Çetin
-
2018 1
Fatma Tarakçı
-
2013 1
Gökhan Er
-
2017 1
Gülşah Bayraktar
-
2013 1
Gülşah Zerman Kepceoğlu
-
2020 1
Güntaç Bayraktar
-
2015 1
İlteriş Kutluğ Önal
-
2018 1
Kemal Solak
-
2006 1
Merve Keleş
-
2018 1
Nalan Zengin
-
2020 1
Ömer Volkan Yaz
-
2015 1
Özlem Yazıcıoğlu
-
2018 1
Perihan Ayanoğlu
-
2017 1
Süle Cihan
-
2016 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8598
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 392
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 20 30 80 125 30 105 110 105 100 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 450 . 472 . 468 . 417 . 517 . 427 . 513 . 512 . 484 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 312 . 319 . 271 . 226 . 300 . 237 . 284 . 266 . 280 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 86 . 105 . 60 . 47 . 81 . 56 . 67 . 64 . 75 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 76 . 82 . 53 . 38 . 70 . 44 . 48 . 50 . 63 . -
Toplam Yayın 1 2 8 8 2 5 3 3 5 0
Toplam Makale 1 1 2 1 2 4 2 2 4 0
Toplam Kitap 0 0 0 2 0 1 1 1 1 0
Toplam Bildiri 0 1 6 5 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 2 1 2 4 1 0 4 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 2 0 1 1 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 1 6 5 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri