Proje Ekibi |
Dr. Öğr. Üyesi Zuhal ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri |
Proje No | - |
Proje Konusu | Dijital Oyun, Dijital Oyun Bağımlılığı, |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 08-05-2023 |
Bitiş Tarihi | 18-03-2024 |
Anahtar Kelimeler | dijital oyun, dijital oyun bağımlılığı |
Özet | Günümüzde yaşanılan çağın dijitalleşme ekseninde sürmesi ve bireylerin teknolojik araçlarla ayrılmaz bir bütün halini alması görünen bir gerçekliktir. Bireylerin teknolojilerle aracılanmış yaşamlarında teknolojiler gündelik yaşamın gerekliliklerini yerine getirirken bireylere büyük kolaylıklar sunmakta ama aynı zamanda da onları teknoloji sarmalına alıp kendisine bağımlı hale getirmektedir. Dijital çağ olarak adlandırılan bu çağda, yetişkinlerden gençlere, gençlerden çocuklara bütün insanlar dijital teknolojiler tarafından kuşatılmış ve bu teknolojilerin en savunmasızları olarak da çocukların diğerlerine göre daha fazla tehlike altında oldukları görülmektedir. Bu bağlamda çalışmada, Erzurum merkezde belirlenen üç İlköğretim okulundaki ortaokul 8. sınıf öğrencilerine "Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği" uygulanarak, öğrencilerin dijital oyun bağımlılıkları düzeyleri elde edilecektir. Araştırma evrenini dijital oyun oynayan ilköğretim öğrencileri oluştururken, temsili evrenden örneklem olarak sosyo- demografik açıdan farklılık gösteren ailelerin çocuklarının gittiği üç okul amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Anketin sonuçları elde edildikten sonra öğrencilerin bağımlılıkları düzeyleri ve sosyodemografik özelliklerin ilişkisi yordanacaktır. Ardından dijital oyun bağımlısı öğrencilerin bağımlılıklarını azaltmak ya da bağımlı olmayanların bağımlı olmalarını önlemek adına iki saat öğrencilere dijital oyun okuryazarlığı ya da dijital oyun pedagojisi eğitimi verilecektir. |