img

Asst. Prof. Dr. Süleyman ÇİTE

  • Faculty Of Educatıon
  • Department Of Mathematıcs And Scıence Teachıng
  • Department Of Scıence Educatıon

General Information

Metrics

UNIS
Publication
22
Citation
15
h-index
2
Project
3
WoS
Publication
2
Citation
7
h-index
0
Scopus
Publication
3
Citation
9
h-index
2
Google Scholor
Publication
8
Citation
67
h-index
4
UN Sustainable Development Goals
Education History
Doctorate, United States, University Of Missouri-Columbia, , 2011, 2017
Postgraduate, United States, University Of Missouri-Columbia {Missouri}, , 2009, 2011
Undergraduate, Turkey, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
Research Fields
, Science Education
Publication Numbers by Years
Number of Citations by Years
Doctorate, United States, University Of Missouri-Columbia, , 2011, 2017
Postgraduate, United States, University Of Missouri-Columbia {Missouri}, , 2009, 2011
Undergraduate, Turkey, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2007
No Records
English, YDS, 90, 2019
English, YÖKDİL, 96, 2018
Seminar, Training and Cooperation Activity (German National Agency), Bonn, Germany, Almanya, 31-01-2024, 02-02-2024
[UAK]
[UAK] Educational Sciences Science Education Science Education
2023-, Doctor Lecturer, Full time, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey
2018-2023, Lecturer, Full time, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey
2012-2017, Research Assistant, Full time, University Of Missouri-Columbia, College Of Education, Science Education
2023-, Erasmus Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Turkey
No Records
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması I, Undergraduate
2022-2023, Disiplinlerarası Fen Öğretimi, Undergraduate
2022-2023, Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Undergraduate
2022-2023, Fen Bilimleri Laboratuvarı Uygulamaları, Undergraduate
2021-2022, Bilim Tarihi ve Felsefesi, Undergraduate
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması II, Undergraduate
2021-2022, Bilimin Doğası ve Öğretimi, Undergraduate
2021-2022, Bilimsel Muhakeme Becerileri, Undergraduate
2021-2022, Bilim ve Araştırma Etiği, Undergraduate
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması I, Undergraduate
2021-2022, Disiplinlerarası Fen Öğretimi, Undergraduate
2021-2022, Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Undergraduate
2020-2021, Medya Okuryazarlığı, Undergraduate
2020-2021, Bilim Tarihi ve Felsefesi, Undergraduate
2020-2021, Fen Öğretimi II, Undergraduate
2020-2021, Öğretmenlilk Uygulaması, Undergraduate
2020-2021, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Undergraduate
2020-2021, Bilim ve Araştırma Etiği, Undergraduate
2020-2021, Fen Öğretimi I, Undergraduate
2020-2021, Okul Deneyimi, Undergraduate
2019-2020, Bilim Tarihi ve Felsefesi, Undergraduate
2019-2020, Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar, Undergraduate
2019-2020, Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi, Undergraduate
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Undergraduate
2019-2020, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Undergraduate
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Undergraduate
2019-2020, Özel Öğretim Yöntemleri II, Undergraduate
2019-2020, İstatistik, Undergraduate
2019-2020, Okul Deneyimi, Undergraduate
2018-2019, Öğretmenlilk Uygulaması, Undergraduate
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri I, Undergraduate
2018-2019, Fen Teknoloji ve Programlama, Undergraduate
2018-2019, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Undergraduate
2018-2019, İstatistik I, Undergraduate
2018-2019, İstatistik, Undergraduate
2018-2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Undergraduate
No Records
Empowering Digital Competencies of Teachers with Designing Digital Learning Materials Through Gamification (International) United Nations, World Bank, UNESCO, European Union and Council of Europe Supported Project: Researcher , 2022
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konuları Muhakeme Yetilerine Yönelik Ölçme Aracı Geliştirilmesi (National) Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions: Researcher , 2019-2021
Olgu Odaklı Modellemeye Dayalı Fen Öğretim Yaklaşımına Göre Tasarlanmış Bir Öğretim Yaşantısının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ekosistem ile İlgili Oluşturdukları Bilimsel Modellerinin Gelişimine ve Fen Öğretim Yaklaşımlarına Etkisi (National) Scientific Research Project Supported by Higher Education Institutions: Executive , 2019-2020
No Records
Sıegel, M., Çite, S., Muslu, N., Murakamı, C., Burcks, S., İzci, K., Nguyen, P. (2019) "Attending to assessment problems of practice during community-centered professional development", International Journal of Educational Research, 95 (0) pp. 190-199 [SSCI] DOI      
Sıegel, M., Çite, S., İzci, K., Muslu, N., Harman, S., Burcks, S., Long, P. (2018) "Wilderness water crisis: NGSS-aligned assessments for an energy activity", SCIENCE SCOPE, 1 (0) pp. 50-58 Link  
Cite, S., Lee, E., Menon, D., Hanuscin, D.L. (2017) "Learning from Rookie Mistakes: Critical Incidents in Developing Pedagogical Content Knowledge for Teaching Science to Teachers", STUDYING TEACHER EDUCATION, 13 (3) pp. 275-293 [ESCI] DOI     
Çite, S., Lee, E., Menon, D., Hanuscın, D. (2017) "Learning from ‘Rookie Mistakes’: Critical incidents in developing PCK for teaching teachers", STUDYING TEACHER EDUCATION, 13 (3) pp. 275-293  
Murakamı, C., Çite, S., Schaffer, D., Sadler, T. (2014) "Where does the plastic go?", GREEN TEACHER, 102 (0)   
Lee, E., Çite, S., Hanuscın, D. (2014) "Taking the mystery out of argumentation", SCIENCE AND CHILDREN, 52 (1) pp. 46-52 Link   
Çite, S., Hanuscın, D. (2014) "Professional journals as a source of information about teaching NOS: An examination of articles published in Science Children, 1996-2010", SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 25 (4) pp. 396-416 Link   
Siegel, M.A., Burcks, S.M., Bowey, P., Du, Y., Cisterna, D., Muslu, N., Murakami, C.D., Çite, S. (2020) "Experiences of Teacher Certification Testing: Bias, Resistance, and Practical Solutions", Association for Science Teacher Education (ASTE) 2020 , San Antonio, United States, (January 2020
Şahingöz, S., Ünal, A., Çite, S. (2019) "Fen Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konuları Muhakeme Yetileri", I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST) , İzmir, Turkey, (July 2019
Siegel, M., Cisterna, D., Burcks, S., Murakami, C., Çite, S., Muslu, N. (2019) "Standardized Spectacle: Teacher Educators’ Views of the Impact of a High-Stakes Science Assessment Initiated through State Policy on Teacher Certification", Association for Science Teacher Education Conference , Savannah, Georgia, United States, (January 2019
Cısterna, D., Burcks, S., Sıegel, M., Murakamı, C., Çite, S., Muslu, N. (2018) "Enhancing or Degrading Quality?: Teacher Educators Talk About a High-Stakes Science Assessment for Pre-service Teachers", Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching , Atlanta, Ga, United States, (March 2018
Sıegel, M., Çite, S., Murakamı, C., Muslu, N., Burcks, S., İzci, K. (2017) "Transactions among stakeholders of community-centered professional development: Assessment as boundary object", the meeting of the European Science Education Research Association (ESERA) , Dublın, Ireland, (August 2017
Sıegel, M., Çite, S., Murakamı, C., Muslu, N., Burcks, S., İzci, K. (2017) "Crossing boundaries: The role of assessment as a boundary object in professional development", Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching , San Antonıo, Tx, United States, (April 2017
Murakamı, C., Cısterna, D., Sıegel, M., Burcks, S., Muslu, N., Çite, S. (2017) "Using reflective soft-systems methodology to describe next generation assessment research practices", Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching , San Antonıo, Tx, United States, (April 2017
Muslu, N., Çite, S., Kıng, K. (2015) "Why teach physics? Factors that lead undergraduate students to consider physics teaching as a carrier", Annual Meeting of the Association for Science Teacher Education (ASTE) , Portland, Or, United States, (January 2015
Hanuscın, D., Garderen, D.V., Lee, E., Presley, M., Hıll, T., Sınha, S., Çite, S. (2013) "Breaking the Cycle: Supporting Elementary Teachers’ Understanding and Ability to Apply 5E Model", Association for Science Teachers Education (ASTE) , Charleston, Sc, United States, (January 2013 
İzci, K., Çite, S., Hanuscın, D. (2012) "Nature of science as portrayed in the new middle school science and technology curriculum", 4th Annual International Congress of Education , İstanbul, Turkey, (May 2012
Hanuscın, D., Menon, D., Lee, E., Çite, S. (2011) "Developing PCK for teaching teachers through a mentored internship in teacher professional development", Association for Science Teachers Education (ASTE) , Mınneapolıs, Mn, United States, (January 2011 
Evrekli, E., Ekici, D.İ., Çite, S. (2006) "Yapılandırmacı yaklaşım temelinde fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürleri: Bir etkinlik örneği: Maddenin halleri ve ısı.", VII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Ankara, Turkey, (September 2006
No Records
Çite, S., Şahingöz, S. (2024) "Preservice Science Teachers’ Socioscientific Orientations Through Placed-Based Socioscientific Issues Teaching: Air Pollution in Ankara", :   
Çite, S., Şahingöz, S. (2022) "Sosyobilimsel Konular ve Eko-Adalet", Kitap: Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Ankara/Turkey : Nobel Yayıncılık  
Şahingöz, S., Çite, S. (2021) "Araştırma-Sorgulama", Kitap: 21. Yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, Ankara/Turkey : Pegem Akademi Yayıncılık   
No Records
No Records
No Records
Member, National Association for Research in Science Teaching, 2009-
Citations
Publications by Citation Count
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: International Field Index, E: TR Index, F: International Book, G: National Book, H: Other Article, I: Total
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Yapılandırmacı yaklaşım temelinde fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürleri: Bir etkinlik örneği: Maddenin halleri ve ısı.
1 0 0 3 3 0 0 0 7
2
Attending to assessment problems of practice during community-centered professional development
International Journal of Educational Research
4 0 0 0 0 0 0 0 4
3
Professional journals as a source of information about teaching NOS: An examination of articles published in Science Children, 1996-2010
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
0 0 0 1 0 1 0 0 2
4
Learning from ‘Rookie Mistakes’: Critical incidents in developing PCK for teaching teachers
STUDYING TEACHER EDUCATION
1 0 0 0 1 0 0 0 2
No Records
No Records
No Records
No Records
No Records
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Nilay Muslu
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2015 - 2020 9
Shannon Burcks
-
2017 - 2019 7
Chrıstopher Murakamı
-
2014 - 2019 6
Deborah Hanuscın
-
2011 - 2017 6
Marcelle Sıegel
-
2017 - 2019 6
Kemal İzci
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2012 - 2019 5
Eun Lee
-
017 - 2017 5
Selçuk Şahingöz
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2022 3
Dante Cısterna
-
2017 - 2018 2
Dante Cisterna
-
2019 - 2020 2
Deepıka Menon
-
2011 - 2017 2
Kastamonu Üniversitesi
2019 1
Ertuğ Evrekli
-
2006 1
Didem İnel Ekici
-
2006 1
Selçuk Şahingöz
Gazi Üniversitesi (Turkey)
2024 1
Süleyman Çite
Kastamonu University (Turkey)
2024 1
Chris D Murakami
-
2020 1
Christopher Murakami
-
2019 1
Dane Schaffer
-
2014 1
Deborah L. Hanuscin
-
017 1
Deepika Menon
-
017 1
Delında Van Garderen
-
2013 1
Karen Kıng
-
2015 1
Marcelle A Siegel
-
2020 1
Marcelle Siegel
-
2019 1
Morgan Presley
-
2013 1
Patrick Bowey
-
2020 1
Phılıp Long
-
2018 1
Phuong Nguyen
-
2019 1
Shannon M Burcks
-
2020 1
Somnath Sınha
-
2013 1
Stephanıe Harman
-
2018 1
Suleyman Cite
-
017 1
Tıffany Hıll
-
2013 1
Troy Sadler
-
2014 1
Yumeng Du
-
2020 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78682
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8827
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 399
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fizik Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 0 45 25 65 5 40 40 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 465 . - 503 . 517 . 480 . 522 . 583 . 578 . - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 327 . - 304 . 323 . 267 . 323 . 348 . 328 . - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 97 . - 73 . 97 . 67 . 87 . 97 . 84 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 86 . - 65 . 81 . 56 . 72 . 76 . 67 . - -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 1 0 4 2 3 1 1 1 0 0
Toplam Makale 0 0 1 1 1 0 0 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0
Toplam Bildiri 1 0 3 1 2 1 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 3 1 2 1 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri