img
Akademisyenler > Gökhan KAYA > Proje Detayı
Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-II (TÜBİTAK-BİDEB 2237-A)
Proje Ekibi
Doç. Dr. Gökhan KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Eğitmen
Proje Türü (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje
Proje No -
Proje Konusu Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programında alana uygun yöntemler “Özel Öğretim Yöntemleri (I ve II)” dersleri ile ve VI. ve VII. yarı yıllarda verilmekte, öğretimde kullanılan materyaller yönelik içerik ise genel bir şekilde “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersi kapsamında V. Yarı yılda verilmektedir. 2018 yılında YÖK tarafından güncellenen programa bakıldığında ise alana özgü öğretim yöntemleri “Fen Öğretimi (I ve II)” dersi kapsamında V.- VI. yarı yıllarda öngörülmüştür. Öğretimde kullanılan materyallere yönelik içerik ise IV. Yarı yılda ön görülen meslek bilgisi kodlu “Öğretim Teknolojileri” dersi içerisinde büyük oranda ele alınmıştır. Ayrıca yine seçmeli alan eğitimi dersi olan “Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı” kapsamında yer verilmiştir. Bu yıl itibari ile güncel programa tabi öğrenciler 3. Sınıf seviyesinde, eski programa tabi olanlar ise 4. Sınıf seviyesindedir. Diğer yandan yürürlükteki programlarında öğretim ortamının temel bileşenlerinden olan yöntem ve materyal ile ilgili dersler farklı zamanlarda verilmekte, yöntem-materyal entegrasyonuna ve uyumuna ilişkin açık bir eğitim içeriğine yer verilmektedir. Ayrıca 2018’de güncellenen programlarda ise “alana özgülük” vurgusuna birçok kez gerek yöntem ve teknikler bazında gerekse materyal bazında rastlanmaktadır. Oysa yapılan güncel bazı çalışmalar fen bilimleri öğretmen adaylarının yöntem ve materyal uyumu ve entegrasyonuna ilişkin farkındalıklarının yeterli olmadığını göstermektedir. Alana özgü yöntem-materyal entegrasyonunu iyi yetişmiş bir fen bilimleri öğretmeni için gereklilik durumundadır. Fen bilimleri öğretmen adaylarının fakültelerden mezun olmadan önce bu eğitimi alması için düzenlenen eğitim etkinliğinin amacı şu şekilde ifade edilebilir; halen fakültelerde eğitim alan 4. ve 3. Sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarına alana özgü, etkili ve güncel yöntemler ile alana özgü (fen) öğretim materyallerinin uyumu ve entegrasyonu konusunda uygulamalı ve teorik eğitim vermektir. Eğitimin İçeriği 1. Öğretim Materyali Farkındalığı 2. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) 3. Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntemler 4. Güncel Fen Öğretim Materyalleri-I, II ve III 5. Sunuş Yolu Yöntemler ve Materyal 6. Sokratik Yöntem ve Materyal 7. 5E ve Materyal 8. REACT ve Materyal 9. TGA ve Materyal 10. Proje Tabanlı Öğretim ve Materyal 11. Sorgulamaya Dayalı Öğretim ve Materyal 12. Bilgisayar Destekli Öğretim ve Materyal 13. Argümantasyon ve Materyal 14. Probleme Dayalı STEM ve Materyal 15. Uygulamalı STEM ve Materyal 16. Teknoloji Destekli STEM ve Materyal 17. Yöntem-Materyal Atölyesi-I, II, III ve IV (Fizik, Kimya, Biyoloji, STEM vd. odaklı)
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 08-03-2021
Bitiş Tarihi 12-03-2021
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş