img
img
Akademisyenler > Fadime ULUSOY > Proje Detayı
Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Yeterliliklerinin Geliştirilmesi
Proje Ekibi
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Yürütücü
Proje Türü BAP Proje
Proje No -
Proje Konusu Son yıllarda, problem kurma öğrencilerin, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının geliştirilmesi gereken önemli bir beceri olarak öne çıkmaktadır. Fakat yapılan birçok ulusal çalışmada öğretmen adaylarının problem kurma durumları tespit edilmekten öteye gidilememiştir. Bu nedenle, bu projenin amacı, öğretmen adaylarının problem kurma yeterliklerini belirlenmesi ve geliştirilmesi olarak belirlenmiştir. Proje, ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünün son sınıfında öğrenim gören otuz öğretmen adayıyla gerçekleştirilecektir. Projede nitel bir araştırma deseni olan sınıf öğretim deneyi kullanılacaktır. Veriler, üç aşamaya göre toplanacaktır. Birinci aşamada, dört-beş haftalık bir süreçte öğretmen adaylarıyla yarı-yapılandırılmış problem kurma etkinlikleri gerçekleştirilecektir. İkinci aşamada, öğretmen adayları staj okullarında kurdukları problemleri öğrencilere çözdürerek öğrencilerin verdiği tepki ve cevapları analiz ederek kendi problemlerini ve problem kurma becerilerini aktaran bir rapor sunarak tartışmalar gerçekleştireceklerdir. Son aşamada ise öğretmen adayları staj okullarında gözlem yaptıkları sınıflardaki öğrencilerine anlatılan matematik konusu bağlamında problem kurma aktiviteleri yaptırarak öğrencilerin kurdukları problemleri değerlendirecekler ve bu konuda rapor sunacaklardır. Elde edilen tüm veriler içerik analizine tabii tutulacaktır. Veriler anlamlı kod ve kategorilere ayrılacaktır. Bu kodlar ve kategoriler ile öğretmen adaylarının süreç içindeki problem kurma yeterliklerinin gelişimleri analiz edilecektir. Yapılacak bu çalışmanın, öğretmen yetiştirme programlarının iyileştirilmesi, staj okulları ile üniversite etkileşiminin arttırılması ve öğretmen adaylarının ve öğrencilerin matematiksel okuryazarlığının ve problem çözme becerilerinin iyileştirilmesi hususlarına yardım edeceği düşünülmektedir.
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 02-07-2018
Bitiş Tarihi 02-03-2019
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş