img
img
Akademisyenler > Zuhal ERGÜN > Proje Detayı
İlköğretim Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Bağımlılıkları Önlemek İçin Dijital Oyun Okuryazarlığı Eğitimi
Proje Ekibi
Dr. Öğr. Üyesi Zuhal ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi Zuhal ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri
Proje No -
Proje Konusu Dijital Oyun, Dijital Oyun Bağımlılığı,
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 08-05-2023
Bitiş Tarihi 18-03-2024
Anahtar Kelimeler dijital oyun, dijital oyun bağımlılığı
Özet Günümüzde yaşanılan çağın dijitalleşme ekseninde sürmesi ve bireylerin teknolojik araçlarla ayrılmaz bir bütün halini alması görünen bir gerçekliktir. Bireylerin teknolojilerle aracılanmış yaşamlarında teknolojiler gündelik yaşamın gerekliliklerini yerine getirirken bireylere büyük kolaylıklar sunmakta ama aynı zamanda da onları teknoloji sarmalına alıp kendisine bağımlı hale getirmektedir. Dijital çağ olarak adlandırılan bu çağda, yetişkinlerden gençlere, gençlerden çocuklara bütün insanlar dijital teknolojiler tarafından kuşatılmış ve bu teknolojilerin en savunmasızları olarak da çocukların diğerlerine göre daha fazla tehlike altında oldukları görülmektedir. Bu bağlamda çalışmada, Erzurum merkezde belirlenen üç İlköğretim okulundaki ortaokul 8. sınıf öğrencilerine "Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği"  uygulanarak, öğrencilerin dijital oyun bağımlılıkları düzeyleri elde edilecektir. Araştırma evrenini dijital oyun oynayan ilköğretim öğrencileri oluştururken, temsili evrenden örneklem olarak sosyo- demografik açıdan farklılık gösteren ailelerin çocuklarının gittiği üç okul amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Anketin sonuçları elde edildikten sonra öğrencilerin bağımlılıkları düzeyleri ve sosyodemografik özelliklerin ilişkisi yordanacaktır. Ardından dijital oyun bağımlısı öğrencilerin bağımlılıklarını azaltmak ya da bağımlı olmayanların bağımlı olmalarını önlemek adına iki saat öğrencilere  dijital oyun okuryazarlığı ya da dijital oyun pedagojisi eğitimi verilecektir.
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş