img

Doç. Dr. Volkan ATASOY

  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
31
Atıf
0
h-index
0
Proje
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2010
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2010, 2016
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2010, 2016
Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2010
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 82, 2019-YDS/2, 2019
Burs, TÜBİTAK 2211 Yurt içi Doktora Bursu, Türkiye, 01-10-2011, 31-08-2015
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2016-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2012-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2010-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Hazal Arslan, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmen adaylarının biyoçeşitlilik kavramına yönelik zihinsel modellerinin incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Gülay Kırışoğlu, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmen adaylarının insan vücudundaki iç organlarına yönelik zihinsel modellerinin ince, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ömer Dilek, Yüksek Lisans, Orman okulu uygulamalarının çocukların gelişimine yönelik katkısının değerlendirilmesi, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
2022-2023, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2022-2023, ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ, Lisans
2022-2023, FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ, Lisans
2022-2023, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2021-2022, ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ, Lisans
2021-2022, ÖĞRETİMİ VE BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA, Lisans
2021-2022, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2021-2022, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2021-2022, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2021-2022, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2021-2022, ANNE-BABA EĞİTİMİ, Lisans
2021-2022, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2021-2022, ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ, Lisans
2021-2022, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2021-2022, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2020-2021, ANNE-BABA EĞİTİMİ, Lisans
2020-2021, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2020-2021, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2020-2021, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2020-2021, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2020-2021, BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM, Lisans
2020-2021, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2020-2021, ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ, Lisans
2020-2021, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2020-2021, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2020-2021, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA TRENDLERİN İNCELENMESİ, Yüksek Lisans
2019-2020, İLERİ ÇOCUK GELİŞİMİ, Yüksek Lisans
2019-2020, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2019-2020, ANNE-BABA EĞİTİMİ, Lisans
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ, Lisans
2019-2020, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2019-2020, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2019-2020, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2019-2020, BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM, Lisans
2019-2020, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II, Lisans
2019-2020, BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE, Lisans
2019-2020, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2019-2020, MİKROÖĞRETİM, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2018-2019, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2018-2019, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2018-2019, İLERİ ÇOCUK GELİŞİMİ, Yüksek Lisans
2018-2019, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2018-2019, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II, Lisans
2018-2019, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2018-2019, BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, İLERİ ÇOCUK GELİŞİMİ, Yüksek Lisans
2017-2018, FEN EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, ARAŞTIRMA PROJESİ I, Lisans
2017-2018, TRAFİK VE İLK YARDIM, Lisans
2017-2018, ETKİLİ İLETİŞİM, Lisans
2017-2018, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II, Lisans
2017-2018, ARAŞTIRMA PROJESİ II, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, İLERİ ÇOCUK GELİŞİMİ, Yüksek Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNİK PROGRAMI VE PLANLAMA, Lisans
2016-2017, ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, ÇOCUK VE OYUN, Ön Lisans
Kayıt Yok
Dağdelen, E.N., Atasoy, V. (2023) "Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education", Kastamonu Egitim Dergisi, 31 (2) pp. 242-253 [TR Dizin] DOI   
Atasoy, V., Arslan, H. (2022) "Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (3) pp. 962-981 [TR Dizin] DOI    
Atasoy, V., Kaya, G. (2022) "Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study", Studies in Educational Evaluation, 75 (0) pp. 1-12 [SSCI] DOI  
Kaya, G., Atasoy, V., Helvacı, S.C., Pektaş, M. (2021) "Fen öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalığının sınıf içi uygulamalarındaki rolü", Eğitim ve Bilim, 46 (205) pp. 335-357 [SSCI] DOI   
Atasoy, V., Ahi, B. (2021) "An analysis of Turkish pre-service preschool teachers’ self-image on a science education course", Bartın University Journal of Faculty of Education, 10 (1) pp. 153-168 [TR Dizin] Link DOI    
Dilek, Ö., Atasoy, V. (2020) "Forest school applications in pre-school period: A case study", International Electronic Journal of Environmental Education, 10 (2) pp. 195-215 Link  
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2020) "A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs", Hacettepe University Journal of Education, 35 (2) pp. 466-479 [TR Dizin] DOI   
Atasoy, V., Ahi, B., Balcı, S. (2020) "What do primary school students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?", International Journal of Science Education, 42 (17) pp. 2959-2979 [SSCI] DOI   
Ahi, B., Atasoy, V. (2019) "A phenomenographic investigation into preschool children's relationships with nature through drawings", International Research in Geographical and Environmental Education, 28 (4) pp. 281-295 DOI   
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2019) "Preservice science teachers’ collective efficacy in a science methods course", Educational Studies, 45 (3) pp. 326-341 [SSCI] Link DOI   
Ahi, B., Atasoy, V., Balcı, S. (2018) "An analysis of plant blindness in Turkish textbooks used at the basic education level", Journal of Baltic Science Education, 17 (2) pp. 277-287 [SSCI] DOI  
Atasoy, V. (2015) "The role of achievement goal orientations and interest on metacognitive strategy use of preservice science teachers", Turkish Journal of Education, 4 (3) pp. 4-15 Link DOI  
Atasoy, V. (2022) "Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Öğrenme Alanları Açısından Karşılaştırılması", 14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK 2022) , Ankara, Türkiye, (Ağustos 2022
Arslan, H., Atasoy, V. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi", IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022) , İzmir, Türkiye, (Haziran 2022
Atasoy, V. (2022) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Adana, Türkiye, (Eylül 2022
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2018) "Collective Efficacy: New Motivational Construct to Improve Science Teaching Efficacy Beliefs", Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2018) , Antalya, Türkiye, (Mayıs 2018
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2018) "The Effect of Collective Efficacy on Group Performance regarding Preparing Science Lesson Plans", ERPA International Congresses on Education 2018 , İstanbul, Türkiye, (Ekim 2018
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2018) "Investigating the Sources of Collective Efficacy in Group Work of Preservice Science Teachers", ERPA International Congresses on Education 2018 , İstanbul, Türkiye, (Ekim 2018
Dilek, Ö., Atasoy, V. (2017) "Okul Öncesi Öğrenme Yaklaşımlarından Orman Okullarının Okul Öncesi Dönemi Çocukları Üzerindeki Etkisi", 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , Ankara, Türkiye, (Ekim 2017
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2016) "A Study on Collective Efficacy Among Preservice Science Teachers", National Association for Research in Science Teaching (NARST) , Baltımore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2015) "Experiences of Preservice Science Teachers regarding Group Work in Science Methods Course", The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2015
Atasoy, V. (2015) "Effect of Group Composition on Motivation of Students in Group", The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2015
Atasoy, V. (2015) "Investigation Self-regulation and Self-efficacy of Turkish Preservice Teachers towards Teaching Science with respect to Gender and Grade Level", European Conference on Educational Research (ECER 2015) , Budapeşte, Macaristan, (Eylül 2015
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2015) "The Common Strengths and Weaknesses of Preservice Science Teachers in Microteaching", ERPA 2015 International Congress on Education , Atina, Yunanistan, (Haziran 2015
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2015) "Effect of Science Methods Course on Science Teaching Efficacy Beliefs of Turkish Preservice Science Teachers", II. International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2015) , Ankara, Türkiye, (Haziran 2015
Atasoy, V. (2015) "Examining New Fifth Grade Turkish Science Textbooks with respect to Science Process Skills", International Society of Educational Research (iSER 2015 World Conference on Education) , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2015
Atasoy, V., Çakıroğlu, J. (2015) "Preservice Science Teachers' Common Mistakes in Lesson Plans", International Conference for the European Science Education Research Association (ESERA 2015) , Helsinki, Finlandiya, (Ağustos 2015
Atasoy, V. (2014) "Examining New Fifth Grade Turkish Science Textbook With Respect To Nature Of Science", International Society of Educational Research (iSER 2014 World Conference) , Nevşehir, Türkiye, (Ekim 2014
Atasoy, V. (2014) "5. Sınıf Yeni Fen Bilimleri Dersi Kitabının Argümantasyon Örnekleri Açısından İncelenmesi", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2014) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Helvacı, S.C., Ünal, A., Atasoy, V. (0201) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Hakkında Görüşleri", 7th International Congress of Research in Education (ULEAD 2017 Annual Congress) , Çanakkale, Türkiye, (Nisan 0201
Kayıt Yok
Atasoy, V. (2021) "Fen Eğitiminde Çizimin Rolü", Kitap: 'Kastamonu Eğitim' Araştırmaları Yıllığı (2021), Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf bilgisi bulunmamaktadır
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Jale Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2015 - 2020 10
Kastamonu Üniversitesi
2018 - 2021 4
Kastamonu Üniversitesi
2021 - 2022 2
Kastamonu Üniversitesi
0201 - 2021 2
Sibel Balcı
Ted Üniversitesi
2018 - 2020 2
Ömer Dilek
-
2017 - 2020 2
Hazal Arslan
-
2022 2
Kastamonu Üniversitesi
2021 1
-
0201 1
Ece Nur Dağdelen
-
2023 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı 4350
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 303
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 50 5 10 75 65 80 105 40 15 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 420 . 497 . 538 . 467 . 482 . 452 . 518 . 577 . 569 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 52 . 101 . 94 . 54 . 57 . 39 . 50 . 66 . 23 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 17 . 43 . 36 . 21 . 25 . 14 . 18 . 27 . 9 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 9 . 17 . 16 . 9 . 8 . 6 . 2 . 6 . 3 . -
Toplam Yayın 8 1 2 4 2 3 3 5 1 0
Toplam Makale 1 0 0 1 2 3 2 2 1 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Toplam Bildiri 7 1 2 3 0 0 0 3 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 1 1 1 1 1 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 1 0 0 0 0 1 1 1 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 7 1 2 3 0 0 0 3 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri