Yazarlar |
Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ufuk Sözcü
|
Özet |
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım düzeylerini belirleyerek sosyal medya kullanımının değerler üzerine etkisini tespit etmektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde öğrenim gören 143'ü (% 57) kadın, 108'i (% 43) erkek olmak üzere 251 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Polat ve Eren (2013) tarafından hazırlanan 'Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyada Değer Algıları ve Yönelimleri' adlı anket kullanılmıştır. Anket sonuçları SPSS 20 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistik değerleri ve t testi kullanılmıştır. Sosyal ağ kullanım sıklığı sonuçları öğretmen adaylarının %76,5'inin her gün sosyal ağı kullandığını, gün içinde sosyal ağı çoğunlukla 30 dakika ile 3 saat arasında kullandığı, sosyal ağlardaki arkadaş sayısının da en çok 0- 300 kişi arasında olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının sosyal ağ kullanım sürelerine ait sonuçlara göre, adayların çoğunluğunun beş yıldan fazla bir süredir sosyal ağları kullandığı görülmektedir. Öğretmen adaylarının değer tercihleri ve önem sırası sonuçlarına göre, tüm sınıf düzeylerindeki öğretmen adaylarının en fazla vatanseverlik değerini tercih etmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adayları sosyal medyayı en çok bilgilenme amacıyla kullandıklarını belirtirken sosyal medyayı anonimlik ve özgürlük alanı olarak görmedikleri anlaşılmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayfalar | 617 / 617 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.9562 |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9562 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 12 |