img
img
Akademisyenler > Naim ÜNVER > Proje Detayı
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Etkileşimli Kitap Okuma Becerilerinin İncelenmesi: Kastamonu İli Örneği
Proje Ekibi (2)
Naim ÜNVER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Danışman
Narin Yardımcı
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü TÜBİTAK 2209-A Proje
Proje No 1919B012463472
Proje Sahibi Kurum Kastamonu Üniversitesi
Proje Durumu Devam Ediyor
Başlangıç Tarihi 08-04-2025
Bitiş Tarihi 08-04-2026
Anahtar Kelimeler Etkileşimli Kitap Okuma, Okul öncesi, Dil becerileri
Özet Etkileşimli kitap okuma, yetişkinin çocuğa aynı kitabı birkaç defa okuduktan sonra her defasında farklı biçimlerde, kitapta geçen karakter ve durumlarla ilgili derinlemesine sorular sorma, incelemeler yapma ve konu ile ilgili sohbeti genişletme sürecini içermektedir (Çelebi Öncü, 2016). Bu durumda öğretmen adaylarının etkileşimli kitap okumaya ilişkin bilgi ve becerilere sahip olmaları ve bunları kullanarak çocuklara kitap okumaları; çocukların anlama, düşünme vb. bilişsel becerilerinin yanı sıra dil ve sosyal-duygusal gelişimlerine de katkılar sağlayacaktır. Okul öncesi öğretmen adaylarının etkileşimli kitap okuma becerilerinin incelenmesini amaçlayan bu araştırmanın örneklemini Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 20 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntemlerden biri olan Solomon Dört Gruplu Model deseni kullanılacak olup, ön test ve son testlerle elde edilen verilerin parametrik olmayan testlerle analiz edilmesi planlanmaktadır. Projenin yönetimi, proje danışmanı Naim Ünver rehberliğinde, proje yürütücüsü Narin Yardımcı tarafından yapılacaktır. En az TR dizin dergilerde yayımlanmak üzere bir adet bilimsel makale üretmek, okul öncesi öğretmen adaylarında ve öğretmenlerinde etkileşimli kitap okumanın uygulanışı ve önemi hakkında farkındalık oluşturmak, bu konuda yapılacak başka araştırmalara ışık tutmak ve alana yeni araştırmacılar kazandırmak bu araştırma projesinin temel yaygın etki hedefleri arasında yer almaktadır
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş