img
Dr. Öğr. Üyesi Musa SADAK

Dr. Öğr. Üyesi Musa SADAK

  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitim Programları ve Öğretim

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
18
Atıf
37
h-index
3
Proje
2
WoS
Yayın
5
Atıf
7
h-index
1
Scopus
Yayın
3
Atıf
7
h-index
1
Google Scholar
Yayın
15
Atıf
39
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Amerika Birleşik Devletleri, Indiana University Bloomington {Indiana}, , 2014, 2019
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 2006, 2011
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Amerika Birleşik Devletleri, Indiana University Bloomington {Indiana}, , 2014, 2019
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 2006, 2011
Musa SADAK, Doktora, Teacher characteristics that predict students' mathematics achievement in European countries: An examination of TIMSS 2015 results using Hierarchical Linear Modeling, Indiana University at Bloomington, School of Education, Curriculum and Instruction, 2019
İngilizce, e-YDS, 93, 2022/1 Ele, 2022
İngilizce, TOEFL IBT, 82, 2014
Kongre Düzenleme, Konferans Organizasyon Komite Uyesi, Indianapolis, Indiana, Amerika Birlesik Devletleri, 05-10-2017, 08-10-2017
Kongre Düzenleme, Sempozyum Organizasyon Komite Uyesi, Bloomington, Indiana, Amerika Birlesik Devletleri, 03-03-2017, 03-03-2017
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik Eğitimi
2022-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2020-2022, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2016-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Indiana University Bloomington, School Of Educatıon, Mathematıcs Educatıon
2021-, Ortak Seçmeli Dersler Fakülte Koordinatorü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2023-2024, Akademik Yazma, Yüksek Lisans
2023-2024, Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Lisans
2023-2024, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2023-2024, Karşılaştırmalı Eğitim, Yüksek Lisans
2023-2024, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2023-2024, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik, Yüksek Lisans
2023-2024, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2023-2024, İstatistik, Lisans
2022-2023, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik, Yüksek Lisans
2022-2023, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2022-2023, İstatistik, Lisans
2022-2023, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2021-2022, Eğitimde Proje Hazırlama, Lisans
2021-2022, Eğitime Giriş, Lisans
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2021-2022, İstatistik, Lisans
2020-2021, Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Lisans
2020-2021, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2020-2021, Eğitime Giriş, Lisans
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2017-2018, Teaching and Learning Elemantary Mathematics II, Lisans
2016-2017, Teaching and Learning Elemantary Mathematics II, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
SADAK, M. (2023) "A critical ethnography on instructor-student interactions in a mathematics teacher education course", LEARNING CULTURE AND SOCIAL INTERACTION, 43 (1) pp. 1-13 [SSCI] DOI       
SADAK, M. (2023) "How important are teacher characteristics to predict mathematics achievement in European countries?", EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, 0 (1) pp. 27-13 [SSCI] Link DOI       
İncikabı, S., SADAK, M., İNCİKABI, L. (2023) "Identifying Mathematical Literacy Demands in Turkish, Singaporean and Australian Textbooks", Acta Educationis Generalis, 13 (1) pp. 147-169 DOI    
SADAK, M., İNCİKABI, L., ULUSOY, F., PEKTAŞ, M. (2022) "Investigating mathematical creativity through the connection between creative abilities in problem posing and problem solving", THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 45 (101108) pp. 1-15 [SSCI] Link DOI       
SADAK, M. (2022) "TIMSS 2015 ve 2019 Matematik Sorularının Türkiye’de Cinsiyete Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi: SIBTEST Prosedürü ile Değişen Madde Fonksiyonu Analizi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (0) pp. 211-258 Link DOI     
PEKTAŞ, M., SADAK, M., İNCİKABI, L., Kayabaşı, B. (2022) "Fen bilimleri ders kitaplarının matematik içeriklerinin incelenmesi: Bağlantılı ders kitapları", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61 (0) pp. 98-121 [TR Dizin] Link    
SADAK, M. (2021) "How Do Pre-service Mathematics Teachers Enhance Their Lessons through Lesson Study?", Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 4 (1) pp. 15-25 Link    
SADAK, M. (2021) "Turkish Eighth Graders’ Mathematics Performance on TIMSS 2007 and 2011 through A Content Analysis of National High School Placement Tests", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (2) pp. 332-345 Link    
SADAK, M., İncikabı, S., Pektaş, O. (2021) "Türkiye’de Matematik ve Fen Eğitiminde Karşılaştırmalı Eğitim Konusunda Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Tematik Analizi", Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5 (1) pp. 1-23 Link    
PEKTAŞ, M., SADAK, M., İNCİKABI, L. (2021) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Matematik İçeriklerinin İncelenmesi: Bağlantılı Ders Kitapları", 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Ekim 2021
SADAK, M. (2021) "Öğretmen Adaylarının Öğretime Yönelik Matematik Alan Bilgilerinin Matematik Öğretme Özgüvenlerine Etkisi: ABD Durum Çalışması", 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 199), Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021
SADAK, M. (2016) "THE PERFORMANCE OF TURKISH AND US STUDENTS ON PISA 2012 MATHEMATICS ITEMS: A DIFFERENTIAL ITEM FUNCTIONING ANALYSIS", ICERI2016: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION , (pp. 3242-3248), Seville, Spain, İspanya, (Ocak 2016    
SADAK, M. (2016) "THE PROPOSAL OF TECHNOLOGY-ENHANCED FORMATIVE ASSESSMENT TO EXPAND THE USAGE AREA OF THE FATIH PROJECT IN TURKEY", ICERI2016: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION , (pp. 3433-3440), Seville, Spain, İspanya, (Ocak 2016    
SADAK, M. (2015) "Turkish 8th graders’ mathematics success on TIMSS in relation to national high school placement tests", 37th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME – NA 37) , (pp. 124), East Lancing, Mıchıgan, Amerika Birleşik Devletleri, (Kasım 2015 
Kayıt Yok
Sadak, M. (2021) "Matematik eğitiminde eşitlik üzerine kritik eksenel analiz", Kitap: Kastamonu eğitim araştırmaları yıllığı, Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 405 / 414, ISBN: 978-625-7676-93-9  
SADAK, M. (2021) "Matematik Eğitiminde Eşitlik Üzerine Kritik Eksenel Analiz", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 403 / 412, ISBN: 978-625-7676-93-9 
SADAK, M. (2021) "Karakter ve değerler eğitiminde öğretim ilke, strateji, yöntem ve teknikleri", Kitap: Toplum ve kültür bağlamında karakter ve değerler eğitimi, Türkiye : PEGEM Akademi, Bölüm Sayfaları: 129 / 145, ISBN: 978-625-7676-31-1   
SADAK, M. (2021) "Uzaktan Eğitimde Öğrenci ve Öğreticilerin Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına Yaklaşımları: İlgili Teori ve Modellere Tarihsel Bir Bakış ve Öneriler", Kitap: Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 215 / 231, ISBN: 978-625-7676-95-3   
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) HAYEF: Journal of Education, 2021
(Uluslararası - Diğer) AERA Annual Meeting Proceedings, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Education Studies, 2016
Üye, American Educational Research Association (AERA), 2017-
Üye, Hoosier Association of Mathematics Teacher Educators, 2015-
Üye, Psychology of Mathematics Education North America (PME-NA), 2015-
Üye, National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), 2014-
(2023) "TÜBİTAK - Yayın Teşvik Ödülü (6590 TL)"
(2023) "TÜBİTAK - Yayın Teşvik Ödülü (9315 TL)"
(2023) "TÜBİTAK - Yayın Teşvik Ödülü (12075 TL)"
(2018) "Clyde and Bessie Lineback Fellowship" Indiana University
(2017) "Neatrour - McGlasson Fellowship" Indiana University
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
324.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
166.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
31.
250 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Matematik Eğitimi 250
Anahtar Kelimeler Matematik Eğitimi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim/Öğretim Teknolojileri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 20 0 0 0 0 172 80 70 50
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 466 . 484 . 548 . - - - 454 . 545 . 535 . 324 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 323 . 328 . 353 . - - - 226 . 292 . 319 . 166 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 76 . 83 . 84 . - - - 20 . 44 . 57 . 31 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 2 3 1 0 0 0 8 3 2 1
Toplam Makale 0 0 0 0 0 0 3 3 2 1
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
Toplam Bildiri 2 3 1 0 0 0 2 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 3 1 1 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 2 3 1 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri