img
img
Dr. Öğr. Üyesi Musa SADAK

Dr. Öğr. Üyesi Musa SADAK

  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitim Programları ve Öğretim

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
25
Atıf
56
h-index
3
Proje
2
WoS
Yayın
6
Atıf
20
h-index
1
Scopus
Yayın
4
Atıf
21
h-index
1
Google Scholar
Yayın
19
Atıf
72
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora, Amerika Birleşik Devletleri, Indiana University Bloomington {Indiana}, , 2014, 2019
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 2006, 2011
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora, Amerika Birleşik Devletleri, Indiana University Bloomington {Indiana}, , 2014, 2019
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 2006, 2011
İngilizce, e-YDS, 93, 2022/1 Ele, 2022
Kongre Düzenleme, Konferans Organizasyon Komite Uyesi, Indianapolis, Indiana, Amerika Birlesik Devletleri, 05-10-2017, 08-10-2017
Kongre Düzenleme, Sempozyum Organizasyon Komite Uyesi, Bloomington, Indiana, Amerika Birlesik Devletleri, 03-03-2017, 03-03-2017
[UAK] Eğitim Bilimleri İlköğretim Matematik Eğitimi İlköğretim Matematik Eğitimi
2022-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2020-2022, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2016-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Indiana University Bloomington, School Of Educatıon, Mathematıcs Educatıon
2023-, Kalite Komisyon Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2022-, Ortak Seçmeli Dersler Fakülte Koordinatorü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Sena Kandezoğlu, Yüksek Lisans, 2018 PISA Okuma Becerilerine Göre Öğrenci Başarısını Yordayan Öğrenci Özellikleri, Kastamonu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), (Asıl Danışman)
Ayşe Sena Sert, Yüksek Lisans, Yaşam Becerileri Psikoeğitim Programının Farklı Akademik Başarı Düzeyinde Olan Okullarda Etkililiğinin Karşılaştırılması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, (Asıl Danışman)
Neslihan Gökali, Yüksek Lisans, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanım Tutumları ile Teknoloji Kullanımında Temel Yeterlikleri Arasındaki İlişki, Kastamonu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), (Asıl Danışman)
Yıldız Yücel, Yüksek Lisans, 2024 Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın Hedefe Dayalı Değerlendirme Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri ABD, (Asıl Danışman)
İlknur Irmak, Yüksek Lisans, PISA 2022 Bulgularına Göre Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Kaygısının Aracılık Rolü, Kastamonu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), (Asıl Danışman)
Kübra Aktaş, Yüksek Lisans, 1. Kademe Özel Eğitim Sınıflarında Okutulan Matematik Ders Kitabının İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), (Asıl Danışman)
2024-2025, Güz Dönemi, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Akademik Yazma, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Karşılaştırmalı Eğitim, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Akademik Yazma, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik, Yüksek Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, İstatistik, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Karşılaştırmalı Eğitim, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik, Yüksek Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Eğitim İstatistiği, Yüksek Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, İstatistik, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, İstatistik, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, Matematik Öğretiminde İlişkilendirme, Lisans
Kayıt Yok
SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan makale
Ulusoy, F., Sadak, M., İncikabı, L., Pektaş, M. (2025) "Exploring Gender Differences in Mathematical Creativity: Linking Problem Posing and Problem Solving", Psychology in the Schools, 62 (10) pp. 4327-4343 [SSCI] Link DOI      
Sadak, M. (2025) "How Important are Teacher Characteristics to Predict Mathematics Achievement in European Countries?", European Educational Research Journal, 24 (1) pp. 3-29 [SSCI] Link DOI       
Sadak, M. (2023) "A Critical Ethnography on Instructor-student Interactions in a Mathematics Teacher Education Course", Learning Culture and Social Interaction, 43 (1) pp. 1-13 [SSCI] DOI       
Sadak, M., İncikabı, L., Ulusoy, F., Pektaş, M. (2022) "Investigating Mathematical Creativity through the Connection between Creative Abilities in Problem Posing and Problem Solving", Thinking Skills and Creativity, 45 (1) pp. 1-15 [SSCI] Link DOI       
Uluslararası alan indeks dergilerinde yayınlanan makale
İncikabı, S., Sadak, M., İncikabı, L. (2023) "Identifying Mathematical Literacy Demands in Turkish, Singaporean and Australian Textbooks", Acta Educationis Generalis, 13 (1) pp. 147-169 DOI    
Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan makale
Sadak, M. (2021) "How Do Pre-service Mathematics Teachers Enhance Their Lessons through Lesson Study?", Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 4 (1) pp. 15-25 Link DOI    
Sadak, M., İncikabı, S., Pektaş, O. (2021) "A Thematic Analysis of Graduate Theses on Comparative Education in Turkey: Reflection from Mathematics and Science Education Fields", Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5 (1) pp. 1-23 Link    
Sadak, M. (2021) "Turkish Eighth Graders’ Mathematics Performance on TIMSS 2007 and 2011 through A Content Analysis of National High School Placement Tests", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (2) pp. 332-345 Link DOI    
Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan makale
Sadak, M. (2025) "Yüksek Başarılı Asya Ülkelerinde Farklı Cinsiyetlerden Dirençli ve Dirençsiz Öğrencilerin Matematik Başarılarıyla İlişkili Faktörler", Kastamonu Eğitim Dergisi, 33 (4) pp. 716-725 [] Link DOI     
Sadak, M. (2022) "TIMSS 2015 ve 2019 Matematik Sorularının Türkiye’de Cinsiyete Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi: SIBTEST Prosedürü ile Değişen Madde Fonksiyonu Analizi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (0) pp. 211-258 [] Link DOI      
Pektaş, M., Sadak, M., İncikabı, L., Kayabaşı, B. (2022) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Matematik İçeriklerinin İncelenmesi: Bağlantılı Ders Kitapları", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 61 (0) pp. 98-121 [] Link DOI    
Sadak, M. (2025) "Creativity-related Factors as Predictors of Mathematics Achievement across 80 Countries Participated in PISA 2022", 16th International Baskent Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences , (pp. 252-254), Ankara, Türkiye, (Eylül 2025) 
Sadak, M. (2025) "Teachers’ Perception of School and Students’ Mathematics Achievement in the U.S.", Bursa 4th International Conference on Humanity and Social Sciences , (pp. 73), Bursa, Türkiye, (Mart 2025) 
Kandezoğlu, A.S., Sadak, M. (2024) "2018 PISA Okuma Becerileri Verilerine Göre Öğrenci Başarısını Yordayan Öğrenci Özellikleri", Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu (UEDFOR) , (pp. 49), Kastamonu, Türkiye, (Kasım 2024) 
Sadak, M. (2024) "TIMSS 2019'a Göre En Başarılı 5 Ülkede Farklı Cinsiyetlerde Dirençli ve Dirençli Olmayan Öğrencilerin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler", 5. Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAK 2024) , (pp. 36), İstanbul, Türkiye, (Ekim 2024) 
Pektaş, M., Sadak, M., İncikabı, L. (2021) "Examining the Mathematical Contents of Science Textbooks: Connected Textbooks", 5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5) , (pp. 792), Antalya, Türkiye, (Ekim 2021) 
Sadak, M. (2021) "Öğretmen Adaylarının Öğretime Yönelik Matematik Alan Bilgilerinin Matematik Öğretme Özgüvenlerine Etkisi: ABD Durum Çalışması", 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021) , (pp. 199), Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021) 
Sadak, M. (2016) "The Performance of Turkish and U.S. Students on PISA 2012 Mathematics Items: A Differential Item Functioning Analysis", 9th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2016) , (pp. 3242-3248), Seville, Spain, İspanya, (Kasım 2016)    
Sadak, M. (2016) "The Proposal of Technology-enhanced Formative Assessment to Expand the Usage Area of the FATIH Project in Turkey", 9th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2016) , (pp. 3433-3440), Seville, Spain, İspanya, (Kasım 2016)    
Sadak, M. (2015) "Turkish 8th Graders’ Mathematics Success on TIMSS in Relation to National High School Placement Tests", 37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME–NA 37) , (pp. 124), East Lancing, Mıchıgan, Amerika Birleşik Devletleri, (Kasım 2015)  
Kayıt Yok
Sadak, M., Kandezoğlu, A.S. (2026) "Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU Countries", Kitap: Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU ..., Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global Scientific Publishing, Bölüm Sayfaları: 187 / 218, ISBN: 9798337326658   
Sadak, M., Kandezoğlu, A.S. (2025) "Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU Countries", Kitap: Gender Equity in Mathematics Education (Copyright: 2026), Hershey, Pa/Amerika Birleşik Devletleri : IGI Global Scientific Publishing, Bölüm Sayfaları: 187 / 217, ISBN: 9798337326658  
Sadak, M. (2021) "Matematik Eğitiminde Eşitlik Üzerine Kritik Eksenel Analiz", Kitap: Kastamonu Eğitim Araştırmaları Yıllığı (2021), Ankara/Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 403 / 412, ISBN: 978-625-7676-93-9  
Sadak, M. (2021) "Karakter ve Değerler Eğitiminde Öğretim İlke, Strateji, Yöntem ve Teknikleri", Kitap: Toplum ve Kültür Bağlamında Karakter ve Değerler Eğitimi, Ankara/Türkiye : PEGEM Akademi, Bölüm Sayfaları: 129 / 145, ISBN: 978-625-7676-31-1    
Sadak, M. (2021) "Uzaktan Eğitimde Öğrenci ve Öğreticilerin Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına Yaklaşımları: İlgili Teori ve Modellere Tarihsel Bir Bakış ve Öneriler", Kitap: Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara/Türkiye : Pegem, Bölüm Sayfaları: 215 / 231, ISBN: 978-625-7676-95-3    
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) HAYEF: Journal of Education, 2021
(Uluslararası - Diğer) AERA Annual Meeting Proceedings, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Education Studies, 2016
Üye, American Educational Research Association (AERA), 2017-2017
Üye, Hoosier Association of Mathematics Teacher Educators, 2015-2015
Üye, Psychology of Mathematics Education North America (PME-NA), 2015-2015
Üye, National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), 2014-2014
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Araştırma Alanı
315.
79055 araştırmacı içinde
Temel Alan
154.
11191 araştırmacı içinde
Bilim Alanı
10.
219 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 79055
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 11191
YÖKSİS Bilim Alanı İlköğretim Matematik Eğitimi 219
Anahtar Kelimeler İlköğretim Matematik Eğitimi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim/Öğretim Teknolojileri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 5 20 0 0 0 0 172 80 70 4 165
Araştırma Alanı 478 . 495 . - - - - 449 . 559 . 531 . 560 . 315 .
Temel Alan 305 . 328 . - - - - 230 . 286 . 318 . 356 . 154 .
Bilim Alanı 71 . 64 . - - - - 16 . 43 . 58 . 64 . 10 .
Anahtar Kelime (1) 65 . 58 . - - - - 14 . 37 . 54 . 60 . 9 .
Anahtar Kelime (2) - - - - - - - - - - -
Anahtar Kelime (3) - - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 1 2 0 0 0 0 8 3 2 2 6
Toplam Makale 0 0 0 0 0 0 3 3 2 0 3
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 2
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 3 0 1 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 1
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 1
Toplam Bildiri 1 2 0 0 0 0 2 0 0 2 2
Bildiri (Uluslararası) 1 2 0 0 0 0 1 0 0 0 2
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 2 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri