| Proje Ekibi (2) |
Öğr. Gör. Dr. Ersin ARSLAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Danışman |
|
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
| Proje Türü | TÜBİTAK 2209-A Proje |
| Proje No | - |
| Proje Sahibi Kurum | Kastamonu Üniversitesi |
| Proje Durumu | Devam Ediyor |
| Başlangıç Tarihi | 07-04-2025 |
| Bitiş Tarihi | 07-04-2026 |
| Proje Konusu | Sosyal ve kültürel antropolojinin geleneksel bilgi üretim yöntemleri (etnografi ve katılımcı gözlem) dünyada eğitim çalışmaları için de kullanılmaya başlanmıştır. Antropologlar 1960lardan beri etnografik araştırmaları için seçtikleri çalışma alanlarına artık eğitim kurumlarını da dahil etmişlerdir. Bu durum eğitim öğretim alanında yapılagelen mülakat ve anket yöntemlerine dayanan ve haliyle söylem ve fikirlerin veri olarak kullanıldığı çalışmalardan farklı olarak öğrencilerin gündelik hayatlarındaki davranışlarına etkileşimlerine yönelik yeni bilgilerin üretilmesini sağlamıştır. Bu proje katılımcı gözlem ve etnografinin bilgi üretme pratikleri kullanılarak Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının farklı kültür ve yaşam tarzlarına yönelik yaklaşım ve tutumlarını araştırmayı hedeflemektedir. Özgünlüğü yönteminden kaynaklanan bu çalışmada, ikinci sınıf Sosyal Bilgiler Eğitimi öğrencisi olan araştırmacı antropolojinin "etnografik alan araştırması" ve "katılımcı gözlem" yöntem pratiğini dört ay boyunca ders aldığı sınıflarda, Fakültede ve Üniversite dışı mekanlarda deneyimleyecektir. Bu nitel araştırma yönteminde "alan notları" yazımı ile araştırmanın temel verisi oluşacak, dört ayın sonunda gerçekleştirilecek "yarı yapılandırılmış mülakat" yöntemi ile de sadece gündelik hayatın davranışları, etkileşimleri gözlemlenmiş değil, öğrencilerin etkileşim ve davranışlarına yönelik kendi fikir ve söylemlerine de ulaşılacaktır. Böylelikle farklı kültür ve yaşam tarzlarına yaklaşım konusunda öğrencilerde söylem ve eylem birliğinin olup olmadığı da incelenmeye çalışılacaktır. Araştırma başarı ile tamamlandığında ulusal yayın ölçütlerine uygun bir makale taslağının oluşturulması hedeflenmektedir. Bu süreçte akademik kariyer hedefleri olan proje yürütücüsü Sosyal Bilimlerde kullanılan farklı yöntemleri alanda deneyimleyerek öğrenirken, yeni bilgi üretme pratiklerine aşinalık kazanacaktır. Sadece araştırma yapan kişinin failliği değil, araştırılan grubun da bilgi üretme sürecine dahil olduğu, özneler arası bir yöntem olarak etnografik alan araştırmasının, araştırılan öğrencilerin farklı kültür ve yaşam tarzlarına yönelik yaklaşımlarını da olumlu etkileyeceği düşünülmektedir. |