Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003 |
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003 |
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999 |
Kayıt Yok |
İngilizce, KPDS, 76, 2007 Mayıs, 2007 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi |
2014-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2009-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye |
2021-, Myo/Yüksekokul Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2019-2020, Dekan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Songül Sipahi, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının ve görüşlerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
İlknur Aydın, Yüksek Lisans, Scamper tekniğinin 5-6 yaş çocuklarının çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarına etkisinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Servet Öz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismar ve ihmaline yönelik farkındalıklarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Rabia Aydın, Yüksek Lisans, Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Ceylan Ergül, Yüksek Lisans, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik fen eğitimi faaliyetlerine ilişkin öğretmenlerin görüş ve önerileri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Azize Acet, Yüksek Lisans, Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük yaşamlarına aktarma düzeylerinin belirlenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Esma Türkyılmaz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Fatma Türk, Yüksek Lisans, Çoklu yöntemlere dayalı etkinliklerin 48-60 aylık çocuklara canlıların sınıflandırılması temasının öğretimine etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Dilek Şahinpınar, Yüksek Lisans, Okulöncesi öğretmenlerinin çevre eğitimi konusundaki görüşleri ve yeterlilikleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
2021-2022, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2021-2022, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2020-2021, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2020-2021, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2020-2021, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2020-2021, Genel Biyoloji, Lisans |
2020-2021, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2019-2020, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2019-2020, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2019-2020, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2019-2020, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2019-2020, Genel Biyoloji, Lisans |
2019-2020, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2018-2019, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2018-2019, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2018-2019, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2018-2019, Fen Eğitimi, Lisans |
2018-2019, Genel Biyoloji, Lisans |
2018-2019, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2017-2018, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2017-2018, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2017-2018, Fen Eğitimi, Lisans |
2017-2018, Genel Biyoloji, Lisans |
2017-2018, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2016-2017, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
2016-2017, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2016-2017, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2016-2017, Fen Eğitimi, Lisans |
2016-2017, Genel Biyoloji, Lisans |
2016-2017, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2015-2016, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2015-2016, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2015-2016, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2015-2016, Fen Eğitimi, Lisans |
2015-2016, Genel Biyoloji, Lisans |
2015-2016, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2014-2015, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
2014-2015, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2014-2015, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2014-2015, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans |
2014-2015, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2014-2015, Fen Eğitimi, Lisans |
2014-2015, Genel Biyoloji, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
SALMAN, M., Türkyılmaz, E. (2024) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİNE KARŞI TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", international journal of eurasia social science, 15 (56) pp. 857-884 [TR Dizin] Link DOI |
SALMAN, M., ALTUNOĞLU, B.D. (2022) "The cognitive structures of high school students regarding immunity before the Covid-19 pandemic", International Journal of Curriculum and Instruction, 14 (3) pp. 1963-1982 Link |
Şahinpınar, D., SALMAN, M. (2022) "The Opinions and Competencies of Preschool Teachers on Environmental Education", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7 (19) pp. 1952-1982 Link DOI |
YILMAZ, A., SALMAN, M. (2022) "Investigation of the Relationship Between Pre-service Teachers' Critical Thinking Dispositions and Attitudes Towards Socioscientific Issues", E-International Journal of Educational Research, 13 (1) pp. 203-219 Link DOI |
YILMAZ, A., SALMAN, M. (2022) "Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi", Hayef:journal of education (Online), 19 (1) pp. 30-43 [TR Dizin] Link DOI |
SALMAN, M., Güven, T. (2021) "Evrim Yararlılık Ölçeği : Geliştirme, Güvenirlilik ve Geçerlilik Çalışmaları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (3) pp. 778-788 [TR Dizin] Link DOI |
SALMAN, M., AKCAOĞLU, M.Ö., ERGÜN, M. (2021) "The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 150-166 Link DOI |
SALMAN, M., YILMAZ, A. (2021) "The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine", International Journal of Psychology and Educational Studies, 8 (0) pp. 83-98 Link DOI |
SALMAN, M., YILMAZ, A., ERGÜN, M. (2021) "Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (3) pp. 754-776 Link DOI |
KARATEKİN, K., SALMAN, M., Uysal, C. (2019) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (4) pp. 1747-1756 [TR Dizin] Link DOI |
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., SALMAN, M. (2018) "Analysis of Geography and Biology Teachers’ Self-Efficacy in Environmental Education", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 240-254 Link |
Onur, A., ÇAĞLAR, A., SALMAN, M. (2016) "5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2457-2468 [TR Dizin] Link |
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., SALMAN, M., Sülün, A. (2016) "İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması", Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 299-318 [TR Dizin] Link DOI |
SALMAN, M. (2022) "Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin STEM Tabanlı Biyoloji ve Laboratuvar Etkinliklerine Yönelik Görüşleri ve 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi", IV.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ , (pp. 56), Ankara, Türkiye, (Aralık 2022) |
SALMAN, M., ALTUNOĞLU, B.D. (2019) "Bağışıklık ile ilgili 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin zihinsel yapıları", V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 472), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2019) |
KARATEKİN, K., SALMAN, M., ÇAĞLAR, A. (2018) "İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Çevresel Değerleri", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu. , (pp. 418-426), Bakü, Azerbaycan, (Aralık 2018) |
SALMAN, M., ALTUNOĞLU, B.D. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyomoleküllere İlişkin Görsel Okuryazarlık Durumları", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 135), Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2018) |
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., SALMAN, M. (2017) "BİYOLOJİ VE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017) |
KARATEKİN, K., SALMAN, M., Uysal, C. (2017) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 97-98), Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017) |
SALMAN, M., ALTUNOĞLU, B.D. (2017) "Okulöncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayvanların Sınıflandırılması Konusundaki Durumları", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 207-208), Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., SALMAN, M. (2015) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış Değişimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", International Conference on Primary Education , (pp. 36), Nevşehir, Türkiye, (Ekim 2015) |
SALMAN, M. (2012) "Türkiye'deki Evrim Tartışmalarının Boyutları", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 198), Sinop, Türkiye, (Ekim 2012) |
Alaş, A., Kışoğlu, M., Doğru, A., Kamer, S., Öz, S., SALMAN, M. (2011) "İlköğretim öğrencilerinin çevre okuryazarlıklarını arttırmaya yönelik eğitsel etkinliklerin geliştirilmesi", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 191), Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011) |
SALMAN, M., Dinç, M. (2010) "Ülkemizdeki Biyoloji Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşımla İlgili Yapılan Çalışmaların Kısa Bir Değerlendirmesi", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 331-346), Antalya, Türkiye, (Mayıs 2010) |
KAMER, S.T., SALMAN, M. (2009) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİMİ TUTUM VE DA VRANIŞLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ (CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)", Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu , (pp. 466-473), Giresun, Türkiye, (Kasım 2009) |
Kayıt Yok |
SALMAN, M. (2022) "Bilimsel Okuryazarlık", Kitap: Yeni Okuryazarlıklar: Değişen Metin Algısı ve 21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 59 / 76, ISBN: 978-625-8325-80-5 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) international journal of social sciences in turkish cultural geography, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) cumhuriyet international journal of education, 2016 |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
2 | 5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
3 | Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation" | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
4 | İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
5 | Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
6 | The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
7 | The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Mustafa Kışoğlu
Aksaray Üniversitesi
|
2011 - 2018 | 5 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2022 | 4 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 - 2022 | 4 |
Tahsin Yıldırım
Aksaray Üniversitesi
|
2015 - 2018 | 4 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 3 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2016 - 2018 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 | 2 |
Cevdet Uysal
-
|
2017 - 2019 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 | 1 |
-
|
2009 | 1 |
Ali Sülün
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Esma Türkyılmaz
-
|
2024 | 1 |
Turan Güven
-
|
2021 | 1 |
Dilek Şahinpınar
-
|
2022 | 1 |
Ali Alaş
Necmettin Erbakan Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Arzu Doğru
Aksaray Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Muhittin Dinç
-
|
2010 | 1 |
Azize Onur
-
|
2016 | 1 |
Selim Öz
-
|
2011 | 1 |
Serdal Kamer
-
|
2011 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78378 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9889 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi | 272 |
Anahtar Kelimeler | Biyoloji Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 5 | 30 | 15 | 30 | 20 | 0 | 60 | 102 | 0 | 15 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 468 . | 476 . | 535 . | 514 . | 522 . | - | 566 . | 523 . | - | 371 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 322 . | 318 . | 339 . | 317 . | 313 . | - | 329 . | 273 . | - | 211 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 61 . | 54 . | 64 . | 56 . | 54 . | - | 41 . | 26 . | - | 40 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 15 . | 15 . | 14 . | 19 . | 13 . | - | 11 . | 7 . | - | 10 . |
Toplam Yayın | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | 0 | 1 |
Toplam Makale | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 4 | 0 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 |
Makale (Ulusal) | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |