img
img
Online Müşteri Deneyiminin Güvene Etkisi: Online Alışveriş Yapan Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Türkiye
Şükrü Yapraklı
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişme, günlük hayatı büyük ölçüde kolaylaştırmıştır. İnternet, gereksinimleri katlanarak büyüyen insan ihtiyaçlarının karşılanmasında önemli bir aracı konumuna gelmiştir. Bu sayede insanların istedikleri her an alışveriş yapabilmeleri ve aracılar ortadan kalktığı için daha uygun maliyetle satın alım yapabilmeleri gibi birçok avantaj ortaya çıkmıştır. Fakat özellikle internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin güven problemi yaşadığı da gözlemlenmektedir. Bu problemler yaşanan deneyimler sonucu ortadan kalkmakta ya da daha büyük bir önyargıya sebebiyet vermektedir.Bu çalışmada online alışveriş yapan bireylerin yaşadığı deneyimlerin güveni etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Erzurum ilinde yaşayan ve online alışveriş yapan 18 yaş ve üstü bireyler araştırmanın evrenini oluşturmakta olup, kolayda örnekleme yöntemi ile toplam 460 anket formu dağıtılmıştır. Eksik doldurulan anketlerin elenmesi sonucu toplam 440 anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizi için SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. Yapılan regresyon analizi neticesinde, BDD için online müşteri deneyimi öncüllerinin (etkileşim hızı, televarlık, zorluk, beceri) bilişsel-deneyimsel durum üzerinde anlamlı ve pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Aynı şekilde, DDD için online müşteri deneyimi öncüllerinin (algılanan kontrol, estetik, algılanan fayda) duyuşsal-deneyimsel durum üzerinde anlamlı ve pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bilişsel-deneyimsel durum (akış) ve duyuşsal-deneyimsel durumun güven (dürüstlük, yetenek, yardımseverlik) üzerinde anlamlı ve pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Science Studies
Dergi ISSN 2147-2971
Dergi Tarandığı Indeksler MLA, EBSCO, ASOS, TEİ, ARASTIRMAX, Akademik Dizin, Journal Seek, Research Bible, İSAM, Index Copernicus, Mendeley
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2014
Cilt No 3
Sayı 29
Sayfalar 403 / 425
Doi Numarası 10.9761/JASSS2481
Makale Linki https://www.jasstudies.com/OncekiSayilarDetay.aspx?Sayi=Number:2029