img
AÇIK ARTIRMALI ORMAN ÜRÜNLERİ SATIŞLARINDA ARTIŞ MİKTARINA DÖVİZ KURLARININ ETKİSİNİN BELİRLENMESİ (BATI KARADENİZ ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜKLERİ ÖRNEĞİ)
Proje Ekibi
Doç. Dr. Hüseyin Levent KORAP
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No -
Proje Konusu Türkiye orman işletmeciliğinin bir sonucu olarak ortaya çıkan oduna dayalı orman ürünleri mal karmasının pazarlaması süreci birçok makro ve mikro değişkenden etkilenmektedir. Bu projenin amacı Türkiye orman ürünleri pazarında önemli bir yer işgal eden ithal orman ürünlerinin pazara etkisinin ampirik olarak ortaya konulmasıdır. Bu amaçla, Türkiye’de oduna dayalı orman ürünleri üretiminde önemli bir yere sahip olan Kastamonu, Zonguldak ve Bolu Orman Bölge Müdürlükleri sınırları içinde bulunan 43 orman işletme müdürlüğünün 5 yıllık açık artırmalı orman emvali satış fiyatındaki artış miktarı ile döviz kurlarındaki değişimin etkisi bu proje kapsamında incelenmiştir. Aynı zamanda müşterilerin döviz kurlarındaki değişime verdikleri tepkiler, satın alma sürecinde aldıkları kararlara etkisi incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda Kastamonu, Bolu ve Zonguldak Orman Bölge Müdürlüklerinde gerçekleştirilen açık arıtmalı satışlarda göknar tomruk satış fiyatlarının ve artış miktarlarının döviz kurları ile orta şiddette ilişkiler tespit edilmiştir. Göknar kağıtlık satış fiyatlarının ve artış miktarlarının döviz kurları ile ilişkisi tespit edilmemiştir. Orman bölge Müdürlüklerinin müşterileri ile gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde genel olarak müşterilerin yarısına yakınının döviz kurlarını takip ettiği, iç piyasadaki satış fiyatlarının oluşumunda dövizin etkili olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Bu çalışma sonuçlarına göre Batı Karadeniz Bölgesinde gerçekleştirilen açık artırmalı satışlarda döviz kurlarındaki değişimin etkisi görülmektedir.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 03-09-2017
Bitiş Tarihi 06-01-2019
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş