img
Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ

Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ

  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
71
Atıf
358
h-index
10
Proje
9
WoS
Yayın
3
Atıf
7
h-index
2
Scopus
Yayın
5
Atıf
9
h-index
2
Google Scholar
Yayın
56
Atıf
675
h-index
14
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri (Dr), 2008, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., 2000, 2004
Araştırma Alanları
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri (Dr), 2008, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., 2000, 2004
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 70, 2014
Çalıştay, Dijital Zorbalık Çalıştayı, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 04-04-2024, 04-04-2024
Konuşmalarım, 10 Kasım Atatürk'ü Anma Etkinlikleri kapsamında "Atatürk ve Eğitim" başlıklı Konferans, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 10-11-2023, 10-11-2023
Konuşmalarım, 100. Yılında Cumhuriyet ve Eğitim Paneli, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 01-11-2023, 01-11-2023
Değerlendirme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara, 30-06-2023, 31-07-2023
Değerlendirme, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, İzmir, 19-04-2023, 13-05-2023
Değerlendirme, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Balıkesir, 25-08-2023, 25-09-2023
Değerlendirme, International Journal of Curriculum and Instruction Dergisi, Ankara, 15-03-2022, 15-04-2022
Değerlendirme, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, İzmir, 01-05-2022, 21-05-2022
Değerlendirme, Folklor Akademi Dergisi, İstanbul, 29-12-2022, 26-01-2023
Değerlendirme, Turkish Studies Journal, Ankara, 30-11-2022, 30-12-2022
Seminer, Akademik Yazım Ve Araştırma Teknikleri, Kastamonu, 05-01-2021, 06-01-2021
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 04-02-2021, 04-02-2021
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 04-02-2021, 04-02-2021
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye, 20-07-2020, 20-07-2020
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye, 07-07-2020, 07-07-2020
Değerlendirme, Tarihyazımı, Tarihyazımı Dergisi, 12-06-2020, 12-06-2020
Değerlendirme, Eğitim ve Bilim, Eğitim ve Bilim Dergisi, 14-06-2020, 14-06-2020
Değerlendirme, Eğitim ve Bilim, Eğitim ve Bilim Dergisi, 08-03-2020, 08-03-2020
Çalıştay, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Çalıştayı, Ankara Üniversitesi, Ankara, 03-02-2020, 04-02-2020
Kongre Düzenleme, V. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (TURKCESS-5), İstanbul, 01-02-2020
Konuşmalarım, Beceri Odaklı Öğretim, Kastamonu Behcet Necatigil İlkokulu, Türkiye, 25-06-2019, 25-06-2019
Kongre Düzenleme, VII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2020), Kastamonu Üniversitesi, Türkiye, 15-10-2019
Değerlendirme, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 03-08-2019, 04-08-2019
Değerlendirme, Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23-07-2019, 20-08-2019
Değerlendirme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 12-02-2019, 26-02-2019
Değerlendirme, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 24-07-2019, 03-08-2019
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye, 17-06-2019, 17-06-2019
Seminer, Müzeyi Keşfediyorum-Müzede Öğreniyorum, Kastamonu Müzesi, Türkiye, 20-05-2019, 21-05-2019
Değerlendirme, Jüri Görevi, Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Türkiye, 26-06-2019, 26-06-2019
Değerlendirme, Jüri Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye, 05-12-2019, 05-12-2019
Değerlendirme, Africa Education Review, Africa Education Review, 20-02-2018, 18-03-2018
Değerlendirme, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 02-10-2018, 13-10-2018
Çalıştay, Kanıt Temelli Öğrenmeye Dayalı Öğretim, Eğitim Fakültesi, Türkiye, 12-05-2017, 12-05-2017
Seminer, Türk İslam Bilginleri Atölyesi, KYK Rabia Gülnuş Öğrenci Yurdu, Türkiye, 17-03-2017, 17-03-2017
Çalıştay, Hanönü Çalıştayı, Hanönü, Türkiye, 25-02-2016, 25-02-2016
Konuşmalarım, Türkiye’de Öğretmen Eğitimin Dünü ve Bugünü Paneli, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkiye, 16-03-2016, 16-03-2016
Seminer, Dünden Bugüne Öğretmenlik, Fen Lisesi Seminer Salonu, Türkiye, 11-07-2016, 13-07-2016
Çalışma, Erasmus Staff Mobility for Teaching Programme, Malopolska School of Economics Üniversitesi, Polonya, 09-05-2016, 13-05-2016
Değerlendirme, Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 09-12-2016, 16-12-2016
Çalıştay, Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme Eğitim Programı ve Uzman Toplantıları, Ankara, Türkiye, 10-03-2015, 12-03-2015
Çalıştay, Ortaöğretimde Yapısal Çözüm Arayışları Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 12-03-2013, 12-03-2013
Kongre Düzenleme, Eğitim Felsefesi Ulusal Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, Türkiye, 21-11-2013, 23-11-2013
Çalıştay, 19th EUROCLIO Annual Conference and Professional Training Development Course, Antalya, Türkiye, 01-04-2012, 07-04-2012
Kongre Düzenleme, Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop Üniversitesi, Türkiye, 01-10-2012, 03-10-2012
Sertifika, Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı, Gazi Üniversitesi Gazi eğitim Fakültesi, Türkiye, 19-07-2012, 27-07-2012
Değerlendirme, Sempozyum Tanıtım Yazısı, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15-08-2012, 15-08-2012
Çalıştay, I. Bilim ve Sanat Kurulları Toplantısı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye, 03-06-2011, 03-06-2011
Çalıştay, Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Bir “Profesyonel” olarak öğretmen Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye, 01-03-2010, 03-03-2010
Rapor, Öğretmen Özerkliği Alt Grubu Sonuç Raporu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye, 01-03-2010, 03-03-2010
Çalıştay, Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakültelerinde Lisans ve Lisansüstü Eğitimin İrdelenmesi Çalı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye, 01-03-2009, 03-03-2009
Çalıştay, İçerik Analizi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye, 19-10-2009, 19-10-2009
Konuşmalarım, Öğretmen Okullarının Açılışının 161. Yılı, Ankara, Türkiye, 14-03-2009, 14-03-2009
Konuşmalarım, Atatürk ve Eğitim Paneli, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kastamonu, 29-05-2009, 29-05-2009
Kongre Düzenleme, HEIRNET (The History Educators International Research Network) Conference -2007, Marmara Üniversitesi, Türkiye, 10-09-2007, 12-09-2007
Değerlendirme, 5. Bilim Şenliği, Boyabat, 30-05-2007, 01-06-2007
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitim Bilimleri Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
2020-, Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2014-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2014-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2008-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü, Türkiye
2006-2008, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005-2006, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., Türkiye
2023-, Anabilim Dalı Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-2022, Akademik Teşvik, Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-, İkili Anlaşmalar ve Protokoller Birim Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-, Muayene ve Kabul Komisyonu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2020-, Yönetim Kurulu Üyeliği, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2019-, Yayın Komisyonu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2018-2019, Birim Araştırma Geliştirme Komisyonu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2016-2022, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Birim Koordinatörlüğü Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2015-2019, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2014-2016, Fakülte Mezuniyet Programı Komisyonu Üyesi, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2010-2014, Ek Ders İşleri Komisyonu Üyesi, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Elif Kocakır, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersi öğretim programları ve ders kitaplarının (1968-2022) çevre eğitimi açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Berna Kesim, Yüksek Lisans, Okul kültürü çerçevesinde bir iletişim aracı olarak okullarda sosyal medya kullanımı, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Yavuz Selim Bulut, Yüksek Lisans, İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki okul değerlerinin belirlenmesi: Bir durum çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
İhsan Yılmaz, Yüksek Lisans, Okul yöneticilerinin saygınlıklarının belirlenmesi: Bir durum çalışması, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
2020-2021, SOSYAL BİLGİLERDE TARİH ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans
2020-2021, MÜZE EĞİTİMİ, Lisans
2020-2021, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2020-2021, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, Lisans
2020-2021, SEÇMELİ(MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI), Lisans
2020-2021, FELSEFEYE GİRİŞ, Lisans
2020-2021, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2020-2021, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2020-2021, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2019-2020, SEÇMELİ II(EĞİTİMİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ), Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2019-2020, ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, Yüksek Lisans
2019-2020, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2019-2020, SOSYOLOJİYE GİRİŞ, Lisans
2019-2020, FELSEFE, Lisans
2019-2020, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2019-2020, EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA, Lisans
2019-2020, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2019-2020, MÜZE EĞİTİMİ, Lisans
2019-2020, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2019-2020, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, Lisans
2019-2020, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2018-2019, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2018-2019, SOSYOLOJİYE GİRİŞ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2018-2019, SEÇMELİ II(EĞİTİMİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ), Lisans
2018-2019, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2018-2019, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2018-2019, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, Lisans
2018-2019, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2018-2019, SEÇMELİ(MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI), Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2017-2018, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2017-2018, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2017-2018, SEÇMELİ II(EĞİTİMİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ), Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2017-2018, SEÇMELİ I(KÜRESELEŞME VE EĞT. SİS. YAN.), Lisans
2017-2018, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2017-2018, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2017-2018, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2017-2018, KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM, Yüksek Lisans
2016-2017, SEÇMELİ II(KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM SİS. YAN.), Lisans
2016-2017, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, SEÇMELİ I(KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM SİS. YAN.), Lisans
2016-2017, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2016-2017, KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM, Yüksek Lisans
2016-2017, FELSEFEYE GİRİŞ, Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2015-2016, REHBERLİK, Lisans
2015-2016, TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ, Lisans
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2015-2016, SEÇMELİ I(KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM SİSTEMİNE YAN.), Lisans
2015-2016, KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM, Yüksek Lisans
2015-2016, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2015-2016, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2015-2016, ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2015-2016, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2014-2015, EĞİTİM FELSEFESİ, Lisans
2014-2015, SEÇMELİ II(EĞİTİMİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ), Lisans
2014-2015, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2014-2015, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2014-2015, EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, Lisans
2014-2015, EĞİTİM SOSYOLOJİSİ, Yüksek Lisans
2014-2015, ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Yüksek Lisans
2014-2015, REHBERLİK, Lisans
2014-2015, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2014-2015, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
Kayıt Yok
Ders Kitapları ve Paydaş Görüşleri Bağlamında Türkiye’de Çocuk İmgesinin Dönüşümü (1923-2023): Yüz Yıllık Çocukluk TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2024  
Palyatif Hasta Yakınlarına Destek BAP Proje: Yürütücü , 2024  
Çocuktan Al Tarihi! TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Danışman , 2023  
Kadınlar da Oradaydı! TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2018-2022  
Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Öğretmen, Okul Yöneticisi ve Veli Görüşlerine Göre Belirlenmesi BAP Proje: Yürütücü , 2018-2019  
Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi BAP Proje: Yürütücü , 2017-2019  
Ulusal Basına Göre Demokrat Parti Dönemi Ahlak Anlayışı BAP Proje: Araştırmacı , 2016-2017  
Tolerance Building through History Education in Georgia Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Proje İzleyiciliği , 2010-2010  
A Key to Europe Innovative Methodology in Turkish School History Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Araştırmacı , 2009-2011  
Kayıt Yok
Kesim, B., ALABAŞ, R. (2024) "Social Media Use in Primary and Secondary Education Institutions as a Communication Tool in the Framework of School Culture", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1) pp. 255-297 [TR Dizin] DOI     
Bulut, Y.S., ALABAŞ, R. (2023) "Okul Yöneticisi, Öğretmen ve Velilerin Görüşlerine Göre Okul Değerleri", Araştırma ve Deneyim Dergisi, 8 (2) pp. 184-210 Link    
ALABAŞ, R., SEVAL, Y.A. (2021) "The Ethical Value of Human and Environmental Relations: The Place of Environmental Ethics in Geography Curriculum and Textbooks in Turkey", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6 (16) pp. 1851-1906 DOI    
Yılmaz, İ., ALABAŞ, R. (2019) "Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması", İlköğretim Online, 18 (4) pp. 2128-2146 Link DOI     
ALABAŞ, R., AKYÜZ, H.İ., KAMER, S.T. (2019) "Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algılarının Belirlenmesi", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (44) pp. 429-448 Link    
ALABAŞ, R. (2019) "Moral Values in School Textbooks during the Second Constitution and Early Republican Periods: The Case of the Lectures on Morality", International Online Journal of Educational Sciences, 11 (3) pp. 73-86 Link DOI    
ALABAŞ, R. (2019) "Environmental Topics and Environmental Ethics in Primary School Humanities and Social Sciences Education during the Late Ottoman Period (1913-1918)", International Electronic Journal of Environmental Education, 9 (2) pp. 120-141 Link    
Yılmaz, İ., ALABAŞ, R. (2019) "Determining the reputation of school administrators: A case study", Elementary Education Online, 18 (4) pp. 2128-2146 DOI   
ALABAŞ, R. (2018) "Cumhuriyet’in İlk Yıllarında İlk Mekteplerde İnsani ve Toplumsal Değerler Eğitimi: Resimli, Yeni Musâhabât-ı Ahlâkıye ve Medeniye Ders Kitabı Örneği", Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 18 (36) pp. 55-87 [TR Dizin]    
ALABAŞ, R. (2018) "Study on the First Appearance of Social Studies in the Elementary School Program in Turkey", International Education Studies, 11 (11) pp. 95-108 Link DOI    
ALABAŞ, R. (2018) "Çocuk Haftası Dergisi ve Çocuk Eğitimi Açısından İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (5) pp. 1765-1784 [TR Dizin] Link DOI    
ALABAŞ, R., Yılmaz, İ. (2018) "Evaluation of Candidate Teacher Training Process from the Viewpoint of Mentor Teachers", Journal of Education and Training Studies, 6 (11) pp. 12-26 Link DOI    
KAMER, S.T., ALABAŞ, R. (2017) "Ahlâk Terbiyesi Kongresi ve Basına Yansımaları", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (2) pp. 821-848 [TR Dizin] Link    
ALABAŞ, R. (2016) "Türk Eğitim Tarihi Dersinin Önemi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri", Cumhuriyet International Journal of Education, 5 (4) pp. 89-102 Link DOI   
ALABAŞ, R., KAMER, S.T. (2016) "Afacan Çocuk Gözü Dergisi ve Çocuğun Vatandaş Olarak Eğitimi", Turkish Studies, 11 (3) pp. 77-92 [TR Dizin] Link DOI     
ALABAŞ, R., KAMER, S.T., Polat, Ü. (2012) "Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar", e- International Journal of Educational Research, 3 (4) pp. 89-107 Link   
Dilek, D., ALABAŞ, R., İzmir, E.K. (2022) "Kadınların Eğitim Hakları Mücadelesi: Kadın Eğitiminin Öğretiminde Öğretim Materyalleri Geliştirme", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Adana, Türkiye, (Eylül 2022
ALABAŞ, R. (2019) "II. Meşrutiyet Dönemi Erken Çocukluk Eğitiminde İlköğretim Müfredatlarında Oyunun Yeri", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 75-78), Kars, Türkiye, (Ekim 2019
ALABAŞ, R. (2019) "II. Meşrutiyet Döneminde İzlenen Okul Öncesi Eğitim Programı ve Özellikleri: “Ana Mekteplerine Mahsus Müfredat”", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 3-6), Kars, Türkiye, (Ekim 2019
ALABAŞ, R. (2018) "2018 Öğretim Programlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Yeri", II. Uluslararası Kadın Kongresi , (pp. 1316-1323), İzmir, Türkiye, (Aralık 2018
ALABAŞ, R. (2018) "Cumhuriyetin İlk Ders Kitaplarından Musâhabât-ı Ahlâkiyeve Medeniye’de Ahlaki Değerler", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 256-265), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2018 
ALABAŞ, R. (2018) "İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Değerler", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 273-289), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2018 
ALABAŞ, R., Yılmaz, İ. (2017) "Difficulties in Implimenting the Candidate Teacher Training Program: A Qualitative Study", International Conference on Quality in Higher Education , (pp. 345), Sakarya, Türkiye, (Aralık 2017
ALABAŞ, R. (2017) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algısı", Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8) , (pp. 893-894), Ankara, Türkiye, (Aralık 2017
ALABAŞ, R. (2017) "Danışman Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Aday Öğretmen Yetiştirme Programının Değerlendirilmesi", Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8) , (pp. 910-911), Ankara, Türkiye, (Ekim 2017 
ALABAŞ, R. (2017) "Sosyal Bilgiler Dersinin İçeriği ve Amaçları Çerçevesinde 1968 İlkokul Programı", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 315-316), Eskişehir, Türkiye, (Temmuz 2017
ALABAŞ, R. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Türk Eğitim Tarihi Dersine Yönelik Düşüncelerinin Belirlenmesi", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 218-219), Eskişehir, Türkiye, (Temmuz 2017
ALABAŞ, R., Yılmaz, İ. (2017) "Danışman Öğretmenlerin ”Aday Öğretmen Yetiştirme Programı”na İlişkin Görüşleri: Kastamonu Örneği", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 433), Kastamonu, Türkiye, (Nisan 2017
ALABAŞ, R. (2016) "Türk Eğitim Tarihinde Masalın Kullanımı ve Günümüz Eğitimindeki Yeri: Türk Dünyası Masalları Örneği", Uluslararası Türk Dünyası’nda İlmi Araştırmalar Sempozyumu , (pp. 400-407), Celalabad, Kırgızistan, (Aralık 2016 
ALABAŞ, R. (2016) "Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programlarında Tarih Dersinin Yeri", 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , (pp. 266), Muğla, Türkiye, (Ağustos 2016  
KAYMAKCI, S., ALABAŞ, R., KAMER, S.T. (2016) "Prof. Dr. Abdullah Demirtaş, Hayatı ve Türk Eğitim Tarihindeki Yeri", 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , (pp. 102), Muğla, Türkiye, (Ağustos 2016
ALABAŞ, R. (2016) "Türk Eğitim Tarihi Dersinin Önemi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri", 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , (pp. 139), Muğla, Türkiye, (Ağustos 2016
ALABAŞ, R., KAYMAKCI, S. (2012) "Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Türk Dünyasının Yeri", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 4), Sinop, Türkiye, (Eylül 2012 
ALABAŞ, R. (2012) "Çocuk Duygusu Dergisinde Yer Alan Şiirlerin Tema Bakımından İncelenmesi", 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu , (pp. 253-260), Ankara, Türkiye, (Haziran 2012  
Ulusoy, M., Yıldız, S., ALABAŞ, R. (2012) "Okul Öncesi Dönemde Tarih Eğitimi: Tarih Öğretimi Üzerine Veli Görüşleri", 2nd International Symposium on History Education , (pp. 74), Trabzon, Türkiye, (Haziran 2012
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2012) "Tarih Derslerinde Oluşturmacı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarını Kullanmak Mümkün mü?", 2nd International Symposium on History Education , (pp. 81), Trabzon, Türkiye, (Haziran 2012
Polat, Ü., ALABAŞ, R., KAMER, S.T. (2011) "Lisansüstü Eğitimde Danışman ve Öğrenci İlişkisi Üzerine Bir Araştırma", IV. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu , (pp. 113-125), Ankara, Türkiye, (Ekim 2011
ALABAŞ, R. (2011) "Öğretmenlik Mesleğinin Saygınlığı Üzerine Bir Araştırma Öğretmen Gözüyle Saygınlıkları", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 17), Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011 
ALABAŞ, R. (2011) "Social Studies Teachers’ Conception of Postgraduate Education Preferences and Its Contribution to Their Professions", 3rd World Conference on Educational Sciences- 2011 , (pp. 2897-2901), Istanbul, Türkiye, (Ocak 2011    
ALABAŞ, R. (2010) "Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Geçişte Vatandaşlık Eğitimi: Mithad Sadullah’ın Musahabât-ı Ahlâkiye ve Medeniye Üzerine Bir İçerik Analizi", CIEPO 19 Uluslararası Osmanlı Öncesi ve Dönemi Osmanlı Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 13-14), Van, Türkiye, (Temmuz 2010
ALABAŞ, R., Polat, Ü., KAMER, S.T. (2010) "A Research on University Students Opinions about European Union", 2nd International Congress of European Turks , (pp. 842-853), Antwerp, Belçika, (Nisan 2010  
ALABAŞ, R. (2010) "Primary School Students’ Conceptions of Citizenship", World Conference on Educational Sciences (WCES-2010) , (pp. 2528-2532), Istanbul, Türkiye, (Ocak 2010    
ALABAŞ, R., Dilek, D. (2009) "Primary School Students’ Conceptions of History", World Conference on Educational Sciences - New Trends and Issues in Educational Sciences , (pp. 1605-1610), Nicosia, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Ocak 2009    
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2008) "İlköğretim Öğrencilerinin Tarihe Yükledikleri Anlamlar Nedir?", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 91-92), Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2008
ALABAŞ, R., Pamuk, A. (2008) "Kanıt Temelli Öğrenme Uygulamalarına Bir Örnek: Tarih Derslerinde Karikatürlerin Kullanımı", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 82-83), Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2008
İBRET, B.Ü., ALABAŞ, R. (2007) "Öğretmenlik Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri", 1.Ulusal İlköğretim Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2007 
ALABAŞ, R., KAMER, S.T. (2007) "Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi Uygulayıcı Görüşlerinin Nitel Analizi", 1. Ulusal İlköğretim Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2007  
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2007) "Teaching History and a Sense of Citizenship: Trabzon Model", History Educators International Research Network Symposium (HEIRNET 2007) , (pp. 49), İstanbul, Türkiye, (Eylül 2007  
ALABAŞ, R. (2022) "Geçmişin İzinde Kadınların Mücadelesi 2: Eğitim Hakları(Editör)", : Yeni İnsan, ISBN: 978-625-8309-40-9 
ALABAŞ, R. (2019) "Cumhuriyet ve Çocuk: Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Çocuk Dergileri", İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, ISBN: 978-605-7764-07-2 
ALABAŞ, R. (2010) "Eğitim ve Sosyal Değişim", Kitap: Günümüzde Eğitim, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 230 / 236, ISBN: 978-605-364-110-0 
ALABAŞ, R. (2022) "Fatma Seher Erden (Kara Fatma)", Kitap: Geçmişin İzinde Millî Mücadele Döneminin Olağanüstü Kadınları, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 5 / 10, ISBN: 978-625-8309-38-6 
ALABAŞ, R. (2022) "Naciye Hanım (Suman)", Kitap: Geçmişin İzinde Yakın Tarihimizin Olağanüstü Kadınları, : Yeni İnsan, Bölüm Sayfaları: 23 / 27, ISBN: 978-625-8309-37-9 
ALABAŞ, R. (2022) "Safiye Ali", Kitap: Geçmişin İzinde Yakın Tarihimizin Olağanüstü Kadınları, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 69 / 72, ISBN: 978-625-8309-37-9 
ALABAŞ, R. (2022) "Aziz Haydar", Kitap: Geçmişin İzinde Yakın Tarihimizin Olağanüstü Kadınları, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 19 / 22, ISBN: 978-625-8309-37-9 
İzmir, E.K., ALABAŞ, R. (2022) "Kadınların Eğitim Haklarını Kazanma Mücadelesinin Tarihsel İzlerini Sürmek: Kanıt Temelli Çalışma Yaprakları Geliştirme", Kitap: Kadın Tarihi Nasıl Öğretilir?, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 33 / 73, ISBN: 978-625-8309-34-8 
ALABAŞ, R. (2021) "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ve Saygınlığı", Kitap: 2023’e Doğru Türk Eğitime Görüş Görüş ve Öneriler Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme, Ankara/Türkiye : Türk Eğitim Sen Yayınları, Bölüm Sayfaları: 175 / 188, ISBN: 978-605-73776-0-9 
ALABAŞ, R. (2020) "Değerler Açısından İlkokul ve Ortaokul (2018) Öğretim Programları", Kitap: Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski’ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür, Ankara : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 454 / 475, ISBN: 978-625-7228-51-0 
ALABAŞ, R. (2020) "Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programlarında Tarih Dersinin Yeri (1924-1950)", Kitap: Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman’a Armağan, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 97 / 113, ISBN: 978-625-7228-58-9 
ALABAŞ, R., Dilek, D. (2020) "Kanıt Temelli Öğrenme-Öğretme", Kitap: Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-IV, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 187 / 228, ISBN: 978-625-7228-07-7 
ALABAŞ, R. (2019) "Sosyal Bilgiler ve Sosyoloji", Kitap: Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 707 / 746, ISBN: 978-605-80060-2-7 
ALABAŞ, R. (2017) "Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algısı", Kitap: Eğitime Farklı Bakış, Ankara/Türkiye : Eyuder Yay, Bölüm Sayfaları: 101 / 121, ISBN: 978-975-2490-20-8 
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2016) "Vatandaşlık ve Sosyal Bilgiler", Kitap: Sosyal Bilgiler Eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 333 / 351, ISBN: 978-605-364-981-6  
Dilek, D., ALABAŞ, R. (2014) "Öğrencilerde Tarihsel Düşünce Gelişimi", Kitap: Tarih Nasıl Öğretilir?, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan, Bölüm Sayfaları: 123 / 130, ISBN: 978-605-5895-15-0  
Dilek, D., ALABAŞ, R. (2014) "Tarihsel İmgelem", Kitap: Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 125 / 131, ISBN: 978-605-5895-15-0 
ALABAŞ, R. (2012) "Çocuk Hakları", Kitap: Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Ankara/Türkiye : Harf Yayınları, Bölüm Sayfaları: 21 / 28, ISBN: 978-975-6048-61-0 
Dilek, D., ALABAŞ, R. (2010) "Tarihsel İmgelem", Kitap: Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 104 / 110, ISBN: 978-605-5895-15-0 
Dilek, D., ALABAŞ, R. (2010) "Öğrencilerde Tarihsel Düşünce Gelişimi", Kitap: Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan, Bölüm Sayfaları: 123 / 130, ISBN: 978-605-5895-15-0 
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2009) "Tarih ve Kimlik", Kitap: Tarih Öğretim Yöntemleri, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 204 / 213, ISBN: 978-605-395-239-8 
Dilek, D., ALABAŞ, R. (2009) "Proje ve Proje Geliştirme Aşamaları", Kitap: Topluma Hizmet Uygulamaları, İstanbul/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 31 / 78, ISBN: 978-605-4282-16-6  
Pamuk, A., ALABAŞ, R. (2008) "Tarih Eğitimi ve Vatandaşlık Algısı: Trabzon Örneği", Kitap: 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 23 / 37, ISBN: 978-605-0001-12-9 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Geçmişin İzinde Millî Mücadele Döneminin Olağanüstü Kadınları, 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) Geçmişin İzinde Kadınların Mücadelesi 2: Eğitim Hakları Ortaokul Çalışma Kitabı, 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) Geçmişin İzinde Kadınların Mücadelesi 1: Eğitim Hakları Lise Çalışma Kitabı, 2022, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Africa Education Review, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Online Journal of Educational Sciences, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Studies, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Education Studies, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cumhuriyet International Journal of Education, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Education Studies, 2016
Üye, Tarih Eğitimcileri Birliği Derneği, 2009-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar 1 0 0 26 30 38 6 2 0 103
2 Cumhuriyet’in İlk Yıllarında İlk Mekteplerde İnsani ve Toplumsal Değerler Eğitimi: Resimli, Yeni Musâhabât-ı Ahlâkıye ve Medeniye Ders Kitabı Örneği 0 0 0 7 9 6 8 2 0 32
3 Çocuk Haftası Dergisi ve Çocuk Eğitimi Açısından İncelenmesi 0 0 0 2 5 5 7 0 0 19
4 Sosyal Bilgiler Eğitimi 0 0 0 2 5 1 11 0 0 19
5 Afacan Çocuk Gözü Dergisi ve Çocuğun Vatandaş Olarak Eğitimi 0 0 0 3 3 1 8 0 0 15
6 Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algılarının Belirlenmesi 4 0 0 3 7 1 0 0 0 15
7 Social Studies Teachers’ Conception of Postgraduate Education Preferences and Its Contribution to Their Professions 0 0 0 1 6 6 1 0 0 14
8 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi Uygulayıcı Görüşlerinin Nitel Analizi 0 0 0 4 4 2 2 2 0 14
9 Environmental Topics and Environmental Ethics in Primary School Humanities and Social Sciences Education during the Late Ottoman Period (1913-1918) 0 0 0 2 10 1 0 0 0 13
10 Study on the First Appearance of Social Studies in the Elementary School Program in Turkey 0 0 0 3 5 0 3 0 0 11
11 Primary School Students’ Conceptions of Citizenship 2 1 0 4 0 1 2 0 0 10
12 Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri 0 0 0 3 0 2 5 0 0 10
13 Türk Eğitim Tarihi Dersinin Önemi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri 0 0 0 4 1 4 1 0 0 10
14 Tarih Nasıl Öğretilir? 0 0 0 1 1 0 6 0 0 8
15 Moral Values in School Textbooks during the Second Constitution and Early Republican Periods: The Case of the Lectures on Morality 0 0 0 3 1 3 0 0 0 7
16 Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri 1 0 0 5 0 1 0 0 0 7
17 Ahlâk Terbiyesi Kongresi ve Basına Yansımaları 0 0 0 1 0 1 4 0 0 6
18 Bilim İnsanı Dr. Mustafa Eski’ye Armağan Eğitime Adanmış Bir Ömür 0 0 0 4 1 0 1 0 0 6
19 Cumhuriyet ve Çocuk: Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Çocuk Dergileri 0 0 0 1 2 1 2 0 0 6
20 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi 0 0 0 1 0 1 3 0 0 5
21 Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-IV 0 0 0 1 0 0 3 0 0 4
22 Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri 0 0 0 2 0 0 2 0 0 4
23 İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Değerler 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
24 Tarih Öğretim Yöntemleri 0 0 0 1 1 0 1 0 0 3
25 2018 Öğretim Programlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Yeri 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
26 Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
27 The Ethical Value of Human and Environmental Relations: The Place of Environmental Ethics in Geography Curriculum and Textbooks in Turkey 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
28 Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri 0 0 0 1 0 0 0 1 0 2
29 Çocuk Duygusu Dergisinde Yer Alan Şiirlerin Tema Bakımından İncelenmesi 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
30 Evaluation of Candidate Teacher Training Process from the Viewpoint of Mentor Teachers 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Öğretmenlik Mesleğinin Saygınlığı Üzerine Bir Araştırma Öğretmen Gözüyle Saygınlıkları 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
32 Öğretmenlik Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
33 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Türk Dünyasının Yeri 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
34 Topluma Hizmet Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kastamonu Üniversitesi
2007 - 2019 8
Dursun Dilek
Sinop Üniversitesi
2009 - 2022 8
Akif Pamuk
Marmara Üniversitesi
2007 - 2016 7
İhsan Yılmaz
Saime İnal Savi Sosyal Bilimler Lisesi (Turkey)
2017 - 2019 5
Ümit Polat
Niğde Üniversitesi
2010 - 2012 3
Kastamonu Üniversitesi
2012 - 2016 2
Esra Kaptan İzmir
Sinop Üniversitesi
2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2019 1
Kastamonu Üniversitesi
2007 1
YİNİLMEZ AKAGÜNDÜZ SEVAL
-
2021 1
Berna Kesim
-
2024 1
Melek Ulusoy
-
2012 1
Seçil Yıldız
-
2012 1
Yavuz Selim Bulut
-
2023 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
359.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
200.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
68.
971 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Eğitim Bilimleri 971
Anahtar Kelimeler Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 95 82 100 215 120 55 225 15 15
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 409 . 467 . 444 . 329 . 409 . 571 . 400 . 590 . 359 .
Sıra (Temel Alan İçinde) - 253 . 273 . 249 . 144 . 220 . 333 . 155 . 372 . 200 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 84 . 80 . 79 . 34 . 66 . 120 . 44 . 139 . 68 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - 8 . 8 . 7 . 4 . 8 . 17 . 3 . 19 . 5 .
Toplam Yayın 0 7 9 7 8 3 2 5 1 1
Toplam Makale 0 2 1 4 4 0 1 0 1 1
Toplam Kitap 0 1 1 0 2 3 1 4 0 0
Toplam Bildiri 0 4 7 3 2 0 0 1 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 2 2 0 1 0 1 1
Makale (Ulusal) 0 2 1 2 2 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 1 0 1 3 1 3 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 4 6 3 2 0 0 1 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri