img
T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLITAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİNİNCELENMESİ   
Yazarlar
Saadet Sümeyye Ahmetoğlu
Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin sürekliliğinin sağlanması eğitim alanında dainsanların kendilerini ve yetkinliklerini geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Eğitimalanında tabletler, televizyonlar ve akıllı tahtalarla teknoloji sınıflara girmiştir. Bubağlamda sınıflarda teknoloji kullanımının önemi yadsınamayacak bir gerçeklik olarakkarşımıza çıkmaktadır. Ancak eğitimde kalitenin artırılmasında kullanılan materyallertek başına yeterli olmamaktadır. Bununla beraber öğrencilerin görüşlerinin deincelenmesinin önemi artmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleriniincelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Kastamonu ili Seydiler ilçesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 71 ortaokul 8. sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Çalışmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracıolarak kişisel bilgilerin, öğrenci görüşlerinin ve açık uçlu soruların yer aldığı “ÖğrenciAnket Formu’’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde nitelverilerle, nicel veriler desteklenmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizindeSPSS17.0 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi ve ANOVAkullanılmıştır. Nitel veriler için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllıtahta kullanımına yönelik görüşleri açıklanmıştır. Öğrenci görüşleri incelendiğindeakıllı tahta kullanılan derslerin verimli ve yararlı geçtiği ancak teknik kaynaklısorunların ortaya çıktığı araştırma sonuçları arasında yer almaktadır. Araştırmasonucunda elde edilen verilerden yola çıkarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Tarih Okulu Dergisi (TOD)
Dergi ISSN 2148-4260
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Makale Linki https://johschool.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=1759970380_7%20-%201409%20-%20S%C4%B0BEL%20O%C4%9EUZ%20HA%C3%87AT.pdf&key=24552
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş