Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kastamonu Üniversitesi |
Enstitü | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Anabilimdalı | Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2010 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Eda ERDAŞ KARTAL |
Tez Danışmanı | DOÇ. DR. SEYİT AYDIN |
Türkçe Özet | Hatalı beslenme alışkanlıkları, okul çağı dönemindeki çocuklarda çeşitli bozukluklara sebep olabilir. Bu çalışmada, Kastamonu'da bazı ilköğretim okullarındaki öğrencilerin sahip oldukları beslenme alışkanlıklarının, onların sağlığına ve başarı düzeyine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmaya konu olan İlköğretim Okulları, bulundukları mahallelerdeki ailelerin gelir ve eğitim seviyeleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırma sırasında Şerife Bacı, Kırkçeşme, Ali Fuat Darende ve Kuzeykent İlköğretim Okullarındaki öğrencilerin günlük beslenme düzen ve alışkanlıkları anket yolu ile belirlenmiştir. Öğrencilerin beslenme alışkanlıkları ile sağlık seyri ve problemleri arasında bir bağ olup olmadığı yine anket sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin başarı durumları ile beslenme alışkanlığı ve sağlık durumu arasında ilişki hem öğrenciler üzerindeki anket ve hem de öğretmen ve idarecilerden alınacak bilgi ile belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, istatistiki olarak analiz edilmiştir (SPSS).Yapmış olduğumuz araştırmada öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının, öğrencilerin sosyodemografik ve sosyoekonomik yapılarından etkilendiği; öğrencilerin sahip olduğu beslenme alışkanlıklarının da, öğrencilerin sağlıklarını ve okul başarı durumlarını etkilediği sonucuna varılmıştır.Ulaşılan sonuçlar ışığında, beslenme eğitiminin gerekliliği ve doğru beslenme alışkanlıkları hakkında tavsiyelerde bulunulmuştur. |
İlgilizce Özet | Improper nutritional habits may lead different abnormalities in devoloping childiren. In this study, effect on healt and performance of nutrition habits of students in some primary schools in Kastamonu is being investigated.Elementary Schools that are subject to the survey, income and education levels of families in their neighborhoods were determined by taking into consideration. During the research, Şerife Bacı, Kırkçeşme, Ali Fuat Darende Kuzeykent Elementary Schools, students, and daily nutrition habits of order and is determined through a survey. Students' eating habits and health problems in the course and whether there is a link between the results of the survey were evaluated again. In addition, students with success at the relationship between diet and health status of both students and teachers and administrators on the survey and will be determined by information. The results were analyzed statistically by SBSS program.In our study, dietary habits of students, students 'socio-demographic and socio-economic structures of the affected students' eating habits have also concluded that the students affected by the status of their health and school success.The results achieved in light of the necessity of nutrition education and made recommendations about proper nutrition habits. |