img
Kastamonu Üniversitesi Yüzme Takımı Sporcularının Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımına İlişkin Görüşleri
Proje Ekibi
Doç. Dr. Ayşe Feray ÖZBAL Doç. Dr. Ayşe Feray ÖZBAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü BAP Proje
Proje No -
Proje Konusu Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişmeler, bireylerin istek ve beklentilerinde de değişimlere neden olmaktadır. Bu değişimlere paralel olarak da birçok alanda olduğu gibi eğitimde de birtakım eksiklikler ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu eksikliklerden birisi, farklı yeteneğe, öğrenme biçimine ve ön bilgiye sahip, farklı sosyoekonomik ve kültürel çevreden gelen öğrencilerin aynı sınıfta yer almasına rağmen, öğretme ortamında tek bir içeriğin, öğretme yolunun ve değerlendirme biçiminin kullanılmasıdır. Tek bir öğretme yolu, öğrencilerden sadece bir kısmının etkili öğrenmesini sağlarken, diğerlerini başarıya taşıyamamaktadır (Tomlinson, 2007). Bu nedenle planlama yapılırken her bir öğrenci göz önüne alınmalıdır. Çünkü her öğrenci aynı değildir ve her öğrencinin fiziksel yetenekleri farklıdır (Gregory ve Chapman, 2002). Tek öğretme yolunun kullanılması ile ortaya çıkan sorunların çözüm yollarından birisi, her özelliğe sahip öğrenci için farklı öğrenme yolları sunan farklılaştırılmış öğretimin hayata geçirilmesidir. Farklılaştırılmış öğretim, öğretmenlerin sınıflarındaki öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına cevap verebilecek planlama yapmalarına imkân tanıyan bir felsefedir (Gregory ve Chapman, 2002). Bu felsefe kullanılarak her alanda olduğu gibi beden eğitiminde ve sporda da öğrenciyi merkeze alarak programın oluşturulması, dersin ve antrenmanların amacına ulaşması açısından önemli görülmektedir. Bu doğrultuda planlanan bu çalışmanın amacı; Kastamonu Üniversitesi yüzme takımı sporcularına farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı kullanılarak antrenman programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır. Bu çalışma kapsamında yüzme takımında yer alan sporcuların farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı temel alınarak yapılan antrenmanlar sonucunda derecelerinde ne gibi değişikliklerin olduğu ve öğrencilerin uygulanan yöntem ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılacaktır.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 02-07-2018
Bitiş Tarihi 02-12-2018
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş