img
4MAT yönteminin dönüşüm geometrisi konusunda akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kastamonu Üniversitesi
Enstitü Fen Bilimleri Enstitüsü
Anabilimdalı İlköğretim Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2015
Öğrenci Adı ve Soyadı Feyza ALİUSTAOĞLU
Tez Danışmanı DOÇ. DR. ABDULKADİR TUNA
Türkçe Özet Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. Sınıf matematik dersine ait `DönüşümGeometrisi` konusunun öğretiminde, 4MAT yönteminin öğrenci başarısı üzerindekietkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenkullanılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemindegerçekleştirilmiştir. Dönüşüm geometrisi konusu bir gruba öğrenme stili ve beyinyarıkürelerinin dikkate alındığı 4MAT yöntemine uygun etkinliklerle, diğer gruba iseders kitabına dayalı olarak anlatılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilindebir ilçede bulunan iki ortaokuldaki 32'si deney grubundan, 29'u ise kontrolgrubundan olmak üzere toplam 61 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmanın nicel verileri 30 sorudan oluşan, uzman görüşü alınarak ve geçerlikgüvenirlik incelemesi yapılarak araştırmacı tarafından geliştirilen DönüşümGeometrisi Bilgi Testinden elde edilmiştir. Nitel verileri ise hem uygulama bitimindedeney grubuna 4MAT yönteminin kullanımı ile ilgili sorulan sorulardan oluşangörüşme formundan hem de öğrencilerin her ders bitiminde tuttukları matematikgünlüklerinden elde edilmiştir. Dönüşüm geometrisi bilgi testi uygulama öncesindeön-test, uygulama sonunda son-test ve son-testin uygulanmasından bir ay sonrakalıcılık testi olarak her iki gruba uygulanmıştır. Araştırmada nicel verileri test etmekiçin t-testi ve Ancova testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analiz sonuçlarına göreDönüşüm Geometrisi konusunun 4MAT yöntemine uygun etkinliklerle anlatıldığıdeney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı düzeyde dahabaşarılı oldukları ve bilgilerinin de daha kalıcı olduğu görülmüştür. Nitel verilerinanalizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Nitelverilerin analiz sonuçları dönüşüm geometrisi konusunun 4MAT yöntemi ileanlatılması hakkında öğrencilerin yaklaşık % 95'inin olumlu görüş belirttiğinigöstermektedir.Anahtar kelimeler: 4MAT öğrenme stili modeli, dönüşüm geometrisi, öğrenmestili, beyin yarıküreleri
İlgilizce Özet The purpose of this study is to examine the effects of 4MAT method on students'academic achievement in teaching of `Transformation Geometry` – a subjectincluded in primary education 7th grade mathematics curriculum. The pretest-posttestcontrol group quasi-experimental design was administered in the study. The studywas performed in the second semester of the 2012-2013 academic year. In thisperiod, transformation geometry subject was taught to one group with activitiesappropriate to 4MAT method which took into consideration learning style an brainhemisphere and to another group as based on lesson book. In two secondary schools,located in a district in the province of Kastamonu, 32 from the experimental groupand 29 from the control group, total 61 seventh grade students constitute the sampleof research. Quantitative data of the study were obtained from TransformationGeometry Knowledge Test, consisting of 30 questions and developed by researchersthrough taking expert opinion and doing the validity and reliability study. Thequalitative data were obtained from the interview form consisting of questions aboutthe use of 4MAT method and mathematics diaries which students keep at the end ofeach course. Transformation geometry knowledge test was administered to bothgroups as pre-test prior to the application, as post-test at the end of application and aspermanence test a month after the implementation of the post-test. In this research, ttestand ANCOVA test were used for testing quantitative data. According to theresults of the quantitative data analysis, it was seen that experimental group studentsto which Transformation Geometry subject was taught with activities appropriate to4MAT method are more successful than control group students at significant leveland also it was seen that their knowledge gain are more permanent. In the analysis ofqualitative data, descriptive analysis and content analysis were used. The analysis ofqualitative data shows that regarding the explanation of Transformation Geometrysubject with 4MATmethod, about ninety-five percent of students expressed positiveopinions.Key Words: 4MAT learning style model, transformation geometry, learning style,brain hemisphere