img
img
Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Güçlü faktör donanımlarına sahip bir destinasyonda gerçekleştirilecek sağlam temelli pazarlama faaliyetleri büyük başarılar yakalamaktadır. Ancak Erzurum gibi birçok turistik kaynağa sahip bir destinasyon, etkili bir şekilde pazarlanamadığı için faktör donanımı açısından ne kadar yeterli olsa da, rekabet ettiği birçok destinasyonun önüne geçememektedir. Destinasyonun daha etkin bir şekilde pazarlanabilmesi açısından turizm sektörü paydaşlarının fikir ve görüşleri büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmada, Erzurum ilindeki turizm işletmesi yöneticilerinin destinasyonun pazarlanmasına ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek amaçlanmıştır. Turizm işletmeleri seyahat acentaları, oteller ve iyi kalite restoranlar olmak üzere üçe ayrılmış ve işletme yöneticilerinin düşüncelerinin benzerlik gösterdiği ya da ayrıştığı noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel bir yöntem olan standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş ve toplamda 18 yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tüm paydaşların sorulara genellikle olumsuz yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Ancak otel yöneticilerinin, acenta ve restoran yöneticilerine kıyasla sorulara daha olumlu yanıtlar verdiği gözlenmiştir. Verilen olumsuz yanıtlara ilişkin yönetsel önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1300-4646
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2018
Cilt No 32
Sayı 3
Sayfalar 557 / 575
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 17

Paylaş