Proje Ekibi |
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Araştırmacı |
Proje Türü | BAP Proje |
Proje No | - |
Proje Konusu | Düşünme eğitimiyle ilgili oluşan bilgi birikimi, kuram ve uygulama arasında boşlukların oluşmasına neden olmaktadır. Bu doğrultu da eğitimde bireyleri bağımsız öğrenen konumuna getiren temel unsur olan öğretmenlerin eğitimi günümüzde giderek artan bir önem kazanmaktadır. Öğretmen eğitiminde, özellikle üst düzey düşünme becerilerinin kullanılmasında, kuramsal çerçeve sağlayan bilişsel koçluk, bireyin kendinin ve diğerlerinin düşüncelerini ve problem çözme kapasitelerini şekillendirmeye ya da yeniden biçimlendirmeye uğraşan çalışma ve düşünme yolları ve stratejileri dizisi şeklinde ele alınmaktadır. Bu konu ile ilgili yürütülmüş pek çok araştırma, bilişsel koçluk stratejisinin öğretmenlerin bilişsel farkındalık ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Öğrencilerine düşünme becerilerini kullanabilme konusunda öğrenme rehberliğini yapacak olan öğrenen öğretmenlerin kendileridir. Bu gereksinimden hareketle projede kendisinin ve öğrenme sürecinin farkında ki öğrencilerin yetişmesinde etkin bir konumda olacak olan öğretmen adaylarının, üst düşünme süreç ve becerilerinin kullanımında bilişsel koçluk ve rehberli öğrenme desteğini sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması ve bu konuda gerekli farkındalığın artırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultu da 2016-2017 eğitim öğretim birinci yarıyılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinden belirlenen örnekleme bilişsel koçluk kuramına dayalı öğretim tasarımı uygulanacaktır. Bu kapsamda öğretmen adayı eğitimi, veli bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışması, öğrenci bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları Kafkas Üniversitesi ve Milli Eğitim çapında ortaya konulan somut veriler ışığında sosyal sorumluluğu yüksek bilimsel bir çalışma hedeflenmektedir. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 23-10-2015 |
Bitiş Tarihi | 23-03-2018 |