Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kastamonu Üniversitesi |
Enstitü | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Anabilimdalı | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2013 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Serpil RECEPOĞLU |
Tez Danışmanı | YRD. DOÇ. DR. MUAMMER ERGÜN |
Türkçe Özet | Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algılarının cinsiyete, sınıf düzeyine göre ve öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir.Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Bölümü?nde öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İlgar (2007) tarafından geliştirilen ?Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği? kullanılmıştır. Çalışmada katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 13.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde analizleri, ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Algılar arasındaki farklılıklar ise t testi ve One Way Anova ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarının ?iyi? düzeyde olduğunu saptanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf yönetimine ilişkin algıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının algıları 1. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının algılarından yüksektir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarının öğrenim gördükleri üniversiteye göre anlamlı bir şekilde değişmektedir. Gaziosmanpaşa Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algıları Kastamonu Üniversitesi ve Gazi Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarından yüksektir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Öğretmen Adayları, Sınıf Yönetimi Becerileri |
İlgilizce Özet | This study aims to determine perceptions of social studies prospective teachers about the ability of classroom management skills. In this context, whether perceptions of social studies prospective teachers differ about ability of classroom management skills according to gender, grade level, university of education was examined.This research is a descriptive research in scanning model.The study group of research consists of 1. and 4.grade social studies prospective teachers studing at Social Studies Department of Education Faculties at Kastamonu University and Gaziosmanpaşa and Gazi University during the 2012-2013 academic year. In this research ?Classroom Management Skills Scale?, developed by İlgar (2007), was used as a means of data collection. The data obtained from the study participants were analyzed using SPSS 13.0 statistical software package. Frequency and percentage analysis mean and standard deviation values were used in data analysis. The differences of between perceptions were analyzied by t test and one way anova.As a result of the study, it was found that perceptions of social studies prospective teachers about ability of classroom management skills are `good? level. While perceptions of social studies prospective teachers ability of classroom management skills don?t indicate a meaningful difference according to gender, they indicate a meaningful difference according to grade level. Perceptions of fourth grade prospective teachers are higher than perceptions of the first grade prospective teachers. Social studies teachers' perceptions of ability of classroom management skills vary significantly according to the university they are studying. Perceptions of social studies prospective teachers studying at Gaziosmanpaşa University about ability of classroom management skills are higher than perceptions of prospective teachers studing at Kastamonu University and Gazi University about ability of classroom management skills.Key words: Social Studies, Prospective Teachers, Class Management Skills |