Tez Türü | Doktora |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kastamonu Üniversitesi |
Enstitü | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Anabilimdalı | İlköğretim Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2018 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Ahmet ÜNAL |
Tez Danışmanı | PROF. DR. ZEKERİYA YERLİKAYA |
Türkçe Özet | Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği öğrencileri için Genel Kimya Laboratuvarı II dersi kapsamında, araştırma-sorgulamaya dayalı çeşitli laboratuvar etkinlikleri geliştirmek ve geliştirilen bu laboratuvar etkinliklerinin sosyal ağ etkinlikleri ile desteklenmesidir. Araştırma sonucunda hedef, gerçekleştirilen uygulamaların öğrencilerin genel kimya laboratuvarına ilişkin tutumlarına, bilimsel süreç becerilerine yönelik algılarına ve akademik başarılarına etkisinin belirlenmesidir. Statik grup ön-test son-test deseninin kullanıldığı araştırmada, nicel veri kaynakları olarak; Genel Kimya Laboratuvarına Yönelik Tutum Ölçeği (GKLTÖ), Bilimsel Süreç Beceri Algı Ölçeği (BSBAÖ) ve Genel Kimya Laboratuvarı Başarı Testi (GKLBT) ön-test olarak uygulanmış, araştırma-sorgulamaya dayalı ve sosyal ağ destekli laboratuvar dersinin uygulanmasından sonra aynı testler son-test olarak tekrar uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 83 öğrenci oluşturmuştur. Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencileri, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalının 1. sınıf dersi olan `Genel Kimya Laboratuvarı II` dersini alan adaylar arasından seçkisiz olmayan yöntemle seçilmiştir.Araştırma sonucunda araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine yönelik algılarını ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği, laboratuvara yönelik tutumlarında ise olumlu ya da olumsuz bir etki yaratmadığı tespit edilmiştir. Sosyal ağ desteğinin, öğrencilerin laboratuvara yönelik tutumlarına pozitif bir katkı yaptığı görülürken, Bilimsel Süreç Becerilerine yönelik algı ve akademik başarı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir değişime yol açmadığı ortaya çıkmıştır. |
İlgilizce Özet | This research aims to develop inquiry based laboratory activities for students and support these activities with social network environment for the General Chemistry Laboratory II course. Throughout the research, the effects of social network supported, inquiry based laboratory activities on students' attitudes towards general chemistry lab, their perception of science process skills and their academic achievement has studied. Static group comparison pre-test post-test design was administered for the research. Genel Kimya Laboratuvarına Yönelik Tutum Ölçeği (GKLTÖ), Bilimsel Süreç Beceri Algı Ölçeği (BSBAÖ) and Genel Kimya Laboratuvarı Başarı Testi (GKLBT) were used as quantitave data gathering means and applied to students before and after the treatment.Study group of the research is determined to be 83 students of the Science Teaching program of Education Faculty of Kastamonu University in the academic year of 2015-2016. Study group was chosen from first graders who take `General Chemistry Laboratory II` course with non-random sampling technique.As a result of the research, it has been determined that the inquiry-based learning approach positively affects the Science Teaching students' perceptions of Scientific Process Skills and their academic achievements, although has no positive or negative effect on their attitudes towards the general chemistry laboratory. It turned out that social network support positively contributed to students' attitudes towards the laboratory, but did not lead to a statistically significant change in perceptions of Scientific Process Skills and academic achievement. |