| Proje Ekibi (2) |
|
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Danışman |
|
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
| Proje Türü | TÜBİTAK 2209-A Proje |
| Proje No | 1919B012463472 |
| Proje Sahibi Kurum | Kastamonu Üniversitesi |
| Proje Durumu | Devam Ediyor |
| Başlangıç Tarihi | 08-04-2025 |
| Bitiş Tarihi | 08-04-2026 |
| Anahtar Kelimeler | Etkileşimli Kitap Okuma, Okul öncesi, Dil becerileri |
| Özet | Etkileşimli kitap okuma, yetişkinin çocuğa aynı kitabı birkaç defa okuduktan sonra her defasında farklı biçimlerde, kitapta geçen karakter ve durumlarla ilgili derinlemesine sorular sorma, incelemeler yapma ve konu ile ilgili sohbeti genişletme sürecini içermektedir (Çelebi Öncü, 2016). Bu durumda öğretmen adaylarının etkileşimli kitap okumaya ilişkin bilgi ve becerilere sahip olmaları ve bunları kullanarak çocuklara kitap okumaları; çocukların anlama, düşünme vb. bilişsel becerilerinin yanı sıra dil ve sosyal-duygusal gelişimlerine de katkılar sağlayacaktır. Okul öncesi öğretmen adaylarının etkileşimli kitap okuma becerilerinin incelenmesini amaçlayan bu araştırmanın örneklemini Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 20 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntemlerden biri olan Solomon Dört Gruplu Model deseni kullanılacak olup, ön test ve son testlerle elde edilen verilerin parametrik olmayan testlerle analiz edilmesi planlanmaktadır. Projenin yönetimi, proje danışmanı Naim Ünver rehberliğinde, proje yürütücüsü Narin Yardımcı tarafından yapılacaktır. En az TR dizin dergilerde yayımlanmak üzere bir adet bilimsel makale üretmek, okul öncesi öğretmen adaylarında ve öğretmenlerinde etkileşimli kitap okumanın uygulanışı ve önemi hakkında farkındalık oluşturmak, bu konuda yapılacak başka araştırmalara ışık tutmak ve alana yeni araştırmacılar kazandırmak bu araştırma projesinin temel yaygın etki hedefleri arasında yer almaktadır |