Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Turizm destinasyonlarının tanıtımı ve pazarlanmasında, destinasyon paydaşlarının ortak akıl ile hareket etmesi büyük önem arz etmektedir. Özellikle bölge tanıtımında, kamu sektörü paydaşı sıfatı ile hem merkezi hem de yerel yönetimlere büyük sorumluluk düşmektedir. Ancak aynı bölgeye hizmet edilmesine rağmen iki yönetim sınıfının birbirinden farklı ya da eksik bilgiler sunması, paydaş birlikteliğini olumsuz etkilemektedir. Bu araştırmada Kastamonu ilinin turizm değerlerine yönelik İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile ilçe belediyelerinin resmi web sitelerinde yer alan bilgileri karşılaştırarak bir değerlendirme yapmak amaçlanmıştır. İlk etapta Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü 2019 yılı verilerine dayalı olarak bir turizm değerleri envanteri çıkarılmıştır. Envanterde bu değerlerin tümü ilçeler bazında ayrıştırılarak, her ilçe belediyesi resmi web sitesinde bu bilgilerin varlığı kontrol edilmiştir. Araştırma sonucunda merkezi ve yerel yönetim web sitesi bilgi kaynaklarının özellikle deniz, kültür ve kamp-karavan turizmi bilgileri açısından ortak bir noktada buluştuğu tespit edilmiştir. Ancak ortak noktalarından ziyade farklılaştıkları konular, oldukça fazla olup, detaylı bir biçimde tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | V. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 13-06-2019 / 15-06-2019 |
Basıldığı Ülke | Kazakistan |
Basıldığı Şehir | Taraz |