Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bir destinasyonun turizm destinasyonu olarak kabul edilebilmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu özellikler destinasyonun daha rahat analiz edilebilmesi açısından oldukça önemli olması yanı sıra, bölgeyi ziyaret eden insanların bakış açısını da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu araştırmada bir turizm destinasyonunun sahip olması gereken nitelikler yani destinasyon bileşenleri ile duygusal deneyimler arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Bununla birlikte hem etkin destinasyon bileşenlerinin hem de turizm destinasyonlarında yaratılan duygusal deneyimlerin destinasyona olan bağımlılığı arttıracağı varsayılarak, davranışsal niyet üzerindeki etkileri de test edilmiştir. Anket tekniğinden faydalanılan araştırma Ankara’nın dört önemli turistik çekim merkezi olan Anıtkabir, Kocatepe Cami, Hacı Bayram-ı Veli Cami ve Türbesi ile Hamamönü’nde gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık iki ay süren saha araştırması sonucu toplam 509 adet geçerli anket formu elde edilmiştir. Araştırma sonucunda destinasyon bileşenleri ile duygusal deneyimler arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Destinasyon bileşenlerinden çekicilik-erişilebilirlik ve olanak boyutlarının davranışsal niyet üzerinde, duygusal deneyimlerden sevinç boyutunun davranışsal niyet üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) |
Dergi ISSN | 1304-0278 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 71 |
Sayfalar | 1261 / 1277 |
Doi Numarası | 10.17755/esosder.510858 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/756279 |