Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013 |
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999 |
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003 |
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999 |
Kayıt Yok |
İngilizce, KPDS, 76, 2007 Mayıs, 2007 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi |
2014-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2009-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye |
2021-, Myo/Yüksekokul Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
2019-2020, Dekan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Songül Sipahi, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının ve görüşlerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
İlknur Aydın, Yüksek Lisans, Scamper tekniğinin 5-6 yaş çocuklarının çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarına etkisinin incelen, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Servet Öz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismar ve ihmaline yönelik farkındalıklarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Ceylan Ergül, Yüksek Lisans, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik fen eğitimi faaliyetlerine ilişkin öğretmenlerin gör, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Rabia Aydın, Yüksek Lisans, Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Azize Acet, Yüksek Lisans, Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük ya, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Dilek Şahinpınar, Yüksek Lisans, Okulöncesi öğretmenlerinin çevre eğitimi konusundaki görüşleri ve yeterlilikleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Fatma Türk, Yüksek Lisans, Çoklu yöntemlere dayalı etkinliklerin 48-60 aylık çocuklara canlıların sınıflandırılması temasının ö, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Esma Türkyılmaz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutum, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
2021-2022, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2021-2022, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2020-2021, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2020-2021, Genel Biyoloji, Lisans |
2020-2021, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2020-2021, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2020-2021, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2019-2020, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2019-2020, Genel Biyoloji, Lisans |
2019-2020, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans |
2019-2020, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2019-2020, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2019-2020, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2018-2019, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2018-2019, Genel Biyoloji, Lisans |
2018-2019, Fen Eğitimi, Lisans |
2018-2019, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2018-2019, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2018-2019, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2017-2018, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2017-2018, Genel Biyoloji, Lisans |
2017-2018, Fen Eğitimi, Lisans |
2017-2018, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2017-2018, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2016-2017, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2016-2017, Genel Biyoloji, Lisans |
2016-2017, Fen Eğitimi, Lisans |
2016-2017, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2016-2017, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2016-2017, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
2015-2016, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans |
2015-2016, Genel Biyoloji, Lisans |
2015-2016, Fen Eğitimi, Lisans |
2015-2016, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2015-2016, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2015-2016, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
2014-2015, Genel Biyoloji, Lisans |
2014-2015, Fen Eğitimi, Lisans |
2014-2015, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2014-2015, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans |
2014-2015, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans |
2014-2015, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans |
2014-2015, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Şahinpınar, D., Salman, M. (2022) "The Opinions and Competencies of Preschool Teachers on Environmental Education", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7 (19) pp. 1952-1982 Link DOI |
Yılmaz, A., Salman, M. (2022) "Investigation of the Relationship Between Pre-service Teachers' Critical Thinking Dispositions and Attitudes Towards Socioscientific Issues", E-International Journal of Educational Research, 13 (1) pp. 203-219 Link DOI |
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2022) "The cognitive structures of high school students regarding immunity before the Covid-19 pandemic", International Journal of Curriculum and Instruction, 14 (3) pp. 1963-1982 Link |
Yılmaz, A., Salman, M. (2022) "Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi", Hayef:journal of education (Online), 19 (1) pp. 30-43 [TR Dizin] Link DOI |
Salman, M., Akcaoğlu, M.Ö., Ergün, M. (2021) "The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 150-166 Link DOI |
Salman, M., Yılmaz, A., Ergün, M. (2021) "Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (3) pp. 754-776 Link DOI |
Salman, M., Yılmaz, A. (2021) "The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine", International Journal of Psychology and Educational Studies, 8 (0) pp. 83-98 Link DOI |
Salman, M., Güven, T. (2021) "Evrim Yararlılık Ölçeği : Geliştirme, Güvenirlilik ve Geçerlilik Çalışmaları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (3) pp. 778-788 [TR Dizin] Link DOI |
Karatekin, K., Salman, M., Uysal, C. (2019) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (4) pp. 1747-1756 [TR Dizin] Link DOI |
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., Salman, M. (2018) "Analysis of Geography and Biology Teachers’ Self-Efficacy in Environmental Education", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 240-254 Link |
Onur, A., Çağlar, A., Salman, M. (2016) "5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2457-2468 [TR Dizin] Link |
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., Salman, M., Sülün, A. (2016) "İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması", Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 299-318 [TR Dizin] Link DOI |
Salman, M. (2022) "Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin STEM Tabanlı Biyoloji ve Laboratuvar Etkinliklerine Yönelik Görüşleri ve 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi", IV.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ , (pp. 56), Ankara, Türkiye, (Aralık 2022) |
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2019) "Bağışıklık ile ilgili 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin zihinsel yapıları", V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 472), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2019) |
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyomoleküllere İlişkin Görsel Okuryazarlık Durumları", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 135), Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2018) |
Karatekin, K., Salman, M., Çağlar, A. (2018) "İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Çevresel Değerleri", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu. , (pp. 418-426), Bakü, Azerbaycan, (Aralık 2018) |
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2017) "Okulöncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayvanların Sınıflandırılması Konusundaki Durumları", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 207-208), Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Karatekin, K., Salman, M., Uysal, C. (2017) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 97-98), Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017) |
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., Salman, M. (2017) "BİYOLOJİ VE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017) |
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., Salman, M. (2015) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış Değişimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", International Conference on Primary Education , (pp. 36), Nevşehir, Türkiye, (Ekim 2015) |
Salman, M. (2012) "Türkiye'deki Evrim Tartışmalarının Boyutları", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 198), Sinop, Türkiye, (Ekim 2012) |
Alaş, A., Kışoğlu, M., Doğru, A., Kamer, S., Öz, S., Salman, M. (2011) "İlköğretim öğrencilerinin çevre okuryazarlıklarını arttırmaya yönelik eğitsel etkinliklerin geliştirilmesi", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 191), Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011) |
Salman, M., Dinç, M. (2010) "Ülkemizdeki Biyoloji Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşımla İlgili Yapılan Çalışmaların Kısa Bir Değerlendirmesi", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 331-346), Antalya, Türkiye, (Mayıs 2010) |
Kamer, S.T., Salman, M. (2009) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİMİ TUTUM VE DA VRANIŞLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ (CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)", Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu , (pp. 466-473), Giresun, Türkiye, (Kasım 2009) |
Kayıt Yok |
Salman, M. (2022) "Bilimsel Okuryazarlık", Kitap: Yeni Okuryazarlıklar: Değişen Metin Algısı ve 21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) cumhuriyet international journal of education, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) international journal of social sciences in turkish cultural geography, 2016 |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi
Hayef:journal of education (Online)
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
2 |
5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
3 |
Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"
International Online Journal of Educational Sciences
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
4 |
The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process
Educational Policy Analysis and Strategic Research
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
5 |
İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
6 |
The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine
International Journal of Psychology and Educational Studies
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
7 |
Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Mustafa Kışoğlu
Aksaray Üniversitesi
|
2011 - 2018 | 5 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2022 | 4 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 - 2022 | 4 |
Tahsin Yıldırım
Aksaray Üniversitesi
|
2015 - 2018 | 4 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 3 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2016 - 2018 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 | 2 |
Cevdet Uysal
-
|
2017 - 2019 | 2 |
Kastamonu Üniversitesi
|
2021 | 1 |
-
|
2009 | 1 |
Ali Sülün
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Turan Güven
-
|
2021 | 1 |
Dilek Şahinpınar
-
|
2022 | 1 |
Ali Alaş
Necmettin Erbakan Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Arzu Doğru
Aksaray Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Muhittin Dinç
-
|
2010 | 1 |
Azize Onur
-
|
2016 | 1 |
Selim Öz
-
|
2011 | 1 |
Serdal Kamer
-
|
2011 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi | 284 |
Anahtar Kelimeler | Biyoloji Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 5 | 30 | 15 | 30 | 20 | 0 | 60 | 102 | 0 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 465 . | 472 . | 533 . | 512 . | 527 . | - | 563 . | 515 . | - | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 327 . | 319 . | 335 . | 317 . | 310 . | - | 331 . | 269 . | - | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 65 . | 64 . | 72 . | 63 . | 61 . | - | 47 . | 30 . | - | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 15 . | 15 . | 17 . | 21 . | 16 . | - | 12 . | 9 . | - | - |
Toplam Yayın | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | 0 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |