img

Doç. Dr. Muhammed SALMAN

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
25
Atıf
10
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Araştırma Alanları
Biyoloji Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2007, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2003, 2006
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2003
Lisans, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 1998, 1999
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 76, 2007 Mayıs, 2007
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi
2014-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2009-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2021-, Myo/Yüksekokul Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2019-2020, Dekan Yardımcısı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Songül Sipahi, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının ve görüşlerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
İlknur Aydın, Yüksek Lisans, Scamper tekniğinin 5-6 yaş çocuklarının çevreye yönelik farkındalık ve tutumlarına etkisinin incelen, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Servet Öz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismar ve ihmaline yönelik farkındalıklarının incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ceylan Ergül, Yüksek Lisans, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik fen eğitimi faaliyetlerine ilişkin öğretmenlerin gör, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Rabia Aydın, Yüksek Lisans, Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Azize Acet, Yüksek Lisans, Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük ya, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Dilek Şahinpınar, Yüksek Lisans, Okulöncesi öğretmenlerinin çevre eğitimi konusundaki görüşleri ve yeterlilikleri, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Fatma Türk, Yüksek Lisans, Çoklu yöntemlere dayalı etkinliklerin 48-60 aylık çocuklara canlıların sınıflandırılması temasının ö, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Esma Türkyılmaz, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutum, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
2021-2022, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2021-2022, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans
2020-2021, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2020-2021, Genel Biyoloji, Lisans
2020-2021, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans
2020-2021, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2020-2021, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2019-2020, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2019-2020, Genel Biyoloji, Lisans
2019-2020, Erken çocuklukta Fen Eğitimi, Lisans
2019-2020, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2019-2020, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2019-2020, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2018-2019, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2018-2019, Genel Biyoloji, Lisans
2018-2019, Fen Eğitimi, Lisans
2018-2019, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2018-2019, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2018-2019, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2017-2018, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2017-2018, Genel Biyoloji, Lisans
2017-2018, Fen Eğitimi, Lisans
2017-2018, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2017-2018, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2016-2017, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2016-2017, Genel Biyoloji, Lisans
2016-2017, Fen Eğitimi, Lisans
2016-2017, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2016-2017, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2016-2017, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans
2015-2016, Okul öncesi Fen Öğretimi Araştırmaları, Yüksek Lisans
2015-2016, Genel Biyoloji, Lisans
2015-2016, Fen Eğitimi, Lisans
2015-2016, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2015-2016, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2015-2016, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans
2015-2016, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans
2014-2015, Genel Biyoloji, Lisans
2014-2015, Fen Eğitimi, Lisans
2014-2015, ANNE-ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans
2014-2015, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2014-2015, SEÇMELİ III(ÇOC. VE ERG.DÖN.CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİ), Lisans
2014-2015, ARAŞTIRMA PROJESİ, Lisans
2014-2015, Anne çocuk sağlığı ve ilk yardım, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Şahinpınar, D., Salman, M. (2022) "The Opinions and Competencies of Preschool Teachers on Environmental Education", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7 (19) pp. 1952-1982 Link DOI  
Yılmaz, A., Salman, M. (2022) "Investigation of the Relationship Between Pre-service Teachers' Critical Thinking Dispositions and Attitudes Towards Socioscientific Issues", E-International Journal of Educational Research, 13 (1) pp. 203-219 Link DOI  
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2022) "The cognitive structures of high school students regarding immunity before the Covid-19 pandemic", International Journal of Curriculum and Instruction, 14 (3) pp. 1963-1982 Link  
Yılmaz, A., Salman, M. (2022) "Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi", Hayef:journal of education (Online), 19 (1) pp. 30-43 [TR Dizin] Link DOI  
Salman, M., Akcaoğlu, M.Ö., Ergün, M. (2021) "The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 150-166 Link DOI  
Salman, M., Yılmaz, A., Ergün, M. (2021) "Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (3) pp. 754-776 Link DOI  
Salman, M., Yılmaz, A. (2021) "The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine", International Journal of Psychology and Educational Studies, 8 (0) pp. 83-98 Link DOI  
Salman, M., Güven, T. (2021) "Evrim Yararlılık Ölçeği : Geliştirme, Güvenirlilik ve Geçerlilik Çalışmaları", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (3) pp. 778-788 [TR Dizin] Link DOI  
Karatekin, K., Salman, M., Uysal, C. (2019) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (4) pp. 1747-1756 [TR Dizin] Link DOI   
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., Salman, M. (2018) "Analysis of Geography and Biology Teachers’ Self-Efficacy in Environmental Education", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 240-254 Link   
Onur, A., Çağlar, A., Salman, M. (2016) "5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5) pp. 2457-2468 [TR Dizin] Link   
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., Salman, M., Sülün, A. (2016) "İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması", Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 299-318 [TR Dizin] Link DOI   
Salman, M. (2022) "Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin STEM Tabanlı Biyoloji ve Laboratuvar Etkinliklerine Yönelik Görüşleri ve 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi", IV.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ , (pp. 56), Ankara, Türkiye, (Aralık 2022
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2019) "Bağışıklık ile ilgili 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin zihinsel yapıları", V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 472), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2019
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyomoleküllere İlişkin Görsel Okuryazarlık Durumları", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 135), Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2018
Karatekin, K., Salman, M., Çağlar, A. (2018) "İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Çevresel Değerleri", IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu. , (pp. 418-426), Bakü, Azerbaycan, (Aralık 2018
Salman, M., Altunoğlu, B.D. (2017) "Okulöncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayvanların Sınıflandırılması Konusundaki Durumları", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 207-208), Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
Karatekin, K., Salman, M., Uysal, C. (2017) "Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 97-98), Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017
Yıldırım, T., Kışoğlu, M., Salman, M. (2017) "BİYOLOJİ VE COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ", III. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu , Üsküp, Makedonya, (Ekim 2017
Kışoğlu, M., Yıldırım, T., Salman, M. (2015) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış Değişimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", International Conference on Primary Education , (pp. 36), Nevşehir, Türkiye, (Ekim 2015
Salman, M. (2012) "Türkiye'deki Evrim Tartışmalarının Boyutları", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 198), Sinop, Türkiye, (Ekim 2012
Alaş, A., Kışoğlu, M., Doğru, A., Kamer, S., Öz, S., Salman, M. (2011) "İlköğretim öğrencilerinin çevre okuryazarlıklarını arttırmaya yönelik eğitsel etkinliklerin geliştirilmesi", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 191), Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011
Salman, M., Dinç, M. (2010) "Ülkemizdeki Biyoloji Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşımla İlgili Yapılan Çalışmaların Kısa Bir Değerlendirmesi", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 331-346), Antalya, Türkiye, (Mayıs 2010
Kamer, S.T., Salman, M. (2009) "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM ELEMANLARININ SINIF YÖNETİMİ TUTUM VE DA VRANIŞLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ (CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)", Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu , (pp. 466-473), Giresun, Türkiye, (Kasım 2009
Kayıt Yok
Salman, M. (2022) "Bilimsel Okuryazarlık", Kitap: Yeni Okuryazarlıklar: Değişen Metin Algısı ve 21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) cumhuriyet international journal of education, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) international journal of social sciences in turkish cultural geography, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
; A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Avrupa Yeterlilikler ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi
Hayef:journal of education (Online)
0 0 0 0 0 3 0 0 3
2
5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması
Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 1 0 1 0 0 2
3
Examination of Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Pedagogical Formation"
International Online Journal of Educational Sciences
0 0 0 1 0 0 0 0 1
4
The COVID-19 Pandemic: Teacher Candidates’ Views regarding the Virus and Vaccination Process
Educational Policy Analysis and Strategic Research
1 0 0 0 0 0 0 0 1
5
İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
0 0 0 0 1 0 0 0 1
6
The Relationship between the Attitude Towards Socioscientific Issues and Views on COVID-19 and Vaccine
International Journal of Psychology and Educational Studies
0 0 0 0 0 1 0 0 1
7
Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması
Kastamonu Eğitim Dergisi
0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Mustafa Kışoğlu
Aksaray Üniversitesi
2011 - 2018 5
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2022 4
Kastamonu Üniversitesi
2021 - 2022 4
Tahsin Yıldırım
Aksaray Üniversitesi
2015 - 2018 4
Kastamonu Üniversitesi
2017 - 2019 3
Kastamonu Üniversitesi
2016 - 2018 2
Kastamonu Üniversitesi
2021 2
Cevdet Uysal
-
2017 - 2019 2
Kastamonu Üniversitesi
2021 1
-
2009 1
Ali Sülün
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2016 1
Turan Güven
-
2021 1
Dilek Şahinpınar
-
2022 1
Ali Alaş
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2011 1
Arzu Doğru
Aksaray Üniversitesi
2011 1
Muhittin Dinç
-
2010 1
Azize Onur
-
2016 1
Selim Öz
-
2011 1
Serdal Kamer
-
2011 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8598
YÖKSİS Bilim Alanı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi 284
Anahtar Kelimeler Biyoloji Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 30 15 30 20 0 60 102 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 465 . 472 . 533 . 512 . 527 . - 563 . 515 . - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 327 . 319 . 335 . 317 . 310 . - 331 . 269 . - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 65 . 64 . 72 . 63 . 61 . - 47 . 30 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 15 . 15 . 17 . 21 . 16 . - 12 . 9 . - -
Toplam Yayın 1 2 3 3 2 0 4 6 0 0
Toplam Makale 0 2 0 1 1 0 4 4 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Toplam Bildiri 1 0 3 2 1 0 0 1 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 0 0 3 3 0 0
Makale (Ulusal) 0 2 0 0 1 0 1 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 3 2 1 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri