img
Erzurum İli Turizm İşletmeleri Web Kullanımı ve Web Sitelerinin Değerlendirilmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Gülizar CENGİZ
Türkiye
Doç. Dr. Çetin AKKUŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
AlınıĢ Tarihi: 29 Mayıs 2012 Kabul Tarihi: 06 Nisan 2015 Öz: Turizm işletmeleri web sitelerinin değerlendirilmesi, sanal âlem üzerinden tatil planı yapan birçok müşterinin farklı türden işletmeler ile ilgili ilk deneyiminin olumlu sonuç vermesini sağlayabilecektir. Etkili bir şekilde tasarlanmış web sitesi, o işletmeyi diğerlerinden ayıracak ve tercih edilmesini kuvvetlendirecektir. Bu çalışmada, Erzurum ilindeki turizm işletmelerinin bilgi teknolojilerini hangi ölçüde kullandığı, var olan web sitelerinde hangi özelliklerin bulunduğu ve işletmenin türüne göre web site özelliklerinin değişiklik gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi içerik analizi olup, betimleyici bir çalışmadır. Mills ve Morrisonın (2002) turizm ve hizmet sektöründe web sitelerin kullanımı ile ilgili oluşturduğu Standart Web Site Değerlendirme Ölçeğinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda, 107,54 puan alan Erzurum ili turizm işletmeleri web sitelerinin % 41,04lük vasat bir görünüm sergilediği tespit edilmiştir. Özellikle pazarlama etkinliği ve seyahat planlayıcısı kategorilerinde gerekli iyileştirmelerin yapılması öngörülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1300-4646
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2015
Cilt No 29
Sayı 3
Sayfalar 441 / 458
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Google Scholar 16

Paylaş