Proje Ekibi |
Doç. Dr. Şahika ŞİMŞEK ÇETİNKAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye Projedeki Rolü: Yürütücü |
Proje Türü | BAP Proje |
Proje No | - |
Proje Konusu | Teknolojinin gelişmesi ile beraber sağlık eğitiminde farklı eğitim tekniklerinin kullanılması, öğrencilere teorik bilginin kazandırılmasında, klinik alanda becerilerinin gelişmesinde, mesleki profesyonelliğin oluşmasında ve gelecekteki meslek hayatlarına yön vermede katkı sağlamaktır. Ebelik mesleği teorik ve klinik eğitimin bir arada verildiği, anne ve çocuk sağlığının geliştirilmesinde önemli bir meslek grubudur. Klinik eğitim ortamları öğrencilerin hasta eğitimi ve danışmanlık hizmetleri, ilaç uygulamaları ve hasta bakımını yürüttüğü, iletişim becerisini geliştirdiği önemli ortamlardır. Ancak Kastamonuda yer alan sağlık kurumlarının yetersizliği, sağlıkla ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin sayıca fazla olması, öğretim elemanlarının yetersiz olması öğrencilerin psikomotor ve iletişim becerilerinin gelişimini olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle öğrencileri meslek hayatına hazırlayan ve eğitimin kalitesini artıran farklı eğitim ortamları ve eğitim tekniklerine ihtiyaç duyulmaktadır. Aynı zamanda Yüksek Öğretim Kurulunun 16.01.2019 tarihli toplantısında, ebelik programlarının, eğitim ve öğretime başlaması ve sürdürülebilmesi için asgari öğretim elemanı, laboratuar teçhizat gereçleri hususunda gerekli asgari koşulların sağlanması kararını vermiştir. Bu nedenle bu araştırma ebelikte kullanılan farklı eğitim tekniklerinin, öğrencilerin bilgi düzeyine, psikomotor, iletişim becerilerini ve memnuniyetlerine etkisini değerlendirmek amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın Fazıl Boyner Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümünde öğrenim gören 39 ebelik öğrencisi ile gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Araştırma, deneysel araştırma olarak planlanmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğrencinin bilgi düzeyini belirlemek amacıyla web üzerinden aile planlaması eğitimi verilecektir. Web eğitiminin bilgi düzeyine etkisi araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi testi ile ön test ve son test olarak belirlenecektir. Araştırmanın ikinci aşamasında eğitim smilatörleri ve rol-play aracılığıyla öğrencilerin danışmanlık ve eğitim vermesi sağlanacaktır. Bu aşamada öğrencilerin psikomotor, iletişim becerileri aile planlaması psikomotor beceri ve iletişim becerileri cheklisti ile değerlendirilecektir. Araştırmanın üçüncü aşamasında öğrencilerin gerçek klinik ortamda aile planlaması danışmanlığı ve eğitimi vermesi planlanmaktadır. Bu aşamada da öğrencilerin iletişim, psikomotor becerileri aile planlaması psikomotor beceri ve iletişim becerileri cheklisti ile tekrar değerlendirilecek, aynı zamanda araştırmacılar tarafından düzenlenen memnuniyet formu ile de öğrencinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. |
Proje Durumu | Tamamlandı |
Başlangıç Tarihi | 19-08-2019 |
Bitiş Tarihi | 19-08-2020 |