img
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ÖĞRENİM GÖREN 5 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİN ARGÜMANTASYON BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Proje Ekibi
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi
Proje No -
Proje Konusu Bu projede Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme ATBÖ yaklaşımını ve bu yaklaşım içinde yapılandırılan dil destekli öğrenme stratejilerini kullanarak öğrencilerin bilim kavramlarını öğrenmelerine ve bilimsel okur yazarlıklarını güçlendirmelerine yardımcı olmayı amaçlanmaktadır Bu hedefin gerçekleştirilmesinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini bilim tabanlı sorgulama tartışma yeteneklerini ve bilim alan bilgilerini geliştirmeye yardımcı olan dünyanın birçok yerinde etkinliği uygulamalarla sınanmış Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımı Science Writing Heuristic kullanılacaktır Uygulama Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesindeki Anaokulunda öğrenim gören 5 yaş seviyesindeki 20 öğrenci ile gerçekleştirilecektir Çalışmada yer alan araştırmacıların belirledikleri konulara uygun resimler çizimler çalışmanın başında ve sonunda ön son değerlendirme için kullanılacaktır Uygulamalarda öğrencilerin tartışmaları kayıt altına alınacaktır Bu video kayıtlarının deşifre edilmesi ile elde edilen yazılı dökümanların analizinde söylem analizi yöntemi kullanılacaktır
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 01-10-2015
Bitiş Tarihi 28-12-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş