img
MATEMATİK SAAT MATSAAT İN GELİŞTİRİLMESİ ve BU SAATİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Proje Ekibi
Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER Prof. Dr. Abdullah Çağrı BİBER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Proje Türü BAP Proje
Proje No -
Proje Konusu Bu proje 2 aşamadan oluşmaktadır Birinci aşamada matematik saat MATSAAT geliştirilecektir Tablete tasarlanacak olan saat dijital olup Saat ve dakika göründüğünde Saat ve Dakikanın EBOB En Büyük Ortak Bölen ve EKOK En Küçük Ortak Kat u da görünecektir Böylece her bir dakikada öğrenci yeni bir problemle karşılaşacaktır Bu durumda öğrenci Saat ve Dakika ikilisinin EBOB ve EKOK unu bulmak ve tahmin etmek için zihinsel faaliyetlere geçecektir Bu durum öğrencinin tahmin edebilme zihinsel işlem yapabilme becerisini geliştirecektir Bu sayede günümüzün vazgeçilmez teknolojik aletlerinde görsel matematiksel terimlere yer verilerek matematik eğitiminde kullanılması matematik eğitimine yeni bir boyut kazandıracağı düşünülmektedir İkinci aşamada ise geliştirilen bu saatin matematiğin öğrenilmesi zor konularından biri olan EBOB ve EKOK konularının öğretimindeki etkisi incelenecektir Bunu için yarı deneysel model kullanılacaktır EBOB ve EKOK konusunu yeni öğrenmeye başlayan iki gruptan biri deney grubu diğeri ise kontrol grubu olarak seçilecektir Deney grubuna MATSAAT içeren bu tabletler kontrol grubuna ise FATİH projesinden dağıtılan tabletler kullanılacaktır İki ay sonra her iki gruba bu konuyla ilgili problemleri içeren başarı testi ve matematik tutum testi uygulanacaktır Daha sonra bu veriler istatistiksel olarak değerlendirilecektir Böylece MATSAAT içeren tabletlerin EBOB EKOK konusunun öğretimindeki etkisi tespit edilmiş olacaktır
Proje Durumu Tamamlandı
Başlangıç Tarihi 12-07-2015
Bitiş Tarihi 12-07-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Paylaş