img
İlköğretim İkinci Kademede Pedagojik Perspektifle Temel Hukuk Eğitimi
Proje Ekibi
Arş. Gör. Dr. İbrahim Fatih DEMİREL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Danışman
Proje Türü (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje
Proje No -
Proje Konusu Özet Eğitim ve hukukun sıkı bir ilişkisi bulunmaktadır. Bir toplumda eğitimli insanların bulunması önemlidir fakat bu eğitimli insanlar hukuk bilmez ve hukuka uygun davranmazlarsa toplumda istenilen ilerleme mümkün olmaz. Bu sebeple hukuk eğitiminin erken yaşlardan itibaren zorunlu dersler kategorisinde verilmesi gerekmektedir. İyi hukuk bilen, hukuka uygun davranan eğitimli insanlar sayesinde toplumda istenilen refah, huzur ve güven ortamı oluşturulmuş olur. Bu çerçevede pedagojik bir perspektif ile erken yaşlarda verilen temel hukuk bilgilerinin toplumu inşa etmede rolü yadsınamaz bir gerçektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada hali hazırda eğitim fakültesi öğrencisi olarak pedagojik yeterliliği olan ve aynı zamanda hukuk fakültesi diploması ile TBB onaylı avukatlık ruhsatnamesi sahibi proje yürütücüsü tarafından merkeze uzaklığı nedeniyle dezavantajlı görülen üç ilköğretim ikinci kademe okulunda temel hukuk kavramları ile alakalı eğitim/seminer verilmesi planlanmaktadır. Literatürde erken yaşlarda ve öğretim programlarında temel hukuk okuryazarlığının verilmesi yönünde bilgiler olmasına rağmen, tarafımızca planlanan şekilde bir eğitim çalışmasına rastlanmamıştır. Bu durum çalışmanın özgünlüğü açısından önem arz etmektedir. Çalışma nicel araştırma olarak tasarlanmıştır. Deneysel araştırma desenlerinden kontrol grupsuz ön test son test uygulaması ile verilecek eğitimin öğrenci üzerindeki etkileri test edilecek ve yorumlanacaktır. Eğitimin içeriği ön test sonucunda çıkacak sonuçlarla ve literatür ile harmanlanarak pedagojik perspektifle yürütücü tarafından oluşturulacaktır. Bu bağlamda çalışma beş iş paketinden oluşturulacaktır. Çalışmanın yönetim planlaması 10 ay sürecek biçimde şu şekilde planlanmıştır: İlk pakette öğrencilerin bilmesi gereken temel hukuk kavram ve olgularını belirlenecek, ikinci pakette belirlenen kavram ve olgular dâhilinde, öğrencilerin eğitim öncesi bilgilerini belirleyecek ön test sorularını hazırlanacak, üçüncü pakette eğitim verilecek okullar ve eğitim tarihleri planlanacak, dördüncü pakette belirlenen tarihlerde okullara gidilerek içeriği planlanmış eğitimler verilip eğitim sonu uygulama ve pratikleri yapılacak, beşinci ve son pakette ise ön test, son test ile eğitimin etkinliği tespit edilip sonuçları raporlaştırılacaktır. Çalışmanın yaygın etkisi olarak akademik anlamda; yapılan çalışmalardan bir uluslararası sözlü bildiri ve ulusal veya uluslararası hakemli bir yayın çıkarmak planlanmaktadır. Sosyal anlamda ise haklarını bilen bireyler yetiştirme, günlük bürokrasi işleyişinde karşılaştığı sorunları doğru ve hızlı şekilde çözecek bilgileri öğrencilere aktarma, temel hukuk kavramları ve bunların gerekliliği ile ilgili erken dönemde öğrencilerde farkındalık oluşturma hedeflenmektedir.
Proje Durumu Devam Ediyor
Başlangıç Tarihi 22-11-2022
Bitiş Tarihi
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş